Постанова
від 27.05.2009 по справі 2-а-4623/09/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКР УЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2-а-4623/09/0470

Категорія стат.облік у-2.32

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 травня 2009 р. м. Дніпр опетровськ

Дніпропетровський ок ружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Баранов ського Р.А.

при секретарі судового зас ідання Черномаз О.В.

за участю:

представника позивача Юр ченко В.А.

представника відповідача Міщенко П.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративний позов Закритого акц іонерного товариства «Юніко м» до Комунального підприємс тва «Дніпропетровське м іжміське бюро технічної інве нтаризації» Дніпропетров ської обласної ради про ска сування рішення та зобов' я зання вчинити певні дії, -

встановив:

18 березня 2009 року до Дніп ропетровського окружного ад міністративного суду надійш ов позов Закритого акціонерн ого товариства «Юніком» до К омунального підприємства « Дніпропетровське міжмісь ке бюро технічної інвентариз ації» Дніпропетровської обласної ради з вимогами:

- визнати неправомірним та скасувати рішення реєстр атора КП «Дніпропетровськ е

міжміське бюро технічної інвентаризації» Дніпропетр овської області Іваніна В.С . про відмову в реєстрації в ід 26.02.09р.;

- зобов'язати КП «Дніпро петровське міжміське бюро технічної інвентаризації»

Дніпропетровської област і зареєструвати право власно сті ЗАТ «Юніком» на будівлі т а споруди: адміністративна б удівля літ. А-1, загальною площ ею 41,9 кв.м., убиральня літ. Б площ ею 1 кв.м., літній душ літ . В, площею 1 кв. м., навіс літ. Г, пло щею 17,9 кв.м., будівля охорони (ти мчасова) літ. Д площею 9 кв.м., №1,2- споруди, які знаходяться за а дресою: м. Дніпропетровськ, ву л. Набережна Перемоги, б. 37.

В судове засідання з'явили ся представник позивача та п редставник відповідача за до віреністю.

В обґрунтування позову поз ивач зазначив, що рішенням Жо втневого районного суду м. Дн іпропетровська від 24 грудня 20 08 року визнано за позивачем пр аво власності на нерухоме ма йно, яке знаходиться за адрес ою: м. Дніпропетровськ, вул. На бережна Перемоги, б. 37. Вказане рішення є повністю законним та вступило в силу на час пода ння позивачем заяви про реєс трацію свого права власності .

Таким чином, відповідач не прийняв до уваги обов'язкові сть виконання рішення суду, я ке вступило в силу, натомість здійснив своє тлумачення пр ав позивача, у зв' язку з чим в ідмовив позивачу в реєстраці ї права власності на нерухом ість.

Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечував мотивуючи т им, що подані позивачем докум енти не відповідають вимогам чинного законодавства України, а саме згідно даних і нвентарної справи та матеріа лів технічної інвентаризаці ї, проведеної 12.09.2008р., адміністр ативна будівля літ. А-1, загаль ною площею 41,9 кв.м., убиральня л іт.Б площею 1 кв.м., літній душ лі т. В, площею 1 кв.м. побудовані са мовільно та підлягают ь введенню в експлуатацію .

Дослідивши чинне законода вство, матеріали справи та до води осіб, які беруть участь у справі, суд доходить висновк у, що позов не підлягає задово ленню з наступних підстав.

Судом встановлено, матеріа лами справи підтверджено, що 24 грудня 2008 року Жовтневим рай онним судом М. Дніпропетров ська було прийнято рішення м яким визнано за Закритим ак ціонерним товариством «Юнік ом» (ЄДРПОУ 30325344) право власност і на будівлі та споруди: літ. А -1 - адміністративна будівля за гальною площею 41,9 м2, літ. Б - убир альня площею 1 м2., літ. В - літній душ площею 1м2, літ. Г - навіс пло щею 17,9 м2 , літ. Д - будівля охорон и (тимчасова) площею 9 м2, № 1,2- спо руди, які розташовані за адре сою: м. Дніпропетровськ, вул. Н абережна Перемоги, 37, без акту введення в експлуатацію. Та п ро реєстрацію за Закритим ак ціонерним товариством «Юнік ом» (ЄДРПОУ 30325344) в Комунальному підприємстві «Дніпропетр овське міжміське бюро техн ічної інвентаризації» Дні пропетровської обласної р ади право власності на будів лі та споруди: літ. А-1 - адмініст ративна будівля загальною пл ощею 41,9 м2, літ. Б - убиральня площ ею 1 м2., літ. В - літній душ площею 1м2, літ. Г - навіс площею 17,9 м2, літ . Д - будівля охорони (тимчасов а) площею 9 м2, № 1,2- споруди, які ро зташовані за адресою: м. Дніпр опетровськ, вул. Набережна Пе ремоги, 37, без акту введення в е ксплуатацію.

28.01.2009р. позивач звернувся до К П «Дніпропетровське між міське бюро технічної інвент аризації» Дніпропетровсь кої обласної ради з замовле нням щодо проведення державн ої реєстрації за Позивачем п рава власності на об' єкт не рухомого майна.

26.02.2009р. відповідачем прийнято рішення про відмову в реєстр ації права власності на зазн ачений об'єкт нерухомого май на. Рішення реєстратора про в ідмову в реєстрації прийняте на підставі п.3.3 Тимчасового п оложення про порядок реєстра ції прав власності на нерухо ме майно, затверджено наказо м Міністерства юстиції Украї ни від 7 лютого 2002 р. N 7/5 та обґрунт оване тим, що заявлене право н е є таким, що підлягає реєстра ції відповідно до цього Тимч асового положення.

Відповідач посилається на те, що подані документи не від повідають вимогам чинного за конодавства України, а саме не дають змоги установити ві дповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства без попереднь ого проведення технічної інв ентаризації нерухомого майн а.

Згідно даних інвентарної с прави та матеріалів технічно ї інвентаризації, проведеної 12.09.2008р., адміністративна будівл я літ. А-1, загальною площею 41,9 кв .м., убиральня літ.Б площею 1 кв.м ., літній душ літ. В, площею 1 кв.м . побудовані самовільно та підлягають введенню в ек сплуатацію.

Позивач непогодившись з ви щезазначеним рішенням відпо відача був вимушений звернут ися до суду за захистом поруш ених прав.

Суд проаналізувавши довод и сторін зазначає, що відпові дно до ст. 19 Закону України «Пр о державну реєстрацію речови х прав на нерухоме майно та їх обмежень» підставою для дер жавної реєстрації прав, що по свідчують виникнення, перехі д, припинення речових прав на нерухоме майно, обмежень цих прав, є рішення суду стосовно речових прав на нерухоме май но, обмежень цих прав, що набра ли законної сили.

Відповідно до п.1.4 Тимчасово го положення про порядок реє страції прав власності на не рухоме майно, затвердженого Наказом Міністерство юстиці ї України №7/5 від 07.02.2002 року, заре єстровано в Міністерстві юст иції України 18.02.2002 року за № 157/6445 - компетенцією відповідача є виключно державна реєстраці я прав власності на нерухоме майно, тобто внесення запису до Реєстру прав власності на нерухоме майно у зв' язку з в иникненням, існуванням або п рипиненням права власності н а нерухоме майно на підставі правовстановлюючих докумен тів.

Перелік правовстановлюючи х документів передбачений До датком № 1 до вищезазначеного положення, п.10 якого, передбач ено, що правовстановлюючим д окументом, зокрема, є рішення судів про визнання права вла сності на об' єкти нерухомог о майна, про встановлення фак ту права власності на об' єк ти нерухомого майна.

Діючим законодавством не д опускається тлумачення прав реєстратором відомостей про заявлені права власності. Ре єстрація прав на нерухоме ма йно має здійснюватися у відп овідності до резолютивної ча стини рішення суду.

Проте тимчасовим положенн ям про порядок реєстрації пр ав власності на нерухоме май но від 07.02.2002р. передбачено проце дуру реєстрації та порядок п рийняття рішення про реєстра цію прав власності або про ві дмову у такій реєстрації.

Відповідно до п.3.3. Тимчасово го положення про порядок реє страції прав власності на не рухоме майно у реєстрації пр ав на нерухоме майно може бут и відмовлено, якщо подані док ументи не відповідають вимог ам, установленим цим Положен ням та іншими актами чинного законодавства України, або н е дають змоги установити від повідність заявлених прав і поданих документів вимогам з аконодавства.

Згідно п.1.6. Тимчасового пол оження-реєстрації підлягают ь права власності тільки на о б'єкти нерухомого майна, буді вництво яких закінчено та як і прийняті в експлуатацію у в становленому порядку.

Приписами п.2 ст. 331 Цивільног о кодексу України передбачен о, що якщо договором або закон ом передбачено прийняття нер ухомого майна до експлуатаці ї, право власності виникає з м оменту його прийняття до екс плуатації. Якщо право власно сті на нерухоме майно відпов ідно до закону підлягає держ авній реєстрації, право влас ності виникає з моменту держ авної реєстрації.

Також, відповідно до п.2 Пост анови Кабінету Міністрів Укр аїни від 08.10.2008р. №923 «Про порядок прийняття в експлуатацію зак інчених будівництвом об'єкті в», прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об' єктів здійснюється комісією і полягає у підтвердженні не ю готовності до експлуатації об'єктів нового будівництва , реконструкції, реставрації , капітального ремонту, комун ікацій та споруд інженерної і транспортної інфраструкту ри, їх інженерно-технічного о снащення та забезпечення, пу скових комплексів, черг буді вництва, відповідно до погод женої та затвердженої в уста новленому порядку проектної документації.

Відповідно до п.14 Постанови на підставі акта готовності об'єкта до експлуатації інсп екція державного архітектур но-будівельного контролю про тягом двох робочих днів від д ати його підписання видає за мовнику або уповноваженій ни м особі свідоцтво про відпов ідність збудованого об'єкта проектній документації, вимо гам державних стандартів, бу дівельних норм і правил за фо рмою, затвердженою в установ леному законодавством поряд ком Мінрегіонбудом. Датою пр ийняття в експлуатацію закін ченого будівництвом об'єкта є дата видачі зареєстрованог о інспекцію державного архіт ектурно-будівельного контро лю свідоцтва (п.15 Постанови).

Крім того, згідно п.3 ст.376 ЦК Ук раїни передбачено що, право в ласності на самочинно збудов ане нерухоме майно може бути за рішенням суду визнане за о собою, яка здійснила самочин не будівництво на земельній ділянці, що не була їй відведе на для цієї мети, за умови нада ння земельної ділянки у вста новленому порядку особі під уже збудоване нерухоме майно .

Проте позивачем не надано д окумент, що підтверджує прав о власності або користування земельною ділянкою, на якій р озміщене нерухоме майно.

Відповідно до ч.4 ст.182 ЦК Укра їни порядок проведення держа вної реєстрації прав на неру хомість та підстави відмови в ній встановлюються законом .

Суд зазначає, що згідно п.5 ст .3 Закону України «Про д ержавну реєстрацію речових п рав на нерухоме майно та їх об межень» право власності та і нші речові права на нерухоме майно, набуті згідно з діючим и нормативно-правовими актам и до набрання чинності цим За коном, визнаються державою. В ідповідно до цього Закону ре єстрація речових прав на нер ухомість, їх обмежень здійсн юється лише в разі вчинення п равочинів щодо нерухомого ма йна, а також за заявою власник а (володільця) нерухомого май на.

Згідно абз.4 ч.1 ст.24 Закону у д ержавній реєстрації права мо же бути відмовлено в разі, якщ о подані документи не відпов ідають вимогам, установленим цим Законом та іншими

нормативно-правовими акта ми, або не дають змоги установ ити відповідність заявлених прав документам, що їх посвід чують.

У ч.2 цієї статті зазначено , що відмова в державній реєст рації прав із підстав, зазнач ених в абзаці четвертому час тини першої цієї статті, не по збавляє особу права повторно звернутися із заявою за умов и усунення підстав для відмо ви у державній реєстрації пр ав, а саме з документом, що під тверджує введення зазначено го об' єкту в експлуатацію.

Таким чином можна зробити в исновок, що позивачем подано документи які не відповідаю ть вимогам, установленим цим Законом та іншим нормативно -правовим актам.

З урахуванням викладеного суд доходить висновку про пр авомірність відмови відпові дача здійснити реєстрацію пр ава власності на нерухоме ма йно з вищезазначених підстав .

Тому рішення Комунального підприємства «Дніпропетр овське міжміське бюро техн ічної інвентаризації» Дні пропетровської обласної р ади від 26.02.2009 року про відмову З акритому акціонерному товар иству «Юніком» в реєстрації прав власності на об' єкт не рухомого майна є правомірним та не підлягає скасуванню.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 159-163 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, суд, -

постановив:

У задоволені адміністрат ивного позову Закритого акці онерного товариства «Юніком » до Комунального підприємст ва «Дніпропетровське мі жміське бюро технічної інвен таризації» Дніпропетровс ької обласної ради про скас ування рішення та зобов' яз ання вчинити певні дії - від мовити повністю.

Постанова суду набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано.

Якщо було подано заяву про а пеляційне оскарження, але ап еляційна скарга не була пода на у строк, постанова суду наб ирає законної сили після зак інчення цього строку.

Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду шляхом подачі за яви про апеляційне оскарженн я через Дніпропетровський окружний адміністративни й суд протягом десяти днів з д ня складання постанови у пов ному обсязі, а апеляційна ска рга на постанову суду подаєт ься протягом двадцяти днів п ісля подання заяви про апеля ційне оскарження.

Постанова складена в повно му обсязі 28.05.2009 р.

Суддя Р.А. Барановський

Дата ухвалення рішення27.05.2009
Оприлюднено12.05.2010
Номер документу7859604
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-4623/09/0470

Постанова від 27.05.2009

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатольевич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні