Рішення
від 04.12.2018 по справі 2340/2850/18
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 грудня 2018 року справа № 2340/2850/18

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Гараня С.М.,

за участю:

секретаря судового засідання - Гордієнка Ю.П.,

позивача - ОСОБА_1,

представника позивача ОСОБА_1 - адвоката ОСОБА_2 (за ордером ),

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Департаменту організаційного забезпечення Черкаської міської ради, об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Чехова-20а» про зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду з позовом звернулася ОСОБА_1, в якому просить суд:

- визнати недійсним протокол загальних зборів співвласників багатоквартирного будинку «Чехова-20а» від 15.06.2017;

- зобов'язати Управління з питань державної реєстрації Департаменту організаційного забезпечення Черкаської міської ради скасувати державну реєстрацію зміни керівника ОСББ «Чехова 20а» де керівником визначено ОСОБА_3

Ухвалою судді Черкаського окружного адміністративного суду від 10.08.2018 ОСОБА_1 відмовлено у відкритті провадження в частині позовних вимог про визнання недійсним протоколу загальних зборів співвласників багатоквартирного будинку «Чехова-20а» від 15.06.2017.

В обґрунтування вимог зазначено, що ОСОБА_1 є співвласником багатоквартирного буднику «Чехова-20а» . 15.06.2017 були проведені загальні збори співвласників багатоквартирного буднику «Чехова-20а» , за наслідками яких, на підставі пропозиції члена правління ОСОБА_4 було переобрано правління, а також голова ОСББ, якою за наслідками голосування стала ОСОБА_3 Відповідні зміни, в частині зазначення керівником ОСББ ОСОБА_3 були внесені державним реєстратором до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. Вважаючи, що процедура проведення голосування, яке відбулось на загальних зборах співвласників багатоквартирного буднику «Чехова-20а» 15.06.2017 була здійснена з грубим порушенням вимог Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку , а саме: - ініціативна група не вручала під підпис мешканцям будинку повідомлення про проведення загальних зборів, - питання щодо переобрано правління, а також голови ОСББ в порядку денному не зазначалось, - протокол проведення загальних зборів не відповідає зразку, який затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 25.08.2015 № 203, що має своїм наслідком визнання недійсним протоколу проведення загальних зборів від 15.06.2017, на підставі якого державним реєстратором були внесені відповідні зміни, ОСОБА_1 звернулась до суду та просить також скасувати державну реєстрацію змін вчинених Департаментом організаційного забезпечення Черкаської міської ради відносно керівника ОСББ «Чехова 20а» .

Позивач та її представник до зали судового засідання прибули, вимоги позовної заяви підтримали в повному обсязі та просили їх задовольнити.

Ухвалою суду від 14.11.2018 було здійснено заміну первинного відповідача - Управління з питань державної реєстрації Департаменту організаційного забезпечення Черкаської міської ради на належного - Департамент організаційного забезпечення Черкаської міської ради та запропоновано останньому, в разі невизнання позовних вимог, надати відзив на позовну заяву і всі докази, які підтверджують фактичні обставини.

Представник Департаменту організаційного забезпечення Черкаської міської ради до зали судового засідання не прибув, натомість надав матеріали реєстраційної справи ОСББ «Чехова 20а» та клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Представник ОСББ «Чехова 20а» до зали судового засідання не прибув, причини неявки суду не повідомив.

Заслухавши пояснення позивача та його представника, дослідивши подані документи, з'ясувавши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.

Матеріалами справи встановлено, що 15.06.2017 були проведені загальні збори співвласників багатоквартирного буднику «Чехова-20а» , про що складено відповідний протокол.

Під час проведення зборів співвласників багатоквартирного буднику «Чехова-20а» було поставлено на обговорення питання щодо переобрання членів правління, а також голови ОСББ.

За наслідками проведеного голосування, головою ОСББ «Чехова 20а» була обрана ОСОБА_3, за яку проголосувало 35 співвласників із 62 присутніх на зборах.

Відповідні зміни, в частині зазначення керівником ОСББ ОСОБА_3 були внесені державним реєстратором до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Вважаючи протокол проведення загальних зборів від 15.06.2017 недійсним, позивач, як наслідок, просить також скасувати державну реєстрацію змін вчинених Департаментом організаційного забезпечення Черкаської міської ради відносно зазначення інформації про керівника ОСББ.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

Законом, який регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців, є Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 № 755-IV (далі - Закон № 755-IV).

Відповідно до ч.1 ст.2 Закону № 755-IV, відносини, що виникають у сфері державної реєстрації, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.

Документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі. У паперовій формі документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням (ч.1 ст.14 Закону № 755-IV).

За ч.4 ст.14 Закону № 755-IV, документи в паперовій формі приймаються за описом, примірник якого в день їх надходження видається заявнику з відміткою про дату їх отримання та кодом доступу в той спосіб, відповідно до якого були подані документи.

У відповідності до ч.1 ст.15 Закону № 755-IV, документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам:

1) документи мають бути викладені державною мовою та додатково, за бажанням заявника, - іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію);

2) текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами);

3) документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст;

4) документи в електронній формі мають бути оформлені згідно з вимогами, визначеними законодавством;

5) заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена;

6) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству.

Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій визначений ст.25 вказаного Закону.

Так, ч.1 ст.25 Закону № 755-IV визначено, що державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться зокрема на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації.

Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає:

1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника);

2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі;

3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі;

4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру;

5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів;

6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації;

7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання;

8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;

9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів;

10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі), що прямо визначено ч.2 ст.25 зазначеного Закону.

Так, ухвалою від 10.08.2018, яка набрала законної сили, ОСОБА_1 відмовлено у відкритті провадження у даній справі в частині позовних вимог щодо визнання недійсним протоколу загальних зборів співвласників багатоквартирного будинку «Чехова-20а» від 15.06.2017, тому предметом дослідження у даній справі має бути виключно встановлення законності дій відповідача при внесенні державним реєстратором відомостей про юридичну особу - ОСББ «Чехова 20а» до Єдиного державного реєстру.

В даному контексті суд зазначає, що положеннями вищевказаного закону передбачено, що державна реєстрація та інші реєстраційні дії на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації проводиться, зокрема, після перевірки державним реєстратором таких документів на наявність підстав для зупинення їх розгляду або відмови в державній реєстрації, тобто з вказаного вбачається, що такі документи мають відповідати вимогам, перелік яких визначений в ч.1 ст.15 Закону № 755-IV.

У відповідності до вказаної статті Закону, рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, що подається для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами). Справжність підписів на такому рішенні нотаріально засвідчується, крім випадків, передбачених законом.

У відповідності до витягу з реєстраційної справи ОСББ «Чехова 20а» (відносно спірної реєстраційної дії), який був наданий відповідачем, судом встановлено, що для внесення в Єдиний державний реєстр відомостей про нового керівником ОСББ - ОСОБА_3 державному реєстратору було надано рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, а саме - протокол загальних зборів співвласників багатоквартирного будинку по вул. Чехова, 20а від 15.06.2017.

Дослідивши протокол від 15.06.2017 судом встановлено, що в своєму порядку денному він містив три питання: 1. Ознайомлення з рішенням суду; 2. Прийняття рішення стосовно розірвання договору з ТОВ Житлоексплуатація №1 ; 3. Переобрання правління та голови ОСББ «Чехова 20а» . Відносно обрання голоси ОСББ «Чехова 20а» встановлено, що для обговорення була внесена пропозиція обрати головою ОСОБА_3 Вказана пропозиція була поставлена на обговорення. За вказану кандидатуру проголосувало 32 співвласники, у зв'язку з чим прийнято рішення обрати головою ОСББ «Чехова 20а» - ОСОБА_3 Зазначений протокол був пронумерований, прошитий та підписаний головою зборів ОСОБА_5 та секретарем зборів ОСОБА_6, справжність підписів яких засвідчив приватний нотаріус Черкаського міського нотаріального округу ОСОБА_7

Тобто, в даному випадку державному реєстратору для внесення відповідних змін в Єдиний державний реєстр було надано рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, яке повністю відповідало вимогам ч.1 ст.15 Закону № 755-IV, а беручи до уваги порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій, який визначений ст.25 вказаного Закону, можна дійти висновку, що державним реєстратором був перевірений наданий для внесення відповідних змін пакет документів, встановлено відсутність підстав для зупинення розгляду документів або для відмови в державній реєстрації, в зв'язку з чим правомірно прийнято рішення про проведення спірної реєстраційної дії.

Суд наголошує, що державний реєстратор не наділений обов'язком надавати правову оцінку рішенню з яким сторона звернулась для проведення відповідної реєстраційної дії, в межах своєї компетенції та повноважень останній здійснює перевірку такого рішення лише на відповідність ч.1 ст.15 Закону № 755-IV.

Вищевказане свідчить, що оскаржувана позивачем реєстраційна дія вчинена державним реєстратором в межах наданих повноважень та у спосіб визначений чинним законодавством України, в зв'язку з чим є правомірною та не підлягає скасуванню.

Твердження позивача, що протокол загальних зборів від 15.06.2017, який був наданий для проведення реєстраційної дії не відповідає дійсності та є підробленим не береться судом до уваги, оскільки позивачем не надано жодного доказу на підтвердження своєї позиції, як то судового рішення чи іншого підтверджуючого документу.

Згідно із ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

При цьому в силу положень ч.2 ст.77 вказаного кодексу, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що відповідач довів, що під час вчинення дій, з приводу яких подано позов, він діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України, а тому вимоги ОСОБА_1 є необґрунтованими та такими, що підлягають не підлягають до задоволення.

Керуючись ст. ст. 6, 9, 14, 72, 76, 90, 139, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Копію рішення направити учасникам справи.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до суду апеляційної інстанції через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя С.М. Гарань

Повний текст рішення виготовлено 13.12.2018

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.12.2018
Оприлюднено16.12.2018
Номер документу78561128
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2340/2850/18

Ухвала від 13.12.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Рішення від 04.12.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Рішення від 04.12.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Ухвала від 14.11.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Ухвала від 06.11.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Ухвала від 04.10.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Ухвала від 10.08.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Ухвала від 10.08.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Ухвала від 23.07.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні