Постанова
від 07.12.2018 по справі 359/10039/18
БОРИСПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №359/10039/18

Провадження № 3/359/3835/2018

Протокол № 0782/12500/18

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

7 грудня 2018 року м. Бориспіль

Суддя Бориспільського міськрайонного суду Київської області Вознюк С.М., розглянувши за участю представника митниці ОСОБА_1 адміністративний матеріал, який надійшов від Київської митниці ДФС, про порушення митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України, відносно ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1, м. Київ, який у 2016 році обіймав посаду керівника ТОВ БАТТ (09100, м. Біла Церква, вул. Олеся Гончара, буд. 1/42, оф. 524, ЄДРПОУ 40477249); зареєстрований за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2; паспорт громадянина України серії СН № 555408, виданий 28.08.1997 року Печерським РУ ГУ МВС України в м. Києві, ідентифікаційний номер платника податків НОМЕР_1.

в с т а н о в и в :

12.10.2016 на підставі контракту від 01.07.2016 № Batt-ED/01-07, укладеного між ТОВ БАТТ (09100, м. Біла Церква, вул. Олеся Гончара, буд. 1/42, оф. 524, код ЄДРПОУ 40477249) та ETERNAL DEVELOPMENT LP (Offices 2, Suite 2, 5 St. Vincent Street, Edinburgh, EH36SW, Scotland, UK) на митну територію України через п/п Одеський морський торговельний порт м/п ОСОБА_1 - порт у зоні діяльності Одеської митниці ДФС на адресу ТОВ БАТТ ввезено товари замки для дверей, частини замків та інше .

Згідно з даними товаросупровідних документів відправником товару є KALE KILIT VE KALIP SAN.A.S (TURKEY) Туреччина.

Перевезення товарів здійснювалось морським транспортом у 40-футовому контейнері № OOLU8058921 та доставлено до митниці призначення (відділ митного оформлення № 1 м/п Святошин Київської митниці ДФС) вантажним автомобілем з державними реєстраційними номерами BH1603EK/BH6147XT.

Під час пропуску зазначеного товару на митну територію України 12.10.2016 у якості підстави для переміщення Одеської митниці ДФС надано товаросупровідні документи, а саме: коносамент (Bill of Lading) від 01.10.2016 № 16/09/300/07268-0016534 та інвойс-проформа (Invoice-Proforma) від 02.10.2016 № 58921.

З метою випуску у вільний обіг вказаних товарів, керівником ТОВ БАТТ ОСОБА_2 до відділу митного оформлення № 1 м/п Святошин Київської митниці ДФС подано ЕМД типу ІМ-40 ДЕ з прикріпленими до неї сканованими зображеннями товаросупровідних документів.

Поданій ЕМД присвоєно реєстраційний № 125130013/2016/416146 від 16.10.2016, здійснено митне оформлення та випущено у вільний обіг товари замки для дверей, частини замків та інше .

Загальна кількість товару становила - 31 місце, загальною вагою брутто 23110,00 кг., загальною вартістю 26101, 858 Доларів США.

Разом з тим, у ході проведення перевірки окремих аспектів зовнішньоекономічної діяльності ТОВ БАТТ , Київською митницею ДФС отримано та опрацьовано відповідь митних органів Туреччини надану до Київської митниці ДФС листом Департаменту адміністрування митних платежів ДФС України від 14.09.2018 № 28703/7/99-99-19-02-02-17(вхідний від 14.09.2018 № 14129/41).

За результатами опрацювання відповіді митних органів Туреччини встановлено наступне: товари переміщувались у контейнері № OOLU8058921; відповідно до експортної декларації від 08.10.2016 № 16343100EX194963, інвойсів від 27.09.2016 №№ 910600, 910601, 910602, виставлених компанією KALE KILIT VE KALIP SAN.A.S (ATATURK CAD. BASAKLI SOKAK NO: 24 34610 GUNGOREN-ISTANBUL) (Туреччина) в адресу GOLPROMPOSTACH LTD (03680 KYIV PANASA LUBCHENKA STR 15 OF 116 UKRAINE), вартість товарів у кількості 31 місця, вагою брутто 23110,00 кг становила 148 385,59 Доларів США.

Так, враховуючи наявну інформацію митних органів Туреччини (копії експортної декларації та інвойсу) встановлено, що вартість товарів (кількістю 31 місця, загальною вагою брутто 23110,00 кг.) під час експорту з території Туреччини значно вище від його задекларованої вартості на митній території України та становила 148 385,59 Доларів США (згідно з курсом НБУ на 12.10.2016 1 Долар США - 25,851713 грн. станом на момент переміщення товарів через митний кордон України, вартість товарів в перерахунку на національну валюту становила 3 836 021, 69 грн.).

Таким чином, інформація, отримана від митних органів Туреччини в рамках проведеної митної перевірки свідчить про те, що переміщення товарів через митний кордон України здійснено шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, щодо компанії одержувача та вартості експортованого товару відомостям, задекларованим в Україні за ЕМД типу ІМ-40 ДЕ від 16.10.2016 № 125130013/2016/416146.

Відповідно до інформації, наявної в податкових базах даних та обліковій картці особи, яка здійснює операції з товарами - ТОВ БАТТ (код ЄДРПОУ 40477249), на дату переміщення товарів через митний кордон України, на посаді керівника підприємства ТОВ БАТТ (код ЄДРПОУ 40477249) перебував громадянин України ОСОБА_2.

Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_2 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов'язаний надавати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Таким чином, керівником ТОВ БАТТ ОСОБА_2, вчинено дії, спрямовані на переміщення товарів, загальною вартістю 3 836 021, 69 грн., задекларованих у митній декларації від 16.10.2016 № 125130013/2016/416146, через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення через митний кордон України документів, що містять неправдиві відомості.

Відповідно до інформації, наявної в реєстрі порушників митних правил бази даних ЄАІС ДФС, гр. ОСОБА_2 протягом 2017-2018 років не притягувався до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст. 482 Митного кодексу України.

Отже, в діях громадянина України ОСОБА_2 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

У зв'язку з чим працівниками митниці 10.10.2018 р. складено протокол про порушення митних правил №0782/12500/18.

У судове засідання особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_2 не з'явився, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Представник митниці протокол підтримала та зазначила, що громадянин України ОСОБА_2 скоїв порушення митних правил, яке передбачене ч. 1 ст. 483 МК України. В матеріалах справи міститься достатня кількість доказів його вини. З огляду на вказане вона просила визнати винним ОСОБА_2 у вчиненні правопорушення передбаченого ч.1 ст.483 МК України та накласти штраф у розмірі 100 % вартості товару з конфіскацією даного товару.

Суддя, заслухавши пояснення представника митниці, повно і всебічно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи, вважає, вину правопорушника ОСОБА_2 повністю доведеною.

Відповідно до ст.245 КУпАП та ст.486 МК України, завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Згідно ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Відповідно до вимог ст.489 МК України зазначені обставини підлягають з'ясуванню і при розгляді справи про порушення митних правил.

Так, за диспозицією ч.1 ст.483 МК України переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Як вбачається з матеріалів даної справи, 12.10.2016 на підставі контракту від 01.07.2016 № Batt-ED/01-07, укладеного між ТОВ БАТТ (09100, м. Біла Церква, вул. Олеся Гончара, буд. 1/42, оф. 524, код ЄДРПОУ 40477249) та ETERNAL DEVELOPMENT LP (Offices 2, Suite 2, 5 St. Vincent Street, Edinburgh, EH36SW, Scotland, UK) на митну територію України через п/п Одеський морський торговельний порт м/п ОСОБА_1 - порт у зоні діяльності Одеської митниці ДФС на адресу ТОВ БАТТ ввезено товари замки для дверей, частини замків та інше .

Згідно з даними товаросупровідних документів відправником товару є KALE KILIT VE KALIP SAN.A.S (TURKEY) Туреччина.

Перевезення товарів здійснювалось морським транспортом у 40-футовому контейнері №OOLU8058921 та доставлено до митниці призначення (відділ митного оформлення № 1 м/п Святошин Київської митниці ДФС) вантажним автомобілем з державними реєстраційними номерами BH1603EK/BH6147XT.

Під час пропуску зазначеного товару на митну територію України 12.10.2016 у якості підстави для переміщення Одеської митниці ДФС надано товаросупровідні документи, а саме: коносамент (Bill of Lading) від 01.10.2016 № 16/09/300/07268-0016534 та інвойс-проформа (Invoice-Proforma) від 02.10.2016 № 58921.

З метою випуску у вільний обіг вказаних товарів, керівником ТОВ БАТТ ОСОБА_2 до відділу митного оформлення № 1 м/п Святошин Київської митниці ДФС подано ЕМД типу ІМ-40 ДЕ з прикріпленими до неї сканованими зображеннями товаросупровідних документів.

Поданій ЕМД присвоєно реєстраційний № 125130013/2016/416146 від 16.10.2016, здійснено митне оформлення та випущено у вільний обіг товари замки для дверей, частини замків та інше .

Загальна кількість товару становила - 31 місце, загальною вагою брутто 23110,00 кг., загальною вартістю 26101, 858 Доларів США.

Разом з тим, у ході проведення перевірки окремих аспектів зовнішньоекономічної діяльності ТОВ БАТТ , Київською митницею ДФС отримано та опрацьовано відповідь митних органів Туреччини надану до Київської митниці ДФС листом Департаменту адміністрування митних платежів ДФС України від 14.09.2018 № 28703/7/99-99-19-02-02-17(вхідний від 14.09.2018 № 14129/41).

За результатами опрацювання відповіді митних органів Туреччини встановлено, що товари переміщувались у контейнері № OOLU8058921; відповідно до експортної декларації від 08.10.2016 № 16343100EX194963, інвойсів від 27.09.2016 №№ 910600, 910601, 910602, виставлених компанією KALE KILIT VE KALIP SAN.A.S (ATATURK CAD. BASAKLI SOKAK NO: 24 34610 GUNGOREN-ISTANBUL) (Туреччина) в адресу GOLPROMPOSTACH LTD (03680 KYIV PANASA LUBCHENKA STR 15 OF 116 UKRAINE), вартість товарів у кількості 31 місця, вагою брутто 23110,00 кг становила 148 385,59 Доларів США.

Так, враховуючи наявну інформацію митних органів Туреччини (копії експортної декларації та інвойсу) встановлено, що вартість товарів (кількістю 31 місця, загальною вагою брутто 23110,00 кг.) під час експорту з території Туреччини значно вище від його задекларованої вартості на митній території України та становила 148 385,59 Доларів США (згідно з курсом НБУ на 12.10.2016 1 Долар США - 25,851713 грн. станом на момент переміщення товарів через митний кордон України, вартість товарів в перерахунку на національну валюту становила 3 836 021, 69 грн.).

Таким чином, інформація, отримана від митних органів Туреччини в рамках проведеної митної перевірки свідчить про те, що переміщення товарів через митний кордон України здійснено шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, щодо компанії одержувача та вартості експортованого товару відомостям, задекларованим в Україні за ЕМД типу ІМ-40 ДЕ від 16.10.2016 № 125130013/2016/416146.

Відповідно до інформації, наявної в податкових базах даних та обліковій картці особи, яка здійснює операції з товарами - ТОВ БАТТ (код ЄДРПОУ 40477249), на дату переміщення товарів через митний кордон України, на посаді керівника підприємства ТОВ БАТТ (код ЄДРПОУ 40477249) перебував громадянин України ОСОБА_2.

Таким чином, керівником ТОВ БАТТ ОСОБА_2, вчинено дії, спрямовані на переміщення товарів, загальною вартістю 3 836 021, 69 грн., задекларованих у митній декларації від 16.10.2016 № 125130013/2016/416146, через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення через митний кордон України документів, що містять неправдиві відомості.

Відповідно до статті ч. 2 ст. 459 МК України суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України.

За наведених обставин, оцінюючи зібрані в адміністративній справі докази, суддя приходить до переконання, що своїми діями ОСОБА_2, який на дату переміщення товарів народного вжитку через митний кордон України, обіймав посаду керівника підприємства ТОВ БАТТ , вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.483 МК України, тобто дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо вартості експортованого товару .

Вирішуючи питання про можливість накладення на ОСОБА_2 адміністративного стягнення за вчинене порушення митних правил, передбачене ч.1 ст.483 МК України, суддя виходить з вимог ч.2 ст.467 МК України, відповідно до якої, якщо справи про порушення митних правил відповідно до ст.522 цього Кодексу розглядаються судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше, ніж через шість місяців з дня вчинення правопорушення, а в разі розгляду справ про триваючі порушення митних правил, у тому числі, передбачені ст.ст. 469, 477-485 цього Кодексу, - не пізніше, ніж через шість місяців з дня виявлення цих правопорушень.

Як вбачається із матеріалів справи, допущене ОСОБА_2 порушення митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України , посадовими особами ДФС України виявлено 14.09.2018 року (а.с.26).

З огляду на вказане у суду достатньо підстав для накладення на ОСОБА_2 адміністративного стягнення за вчинене порушення митних правил, передбачене ч.1 ст.483 МК України.

На підставі статті ст. 33 КУпАП при накладенні стягнення враховується характер вчиненого правопорушення, особа правопорушника, ступінь вини, майновий стан, обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність.

Обтяжуючих та пом'якшуючих відповідальність особи обставин судом не встановлено.

Відповідно до ст. 23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Винність ОСОБА_2 в переміщенні товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання неправдивих відомостей щодо вартості товару, повністю підтверджується матеріалами адміністративної справи, а саме протоколом про порушення митних правил, службовою запискою головного державного інспектора другого відділу оперативного реагування управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії, інформацією, наданою митними органами Туреччини, іншими матеріалами справи, та встановлена судом.

На підставі зазначених доказів слід дійти висновку про доведеність вини ОСОБА_2 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.

Суд враховує, що ОСОБА_2 раніше до відповідальності не притягався.

Враховуючи характер скоєного, матеріали справи, встановлені судом обставини, думку представника митниці, зазначені норми закону, суддя дійшов висновку, що на правопорушника має бути накладено стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, в розмірі 3 836 021 грн. 69 коп., з конфіскацією цих товарів в дохід Держави, а у разі відсутності товару, в порядку ч.2 ст.541 МК України, з покладенням на ОСОБА_2 адміністративного штрафу в подвійному розмірі 100 відсотків вартості товару, без конфіскації товару.

Саме таке стягнення суддя вважає достатнім для виправлення та належної поведінки ОСОБА_2 в подальшому.

Відповідно до ст.4 Закону України Про судовий збір слід стягнути ОСОБА_2, на якого накладено адміністративне стягнення, судовий збір в розмірі 352 грн. 40 коп.

Керуючись ст. 8, 9 Конституції України, ст. ст. 3, 10, ч.1 ст.483, 541 МК України (в редакції 2012 р.), ст. 8, 23, 33 КУпАП, ст.4 Закону України Про судовий збір , суддя -

п о с т а н о в и в :

громадянина України ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1, (паспорт громадянина України серії СН № 555408, виданий 28.08.1997 року Печерським РУ ГУ МВС України в м. Києві, ідентифікаційний номер платника податків НОМЕР_1) - визнати винним у скоєні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України та накласти штраф у розмірі в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, що становить суму в розмірі 3 836 021 грн. 69 коп. (три мільйони вісімсот тридцять шість тисяч двадцять одна) грн. 69 коп., з конфіскацією цих товарів в дохід Держави, а у разі відсутності такого товару, в порядку ч.2 ст.541 МК України, з покладенням на ОСОБА_2 адміністративного штрафу в подвійному розмірі 100 відсотків вартості товару, що становить 7 672 043 (сім мільйонів шістсот сімдесят дві тисячі сорок три) грн. 38 коп. без конфіскації товару .

Сума штрафу підлягає сплаті на користь держави України (одержувач: Борисп. УК/Бориспіль, ЄДРПОУ: 38007070, код банку (МФО): 899998, банк одержувача: Казначейство України (ЕАП), р/р: 31119106510004, КБК: 21081100).

Стягнути з громадянина України ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1, (паспорт громадянина України серії СН № 555408, виданий 28.08.1997 року Печерським РУ ГУ МВС України в м. Києві, ідентифікаційний номер платника податків НОМЕР_1) - на користь державного бюджету України (отримувач коштів: Бориспільське управління Державної казначейської служби України, код отримувача (код ЄДРПОУ): 38007070, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО): 899998, рахунок отримувача: 31218206010004, код класифікації доходів бюджету: 22030101) судовий збір в розмірі 352 (триста п'ятдесят дві) грн. 40 коп.

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Апеляційна скарга подається до відповідного апеляційного суду через місцевий суд, який виніс постанову.

Постанова суду у справі про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку оскарження цієї постанови і може бути пред'явлена до виконання протягом трьох місяців з дня набрання нею законної сили.

Постанова суду набрала законної сили


.

Суддя С.М. Вознюк

СудБориспільський міськрайонний суд Київської області
Дата ухвалення рішення07.12.2018
Оприлюднено19.12.2018
Номер документу78619851
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —359/10039/18

Постанова від 07.12.2018

Адмінправопорушення

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Вознюк С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні