Рішення
від 18.12.2018 по справі 0240/3788/18-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

18 грудня 2018 р. Справа № 0240/3788/18-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Дмитришеної Р.М., розглянувши письмово в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом: Державної екологічної інспекції у Вінницькій області (21100, м. Вінниця, вул. 600 - річчя, 19) до: товариства з обмеженою відповідальністю "Фабрика Дом" (22400, Вінницька область, Калинівський район, м. Калинівка, вул. Островського, 58) про: вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулась Державна екологічна інспекція у Вінницькій області з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Фабрика Дом" про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що ТОВ "Фабрика Дом" здійснює діяльність за відсутності дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарного джерела.

Відтак, на думку позивача, необхідно застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до ТОВ "Фабрика Дом" у вигляді зупинення використання ТОВ "Фабрика Дом" стаціонарних джерел, які не враховані у чинному дозволі №521610100-83 від 18.02.2015 до 18.02.2020 (Автоматична установка торцювання брикета АТБ-10 обладнана сушаркою NC-1000, устаткування для подрібнення деревини Олнова), розташованих за адресою 22400, Вінницька область, Калинівський район, м. Калинівка, вул. Островського, 58 до отримання ТОВ "Фабрика Дом" дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

Ухвалою суду від 26.10.2018 відкрито провадження у адміністративній справі в порядку спрощеного позовного провадження, призначено перше судове засідання на 29 листопада 2018 . Встановлено відповідачу строк для надання відзиву на позов, з поясненнями по суті заявлених вимог та доданням підтверджуючих документів у тому числі документів, що підтверджують надіслання копії відзиву та доданих до нього документів позивачу.

Відповідач не скористався своїм правом, визначеним процесуальним законодавством, відзив щодо заявлених позовних вимог до суду не подавав. Про час, дату та місце судового засідання повідомлений належним чином, про що свідчать матеріали справи, зокрема, рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення від 02.11.2018.

В свою чергу, представником позивача подано до суду заяву про розгляд справи без участі уповноважено представника, в порядку письмового провадження. Також вказав, що адміністративний позов підтримує в повному обсязі.

29.11.2018 ухвалою суду вирішено перейти до розгляду справи за позовом Державної екологічної інспекції у Вінницькій області до ТОВ "Фабрика Дом" про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду по суті в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, надані докази, суд встановив наступне.

28.03.2018 Державною екологічною інспекцією у Вінницькій області проведено позапланову перевірку дотримання ТОВ "Фабрика Дом" природоохоронного законодавства. В ході перевірки встановлено, що підприємство, здійснюючи господарську діяльність, порушує вимоги ст. ст. 10, 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря". Зокрема, здійснює діяльність пов'язану з викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел, які не враховані в чинному дозволі №521610100-83 від 18.02.2015 до 18.02.2025 ("Автоматична установка торцювання брикета АТБ-1-" обладнана сушаркою NC-1000, устаткування для подрібнення деревини Олнова).

29.03.2018 ТОВ "Фабрика Дом" видано припис щодо усунення виявлених порушень, шляхом, отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від неврахованих стаціонарних джерел з терміном виконання до 28.06.2018.

Крім того, за результатами перевірки відносно директора ТОВ "Фабрика Дом" ОСОБА_1 складено протокол про адміністративне правопорушення №008004 від 28.03.2018 та винесено постанову №03/075 від 02.04.2018, якою визнано директора ТОВ "Фабрика Дом" ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 78 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накладено на нього адміністративний штраф у розмірі 136 грн. Штраф порушник сплатив добровільно.

В подальшому, за результати позапланової перевірки на виконання припису, було встановлено, що припис в частині отримання дозвільних документів ТОВ "Фабрика Дом" не виконано, відповідач продовжує здійснювати діяльність в порушення вимог ст. ст. 10, 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря".

Також, за результатами цієї ж перевірки відносно директора ТОВ "Фабрика Дом" ОСОБА_1 складено протокол про адміністративне правопорушення №008629 від 05.09.2018 та винесено постанову №03/320 від 10.09.2018, якою визнано директора ТОВ "Фабрика Дом" ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 188-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накладено на нього адміністративний штраф у розмірі 510 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що згідно п. 5 ст.4 ЗУ "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", виробництво, (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Таким чином, враховуючи вищенаведені обставини, позивач звернувся до суду з даним позовом, в якому просить застосувати до ТОВ "Фабрика Дом" заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді зупинення використання ТОВ "Фабрика Дом" стаціонарних джерел які не враховані у чинному дозволі №521610100-83 від 18.02.2015 до 18.02.2020 (Автоматична установка торцювання брикета АТБ-10 обладнана сушаркою NC-1000, устаткування для подрібнення деревини Олнова), розташованих за адресою 22400, Вінницька область, Калинівський район, м. Калинівка, вул. Островського, 58, до отримання ТОВ "Фабрика Дом" дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з наступного.

Підпунктами 3, 4 пункту 2 Розділу II Положення про Державну екологічну інспекцію встановлено, що Інспекція здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про охорону, раціональне використання вод та відтворених водних ресурсів, про охорону атмосферного повітря зокрема щодо: наявності та додержання умов дозволів, установлених нормативів грани допустимого скидання забруднюючих речовин, лімітів забору і використання води скидання забруднюючих речовин та наявності та додержання умов дозволів на викиди забруднюючих речовин.

Відповідно до частини 7 статті 7 Закону України від 05 квітня 2007 року №877-V Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (далі Закон №877-V) передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Абзацом 3 пунктом 1 статті 6 Закону №877-V встановлено, що підставою для здійснення позапланового заходу є перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю).

Згідно зі ст. 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" для забезпечення екологічної безпеки, створення сприятливого середовища життєдіяльності, запобігання шкідливому впливу атмосферного повітря на здоров'я людей та навколишнє природне середовище здійснюється регулювання викидів найбільш поширених і небезпечних забруднюючих речовин, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Частиною ч. 5 ст. 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" визначено, що викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб'єкту господарювання, об'єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Відповідно до ст. 12 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" господарська чи інші види діяльності, пов'язані з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена (зупинена) або припинена відповідно до законодавства.

Згідно п. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Відповідно до п. 5 Розділу II Положення про Державну екологічну інспекцію у Вінницькій області, затвердженого Наказом Державної екологічної інспекції України № 652 від 28 вересня 2017 року, Інспекція звертається до суду із позовом щодо обмеження чи зупинення діяльності підприємств і об'єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин.

Відповідно до ст. 202 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить, зокрема, обмеження чи зупинення (тимчасове) діяльності підприємств і об'єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, законодавства про оцінку впливу на довкілля, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин.

Таким чином, виходячи із наведених норм чинного законодавства України, обов'язковою умовою для викидів забруднюючих речовин у атмосферне повітря є наявність спеціального дозволу.

Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Зважаючи на вищевикладене та беручи до уваги те, що відповідачем не подано до суду відзиву на позовні вимоги із докахами, чим не спростовано виявлені в ході перевірки порушення, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Враховуючи положення ст. 139 КАС України, питання про їх розподіл судом не вирішується.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

адміністративний позов задовольнити.

Застосувати до товариства з обмеженою відповідальністю "Фабрика Дом" (22400, Вінницька область, Калинівський район, м. Калинівка, вул. Островського, 58, код ЄДРПОУ 37258725) заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді зупинення використання ТОВ "Фабрика Дом" стаціонарних джерел, які не враховані у чинному дозволі №521610100-83 від 18.02.2015 до 18.02.2020 (Автоматична установка торцювання брикета АТБ-10 обладнана сушаркою NC-1000, устаткування для подрібнення деревини Олнова), розташованих за адресою 22400, Вінницька область, Калинівський район, м. Калинівка, вул. Островського, 58, до отримання ТОВ "Фабрика Дом" дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Державна екологічна інспекція у Вінницькій області (21100, м. Вінниця, вул. 600 - річчя, 19, код ЄДРПОУ 37979894); товариства з обмеженою відповідальністю "Фабрика Дом" (22400, Вінницька область, Калинівський район, м. Калинівка, вул. Островського, 58, код ЄДРПОУ 37258725)

Повний текст рішення складено: 19.12.2018

Суддя /підпис/ Дмитришена Руслана Миколаївна

Згідно з оригіналом.

Суддя:

Помічник судді:

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.12.2018
Оприлюднено21.12.2018
Номер документу78653665
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0240/3788/18-а

Рішення від 18.12.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 29.11.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 26.10.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні