Рішення
від 18.12.2018 по справі 826/6200/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

18 грудня 2018 року № 826/6200/17

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Огурцов О.П., при секретарі судового засідання Кириллові М.С. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомГоловного управління ДФС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрмедсервіс" про стягнення податкового боргу в розмірі 11 198 149,15 грн.,

представник позивача: не прибув,

відповідач: не прибув,

В С Т А Н О В И В:

Державна податкова інспекція у Святошинському районі ГУ ДФС у м. Києві звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрмедсервіс" про стягнення податкового боргу в розмірі 11 198 149,15 грн.

Ухвалою від 09.06.2017 відкрито скорочене провадження у справі. Ухвалою від 11.08.2017 вирішено перейти до розгляду справи за загальними правилами та призначено судове засідання.

Ухвалою від 14.06.2018 замінено позивача правонаступником - Державну податкову інспекцію у Святошинському районі ГУ ДФС у м. Києві на Головне управління ДФС у Дніпропетровській області.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що позивач має податковий борг перед бюджетом з податку на додану вартість в сумі 5 745 756,08 грн. та з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 5 52 393,07 грн., який виник у зв'язку з несплатою позивачем грошових зобов'язань визначених в податкових повідомленнях - рішеннях від 27.02.2017 № 0010502213 та № 0010492213.

Відповідач заперечив проти позовних вимог, надав суду письмові заперечення на адміністративний позов в яких просив відмовити у задоволенні позову у повному обсязі з огляду на те, що висновки акту перевірки на підставі якого прийнято оскаржувані податкові повідомлення - рішення від 27.02.2017 № 0010502213 та № 0010492213, як і самі податкові повідомлення - рішення є необґрунтованими та незаконними.

Учасники справи у судове засідання не прибули, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином. Відповідачем відзиву/заперечень на адміністративний позов суду надано не було.

Відповідно до частини дев'ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

В період із 02.07.2014 по 03.07.2014 Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві проведено документальну позапланову невиїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрмедсервіс" по проведених фінансово-господарських взаємовідносинах із Товариством з обмеженою відповідальністю "Мікас Плюс" за період 2013-2014 роки.

За результатами перевірки складено акт від 04.07.2014 №1214/22-13/30637748, яким встановлено порушення підпункту 198.6 статті 198, пункту 200.1 статті 200 Податкового кодексу України в результаті чого занижено податок на додану вартість на загальну суму 4619878,00 грн. та порушення пункту 138.2 статті 138, підпункту 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на прибуток за 2013 рік на загальну суму 4388884,00 грн.

23.07.2014 на підставі зазначеного акту перевірки прийнято податкові повідомлення - рішення № 0010502213, яким збільшено грошове зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 5 774 847, 50 грн. у тому числі за штрафними фінансовими) санкціями (штрафами) на 1154969,50 грн. та № 001042213, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток підприємств на загальну суму 5 476 105,00 грн. у тому числі за штрафними фінансовими) санкціями (штрафами) на 1097221,00 грн.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 17.09.2014 у справі №826/11397/14 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрмедсервіс" до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень відповідача від 23.07.2014 №0010492213 та №0010502213, яка залишена в силі постановою Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України від 22.11.2016 у задоволенні позовних вимог відмовлено.

01.03.2017 Державною податковою інспекцією у Святошинському районі ГУ ДФС у м. Києві:

- винесено податкову вимогу № 339-17 в якій зазначено, що станом на 28.02.2017 сума податкового боргу за узгодженими грошовими зобов'язаннями становить 11198149,15 грн.;

- прийнято рішення про опис майна у податкову заставу № 69/26-57-17-01-17, яким відповідно до статті 89 Податкового кодексу України вирішено здійснити опис майна, що перебуває у власності платника податків - Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрмедсервіс";

- складено лист № 2229/10/26-57-17-34 в якому викладено прохання надати перелік майна, яке перебуває у власності, балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу, з метою складання акта опису майна, на яке поширюється право податкової застави.

Державна податкова інспекція у Святошинському районі ГУ ДФС у м. Києві звернулась до суду з позовом щодо стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрмедсервіс" податкового боргу у розмірі 11 198 149,15 грн. Надаючи правову оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Пунктом 15.1 статті 15 Податкового кодексу України передбачено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Згідно з підпунктом 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Підпунктом 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

Відповідно до пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Пунктом 58.1 статті 58 Податкового кодексу України встановлено, що у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.

Згідно із пунктом 58.2 статті 58 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до пункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Пунктами 56.1 та 56.2 статті 56 Податкового кодексу України встановлено, що рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку. У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення.

Відповідно до пункту 56.18 статті56 Податкового кодексу України при зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Частинами третьою та п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції чинній станом на 22.11.2016) встановлено, що у разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження/ Постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, постанова Верховного Суду України набирають законної сили з моменту проголошення, а якщо їх було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України передбачено, що сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання набуває статусу податкового боргу.

Пунктами 59.1 та 59.5 статті 59 Податкового кодексу України встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно із пунктом 95.2 статті 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Податкове зобов'язання за платежем "податок на додану вартість" на загальну суму 5 774 847, 50 грн. було нараховано відповідачу податковим повідомленням - рішенням від 23.07.2017 №0010502213 та за платежем "податок на прибуток підприємств" - податковим повідомлення - рішення від 23.07.2017 №001042213.

Зазначені податкові повідомлення - рішення були оскаржені відповідачем в судовому порядку та постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 17.09.2014 у справі №826/11397/14 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрмедсервіс" до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень відповідача від 23.07.2014 №0010492213 та №0010502213, яка залишена в силі постановою Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України від 22.11.2016 у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Вказаною постановою встановлено правильність зроблених під час перевірки висновків відповідача та, як наслідок, правомірність складання ним оскаржуваних рішень.

Позивачем, у зв'язку з наявністю у відповідача станом на 28.02.2017 заборгованості у розмірі 11198149,15 грн., винесено податкову вимогу від 01.03.2017 № 339-17 та прийнято рішення про опис майна у податкову заставу від 01.03.2017 № 69/26-57-17-01-17.

На підтвердження того, що відповідачем зазначена заборгованість погашена не була позивачем надано суду копію картки особового рахунку позивача та інформацію про податковий борг від 02.06.2017 № 6830/9/26-15-17-09-31.

Посилання відповідача на факт подання заяви щодо перегляду за нововиявленими обставинами постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 17.09.2014 у справі №826/11397/14 не приймаються судом до уваги з огляду на те, що факт звернення з відповідною заявою не зумовлює зупинення дії рішення суду, яка набрало законної сили.

З огляду на зазначене, керуючись статтями 49, 241, 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49005, Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Симферопольська, 17А, код ЄДРПОУ 39394856) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрмедсервіс" (03680, м. Київ, вул. Крижанівська, 4, корп. 4-й, оф. 308, код ЄДРПОУ 30637748) про стягнення податкового боргу в розмірі 11 198 149,15 грн. - задовольнити повністю .

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрмедсервіс" (03680, м. Київ, вул. Крижанівська, 4, корп. 4-й, оф. 308, код ЄДРПОУ 30637748) податковий борг в сумі 11 198 149,15 грн. (одинадцять мільйонів сто дев'яносто вісім тисяч сто сорок дев'ять грн. 15 коп.) зокрема:

- з податку на додану вартість в сумі 5 745 756,08 грн. (п'ять мільйонів сімсот сорок п'ять тисяч сімсот п'ятдесят шість грн. 08 коп.) на р/р 31110029700009 в ГУ ДКСУ у м. Києві, МФО 820019, КЕКД 14010100, одержувач - УДКС у Святошинському районі м. Києві, ідентифікаційний код 37962074;

- з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 5 452 393,07грн. (п'ять мільйонів чотириста п'ятдесят дві тисячі триста дев'яносто три грн. 07 коп.) на р/р 33119318700009 в ГУ ДКСУ у м. Києві, МФО 820019, КЕКД 11021000, одержувач - УДКС у Святошинському районі м. Києві, ідентифікаційний код 37962074.

Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.П. Огурцов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.12.2018
Оприлюднено19.12.2018
Номер документу78618009
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/6200/17

Рішення від 18.12.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 14.06.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 11.08.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 09.06.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 16.05.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні