Постанова
від 11.12.2018 по справі 2-2510/10 (1007/2510/10)
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 грудня 2018 року місто Київ.

Справа 2-2510/10 (1007/2510/10)

Апеляційне провадження № 22-ц/824/4224/2018

Київський апеляційний суд у складі колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ:

головуючого Желепи О.В.,

суддів: Іванченко М.М., Рубан С.М.,

секретар судового засідання Задерей І.В.

розглянув у відкритому судовому засіданні в залі суду у порядку спрощеного позовного провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на ухвалу Броварського міськрайонного суду Київської області від 26 жовтня 2018 року (ухвалену в складі судді Радзівіл А.Г., повний текст складено 30 жовтня 2018 року)

в справі за заявою ОСОБА_1, заінтересована особа Броварський міськрайонний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Київській області, Великодимерська селищна рада Київської області про заміну сторони виконавчого провадження, -

ВСТАНОВИВ:

В вересні 2018 року ОСОБА_1 у порядку ст. 442 ЦПК України звернувся до суду із завою про заміну сторони виконавчого провадження.

Заявник зазначив, що рішенням Броварського міськрайонного суду Київської області від 29 червня 2010 року у цивільній справі № 2-2510/2010 року стягнуто з ліквідаційної комісії ''Комунального підприємства" Шевченківської сільської ради на його користь матеріальну шкоду в розмірі 5100 грн.

На виконання зазначеного рішення Броварським міськрайонним судом Київської області видано 04 жовтня 2010 року виконавчий лист № 2-2510/2010 року.

2 травня 2018 року Броварським міськрайонним відділом державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Київській області відкрито виконавче провадження ВП № 56287260.

Заявник зазначає, що ліквідаційна комісія &qu=U;Комунального господарства" Шевченківської сільської ради була структурним підрозділом Шевченківської сільської ради. Керівника підприємства боржника, ліквідатора звільнено з посади рішенням сесії у 2016 році.

08 лютого 2018 року Шевченківську сільську раду реорганізовано, її правонаступником є Великодимерська об'єднана територіальна громада.

На запит Броварського ВДВС ГУЮ у Київській області від 11 липня 2018 року за № 9437 до Великодимерської ОТГ надана відповідь за № 1160 від 18 липня 2018 року про те, що директор та бухгалтер Комунального господарства Шевченківської сільської ради відсутні, підприємство без керівництва.

Заявник посилається на вимоги ст. 65 ГК України, ст. 512 ЦК України та просить замінити боржника у виконавчому провадженні № 5687404 від 02 травня 2018 року у цивільній справі від 29 червня 2010 року № 2-2510/10 року його правонаступником - Великодимерською селищною радою Броварьского району Київської області.

Ухвалою Броварського міськрайонного суду Київської області від 26 жовтня 2018 року в задоволенні заяви ОСОБА_1 про заміну сторони виконавчого провадження відмовлено.

Не погоджуючись з ухвалою, 02 листопада 2018 року ОСОБА_1 звернувся з апеляційною скаргою, в якій просив її скасувати та задовольнити його заяву про заміну сторони виконавчого провадження.

Посилався на те, що на підприємстві боржника відсутнє керівництво, управління цим підприємством фактично здійснює власник - Великодимерська селищна рада, в державному реєстрі керівником - ліквідатором є ОСОБА_2, якого звільнено 23.12.2015 року, однак суд першої інстанції не дав належну оцінку даному факту.

Також зазначив, що місцевий суд не зверну увагу на доводи заявника про те, що ліквідаційна комісія не працює і не створено нову.

Крім того, скаржник зазначив, що аналогічна заява про заміну боржника в іншій справі, була задоволена.

До суду апеляційної інстанції надійшов відзив від представника заінтересованої особи Великодимерської селищної ради - ТкачаЮ.В., в якому він просив відмовити в задоволенні апеляційної скарги ОСОБА_1, а ухвалу Броварського міськрайонного суду Київської області від 26.10.2018р. залишити без змін.

Посилався на те, що відповідно до рішення Великодимерської селищної ради Броварського району Київської області Про початок реорганізації Бобрицької, Жердівської, Руднянської та Шевченківської сільських рад шляхом приєднання до Великодимерської селищної ради та утворення комісій з інвентаризації та реорганізації № 13 І-VII від 16 листопада 2017 року та рішення Про припинення Бобрицької, Жердівської, Руднянської, Шевченківської сільських рад як юридичних осіб шляхом приєднання до Великодимерської селищної ради № 81 V-VII від 08 лютого 2018 року Великоднмерська селищна рада є правонаступником Шевченківської сільської ради Броварського району Київської області.

Також вказав на те, що Рішенням Шевченківської сільської ради Броварського району Київської області Про ліквідацію комунального господарства Шевченківської сільської ради № 277- ХХУ-У від 18.05.2010 року комунальне підприємство Комунальне господарство Шевченківської сільської ради вирішено ліквідувати з 18.05.2010 року, що підтверджується інформацією, що є у вільному онлайн-доступі Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань комунальне підприємство Комунальне господарство Шевченківської сільської ради знаходиться в стані припинення (ліквідація) та випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серія НОМЕР_1 від 19.10.2012 року (наявна в матеріалах справи).

Представник заінтересованої особи зазначив, що заявник посилається на частину 1 статті 442 Цивільного процесуального кодексу України, згідно якої у разі вибуття однієї із сторінвиконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником, однак ліквідація юридичної особи не передбачає правонаступництва і вибуття комунального підприємства Комунальне господарство Шевченківської сільської ради не відбулося, оскільки воно знаходиться в стані припинення (ліквідація).

Тобто, на думку представника Великодимерської селищної ради, в даному випадку застосування норм статті 442 ЦПК України та статті 15 ЗУ Про виконавче провадження для заміни сторони виконавчого провадження є неможливим.

В судовому засіданні апеляційної інстанції представник скаржника скаргу підтримав та просив її задовольнити, представник Великодимерської селищної ради проти задоволення скарги заперечував.

Заслухавши доповідь судді Желепи О.В., пояснення представників заявника та заінтересованої особи, з'ясувавши обставини справи та обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія приходить до висновку про те, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з таких підстав.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, 29 червня 2010 року рішенням Броварського міькрайонного суду Київської області у цивільній справі за № 2-2510/2010 року позов ОСОБА_1 задоволено, стягнуто з ліквідаційної комісії комунального господарства Шевченківської сільської ради Броварського району Київської області на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час затримки виконання рішення Броварського міськрайонного суду Київської області від 06 січня 2010 року в сумі 5100 грн. Вказане рішення набрало законної сили. (а.с. 21-23).

Із змісту рішення вбачається, що 18 травня 2010 року рішенням XXV сесії V скликання Шевченківської сільської ради за № 277-ХХУ -V утворена ліквідаційна комісія в складі п'яти осіб в зв'язку з ліквідацією комунального господарства Шевченківської сільської ради з 18 травня 2010 року.

Також, 18 травня 2010 року розпорядженням Шевченківської сільської ради Броварського району Київської області за № 27 звільнено ОСОБА_4 з посади начальника комунального господарства Шевченківської сільської ради з 18 травня 2010 року у зв'язку

3 ліквідацією комунального господарства.

Відповідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців комунальне господарство Шевченківської сільської ради знаходиться в стані припинення підприємницької діяльності.

Оскільки рішення Броварського міькрайонного суду Київської області від 29 червня 2010 року у цивільній справі за № 2-2510/2010 року про стягнення з ліквідаційної комісії комунального господарства Шевченківської сільської ради Броварського району Київської області на користь ОСОБА_1 середнього заробітку за час затримки виконання рішення Броварського міськрайонного суду Київської області від 06 січня 2010 року в сумі 5100 грн. набрало законної сили, то 04 жовтня 2010 року виданий виконавчий лист за № 2-2510/2010 р. (а.с. 5-6)

02 травня 2018 року постановою державного виконавця Броварського міськраойнного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Київській області відкрито виконавче провадження з виконання виконавчого листа № 2-2510/2010 року виданого 04 жовтня 2010 року. (а.с. 7)

В рішенні Шевченківської сільської ради Броварського району Київської області від 23 грудня 2015 року № 34-ІІІ-УІІ &q? ;Про утворення комісії по ліквідації Комунального господарства Шевченківської сільської ради" зазначається про наступне:

п.1 Визнати роботу комісії по ліквідації комунального господарства Шевченківської сільської ради незадовільною.

- п. 2 Розпустити ліквідаційну комісію по ліквідації, звільнити ОСОБА_2 з посади голови ліквідаційної комісії та керівника Комунального господарства Шевченківської сільської ради Броварського району Київської області.

- п. З Створити ліквідаційну комісію Комунального господарства Шевченківської сільської ради Броварського району Київської області у новому складі.

- п. 4 Комісії провести згідно чинного законодавства процедуру ліквідації Комунального господарства Шевченківської сільської ради та подати на затвердження ліквідаційний баланс.

Рішенням Великодимерської селищної ради Броварського району Київської області від 08 лютого 2018 року № 81 V - VII &quxt;Про припинення Бобрицької, Жердівської, Руднянської, Шевченківської сільських рад, як юридичних осіб шляхом приєднання до

Великодимерської селищної ради": п. 4 Припинено Шевченківську сільську раду Броварського району Київської області, як юридичну особу шляхом приєднання до Великодимерської селищної ради Броварського району Київської області, місцезнаходження: 07442, Київська область, Броварський район, смт. Велика Димерка, вулиця Бобрицька, будинок 1. (а.с. 9-11)

На запит державного виконавця від 11 липня 2018 року за № 9438, 18 липня 2018 року Великодимерською селищною радою надана відповідь за № 1160, про те, що з 2009 року Комунальне господарство Шевченківської сільської ради господарської та фінансової діяльності не веде, робота призупинена, на даний час знаходиться на стадії ліквідації. Під час обрання на посаду сільського голови ОСОБА_5 в жовтні 2015 року прийому - передачі майна Комунального господарства Шевченківської сільської ради фінансових та статутних документів не було. Лише 04 грудня 2015 року голова ліквідаційної комісії Комунального господарства Шевченківської сільської ради ОСОБА_2 передав документи згідно акту. Запитувані бухгалтерські документи - баланс, дебіторська кредиторська заборгованість не передавалась. (а.с. 13).

У листі від 16 липня 2018 року за № 173 старости с. Шевченкове зазначається, що під час передачі майна та документів Шевченківської сільської ради майно та документи КГ Шевченківської сільської ради до Великодимерської ОТГ не передавались, так як комунальне господарство знаходиться в стадії ліквідації. (а.с. 28).

Згідно ст. 60 ГК України ліквідація суб'єкта господарювання здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється власником (власниками) майна суб'єкта господарювання чи його (їх) представниками (органами), або іншим органом, визначеним законом, якщо інший порядок її утворення не передбачений цим Кодексом. Ліквідацію суб'єкта господарювання може бути також покладено на орган управління суб'єкта, що ліквідується. Орган (особа), який прийняв рішення про ліквідацію суб'єкта господарювання, встановлює порядок та визначає строки проведення ліквідації, а також строк для заяви претензій кредиторами, що не може бути меншим, ніж два місяці з дня оголошення про ліквідацію. Ліквідаційна комісія або інший орган, який проводить ліквідацію суб'єкта господарювання, вміщує в друкованих органах відповідно до закону повідомлення про його ліквідацію та про порядок і строки заяви кредиторами претензій, а явних (відомих) кредиторів повідомляє персонально у письмовій формі у встановлені цим Кодексом чи спеціальним законом строки. Одночасно ліквідаційна комісія вживає необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості суб'єкта господарювання, який ліквідується, та виявлення вимог кредиторів, з письмовим повідомленням кожного з них про ліквідацію суб'єкта господарювання. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку.

Відповідно ч. 1, 3, 4 ст. 8 ЗУ &qu0c;' Про добровільне об'єднання територіальних громад " об'єднана територіальна громада вважається утвореною за цим Законом з дня набрання чинності рішеннями всіх рад, що прийняли рішення про добровільне об'єднання територіальних громад, або з моменту набрання чинності рішенням про підтримку добровільного об'єднання територіальних громад на місцевому референдумі та за умови відповідності таких рішень висновку, передбаченому частиною четвертою статті 7 цього Закону.

Об'єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов'язків територіальних громад, що об'єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об'єднаною територіальною громадою.

У разі об'єднання всіх територіальних громад одного району в одну об'єднану територіальну громаду все майно спільної власності територіальних громад такого району є комунальною власністю об'єднаної територіальної громади,а пов'язані з таким майном права та обов'язки належать об'єднаній територіальній громаді з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об'єднаною територіальною громадою.

З дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об'єднаною територіальною громадою, у порядку, визначеному цим Законом, здійснюється реорганізація відповідних юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних територіальними громадами, що об'єдналися, та розміщених поза адміністративним центром об'єднаної територіальної громади, шляхом їх приєднання до юридичної особи - сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі об'єднаної територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні юридичні особи - сільські, селищні, міські ради припиняються у порядку, визначеному цим Законом. Юридична особа - сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі об'єднаної територіальної громади, є правонаступником прав та обов'язків всіх юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних територіальними громадами, що об'єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об'єднаною територіальною громадою.

За змістом ч. 1, 2 ст. 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб, права та обов'язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

У відповідності до ст. 105 ЦК України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи. До комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.

Із копії рішення Шевченківської сільської ради Броварського району Київської області № 34-ІІІ-УІІ від 23 грудня 2015 року вбачається, що процедура ліквідації Комунального підприємства Шевченківської сільської ради розпочата, робота створеної комісії по ліквідації комунального господарства визнана незадовільною та створено Ліквідаційну комісію КП Шевченківської сільської ради в новому складі. Комісії доручено провести процедуру ліквідації КП Шевченківської сільської ради та подати на затвердження ліквідаційний баланс.

Аналізуючи даний документ, слід зазначити, що у відповідності до п. 4 ст. 105 ЦК України від дня призначення ліквідаційної комісії до неї переходять усі повноваження щодо управління справами юридичної особи. З цього слідує, що така комісія є уповноваженим представником такого підприємства, проте не набуває статусу юридичної особи, а підприємство, що ліквідується, в період її роботи статусу юридичної особи не втрачає.

Порядок проведення ліквідації юридичної особи визначений ст. 111 ЦПК України.

Процедура ліквідації регулюється нормативно-правовими актами, зокрема Цивільним та Господарським кодексами України, законами України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", "Про господарські товариства", "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", якими визначено, що ліквідація юридичних осіб здійснюється без переходу прав і обов'язків підприємства, що ліквідується, до інших осіб, тобто без правонаступництва.

На підставі п. 5 ст. 15 Закону України "Про виконавче провадження" у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов'язковими тією мірою, якою вони були б обов'язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Відповідно до ст. 442 ЦПК України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець.

Виходячи із результатів системного аналізу норм, зокрема пунктів 1, 2 частини першої статті 512 ЦК України, у разі передання кредитором своїх прав іншій особі за правочином (відступлення права вимоги) чи правонаступництва (припинення юридичної особи шляхом злиття, приєднання поділу, перетворення або ліквідації, спадкування) на стадії виконання судового рішення відбувається вибуття кредитора.

За встановлених обставин суд першої інстанції, дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення заяви ОСОБА_1, а подання такої заяви є передчасною.

Відмовляючи в задоволенні заяви про заміну сторони виконавчого провадження, районний суд виходив з того, що заявник просить замінити сторону виконавчого провадження боржника комунальне господарство Шевченківської сільської ради Броварського району Київської області на Великодимерську селищну раду Броварського району Київської області, але на даний час таке підприємство не ліквідовано, а знаходиться на стадії ліквідації.

Виходячи з наявних в матеріалах справи доказів, апеляційний суд встановив, що вищенаведені обставини справи, які суд вважав встановленими є доведеними.

Висновки суду про необґрунтованість та передчасність поданої заяви відповідає цим обставинам та вимогам Закону.

Доводи скарги про те, що ліквідаційна комісія не працює та не здійснює ліквідацію підприємства, з яким позивач перебував у трудових стосунках, правового значення не мають, оскільки заявник не довів, що Великодимерська селищна рада Київської області є правонаступником прав та обов'яків боржника у виконавчому провадженні.

Вказана юридична особа є лише правонаступником Шевченківської сільської ради , яка не є боржником у виконавчому провадженні.

Доводи апеляційної скарги про те, що керівництво на підприємстві - боржника відсутнє, а ліквідаційна комісія не працює спростовуються матеріалами справи, та даними з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, згідно яких Комунальне господарство Шевченківської сільської ради код ЄДРПОУ 32020122 перебуває в стані припинення.

Посилання скаржника на те, що аналогічна заява про заміну боржника в іншій справі була задоволена, не може бути підставою для задоволення даної заяви про заміну сторони виконавчого провадження.

За змістом ст. 375 ЦПК України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Ухвала про відмову у задоволенні заяви про заміну сторони виконавчого провадження постановлена з додержанням норм матеріального та процесуального права, а тому відповідно до вимог ст. 375 ЦПК України, апеляційна скарга залишається без задоволення, а судове рішення без змін.

Судовий збір за подання апеляційної скарги слід покласти на особу, яка подала апеляційну скаргу. Іншими учасниками справи не заявлено до відшкодування судових витрат, понесених у зв'язку з переглядом справи у апеляційному суді.

Керуючись ст. ст. 367-368, 374-375, 381-384,389 ЦПК України, колегія суддів,-

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.

Ухвалу Броварського міськрайонного суду Київської області від 26 жовтня 2018 року залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття, може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст постанови складено 12.12.2018 року.

Головуючий О.В. Желепа

Судді С.М. Рубан

М.М. Іванченко

СудКиївський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення11.12.2018
Оприлюднено18.12.2018
Номер документу78610305
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-2510/10 (1007/2510/10)

Постанова від 11.12.2018

Цивільне

Київський апеляційний суд

Желепа Оксана Василівна

Ухвала від 14.11.2018

Цивільне

Київський апеляційний суд

Желепа Оксана Василівна

Ухвала від 13.11.2018

Цивільне

Київський апеляційний суд

Желепа Оксана Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні