ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/10757/15 Прізвище судді (суддів) першої інстанції:
Кузьменко А.І.
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 грудня 2018 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Костюк Л.О.;
суддів: Бужак Н.П., Кузьменка В.В.;
за участю секретаря: Горяінової Н.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду апеляційну скаргу представника ОСОБА_2 - ОСОБА_3 на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 серпня 2018 року (розглянута у письмовому провадженні, м. Київ, дата складання повного тексту рішення - відсутня) у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Мосендз Марини Юріївни, Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Хаустової Марії Євгенівни, Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Орел Лариси Вікторівни, Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Іванюхи Олега Володимировича, Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Карташову Марину Павлівну, Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Максименко Лариси Іванівни, Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації Антощенко Ганни Леонідівни, треті особи: Публічне акціонерне товариство Київське автотранспортне підприємство 13003 , Головне територіальне управління юстиції у місті Києві, Департамент з питань реєстрації виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Печерська районна в місті Києві державна адміністрація про скасування реєстраційних дій, щодо яких в Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено записи від 26 грудня 2012 року №10701070023010466, від 25 липня 2013 року №10701050027010466, від 27 серпня 2013 року №10701070028010466, від 03 вересня 2013 року №10701070029010466, від 14 листопада 2014 року №10701070031010466, від 05 грудня 2014 року №10701050032010466, від 02 лютого 2016 року №10701070037010466, від 02 червня 2016 року №10701070038010466, стосовно відомостей про ПАТ Київське автотранспортне підприємство 13003 , -
В С Т А Н О В И Л А:
У червні 2015 року, ОСОБА_2 (далі - позивач, ОСОБА_2.) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві, Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району Реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві, в якому просила: визнати протиправними дії державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців в Печерському районі Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві щодо здійснення реєстраційної дії від 18 грудня 2012 року, яку записано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за номером 10701070022010466; визнати протиправною бездіяльність Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району Реєстраційної служби ГУ юстиції у місті Києві щодо скасування реєстраційної дії від 18 грудня 2012 року, стосовно якої в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зроблено запис за номером 10701070022010466; скасувати реєстраційні дії, щодо яких в Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис від 18 грудня 2012 року за номером 10701070022010466, запис від 26 грудня 2012 року за номером 10701070023010466, запис від 25 липня 2013 року за номером 10701050027010466, запис від 27 серпня 2013 року за номером 10701070028010466, запис від 03 вересня 2013 року за номером 10701070029010466, запис від 14 листопада 2014 року за номером 10701070031010466, запис від 05 грудня 2014 року за номером 10701050032010466; зобов'язати Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району Реєстраційної служби ГУ юстиції у місті Києві внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців записи про скасування реєстраційних дій, щодо яких в Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців було внесено запис від 18 грудня 2012 року за номером 10701070022010466, запис від 26 грудня 2012 року за номером 10701070023010466, запис від 25 липня 2013 року за номером 10701050027010466, запис від 27 серпня 2013 року за номером 10701070028010466, запис від 03 вересня 2013 року за номером 10701070029010466, запис від 14 листопада 2014 року за номером 10701070031010466, запис від 05 грудня 2014 року за номером 10701050032010466.
За результатами перегляду постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 липня 2015 року та постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 25 жовтня 2015 року в адміністративній справі №826/10757/15, Вищим адміністративним судом України прийнято ухвалу від 14 грудня 2016 року №К/800/49681/15, якою скасовано вказані рішення судів попередніх інстанцій та направлено справу на новий розгляд до суду першої інстанції.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 березня 2017 року адміністративну справу №826/10757/15 прийнято до провадження та призначено до судового розгляду.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 листопада 2017 року замінено первинних відповідачів Реєстраційну службу Головного управління юстиції у місті Києві та Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району Реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві на належних - Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Мосендз Марину Юріївну, Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Хаустову Марію Євгенівну, Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Орел Ларису Вікторівну, Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Іванюху Олега Володимировича, Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Карташову Марину Павлівну, Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Максименко Ларису Іванівну, Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації Антощенко Ганну Леонідівну.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 серпня 2018 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю
Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням, представником позивача подано апеляційну скаргу, в якій просять скасувати постанову суду першої інстанції як таку, що постановлена з порушенням норм матеріального та процесуального права, та прийняти нову, якою позов задоволити.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла наступного висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню та погоджується з висновком суду першої інстанції щодо відмови у задоволенні позовних вимог, з огляду на наступне.
Як встановлено судом першої інстанції, що згідно рішень позачергових загальних зборів акціонерів Відкритого акціонерного товариства "Київське автотранспортне підприємство 13003", оформлених Протоколом від 11 вересня 2012 року вирішено: скасувати рішення позачергових Загальних зборів акціонерів Відкритого акціонерного товариства "Київське автотранспортне підприємство 13003", оформлене Протоколом від 05 вересня 2011 року; скасувати рішення позачергових загальних зборів акціонерів Відкритого акціонерного товариства "Київське автотранспортне підприємство 13003", оформлене Протоколом від 15 лютого 2012 року; скасувати рішення позачергових загальних зборів акціонерів Відкритого акціонерного товариства "Київське автотранспортне підприємство 13003", оформлене Протоколом від 23 травня 2012 року; у зв'язку з цим - припинити процедуру ліквідації комісії (Голови ліквідаційної комісії - Набока Костянтина Валерійовича, члена ліквідаційної комісії - ОСОБА_13, члена ліквідаційної комісії - ОСОБА_14) та поновити господарську діяльність товариства; скасувати рішення наглядової ради Відкритого акціонерного товариства "Київське автотранспортне підприємство 13003", оформлене протоколом від 19 грудня 2011 року про обрання на посаду Набока Костянтина Валерійовича; відкликати з 11 вересня 2012 року виконавчий орган Товариства (Генерального директора, згідно статуту товариства, в редакції від 30 вересня 2011 року, який скасовано рішенням Господарського суду міста Києва від 10 лютого 2012 року у справі №62/117) Набока Костянтина Валерійовича; обрати з 12 вересня 2012 року виконавчий орган товариства (Голову правління, згідно статуту Товариства, в редакції від 20 січня 1999 року) ОСОБА_15 та уповноважити виконавчий орган Товариства (Голову правління, згідно статуту товариства 20 січня 1999 року) ОСОБА_15 провести всі необхідні дії, пов'язані з державною реєстрацією змін, що відбулися з правом передоручення третім особам.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 12 квітня 2017 року, до розділу "Дані про реєстраційні дії" внесено зокрема, наступні відомості: Державним реєстратором Мосендз М.Ю. внесено зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, щодо зміни керівника юридичної особи - запис від 18 грудня 2012 року №10701070022010466 (реєстраційна дія, яка оскаржувалась під час первісного розгляду даної справи); Державним реєстратором Хаустовою М.Є. внесено зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, щодо зміни видів діяльності - запис від 26 грудня 2012 року №10701070023010466; Державним реєстратором Орел Л.В. внесено зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, щодо зміни скороченого найменування - запис від 25 липня 2013 року №10701050027010466; Державним реєстратором Орел Л.В. внесено зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, щодо зміни керівника юридичної особи - запис від 27 серпня 2013 року №10701070028010466; Державним реєстратором Іванюхою О.В. внесено зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, щодо зміни відомостей про керівника юридичної особи, зміна керівника юридичної особи - запис від 03 вересня 2013 року №10701070029010466; Державним реєстратором Мосендз М.Ю. внесено зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, щодо зміни керівника юридичної особи - запис від 14 листопада 2014 року №10701070031010466; Державним реєстратором Карташовою М.П. внесено зміни до установчих документів юридичної особи, щодо зміни статутного або складеного капіталу, зміни складу або інформації про засновників - запис від 05 грудня 2014 року №10701050032010466; Державним реєстратором Максименко Л.І. внесено зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, щодо зміни керівника юридичної особи - запис від 02 лютого 2016 року №10701070037010466; Державним реєстратором Антощенко Г.Л. внесено зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, щодо зміни керівника юридичної особи - запис від 02 червня 2016 року №10701070038010466.
Рішенням Господарського суду міста Києва від 03 липня 2013 року у справі №5011-74/16777-2012 визнано недійсними рішення позачергових загальних зборів акціонерів Відкритого акціонерного товариства "Київське автотранспортне підприємство 13003", оформлених Протоколом від 11 вересня 2012 року.
Судом на підставі витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 12 квітня 2017 року також встановлено, що 11 грудня 2015 року Державним реєстратором Орел Л.В. внесено відомості про скасування реєстраційної дії №10701070022010466 за судовим рішенням.
За результатами перегляду рішень у даній справі, Вищий адміністративний суд міста Києва в ухвалі від 14 грудня 2016 року №К/800/49681/15 зазначив, що під час первісного розгляду справи, судами першої та апеляційної інстанцій, не встановлено обставин внесення відомостей за реєстраційними записами (від 26 грудня 2012 року №10701070023010466, від 25 липня 2013 року №10701050027010466, від 27 серпня 2013 року №10701070028010466, від 03 вересня 2013 року №10701070029010466, від 14 листопада 2014 року №10701070031010466, від 05 грудня 2014 року №10701050032010466) та їх зміст, не з'ясовано та не надано будь-якої оцінки підставам їх оскарження, а позовні вимоги в цій частині фактично не вирішувались.
Таким чином, в межах спірних правовідносин необхідно встановити правомірність внесення відомостей за наслідками оскаржуваних реєстраційних дій та їх зміст.
Надаючи правову оцінку матеріалам та обставинам справи, а також наданим додатковим поясненням та запереченням сторін, колегія суддів зазначає наступне.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (далі - в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Частинами першою, другою статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" встановлено, що Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу-підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.
Відповідно до частини першої статті 16 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з Єдиного державного реєстру.
Частиною першою статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що Відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Частинами першою, другою статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.
Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, вносяться у зв'язку із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, утвореної на підставі модельного статуту, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про внесення змін до складу засновників (учасників) та один з документів, передбачених частиною третьою статті 29 цього Закону.
Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, вносяться у зв'язку із зміною місцезнаходження та/або найменування юридичної особи, утвореної на підставі модельного статуту, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про внесення таких змін.
Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною статутного капіталу (статутного або складеного капіталу) юридичної особи, що діє на підставі модельного статуту, затвердженого Кабінетом Міністрів України, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про такі зміни, а у разі зменшення статутного капіталу (статутного або складеного капіталу) юридичної особи, крім зазначених документів, додатково подається документ, що підтверджує внесення плати за публікацію у спеціальному друкованому засобі масової інформації відповідного повідомлення.
Частинами першою-третьою статті 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
У разі внесення змін до статуту, які пов'язані із зменшенням статутного капіталу (статутного або складеного капіталу) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається документ, що підтверджує внесення плати за публікацію у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації відповідного повідомлення.
У разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається примірник оригіналу (ксерокопія, нотаріально засвідчена копія) одного із таких документів: рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників); заяви фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників); заяви, договору, іншого документа про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства; рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) із складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи.
Частиною восьмою статті 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що якщо документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи подаються особою, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт громадянина України або паспортний документ іноземця.
Якщо такі документи подаються іншим представником юридичної особи, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт громадянина України або паспортний документ іноземця та надається документ або нотаріально засвідчена копія документа, що засвідчує повноваження представника.
Статтею 30 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" встановлено, що державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.
У свою чергу, частиною першою статті 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування державного органу або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону щодо найменування окремих видів юридичних осіб (банк, кредитна спілка, недержавний пенсійний фонд тощо); встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів. Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.
Таким чином, за умови подання визначених Законом документів, державний реєстратор зобов'язаний вчинити відповідні реєстраційні дії та внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців записи.
Матеріали реєстраційної справи підтверджують, що згідно з описом документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії від 26 грудня 2012 року №10701070023010466 "зміна видів діяльності" подано заповнену реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи.
Згідно з описом документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору, для проведення реєстраційної дії "зміна скороченого найменування" від 25 липня 2013 року №10701050027010466, уповноваженою особою ОСОБА_15 подано заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; копію квитанції, виданої банком (за публікацію); копію квитанції, виданої банком; документу, що засвідчує повноваження уповноваженої особи; нову редакцію установчих документів (два примірники); документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; копію опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; рішення про внесення змін до установчих документів.
Згідно з описом документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії "зміна керівника юридичної особи" від 27 серпня 2013 року №10701070028010466, уповноваженою особою ОСОБА_15 подано заповнену реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; документу, що засвідчує повноваження уповноваженої особи; рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори (примірник оригіналу).
Згідно з описом документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії "зміна відомостей про керівника юридичної особи, зміна керівника юридичної особи" від 03 вересня 2013 року №10701070029010466, уповноваженою особою ОСОБА_15 подано заповнену реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; документу, що засвідчує повноваження уповноваженої особи; рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори (примірник оригіналу).
Згідно з описом документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії "зміна керівника юридичної особи" від 14 листопада 2014 року №10701070031010466, уповноваженою особою ОСОБА_17 подано заповнену реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; документу, що засвідчує повноваження уповноваженої особи; рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори (примірник оригіналу); документа про призначення керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори (примірник оригіналу).
Згідно з описом документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору, для проведення реєстраційної дії "зміна складу, або інформації про засновників" від 05 грудня 2014 року №10701050032010466, уповноваженою особою ОСОБА_17 подано заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; копію квитанції, виданої банком; документу, що засвідчує повноваження уповноваженої особи; нову редакцію установчих документів (два примірники); документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; статут; рішення про внесення змін до установчих документів (примірник оригінал).
Згідно з описом документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору, для проведення реєстраційної дії "зміна керівника юридичної особи" від 02 лютого 2016 року №10701070037010466, уповноваженою особою ОСОБА_18 подано заповнену реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; документу, що засвідчує повноваження уповноваженої особи; рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори (примірник оригіналу); документа про призначення керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори (примірник оригіналу); адміністративний збір.
Згідно з описом документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору, для проведення реєстраційної дії "зміна керівника юридичної особи" від 02 червня 2016 року №10701070038010466, уповноваженою особою ОСОБА_16 подано заповнену реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори (примірник оригіналу); адміністративний збір.
Дослідивши наявні у справі копії документів з реєстраційної справи ПАТ "Київське автотранспортне підприємство 13003", колегія суддів не знайшла наявність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи та змін до відомостей про юридичну особу, що передбачені у статті 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".
Та звертає увагу на те, що державний реєстратор не наділений правом перевіряти достовірність поданих відомостей та вимагати інші документи, ніж ті, що передбачені чинним законодавством, а відтак, при внесенні спірних записів, відповідачі діяли правомірно.
Щодо посилання позивача на те, що оскаржувані реєстраційні дії є похідними від реєстраційної дії "зміна керівника юридичної особи" від 18 грудня 2012 року №10701070022010466, коолеія суддів зазначає наступне.
Так, суд апеляційної інстанції вважає зазначені вище посилання не обґрунтованими оскільки запис про скасування якої внесено на підставі рішенням Господарського суду міста Києва від 03 липня 2013 року у справі №5011-74/16777-2012, оскільки рішення позачергових загальних зборів акціонерів Відкритого акціонерного товариства "Київське автотранспортне підприємство 13003", оформлені Протоколом від 11 вересня 2012 року, жодним чином не стосуються оскаржуваних записів.
Згідно частини п'ятої статті 16 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" Єдиний державний реєстр створюється і ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, який є його розпорядником. Адміністратором Єдиного державного реєстру є державне підприємство, що належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
У відповідності до частини першої статті 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Таким чином, внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомості про юридичну особу вважаються достовірними та можуть використовуватись у відносинах із третіми особами.
На підставі вище зазначеного, колегія суддів приходить до висновку, що позовні вимоги нормативно та документально не підтверджуються.
Щодо посилання позивача на рішення Господарського суду міста Києва від 03 липня 2013 року у справі №5011-74/16777-2012 визнано недійсними рішення позачергових загальних зборів акціонерів Відкритого акціонерного товариства "Київське автотранспортне підприємство 13003", оформлених протоколом від 11 вересня 2012 року про обрання ОСОБА_15 головою правління даного товариства, колегія суддів зазначає наступне.
Так, колегія суддів вказує на те, що зазначена вище реєстрація була скасована, а подальші зміни до ЄДР здійснено у зв'язку із іншими рішеннями загальних зборів акціонерів Відкритого акціонерного товариства "Київське автотранспортне підприємство 13003" та пов'язані з обранням інших голів та членів правління, а тому неналежним є посилання на зазначени вище рішення Господарського суду міста Києва , оскільки воно ніяким чином не впливає на подальші реєстраційні дії.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції в повній мір досліджено обставини справи на підставі яких суд прийшов до правильного висновку, що адміністративний позов ОСОБА_2 задоволенню не підлягає.
Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Зі змісту частин 1-4 ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
Згідно з п.1 ч.1 ст.315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З урахуванням вище викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається, апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст. 2, 10, 11, 241, 242, 243, 250, 251, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 328, 325, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу представника ОСОБА_2 - ОСОБА_3 - залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 серпня 2018 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду у строк визначений ст. 329 КАС України.
(Повний текст виготовлено - 18 грудня 2018 року).
Головуючий суддя: Л.О. Костюк
Судді: Н.П. Бужак,
В.В. Кузьменко
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2018 |
Оприлюднено | 19.12.2018 |
Номер документу | 78634044 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні