Справа № 2240/3339/18
РІШЕННЯ
іменем України
17 грудня 2018 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Шевчука О.П.
розглянувши адміністративну справу за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області до приватного підприємства "Піт-Стоп Ойл" про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області звернулось до Хмельницького окружного адміністративного суду із позовом до приватного підприємства "Піт-Стоп Ойл" про стягнення заборгованості на суму 292666,21 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що за результатами проведеної позапланової перевірки з питань правильності використання та своєчасності повернення страхових коштів Фонду за період з 01.01.2012 по 31.12.2015 було виявлено неправомірне використання коштів Фонду на загальну суму 292666,21 грн, у зв'язку з чим позивачем винесено рішення від 26.06.2018 №61 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та від 31.07.2018 №13 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Оскільки кошти згідно рішень відповідачем не повернені, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області звернулося до суду із даним позовом.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 22.10.2018 провадження в адміністративній справі відкрито та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
На адресу суду від відповідач 20.11.2018 надійшов відзив, в якому останній вказує, що перевірка проведена з грубим порушенням вимог ст. 3 Закону України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", за відсутності повноважень органу, який здійснював перевірку, а тому її результати є незаконними. Також зазначає, що позивачем було порушено ст.250 ГК України, а тому з урахуванням зазначеного, просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог.
Від позивача на адресу суду 28.11.2018 надійшла відповідь на відзив, в якій позивач зазначає, що посилання відповідача на ту обставину, що під час здійснення перевірки порушено вимоги ст. 3 Закону України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" є необгрунтованим. Також безпідставним є посилання відповідача на порушення ст. 250 ГК України, а тому просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Дослідивши позовну заяву, відзив на позовну заяву, відповідь на відзив, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, оцінивши наявні в матеріалах справи належні та допустимі докази у їх взаємозв'язку та сукупності, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, суд дійшов наступних висновків.
Суд встановив, що наказом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.05.2017 року №263-ос, Хмельницьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності припинило свою діяльність з 01.08.2017 року.
Згідно наказу директора виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 16.08.2017 року №16-ос, правонаступником Хмельницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності визначено - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області. Наведене підтверджується також і витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадський формувань від 01.11.2017 року.
На виконання звернення слідчого управління Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області від 06.03.2018 №1994/121/24-2018 та ухвали Старокостянтинівського районного суду від 01.06.2018, начальником відділу фінансового контролю та аудиту управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області та головним спеціалістом відділу фінансового контролю та аудиту управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області здійснено виїзд до міста Старокостянтинова для здійснення позапланової перевірки Приватного підприємства "Піт-Стоп-Ойл".
Зазначена перевірка здійснювалась згідно п. "є" п. 3.6 Інструкції про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження, затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 22.12.2010 року № 29).
За результатами проведеної перевірки виявлено порушення вимог законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що призвело до неправомірного витрачання страхових коштів. Перевіркою виявлено порушення вимог законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а саме: відсутність первинних документів про виплату застрахованим особам матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду (порушено ч.2 ст.21, п.4 ст.27 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування з тимчасової втрати працездатності та втратами зумовленими похованням" від 18.01.2001 №2240-ІІІ та п.п. 2, 3 ч. 2 ст. 15, ч. 2 ст. 34 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 року №1105); нарахування та виплата матеріального забезпечення здійснена без наявності відповідних документів - оригіналів листків непрацездатності або належним чином завірених копій, відсутність протоколів про призначення матеріального забезпечення (порушено ч. 3 ст. 50, ч.1 ст. 51 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування з тимчасової втрати працездатності та витратами зумовленими похованням" від 18.01.2001 №2240-ІІІ та ч.3 ст.30 ч.1 ст.31 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 року №1105).
Виявлені порушення підтверджуються актом перевірки №65 від 06.06.2018 та додатками до нього копії індивідуальних відомостей про застрахованих осіб форми ОК-5 на 19 арк. В зв'язку з цим, загальна сума витрат які здійснені з порушенням встановленого порядку витрачання страхових коштів, склала 184929,50 грн.
Від підпису та отримання акту перевірки ОСОБА_1 відмовився, тому був складений акт відмови посадової особи від підписання. Матеріали перевірки по приватному підприємству "Піт-Стоп-Ойл" направлені на адресу страхувальника (31101, м. Старокостянтинів, вул. Ессенська, 1/2.) 11.06.2018, що підтверджується рекомендованим листом з повідомленням, які отримані 12.06.2018.
За результатами розгляду акта перевірки по приватному підприємству "Піт-Стоп-Ойл", першим заступником начальника управління виконавчої дирекції Фонду, відповідно до п.п. 5, 6 ч. 1 ст.10, ч. 6, 8 ст.15, п.п. 8, 9 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 № 1105-XIV в редакції Закону України від 28.12.2014 № 77-VIII винесено рішення №58 від 26.06.2018 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, яким визначено суму страхових коштів які підлягають поверненню на рахунок органу Фонду в таких розмірах: неправомірні витрати - 153226,27 грн.; штрафні санкції в розмірі 50% неправомірно витрачених сум страхових коштів - 76613,14 грн.
Загальна сума страхових коштів, які в десятиденний строк від дня отримання рішення підлягають перерахуванню до Старокостянтинівського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницький області, код ЄДРПОУ 41421464, рахунок № 37171000002815, МФО 815013 ГУДКСУ у Хмельницький області, становить 261542,64 грн.
Вказане вище рішення №61 від 26.06.2018 відповідачем не оскаржувалось.
Враховуючи те, що рішення №61 від 26.06.2018 набрало законної сили та не було відповідачем виконано, відповідно до п. п. 5, 6 ч.1 ст. 10, ч. 6 ст. 15, п. п. 8, 9 Прикінцевих та перехідних положень Закону №1105 першим заступником начальника управління винесено рішення № 13 від 31.07.2018 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, яким визначено суму страхових коштів які підлягають поверненню на рахунок органу Фонду в таких розмірах: штраф за несвоєчасне повернення страхових коштів - 26154,26 грн, визначений у розмірі 10% коштів Фонду, які мали бути повернуті згідно рішення №61 від 26.06.2018 року - 261542,64 грн, нарахована пеня - 4969, 31 грн. Загальна сума страхових коштів, які в десятиденний строк від дня отримання рішення підлягають перерахуванню до Старокостянтинівського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницький області становить 31123,57 грн.
Таким чином загальна сума штрафних та фінансових санкцій по винесеним вище рішенням склала 292666,21 грн.
Суд встановив, що станом на день розгляду даної адміністративної справи відповідачем не було виконано рішення №61 від 26.06.2018 року та рішення №13 від 31.07.2018 року.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд враховує наступне.
Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування, гарантії працюючих громадян щодо їх соціального захисту у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров'я, визначає Закон України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 №1105-ХІV (далі - Закон №1105-ХІV).
Відповідно до пункту 4 Розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Закону №1105-ХІV передбачено утворення Фонду соціального страхування України, реорганізувавши шляхом злиття Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Виконання функцій та завдань, передбачених цим Законом забезпечують у межах компетенції відповідні виконавчі дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та їх робочі органи (пункт 6).
Згідно зі статтею 10 Закону №1105-ХІV, фонд має право, зокрема: перевіряти достовірність відомостей, поданих роботодавцем для отримання коштів Фонду, дотримання порядку використання роботодавцем виділених йому коштів Фонду та зупиняти виплати з Фонду в разі відмови або перешкоджання з боку роботодавця у проведенні перевірки, виявлення фактів подання ним Фонду недостовірних відомостей або порушення порядку використання роботодавцем коштів Фонду; накладати і стягувати фінансові санкції та адміністративні штрафи, передбачені законом за порушення вимог цього Закону.
Процедура проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, порядок прийняття рішень за результатами перевірок та оскарження рішень за результатами перевірок врегульовано Інструкцією про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження, затвердженої Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 22.12.2010 №29.
Пунктом 4.3 Інструкції визначено, що у рішеннях зазначаються суми коштів Фонду, що підлягають поверненню органу Фонду, суми фінансових санкцій, які належить перерахувати до Фонду та в подальшому відобразити у звіті страхувальника по коштах Фонду, строк для виконання рішення та строк, передбачений законодавством для звернення страхувальника зі скаргою про перегляд цього рішення.
Згідно частини 1 статті 31 Закону № 1105-XIV підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності, а в разі роботи за сумісництвом - копія листка непрацездатності, засвідчена підписом керівника і печаткою підприємства за основним місцем роботи.
Відповідно до вимог частини 3 статті 30 Закону № 1105-XIV рішення про призначення матеріального забезпечення приймається комісією (уповноваженим) із соціального страхування, що створюється (обирається) на підприємстві, в установі, організації, до складу якої входять представники адміністрації підприємства та застрахованих осіб.
З огляду на вищевикладене, враховуючи відсутність в матеріалах справи доказів, які б спростовували доводи позивача щодо наявності у приватного підприємства "Піт-Стоп Ойл" заборгованості в сумі 292666,21 грн., а також відсутність доказів оскарження відповідачем вказаних рішень, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області до приватного підприємства "Піт-Стоп Ойл" про стягнення заборгованості в сумі 292666 (двісті дев'яносто дві тисячі шістсот шістдесят шість) грн 21 коп.- задовольнити.
Стягнути з приватного підприємства "Піт-Стоп Ойл", ідентифікаційний код 37154529, на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області заборгованість в розмірі 292666 (двісті дев'яносто дві тисячі шістсот шістдесят шість) грн 21 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області (вул. Проскурівська, 18,Хмельницький,Хмельницька область,29013 , ідентифікаційний код - 41316723) Відповідач:Приватне підприємство "Піт-Стоп Ойл" (вул. Ессенська, 10, кв. 60,Старокостянтинів,Хмельницька область,31101 , ідентифікаційний код - 37154529)
Головуючий суддя О.П. Шевчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2018 |
Оприлюднено | 18.12.2018 |
Номер документу | 78582154 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Шевчук О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні