Рішення
від 18.12.2018 по справі 294/1086/18
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 грудня 2018 року м. Житомир справа № 294/1086/18

категорія 10.3.2

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

судді Капинос О.В.,

розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Чуднівської районної адміністрації Житомирської області про визнання незаконним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,

встановив:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом в якому просить:

- визнати незаконним та скасувати рішення (лист від 10.07.2018 №1086) Управління праці та соціального захисту населення Чуднівської районної адміністрації Житомирської області про відмову у взятті позивача, ІНФОРМАЦІЯ_1, на облік, як внутрішньо переміщену особу, як таке, що не відповідає вимогам чинного законодавства та порушує охоронювані чинним законодавством права та інтереси;

- зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення Чуднівської районної адміністрації Житомирської області прийняти рішення про взяття позивача на облік, як тимчасово переміщену особу, включити до реєстру внутрішньо переміщених осіб та видати довідку про підтвердження статусу внутрішньо переміщеної особи.

В обґрунтування позову зазначив, що звернувся до відповідача із заявою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та отримав відмову, мотивовану тим, що останнє місце проживання ОСОБА_1 не належить до території, де виникли обставини, зазначені в ст.1 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб". Таку відмову вважає протиправною, оскільки до анексії Автономної республіки Крим проживав в с. Михайлівка, Сакський район, АРК, а лише 27.08.2014 зареєструвався за адресою: АДРЕСА_1

Ухвалою суду від 15.11.2018 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, яка розглядатиметься за правилами спрощеного позовного провадження та призначено відкрите судове засідання з викликом сторін на 18.12.2018.

Сторони в судове засідання не з'явилися, про час, дату та місце розгляду справи повідомлені вчасно і належним чином. Причини неявки суду не повідомили.

Відповідач відзив на позов до суду не надав, тому враховуючи положення ч. 6 ст. 162 КАС України, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Керуючись приписами ч.9 ст.205, ч.4 ст.229 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження та без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Відповідно до ч.5 ст. 250 Кодексу адміністративного судочинства України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 звернувся до Управління праці та соціального захисту населення Чуднівської районної адміністрації Житомирської області із заявою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, у зв'язку з зміною постійного місця проживання на тимчасове в с. Мотрунки Чуднівського району Житомирської області.

Листом № 1086 від 10.07.2018 Управління праці та соціального захисту населення Чуднівської районної адміністрації Житомирської області повідомило позивача, що оскільки, ОСОБА_1 зареєстрований та фактично проживає з 28.08.2014 по АДРЕСА_1, яке є останнім місцем реєстрації позивача, що не належить до території, де виникли обставини, зазначені в ст. 1 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб", тому позивач не належить до категорії внутрішньо переміщених осіб, які тимчасового проживають на території району і не підлягає взяттю на облік згідно постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 №509 "Про облік внутрішньо переміщених осіб".

Вважаючи протиправною відмову відповідача, викладену у листі, щодо надання позивачу статусу внутрішньо переміщеної особи, позивач звернувся до суду із вказаним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.

Згідно із ст. 1 Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" тимчасово окупована територія України (далі - тимчасово окупована територія) є невід'ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України.

Датою початку тимчасової окупації є 20 лютого 2014 року.

Згідно із ст. 3 Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" для цілей цього Закону тимчасово окупованою територією визначається зокрема: сухопутна територія Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, внутрішні води України цих територій.

Відповідно до ч. 2 ст. 1 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" адресою покинутого місця проживання внутрішньо переміщеної особи в розумінні цього Закону визнається адреса місця проживання особи на момент виникнення обставин, зазначених у частині першій цієї статті.

Факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що діє безстроково, крім випадків, передбачених статтею 12 цього Закону (ч. 1 ст. 4 Закону).

Підставою для взяття на облік внутрішньо переміщеної особи є проживання на території, де виникли обставини, зазначені в статті 1 цього Закону, на момент їх виникнення (ч. 2 ст. 4 Закону).

Для отримання довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи така особа звертається із заявою до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад за місцем проживання у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (ч. 4 ст. 4 Закону).

Форма заяви затверджується центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сферах зайнятості населення та трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального обслуговування населення, волонтерської діяльності, з питань сім'ї та дітей, оздоровлення та відпочинку дітей, а також захисту прав депортованих за національною ознакою осіб, які повернулися в Україну.

Разом із заявою заявник подає документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або документ, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, або свідоцтво про народження дитини (ч. 7 ст. 4 Закону).

У разі наявності в документі, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або документі, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, відмітки про реєстрацію місця проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення у зв'язку з обставинами, визначеними у статті 1 цього Закону, довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи або рішення про відмову у видачі довідки з обов'язковим зазначенням підстави відмови, підписане керівником уповноваженого органу, видається заявнику в день подання заяви.

У разі відсутності в документі, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або документі, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, відмітки про реєстрацію місця проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення у зв'язку з обставинами, визначеними у статті 1 цього Закону, заявник надає докази, що підтверджують факт проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення, на день виникнення обставин, що спричинили внутрішнє переміщення, визначених статтею 1 цього Закону (військовий квиток з відомостями про проходження військової служби, трудова книжка із записами про здійснення трудової діяльності, документ, що підтверджує право власності на рухоме або нерухоме майно, свідоцтво про базову загальну середню освіту, атестат про повну загальну середню освіту, документи про професійно-технічну освіту, документ про вищу освіту (науковий ступінь), довідку з місця навчання, рішення районної, районної у місті Києві чи Севастополі державної адміністрації, виконавчого органу міської чи районної у місті ради про влаштування дитини до дитячого закладу, у прийомну сім'ю, дитячий будинок сімейного типу, встановлення опіки чи піклування, медичні документи, фотографії, відеозаписи тощо).

У передбаченому абзацом третім цієї частини випадку уповноважений орган, визначений частиною третьою цієї статті, зобов'язаний розглянути заяву про отримання довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи протягом 15 робочих днів та прийняти рішення про видачу заявнику довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи або про відмову у видачі довідки з обов'язковим зазначенням підстави відмови, яке підписується керівником цього органу.

Відповідно до норми визначеної в ч. 10 ст. 4 Закону, яка кореспондується з нормою п. 8 Порядку, затвердженого постановою КМ України № 509 від 01.10.2014 заявнику може бути відмовлено у видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, якщо:

1) відсутні обставини, що спричинили внутрішнє переміщення, визначені у статті 1 цього Закону;

2) у державних органів наявні відомості про подання завідомо неправдивих відомостей для отримання довідки;

3) заявник втратив документи, що посвідчують його особу, до їх відновлення;

4) у заявника немає відмітки про реєстрацію місця проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення, та відсутні докази, що підтверджують факт проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення, визначені частиною сьомою цієї статті;

5) докази, надані заявником для підтвердження факту проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення у зв'язку з обставинами, визначеними у статті 1 цього Закону, не доводять факту проживання заявника на території зазначеної адміністративно-територіальної одиниці.

Особа має право звернутися із заявою повторно, якщо у неї з'явилися підстави, визначені у статті 1 цього Закону, або усунуті підстави для відмови у видачі довідки, передбачені цією статтею, чи оскаржити рішення про відмову у видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи до суду.

Матеріалами справи підтверджено та як вбачається з копії паспорта позивача, 19.11.2005 ОСОБА_1 був зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2 (а.с. 38--39,42-43).

В подальшому, 27.08.2014 ОСОБА_1 зареєстрований за адресою: АДРЕСА_3, а 04.11.2014 зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1

Тобто, враховуючи аналіз вищенаведених правових норм та встановлених обставин, суд дійшов висновку, що станом на 20.02.2014 (офіційна дата початку тимчасової окупації АР Крим) позивач мав зареєстроване місце проживання/перебування на території АР Крим, а тому з урахуванням положень ст. 1 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" ОСОБА_1 відноситься до категорії внутрішньо переміщених осіб.

Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Положеннями статті 90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Суд приходить до висновку, що відповідач, відмовляючи позивачу у взятті його на облік як внутрішньо переміщену особу, діяв протиправно, а тому позовні вимоги ОСОБА_1 є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

При цьому суд вважає, що порушені права позивача підлягають захисту шляхом зобов'язання Управління праці та соціального захисту населення Чуднівської районної адміністрації Житомирської області прийняти рішення про взяття ОСОБА_1 на облік, як тимчасово переміщену особу, включити до реєстру внутрішньо переміщених осіб та видати довідку про підтвердження статусу внутрішньо переміщеної особи.

Враховуючи викладене, суд вважає, що позов є обґрунтованим, тому задовольняє його у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 77, 90, 242-246, 257-262, 295 КАС України,

вирішив:

Позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення, оформлене листом від 10.07.2018 №1086 Управління праці та соціального захисту населення Чуднівської районної адміністрації Житомирської області (вул. Житомирська, 15, м. Чуднів, Житомирська обл., 13200, код ЄДРПОУ 03192678) про відмову у взятті ОСОБА_1 (АДРЕСА_1., ІПН НОМЕР_1) ІНФОРМАЦІЯ_1, на облік, як внутрішньо переміщену особу.

Зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення Чуднівської районної адміністрації Житомирської області (вул. Житомирська, 15, м. Чуднів, Житомирська обл., 13200, код ЄДРПОУ 03192678) прийняти рішення про взяття ОСОБА_1 (АДРЕСА_1., ІПН НОМЕР_1) на облік, як тимчасово переміщену особу, включити до реєстру внутрішньо переміщених осіб та видати довідку про підтвердження статусу внутрішньо переміщеної особи.

Відшкодувати ОСОБА_1 (АДРЕСА_1., ІПН НОМЕР_1) сплачений судовий збір в сумі 704 (сімсот чотири), 80 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Управління праці та соціального захисту населення Чуднівської районної адміністрації Житомирської області (вул. Житомирська, 15, м. Чуднів, Житомирська обл., 13200, код ЄДРПОУ 03192678).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.В. Капинос

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.12.2018
Оприлюднено21.12.2018
Номер документу78656712
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —294/1086/18

Рішення від 18.12.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 15.11.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 10.09.2018

Адміністративне

Чуднівський районний суд Житомирської області

Мандро О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні