ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И м. Київ 13 грудня 2018 року № 826/14583/17 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Аверкової В.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження, без виклику сторін, адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фондова Компанія «Брокерський Дім» про стягнення штрафу в розмірі 3 000,00 грн., ВСТАНОВИВ: Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі по тексту - позивач, НКЦПФР) звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фондова Компанія «Брокерський Дім» (далі по тексту – відповідач, ТОВ «ФК «Брокерський Дім», в якому просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Фондова Компанія «Брокерський Дім» штраф в розмірі 3 000,00 грн. В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що за правопорушення на ринку цінних паперів постановою уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.07.2016 №373-ЦА-УП-ЮО до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фондова Компанія «Брокерський Дім» застосовано штрафну санкцію в розмірі 3 000,00 грн., яка на час звернення до суду відповідачем не сплачена. Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 15.11.2017 відкрито скорочене провадження в адміністративній справі. Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 06.02.2018 на підставі частини тринадцятої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк на усунення виявлених недоліків позовної заяви. Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 15.03.2018 позовну заяву залишено без розгляду. Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 08.08.2018 апеляційну скаргу Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку задоволено. Ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 15.03.2018 скасовано та направлено справу для продовження розгляду до суду першої інстанції. Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10.09.2018 адміністративну справу прийнято до провадження та ухвалено здійснити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін. 20.09.2018 ухвала про відкриття провадження в адміністративній справі, була надіслана відповідачу рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, за адресою, яка зазначена у позовній заяві та в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а саме: 02099, м. Київ, вул. Зрошувальна, буд. 17, оф. 105, код ЄДРПОУ 38021116. Однак направлена кореспонденція повернулася до суду не врученою, з відміткою «за закінченням встановленого строку зберігання». Відповідно до частини шостої статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України, вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. Відповідач у встановлений судом строк відзиву на позовну заяву до суду не надав. Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне. Як вбачається з матеріалів справи, у відношенні Товариства з обмеженою відповідальністю «Фондова Компанія «Брокерський Дім» уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 10.06.2016 №391-ЦА-УП-ЮО, відповідно до якого встановлено, що ТОВ «ФК «Брокерський Дім» порушило вимоги пункту 2 рішення НКЦПФР від 01.12.2015 №2002 «Про внесення змін до Положення про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку», а саме: не подало до НКЦПФР адміністративні дані торговця цінними паперами за 2015 рік. За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою НКЦПФР за неподання інформації до НКЦПФР у відношенні ТОВ «ФК «Брокерський Дім» винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 19.07.2016 №373-ЦА-УП-ЮО, згідно з якою до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 3 000,00 грн. Оскільки у встановлений строк та на час звернення до суду вказана сума штрафу відповідачем не сплачена, керуючись положеннями статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», відповідно до якої у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом НКЦПФР, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом. Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного. Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 №448/96-ВР. Згідно з абзацом 2 статті 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері. Як зазначено у пункті 1 Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку (надалі - Положення), затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 №1063/2011, НКЦПФР здійснює державне регулювання ринку цінних паперів. Відповідно до підпункту 64 пункту 6 Положення НКЦПФР для забезпечення виконання покладених на неї завдань і функцій має право накладати на осіб, винних у порушенні вимог законодавства про цінні папери, адміністративні стягнення, а також штрафні та інші санкції аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів. Пунктом 2 рішення НКЦПФР від 01.12.2015 №2002 «Про внесення змін до Положення про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2015 №1632/28077, встановлено, що адміністративні дані торговця цінними паперами за 2015 рік подаються до НКЦПФР за формою, у складі, у терміни та в порядку, що встановлені нормативно-правовими актами, які діяли станом на звітну дату складання таких даних. Відповідно до пункту 1 розділу III Положення про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням НКЦПФР від 25.09.2012 №1283, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.10.2012 №1737/22049 (в редакції, що діяла до 12.01.2016) торговець цінними паперами подає місячні дані до центрального апарату Комісії не пізніше 10-го числа місяця, наступного за звітним місяцем. Так, згідно з пунктом 7 частини першої статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Відповідно до розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням НКЦПФР від 16.10.2012 №1470, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 №1855/22167, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання нею постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії). У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку. Судом встановлено що, позивачем направлялась рекомендованим листом постанова про накладення санкції щодо відповідача, що підтверджується реєстром відправлення на 22.07.2016 за вих. №16248 та фіскальним чеком від 22.07.2016. Пунктом 3 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 №1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за №1855/22167, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України. Відповідно до статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Доказів оскарження відповідачем постанови від 19.07.2016. №373-ЦА-УП-ЮО до суду не надано. Доказів сплати відповідачем штрафу в розмірі 3 000 (три тисячі гривень 00 коп.) застосованого вищевказаною постановою до суду не надходило. Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що сума штрафу в розмірі 3 000 грн., який застосовано до відповідача згідно з постановою уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.07.2016. №373-ЦА-УП-ЮО підлягає стягненню у судовому порядку. Таким чином, позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню. Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Зважаючи на те, що позивачем не понесено витрат, пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, підстави для розподілу судових витрат відсутні. Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Керуючись статтями 72-77, 241-246, 255, 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ВИРІШИВ: 1. Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, буд. 8, корп. 30, код ЄДРПОУ 37956207) - задовольнити в повному обсязі. 2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Фондова Компанія «Брокерський Дім» (02099, м. Київ, вул. Зрошувальна, буд.17, офіс 105, ЄДРПОУ 38081116) штраф у розмірі 3 000,00 (три тисячі гривень 00 коп.) до державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106. Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. Суддя В.В. Аверкова
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2018 |
Оприлюднено | 17.12.2018 |
Номер документу | 78561475 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Аверкова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні