Рішення
від 16.10.2018 по справі 0440/6334/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 жовтня 2018 року Справа № 0440/6334/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Голобутовського Р.З. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "ПВІ Дніпроагропроект" до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Дніпропетровській області про визнання протиправною та скасування постанови, -

ВСТАНОВИВ :

Товариство з обмеженою відповідальністю "ПВІ Дніпроагропроект" (далі - ТОВ "ПВІ Дніпроагропроект", позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Дніпропетровській області (далі - відповідач), в якій просить:

- визнати протиправною та скасувати Постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності № 5/975 від 23.05.2018 року, якою Товариство з обмеженою відповідальністю "ПВІ Дніпроагропроект" визнано винним у вчинені правопорушення, передбаченого абз. 1 ч. 1 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" з накладенням штрафу у сумі 158 580,00 грн.

В обґрунтування позовної заяви зазначено, що 16.05.2018 головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Дніпропетровській області Жуковою М.Ю. проведено позапланову перевірку на об'єкті Будівництво магазина змішаних товарів з адресою: 51800, Дніпропетровська обл., смт. Петриківка, проспект Петра Калнишевського . Під час проведення позапланової перевірки позивачем надано окремі розділи проектної документації та повідомлено, що у зв'язку із тим, що будівельні роботи на об'єкті не розпочаті, затверджена належним чином проектна документація зберігається у особи, відповідальної за здійснення авторського нагляду у м. Дніпро, та буде надана для огляду на наступний день - 17.05.2018. Проте, Жуковою М.Ю. було оглянуто лише надані розділи проектної документації та на їх підставі складено оскаржувану постанову. Вказані матеріали перевірки того ж дня, 16.05.2018, надані директору позивача ОСОБА_3 Після ознайомлення з їх змістом, ОСОБА_4. їх підписано та зазначено, що пояснення, які включатимуть надання оригіналу належним чином завіреної проектної документації будуть надані додатково. 18.05.2018 позивачем на адресу відповідача направлено завірену належним чином копію проектної документації. Відповіді на направлений лист від відповідача на адресу позивача не надходило. Позивач вважає, що відповідачем протиправно було взято до уваги, в якості доказів лише копії окремих частин проектної документації, які були надані позивачем під час проведення позапланової перевірки для ознайомлення. З огляду на викладене, позивач вважає прийняту відповідачем постанову протиправною, у зв'язку з чим просить скасувати її.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22.08.2018 відкрито провадження у справі, розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи .

19.09.2018 від Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Дніпропетровської області на адресу суду надійшов письмовий відзив на позовну заяву, в обґрунтування якого, зазначено що згідно направлення для проведення планового (позапланового) заходу від 02.05.2018 № 42 у період з 03.05.2018 до 16.05.2018 на підставі наказу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Дніпропетровській області від 02.05.2018 № 17П та п.7 постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю від 23.05.2011 № 553, а саме: необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання будівельних робіт, поданому гр. ОСОБА_4, призначено позапланову перевірку на об'єкті: Будівництво магазина змішаних товарів за адресою: 51800, Дніпропетровська обл., смт. Петриківка, проспект Петра Калнишевського . 16.05.2018 y присутності директора TOB ПВІ Дніпроагропроект ОСОБА_3 та представника за довіреністю ОСОБА_5 посадовою особою Департаменту проведено позапланову перевірку, під час якої інспектором пред'явлено позивачу службове посвідчення та направлення на проведення позапланової перевірки. Під час проведення позапланової перевірки посадовою особою Департаменту виявлено порушення. За результатами проведення позапланової перевірки інспектором складено акт, протокол та припис, примірники яких підписано та одержано 16.05.2018 директором позивача ОСОБА_3 23.05.2018, дослідивши матеріали позапланової перевірки, посадовою особою Департаменту винесено постанову № 5/975 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою визнано ТОВ ПВІ Дніпроагропроект винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз. 1 ч. 1 ст. 2 ЗУ Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф у сумі 158580 грн. Відповідач вважає, що під час винесення оскаржуваної постанови діяв правомірно та з дотриманням норм чинного законодавства, у зв'язку з чим просить відмовити в задоволенні позовних вимог.

Представник позивача позовну заяву підтримав та просив задовольнити з огляду на викладені в ній обставини.

Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволенні позовних вимог заперечувала та просила відмовити в задоволенні позовної заяви з огляду на викладені у відзиві обставини.

На підставі ч. 3 ст. 194 КАС України суд перейшов до розгляду справи у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини справи.

З матеріалів справи видно, що на підставі направлення для проведення планового (позапланового) заходу від 02.05.2018 № 42 у період з 03.05.2018 до 16.05.2018 на підставі наказу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Дніпропетровській області від 02.05.2018 № 17П та п.7 постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю від 23.05.2011 № 553, а саме: необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання будівельних робіт, поданому гр. ОСОБА_4, призначено позапланову перевірку на об'єкті: Будівництво магазина змішаних товарів за адресою: 51800, Дніпропетровська обл., смт. Петриківка, проспект Петра Калнишевського .

Під час проведення позапланової перевірки посадовою особою Департаменту виявлено наступні порушення:

- стадії проектування не відповідають класу наслідків (відповідальності) об'єкта: для об'єкта з незначними наслідками (CC1) при проектуванні розробляється стадія робочий проект (РП) ; фактично здійснено проектування стадії проект (П) , чим порушено п. 4.1, п. 4.6.1 ДБН А.2.2-3:2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво , п. 11.2 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.05.2011 №45;

- в проектній документації (лист 17-071-С) відсутні вихідні дані для проектування, а саме - містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, технічні умови на водопостачання, водовідведення та приєднання до електричних мереж, чим порушено п. 4.1, п. 4.3, п. 4.4, додаток Д ДБН А.2.2-3:2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво , п. 4 Порядку, затвердженого наказом Мінрегіону від 16.05.2011 № 45;

- в проектній документації відсутні креслення інженерного обладнання об'єкта: опалення, вентиляції, холодного та гарячого водопостачання, каналізації, електропостачання, чим порушено додаток Д ДБН А.2.2-3:2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво ;

- в проектній документації відсутні заходи щодо забезпечення доступності об'єкту для мало мобільних груп населення, чим порушено ДБН В.2.2-17-2006 Доступність будинків і споруд для мало мобільних груп населення , п. 9 Порядку, затвердженого наказом Мінрегіону від 16.05.2011 № 45;

- проектна документація підлягає обов'язковій експертизі щодо міцності, надійності та довговічності, оскільки висновком про інженерно-геологічні умови 17-170-ИГ встановлено другу категорію складності інженерно-геологічних умов (виконавець ТОВ ПВІ ДНІПРОАГРОПРОЕКТ ), чим порушено абз. 2 ч. 4 ст. 31 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

За результатами проведення позапланової перевірки інспектором складено акт перевірки від 16.05.2018 № 42, протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 16.05.2018 та припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 16.05.2018.

Примірники вказаних документів, 16.05.2018 одержано директором Товариства з обмеженою відповідальністю "ПВІ Дніпроагропроект" ОСОБА_4., що підтверджується його підписом.

23.05.2018 дослідивши матеріали позапланової перевірки, посадовою особою відповідача прийнято постанову №5/975 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою ТОВ "ПВІ Дніпроагропроект" визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз. 1 ч. 1 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у сумі 158580 грн.

Не погоджуючись із прийнятою постановою, позивач звернувся з даною позовною заявою до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам та вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд зазначає таке.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Відповідно до ч. 4 ст. 4 зазначеного Закону, виключно законами встановлюються: органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб та форми здійснення заходів здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.

Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).

Відповідно до ч. 7 ст. 4 зазначеного Закону, у разі якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів допускають неоднозначне (множинне) трактування прав і обов'язків суб'єкта господарювання або повноважень органу державного нагляду (контролю), така норма трактується в інтересах суб'єкта господарювання.

Згідно з п. 8 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" управління у сфері містобудівної діяльності та архітектурно-будівельного контролю здійснюється шляхом здійснення державного архітектурно-будівельного контролю щодо об'єктів, розташованих в межах та за межами населених пунктів, на території кількох адміністративно-територіальних одиниць, зазначених у пункті 7 частини першої цієї статті.

Відповідно до положень ч. 1 ст. 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється на об'єктах будівництва у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Підставами для проведення позапланової перевірки, зокрема, є необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об'єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів.

Пунктом 1 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09 липня 2014 року № 294 визначено, що Державна архітектурно-будівельна інспекція України (Держархбудінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства і який реалізує державну політику з державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду (далі - Положення № 294).

Основними завданнями Державної архітектурно-будівельної інспекції України є реалізація державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, зокрема здійснення державного контролю та нагляду за дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил (пункт 3 Положення № 294).

Пунктом 4 Положення № 294 визначено, що до покладених на Держархбудінспекцію завдань, окрім іншого, остання здійснює державний контроль за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, державних стандартів і правил, технічних умов, інших нормативних документів під час провадження містобудівної діяльності.

Водночас, пунктом 7 Положення №294 передбачено, що Держархбудінспекція здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.

Процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями (далі - суб'єкти містобудування) вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт визначає Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 (далі - Порядок № 553).

Відповідно до п. 1 Порядку № 553 під час здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю щодо суб'єктів містобудування (юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців) на об'єктах будівництва органи державного архітектурно-будівельного контролю зобов'язані забезпечити дотримання вимог статті 1, статті З, частин першої, четвертої, шостої - восьмої, абзацу другого частини десятої, частин тринадцятої та чотирнадцятої статті 4, частин першої - четвертої статті 5, частини третьої статті 6, частин першої - четвертої та шостої статті 7, статей 9, 10, 19, 20, 21, пункту З статті 22 "Прикінцеві положення" Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Відповідно до ч.ч. 1- 4 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові і засвідчується печаткою.

У посвідченні (направленні) на проведення заходу зазначаються: найменування органу державного нагляду (контролю), що здійснює захід; найменування суб'єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід; місцезнаходження суб'єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу, щодо діяльності яких здійснюється захід; номер і дата наказу (рішення, розпорядження), на виконання якого здійснюється захід; перелік посадових осіб, які беруть участь у здійсненні заходу, із зазначенням їх посади, прізвища, ім'я та по батькові; дата початку та дата закінчення заходу; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд, інспектування тощо); підстави для здійснення заходу; предмет здійснення заходу; інформація про здійснення попереднього заходу (тип заходу і строк його здійснення).

З матеріалів справи видно, що предметом призначеної перевірки було дотримання суб'єктом містобудування Замовник: гр. ОСОБА_4, Проектувальник: ТОВ Проектно вишукувальний інститут ДНІПРОАГРОПРОЕКТ вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на підставі наказу (розпорядження) Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Дніпропетровській області від 02.05.2018 № 17 П та п. 7 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553, а саме: необхідність проведення перевірки достовірності даних наведених у повідомленні про початок виконання будівельних робіт, поданому гр. ОСОБА_4.

Згідно ч. 1 ст. 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" замовник має право виконувати будівельні роботи після подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об'єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1), та щодо об'єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об'єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст. 36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1), об'єктах, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт.

Виконувати будівельні роботи без подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт забороняється.

Право на початок виконання будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення, може бути скасовано відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю у разі:

1) подання замовником заяви про скасування повідомлення про початок виконання будівельних робіт;

2) отримання відомостей про ліквідацію юридичної особи, що є замовником;

3) встановлення під час перевірки порушень вимог містобудівної документації, містобудівних умов та обмежень, невідповідності об'єкта будівництва проектній документації на будівництво такого об'єкта, вимогам будівельних норм, стандартів і правил, порушень містобудівного законодавства у разі невиконання вимог приписів посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю.

Відомості про скасування права на виконання будівельних робіт вносяться до реєстру.

Відповідно до ч. 1 ст. 31 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" проектна документація на будівництво об'єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.

Згідно ч. 1 ст. 9 Закону України Про архітектурну діяльність , будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України Про регулювання містобудівної діяльності .

Відповідно до ст. 1 Закону України Про будівельні норми , державні будівельні норми - нормативний акт, затверджений центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері будівництва.

Будівельні норми - затверджений суб'єктом нормування підзаконний нормативний акт технічного характеру, що містить обов'язкові вимоги у сфері будівництва, містобудування та архітектури.

Згідно з ч. 1 ст. 11 Закону України Про будівельні норми , застосування будівельних норм або їх окремих положень є обов'язковим для всіх суб'єктів господарювання незалежно від форми власності, які провадять будівельну, містобудівну, архітектурну діяльність та забезпечують виготовлення продукції будівельного призначення.

Відповідно до п. 4.1 ДБН А.2.2-3:2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво , проектна документація на будівництво має відповідати положенням законодавства, вимогам містобудівної документації, будівельних норм, стандартів та правил.

Згідно п. 4.6.1 ДБН А.2.2-3:2014, для об'єктів І та II категорій складності проектування здійснюється:

1) в одну стадію - робочий проект (РП);

2) у дві стадії - для об'єктів невиробничого призначення - ескізний проект (ЕП), а для об'єктів виробничого призначення та лінійних об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури - техніко-економічний розрахунок (ТЕР) та для обох - робочий проект (РП).

Згідно з п. 4 ДБН В.2.2-17-2006 Доступність будинків і споруд для мало мобільних груп населення , при проектуванні та реконструкції громадських і житлових будинків слід передбачати для інвалідів і громадян інших мало мобільних груп населення умови життєдіяльності, однакові з рештою категорій населення.

Перелік об'єктів, доступних для інвалідів і інших мало мобільних груп населення, розрахункова кількість і категорія інвалідів, а також група мобільності МГН (додаток А, таблиця А.1) встановлюються у завданні на проектування.

При проектуванні об'єктів, доступних для МГН, повинні бути забезпечені:

- доступність місць цільового відвідування і безперешкодність переміщення всередині будинків і споруд;

- безпека шляхів руху (у тому числі евакуаційних), а також місць проживання, обслуговування і прикладення праці;

- своєчасне отримання МГН повноцінної і якісної інформації, яка дозволяє орієнтуватися в просторі, використовувати обладнання (у тому числі для самообслуговування), отримувати послуги, брати участь у трудовому і навчальному процесах;

- зручність і комфорт середовища життєдіяльності.

Стаття 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності закріплює, що основними складовими вихідних даних є: містобудівні умови та обмеження; технічні умови; завдання на проектування.

Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією (п. 8 ч. 1 ст. 1 Закону).

Технічні умови - це комплекс умов та вимог до інженерного забезпечення об'єкта будівництва, які повинні відповідати його розрахунковим параметрам щодо водопостачання (з урахуванням потреб забезпечення пожежогасіння), тепло-, електро- і газопостачання, водовідведення, зовнішнього освітлення, відведення зливових вод та телекомунікації (ч. 1 ст. 30 Закону).

Згідно ч. 4 ст. 31 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності , обов'язковій експертизі підлягають проекти будівництва об'єктів, які: споруджуються на територіях із складними інженерно-геологічними та техногенними умовами, - в частині міцності, надійності та довговічності будинків і споруд.

Так перевіркою встановлено наступні порушення:

- стадії проектування не відповідають класу наслідків (відповідальності) об'єкта.

- в проектній документації (лист 17-071-С) відсутні вихідні дані для проектування, а саме - містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, технічні умови на водопостачання, водовідведення та приєднання до електричних мереж.

- в проектній документації відсутні креслення інженерного обладнання об'єкта: опалення, вентиляції, холодного та гарячого водопостачання, каналізації, електропостачання.

- в проектній документації відсутні заходи щодо забезпечення доступності об'єкту для мало мобільних груп населення.

- проектна документація підлягає обов'язковій експертизі щодо міцності, надійності та довговічності, оскільки висновком про інженерно-геологічні умови 17-170-ИГ встановлено другу категорію складності інженерно-геологічних умов.

З матеріалів справи видно, що директор ТОВ "ПВІ Дніпроагропроект" ОСОБА_3 був присутній під час проведення перевірки та підписав акт перевірки 16.05.2018 № 42 без зауважень, більш того зазначив, що встановлені порушення визнає (ст. 15 акту).

Судом не приймається до уваги твердження позивача про те, що листом від 18.05.2018 ним було направлено відповідну частину проектної документації, оскільки доказів направлення та/або отримання такого листа Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції у Дніпропетровській області, позивачем не надано.

Згідно до ч. 1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Згідно до ст. 76 Кодексу адміністративного судочинства України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Дослідивши матеріали справи судом встановлено, що позивачем не надано жодних доказів відсутності порушень, що визначені в акті перевірки від 16.05.2018 року № 42.

Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 2 ЗУ Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , суб'єкти містобудування, які здійснюють проектування об'єктів, експертизу проектів будівництва, несуть відповідальність у вигляді штрафу за передачу замовнику проектної документації для виконання будівельних робіт на об'єкті будівництва, розробленої з порушенням вимог законодавства, містобудівної документації, вихідних даних для проектування об'єктів містобудування, будівельних норм, державних стандартів і правил, у тому числі за нестворення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення, незабезпечення приладами обліку води і теплової енергії, а також за заниження класу наслідків (відповідальності) об'єкта будівництва: проектна організація - у розмірі дев'яноста прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

З огляду на те, що позивачем не надано доказів відсутності порушень, що зафіксовані в акті перевірки від 16.05.2018 № 42, суд робить висновок, що постанова про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності № 5/975 від 23.05.2018 є законною та обґрунтованою.

З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України приходить до висновку, що позовна заява не підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 9, 72-77, 242-246, 250, 255, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "ПВІ Дніпроагропроект" (пр. О. Поля, 28-А, офіс, 31, м. Дніпро, 49101, код ЄДРПОУ 40821350) до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Дніпропетровській області (вул. Січеславська Набережна, 29, м. Дніпро, 49600) про визнання протиправною та скасування постанови - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Р.З. Голобутовський

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.10.2018
Оприлюднено21.12.2018
Номер документу78654144
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0440/6334/18

Рішення від 16.10.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 22.08.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні