Рішення
від 03.12.2018 по справі 2340/3295/18
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 грудня 2018 року справа № 2340/3295/18

м. Черкаси

          

                              

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді – Кульчицького С.О.,          

за участю: секретаря судового засідання – Зачепи Х.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у порядку загального позовного провадження, в приміщенні суду адміністративну справу за позовом управління Держпраці у Черкаській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Агентство працевлаштування «Відділ кадрів» про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернулося управління Держпраці у Черкаській області з позовом, в якому просить стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Агентство працевлаштування «Відділ кадрів» штраф у розмірі 7 446 грн 00 коп.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач вказує, що відповідач порушив вимоги Закону України “Про зайнятість населення”, внаслідок чого до нього застосовано штраф у розмірі 7 446 грн 00 коп. Відповідач самостійно вказану суму штрафних санкцій не сплатив, а тому позивач звернувся до суду з даним позовом.

Позивач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, надавши клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Судова кореспонденція, яка надсилалась на адресу відповідача, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, повернулась до суду з відмітками Укрпошти про неможливість вручити її адресату. Згідно з ч.11 ст. 126 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до ч. 4 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України) не здійснювалось фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, у зв'язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі.

Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд зазначає про таке.

Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 15.02.2018 відповідача зареєстровано як суб'єкта підприємницької діяльності 22.12.2012, основним видом діяльності за КВЕД є 78.10 – діяльність агентств працевлаштування.

22 травня 2018 року управлінням Держпраці у Черкаській області проведено позапланову перевірку відповідача щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства про зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю, за результатами якої складено акт № 23-01-09/0152.

Згідно з вказаним актом у ході проведеної перевірки було встановлено факт неподання відповідачем звіту форми 01-ПА «Інформація про кількість працевлаштованих громадян суб'єктів господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні, чим порушено вимоги ст. 36 Закону України «Про зайнятість населення».

На підставі зазначеного акта перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства про зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю постановою управління Держпраці у Черкаській області від 13.06.2018 № 23-01-09/0152-297 на відповідача накладено штраф у сумі 7 446 грн 00 коп., яка підлягає сплаті протягом одного місяця з дня прийняття постанови до бюджету Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Відповідно до п. 4 ч. 4 ст. 36 Закону України «Про зайнятість населення» суб'єкти господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні, та суб'єкти господарювання, які здійснюють наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні у інших роботодавців, зобов'язані, зокрема, подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, відомості про чисельність працевлаштованих ними осіб у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, за погодженням з центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у галузі статистики.

Форма звітності № 1-ПА «Інформація про кількість працевлаштованих громадян суб'єктами господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні та здійснюють наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в інших роботодавців» та Порядок її подання, затверджені наказом Міністерства соціальної політики від 07.08.2015 № 815, зареєстрованим Зареєстровано у Міністерстві юстиції України 09.10.2015 за № 1225/27670.

Згідно з ч.4 ст.53 Закону України «Про зайнятість населення» у разі неподання або порушення порядку подання суб'єктом господарювання, який надає послуги з посередництва у працевлаштуванні, відповідно до цього Закону відомостей про працевлаштованих ним осіб стягується штраф у двократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення.

Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2013 № 509 (далі – Порядок № 509).

Цей Порядок визначає механізм накладення на суб'єктів господарювання та роботодавців штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, передбачених ч.2 ст.265 Кодексу законів про працю України та ч.2-7 ст.53 Закону України «Про зайнятість населення».

Відповідно до п. 2 Порядку № 509 штрафи накладаються Головою Держпраці, його заступниками, начальниками управлінь і відділів Держпраці та їх заступниками (з питань, що належать до їх компетенції), начальниками територіальних органів Держпраці та їх заступниками, керівниками виконавчих органів міських рад міст обласного значення, сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад та їх заступниками (далі - уповноважені посадові особи).

Штрафи можуть бути накладені на підставі:

рішення суду про оформлення трудових відносин із працівником, який виконував роботу без укладення трудового договору, та встановлення періоду такої роботи чи роботи на умовах неповного робочого часу в разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, в установі, організації;

акта про виявлення під час перевірки суб'єкта господарювання або роботодавця ознак порушення законодавства про працю та/або зайнятість населення, складеного посадовою особою Держпраці чи її територіального органу, виконавчого органу міської ради міста обласного значення та сільської, селищної, міської ради об'єднаної територіальної громади.

акта документальної виїзної перевірки ДФС, її територіального органу, в ході якої виявлені порушення законодавства про працю.

Згідно з п.1 Положення про Державну службу України з питань праці (далі - Держпраці), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96, Держпраці є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Відповідно до п.7 даного положення Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. Держпраці може покладати виконання завдань на утворені територіальні органи за міжрегіональним принципом.

Згідно з п. 3 Порядку № 509 уповноважена посадова особа не пізніше ніж через 10 днів з дати складення акта приймає рішення щодо розгляду справи про накладення штрафу (далі - справа).

Положеннями п.8 Порядку № 509 визначено, що за результатами розгляду справи уповноважена посадова особа на підставі акта, зазначеного в пункті 3 цього Порядку, складає постанову про накладення штрафу.

Розгляд справ на підставі акта про виявлення під час перевірки суб'єкта господарювання або роботодавця ознак порушення законодавства про працю та/або зайнятість населення, складеного посадовою особою Держпраці чи її територіального органу, акта, зазначеного в абзаці п'ятому пункту 2 цього Порядку, здійснюється уповноваженими посадовими особами Держпраці та її територіальних органів.

Відповідно до п. 10 Порядку № 509 постанова про накладення штрафу може бути оскаржена у судовому порядку.

Однак, доказів такого оскарження відповідачем постанови управління Держпраці в Черкаській області від 13.06.2018 № 23-01-09/0152-297 суду надано не було.

Згідно з абзацом другим п. 11 Порядку № 509 не сплачені у добровільному порядку штрафи стягуються у судовому порядку територіальними органами Держпраці, виконавчими органами міських рад міст обласного значення та сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад (щодо штрафів, передбачених частинами третьою, четвертою і сьомою статті 53 зазначеного Закону).

Судом встановлено, що сума штрафу в добровільному порядку відповідачем не сплачена. Будь-яких доказів на спростування вказаних обставин суду не надано.

Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З огляду на встановлене, враховуючи, що положеннями ч.2 п.11 Порядку № 509 встановлено право позивачу звертатися до суду щодо стягнення суми штрафу, не сплаченої у добровільному порядку, суд висновує, що позовні вимоги управління Держпраці у Черкаській області є такими, що підтверджені належними та допустимими доказами, і такими, що підлягають до задоволення.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Отже, судові витрати у цій справі стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 14, 72-79, 90, 139-143, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

В И Р І Ш И В :

Позов управління Держпраці у Черкаській області (18000, м. Черкаси, бул. Шевченка, 205, ідентифікаційний код 39881228) до товариства з обмеженою відповідальністю «Агентство працевлаштування «Відділ кадрів» (19634, Черкаська область, Черкаський район, с. Хацьки, вул. Горького, 55, ідентифікаційний код 38447634) про стягнення штрафу – задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Агентство працевлаштування «Відділ кадрів» штраф в сумі 7 446 (сім тисяч чотириста сорок шість) грн 00 коп. в дохід Державного бюджету України за реквізитами: УДКСУ у Черкаському районі, код отримувача 38030555, банк отримувача Казначейство України, МФО 899998, код бюджетної класифікації 21081100.

Враховуючи вимоги ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати у цій справі стягненню з товариства з обмеженою відповідальністю «Агентство працевлаштування «Відділ кадрів» не підлягають.

Копію рішення направити сторонам.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення до суду апеляційної інстанції через Черкаський окружний адміністративний суд. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 13.12.2018.

Суддя С.О. Кульчицький

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.12.2018
Оприлюднено20.12.2018
Номер документу78617702
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2340/3295/18

Ухвала від 28.01.2021

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О. Кульчицький

Ухвала від 21.01.2021

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О. Кульчицький

Рішення від 03.12.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О. Кульчицький

Ухвала від 11.09.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О. Кульчицький

Ухвала від 22.08.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О. Кульчицький

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні