Ухвала
від 22.11.2018 по справі 295/15855/18
БОГУНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЖИТОМИРА

Справа №295/15855/18

1-кс/295/7648/18

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22.11.2018 року м. Житомир

Слідчий суддяБогунського районногосуду м.Житомира ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання про тимчасовий доступ до речей та документів, та додані до клопотання матеріали, яке внесене слідчим ОВС ВРК СУ ФР ГУ ДФС у Житомирській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором прокуратури Житомирської області ОСОБА_4 по кримінальному провадженню, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 32015060000000067 від 20.08.2015 року, за ознаками злочину, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

Слідчий звернувся до суду з клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, мотивуючи це наступним.

Слідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ ДФС у Житомирській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №32015060000000067 від 20.08.2015 за фактом ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах службовими особами ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДР НОМЕР_1 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДР НОМЕР_2 )», за ознаками злочину, передбаченого ч. З ст.212 КК України.

Досудовим розслідуванням установлено, що службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » у період 2014-2015 років, шляхом формування валових витрат на придбання лісоматеріалів у лісових господарств та фізичних осіб-підприємців без документального підтвердження їх походження та подальшого експорту пиломатеріалів до Ізраїлю, Лівану, Саудовської Аравії, Туреччини, ухилились від сплати податків на суму 3 млн. грн.

18.03.2016, проведено обшук офісних та складських приміщень ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », у ході якого бухгалтер ОСОБА_5 вказала на те, що у вилучених у ході обшуку чорнових записах (таблицях), містяться записи щодо купівлі лісоматеріалів без документального їх підтвердження. Зокрема, серед знайденої інформації містяться відомості, що свідчать про постачання необлікованої деревини ФОП ОСОБА_6 , на ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та їх перевезення здійснює ФОП Українець (РНОКПП НОМЕР_3 ).

Проведеним оглядом 23.08.2018 встановлено, що ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 є фізичною особою-підприємцем, засновником та головним бухгалтером ПП « ОСОБА_7 »» (код ЄДР НОМЕР_4 ) та у період з 04.01.2013 по 06.07.2017 перебував на посаді керівника та головного бухгалтера ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 " (код ЄДР НОМЕР_5 ), серед основних видів діяльності яких значиться будівництво, лiсопильне та стругальне виробництво та ін.

Слідчий вказує, що з метою встановлення необхідних додаткових обставин у кримінальному провадженні та підтвердження, або спростування здійснення реалізації необлікованої деревини, у органу досудового розслідування виникла необхідність у отриманні тимчасового доступу до речей документів, що стосуються руху коштів вищевказаних СГД.

28.08.2018 року під час досудового розслідування по кримінальному провадженню отримано ухвалу Богунського районного суду м. Житомира на проведення тимчасового доступу до речей і документів ОСОБА_6 , ПП « ОСОБА_7 »» (код ЄДР НОМЕР_4 ) та ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 " (код ЄДР НОМЕР_5 ).

12.11.2018 року проведено тимчасовий доступ до речеій і документів у службових осіб ПАТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », оглядом вилучених документів встановлено факт отримання грошових коштів ОСОБА_6 та ОСОБА_8 у сумі 8898972,77 грн. та 9141255 гррн.

Разом з тим, під час досудового розслідування оглядом банківського рахунку N НОМЕР_6 , який належить ТОВ ВОКЕР встановлено факт перерахування протягом 2014 2018 років грошових коштів на наступні карткові рахунки, а саме: на картковий рахунок № НОМЕР_7 з призначення платежу Оплата за товари та послуги грошові кошти у сумі 739 тис. 759 тис. грн.; на картковий рахунок № НОМЕР_8 з призначення платежу Оплата за товари та послуги грошові кошти у сумі 1 млн. 28 тис. 562 грн.; на картковий рахунок № НОМЕР_9 з призначенням платежу Оплата за товари та послуги грошові кошти у сумі 662 тис. 261 грн.; на картковий рахунок № НОМЕР_10 з призначенням платежу Оплата за товари та послуги грошові кошти у сумі 489 тис. 663 грн.; на картковий рахунок № НОМЕР_11 з призначенням платежу Оплата за товари та послуги грошові кошти у сумі 130 тис. 961 грн.; на картковий рахунок № НОМЕР_12 з призначенням платежу Оплата за товари та послуги грошові кошти у 468 тис. 467 грн.; на картковий рахунок № НОМЕР_13 з призначенням платежу Оплата за товари та послуги грошові кошти у сумі 39 тис. 352 грн.; на картковий рахунок № НОМЕР_14 з призначенням платежу Оплата за товари та послуги грошові кошти у сумі 504 тис. 793 грн.; на картковий рахунок № НОМЕР_15 з призначенням платежу Оплата за товари та послуги грошові кошти у сумі 603 тис. 775 грн.; на картковий рахунок № НОМЕР_16 з призначенням платежу Оплата за товари та послуги грошові кошти у сумі 732 тис. 763 тис. грн.; на картковий рахунок № НОМЕР_17 з призначенням платежу Оплата за товари та послуги грошові кошти у сумі 723 тис. 981 грн.; на картковий рахунок № НОМЕР_18 з призначенням платежу Оплата за товари та послуги грошові кошти у сумі 73 тис. 130 грн.; на картковий рахунок № НОМЕР_19 з призначенням платежу Оплата за товари та послуги грошові кошти у сумі 275 тис. 354 грн.; на картковий рахунок № НОМЕР_20 з призначенням платежу Оплата за товари та послуги грошові кошти у сумі 194 тис. 294 грн.; на картковий рахунок № НОМЕР_21 з призначенням платежу Оплата за товари та послуги грошові кошти у сумі 391 тис. 138 грн.; на картковий рахунок № НОМЕР_22 з призначенням платежу Оплата за товари та послуги грошові кошти у сумі 408 тис. 775 грн.; на картковий рахунок № НОМЕР_23 з призначенням платежу Оплата за товари та послуги грошові кошти у сумі 277 тис. 875 грн.; на картковий рахунок № НОМЕР_24 з призначенням платежу Оплата за товари та послуги грошові кошти у сумі 73 тис. 893 грн.; на картковий рахунок № НОМЕР_25 з призначенням платежу Оплата за товари та послуги грошові кошти у сумі 141 тис. 332 грн. Всього: 7 млн. 236 тис. 147 грн.

Вказане перерахування відбувалось на карткові рахунки без ідентифікації осіб яким належить вказані рахунки.

Враховуючи вищевикладене, під час досудового розслідування виникла необхідність у встановлені власників карткових рахунків, на які здійснено перерахування, та встановлення факту проведення фінансово господарських операцій між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та контрагентами протягом 2014 -2018 років. Встановлено, що вказані карткові рахунки відкриті та обслуговуються у Житомирському РУ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » м. Житомир (МФО НОМЕР_26 ).

У Житомирському РУ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » м. Житомир (МФО НОМЕР_26 ) зберігаються наступні документи: рух грошових коштів, картки із зразками підписів та відбитком печатки, встановленого зразка, заяви на відкриття рахунків, договори на розрахунково-касове обслуговування клієнта, фотокопії паспортів уповноважених осіб, оригінали доручень на право вчинення юридичних дій від імені власників каткових рахунків, оригінали доручення на ім`я особи, яка має право на відкриття та розпорядження рахунками, засвідчені нотаріально, заяви клієнта про встановлення системи клієнт-банк, договори на обслуговування системи клієнт-банк, акти про введення системи клієнт-банк в експлуатацію, документи, які засвідчують встановлення системи клієнт-банк, документи, які підтверджують факт видачі даних електронних ключів, грошових чеків на отримання готівки з рахунку.

Слідчий у клопотанні вказує, що дані документи перебувають у володінні та зберігаються лише в банківській установі ПАТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (МФО НОМЕР_27 ) де відкрито та обслуговується рахунок клієнта, та містять відомості, що є предметом доказування у кримінальному провадженні, а саме щодо осіб, які відкривали рахунок, які мають право першого та другого підписів в документах, відомості з комп`ютерної системи банку про рух грошових коштів за вищевказаним рахунком з переліком контрагентів та призначенням платежів, зняття готівкових коштів з рахунку, встановлення клієнт-банку, тобто містять відомості, що впливають на визначення розміру завданих державному бюджету збитків у вигляді несплати податків та містять відомості щодо підтвердження або спростування факту придбання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » товарів (робіт, послуг), тобто мають значення для встановлення обставин у кримінальному провадженню та являються джерелом доказів, а тому виклик в судове засідання службових ПАТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (МФО НОМЕР_27 ), призведе до передчасного розголошення відомостей, які безпосередньо стосуються суті кримінального провадження та процесуальних дій, які заплановано провести з метою збирання доказів, у зв`язку з чим існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів. Тобто довести вищевказані обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, іншим способом не передбачається можливим.

За інформацією ПАТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » надання документів для проведення тимчасового доступу до речей та документів можливо лише через адресу для кореспонденції установи ПАТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (МФО НОМЕР_27 ), а саме: АДРЕСА_1 .

Слідчий також зазначає, що беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані речі і документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, необхідно отримати тимчасовий доступ до вказаних речей і документів та можливість їх вилучити, які перебувають у володінні ПАТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (МФО НОМЕР_27 ) та складають банківську таємницю, з метою всебічного, повного й неупередженого дослідження всіх обставин кримінального провадження.

У зв`язку з існуючою реальною загрозою зміни або знищення документів, що стосуються відкриття та обслуговування вищевказаних рахунків, слідчий просить клопотання розглядати без виклику службових осіб Житомирському РУ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » м.Житомир (МФО НОМЕР_26 ).

Слідчий у судове засідання не з`явився, подав до суду заяву, у якій просив розгляд справи проводити без його участі, клопотання підтримав та просив його задовольнити.

Відповідно до частини другої ст.163КПК України розгляд клопотання проведено без виклику представника особи, у володінні якої знаходиться інформація та документи, до яких потрібен тимчасовий доступ.

Фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснювалося у силу ч. 4 ст. 107 КПК України, якою передбачено, що у разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Відповідно до вимог ст.ст.131,132 КПК Українизаходи забезпеченнякримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Заходами забезпечення кримінального провадження є, зокрема, тимчасовий доступ до речей і документів.

Відповідно до ст. 159 тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Відповідно до п.5 ч.1 ст. 162 КПК України відомості, які можуть становити банківську таємницю, належать до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах і документах.

Відповідно до п.6 ч.2 ст. 160 КПК України у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, у клопотанні зазначається можливість використання як доказів відомостей, що містяться в речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Згідно до положень ч.5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Частиною 6 ст. 163 КПК України визначено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей та документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачаються довести за допомогою цих речей та документів.

Згідно з ч. 7ст. 163 КПК Українислідчий суддя в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Відповідно до ч. 1 ст. 164 КПК України, в ухвалі слідчого судді, суду про тимчасовий доступ до речей і документів має бути зазначено прізвище, ім`я та по батькові особи, якій надається право тимчасового доступу до речей і документів.

Для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування вищезазначеного факту, зокрема для отримання відомостей, що є необхідними для з`ясування всіх обставин справи у даному провадженні, є потреба у наданні тимчасового доступу до документів.

Враховуючи наявність достатніх підстав вважати, що зазначені документи та інформація знаходиться у вказаних у клопотанні осіб, а також те, що такі документи та інформація мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, з урахуванням можливості використати як доказ відомостей, що містяться у них та відсутності можливості іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою зазначених документів та інформації, слідчий суддя приходить до висновку про обґрунтованість клопотання у частині тимчасового доступу до речей та документів, однак не вбачає підстав для задоволення клопотання у частині вилучення оригіналів документів, оскільки слідчий не довів наявність достатніх підстав вважати, що таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів, однак відповідності до ч. 1 ст. 159 КПК України, слідчий не позбавлений можливості робити копії з документів до яких він просить надати тимчасовий доступ.

Відповідно до ч. 1 ст. 164 КПК України, в ухвалі слідчого судді, суду про тимчасовий доступ до речей і документів має бути зазначено прізвище, ім`я та по батькові особи, якій надається право тимчасового доступу до речей і документів. Тому в частині надання дозволу на тимчасовий доступ до оригіналів документів особам які будуть діяти за дорученням слідчого, прокурора, слідчий суддя відмовляє, оскільки у клопотанні не вказано прізвище, ім`я та по батькові таких осіб.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 107, 132, 159, 160, 162, 163, 164, 309 КПК України,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання задовольнити частково.

Надати старшому слідчому з ОВС ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Житомирській області капітану податкової міліції ОСОБА_3 тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю з можливістю отримання копій у Житомирському РУ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » м. Житомир (МФО НОМЕР_26 ) по рахункам: № НОМЕР_7 , № НОМЕР_8 , № НОМЕР_9 , № НОМЕР_10 , № НОМЕР_11 , № НОМЕР_12 , № НОМЕР_13 , № НОМЕР_14 , № НОМЕР_15 , № НОМЕР_16 , № НОМЕР_17 , № НОМЕР_18 , № НОМЕР_19 , № НОМЕР_20 , № НОМЕР_21 , № НОМЕР_22 , № НОМЕР_23 , № НОМЕР_24 , № НОМЕР_25 за період з 01.01.2014 по 20.11.2018;

- заяви про відкриття рахунку, договорів на розрахунково-касове обслуговування, свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи в органах виконавчої влади; копію належним чином зареєстрованого статутного документу (статуту, установчого договору, статутного акту/положення, протоколи зборів засновників) зі змінами і доповненнями; довідки про внесення юридичної особи до Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України; довідки про взяття юридичної особи на облік в органах державної податкової служби; довідки Пенсійного фонду; свідоцтво фонду соціального страхування; накази про призначення керівників і службових осіб підприємства; картки зі зразками підписів і відбитків печатки; інші документи, що надають право довіреним і іншим особам на розпорядження й використання даним рахунком; договорів банківського рахунку; договорів про використання системи «клієнт-банк», «клієнт-інтернет-банк», «телефонний банкінг» і т.д. з додатками; повідомлення про взяття рахунків на облік органами ДПС; копії сторінок паспорта або документа, який його замінює, ідентифікаційного коду - засновників, службових осіб, довірених осіб, і інших осіб, які відкривали й використовували зазначений банківський рахунок підприємства; і інші документи юридичної справи про відкриттю й використанню даного рахунку;

- інформації, як на паперових так і електронних носіях (в форматі EXEL), про рух грошових коштів по рахунку із розшифровкою контрагентів (назва, код ЄДР, МФО банківських установ, номерів рахунків) призначенням платежу, датою платежу, часом проведення платежу, номером платіжного документа, сумою платежу, а також з вказівкою вхідного і вихідного залишків коштів на рахунку на початок і кінець кожного дня, референт кожного платіжного документа (номер або інші символи, які використовуються для ідентифікації трансакції);

- заяв на видачу чекових книжок, грошових чеків, корінців грошових чеків на отримання готівки по рахункам зазначеним рахункам за період з 01.01.2014 по 20.11.2018.;

- протоколи системи «Банк-клієнт» в яких міститься дата та час з`єднання (включаючи години, хвилини та секунди з`єднання), електронне ім`я користувача, назва операції та ІР-адреса клієнта.

В задоволенні решти вимог клопотання - відмовити.

При відсутності вище перелічених документів зазначити письмово про причину ненадання документів.

Строк дії ухвали встановити один місяць з дня її постановлення.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, може бути постановлено ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення22.11.2018
Оприлюднено02.03.2023

Судовий реєстр по справі —295/15855/18

Ухвала від 22.11.2018

Кримінальне

Богунський районний суд м. Житомира

Ведмідь Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні