КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 грудня 2018 року м.Кропивницький Справа № 1140/2923/18
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Пасічника Ю.П., розглянув за правилами спрощеного (письмового) провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області (вул. В. Перспективна, 55, м.Кропивницький, 25006, код ЄДРПОУ 39393501) до Автотранспортного підприємства "Кооптранс" Кіровоградської обласної спілки споживчих товариств (обспоживспілки) (вул. Євгена Маланюка, 27, м.Кропивницький, Кіровоградська область, 25015, код ЄДРПОУ - 01738995) про стягнення коштів за податковим боргом, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом в якому просить стягнути з Автотранспортного підприємства "Кооптранс" Кіровоградської обласної спілки споживчих товариств (обспоживспілки) (вул. Євгена Маланюка, 27, м.Кропивницький, Кіровоградська область, 25015, код ЄДРПОУ - 01738995), який має податковий борг, кошти з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника на суму податкового боргу 218970,64 грн. на користь державного бюджету України.
Ухвалою суду від 01 листопада 2018 року відкрито провадження за правилами спрощеного (письмового) провадження та встановлено відповідачу строк для подання до суду відзиву на позовну заяву - упродовж 15 днів від дня отримання цієї ухвали. Ухвала направлена на адресу відповідача та отримана ним 27.11.2018 року. Відповідач правом подати відзив на позовну заяву не скористався.
Розглянувши подані сторонами документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Відповідно п.п.41.1 ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (п.41.2 ст.41 Кодексу).
Підпунктом 14.1.156 пункту 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України встановлено, що податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
За визначеннями, наданими у п.п.14.1.39, п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності. Сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом, є податковим боргом.
Судом встановлено, що за відповідачем рахується податковий борг по земельному податку з юридичних осіб в сумі 218970,64 грн., а саме по строку нарахування:
- 30.12.2017 року нараховано за листопад 17р. згідно розрахунку земельного податку № 1700045957 від 11.05.2017 року - 18515,02 грн., з урахуванням часткового погашення -, борг складає -15859,66 грн.
- 30.01.2018 року нараховано за грудень 17р. згідно розрахунку земельного податку № 1700045957 від 11.05.2017 року -18514,97 грн.,
- 02.03.2018 року нараховано за січень 18р. згідно розрахунку земельного податку № 9025682325 від 20.02.2018 року -18515,02 грн.,
- 30.03.2018 року нараховано за лютий 18р. згідно розрахунку земельного податку № 9025682325 від 20.02.2018 року -18515,02 грн.,
- 30.04.2018 року нараховано за березень 18р. згідно розрахунку земельного податку № 9025682325 від 20.02.2018 року -18515,02 грн.,
- 30.05.2018 року нараховано за квітень 18р. згідно розрахунку земельного податку № 9025682325 від 20.02.2018 року -18515,02 грн.,
- 30.06.2018 року нараховано за травень 18р. згідно розрахунку земельного податку № 9025682325 від 20.02.2018 року -18515,02 грн.,
- 30.07.2018 року нараховано за червень 18р. згідно розрахунку земельного податку № 9025682325 від 20.02.2018 року -18515,02 грн.,
- 30.08.2018 року нараховано за липень 18р. згідно розрахунку земельного податку № 9025682325 від 20.02.2018 року -18515,02 грн.,
- 30.09.2018 року нараховано за снрпень 18р. згідно розрахунку земельного податку № 9025682325 від 20.02.2018 року -18515,02 грн.,
Згідно акту камеральної перевірки № 149/11-28-52-03 від 29.05.2018 року винесено податкове повідомлення-рішення № 0038055203 від 14.06.2018 року, яким відповідачу нараховано штраф у розмірі 26388,56 грн., яке направлено поштою та отримано - 18.06.2018 року.
Згідно акту камеральної перевірки № 198/11-28-52-03/01738995 від 14.06.2018 року винесено податкове повідомлення-рішення №0045745203 від 26.06.2018 року, яким відповідачу нараховано штраф у розмірі 2494,26 грн., яке направлено поштою та отримано -27.06.2018 року.
Згідно акту камеральної перевірки № 126/11-28-52-03/01738995 від 31.07.2018 року винесено податкове повідомлення-рішення № 0061625203 від 15.08.2018 року, яким відповідачу нараховано штраф у розмірі 170 грн., яке направлено поштою та отримано -17.08.2018 року.
Доказів сплати 218970,64 грн. суду не надано.
Відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Пунктом 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України визначено, що у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Податковим органом сформовано податкову вимогу 16.06.2016 року за № 4303-17 на суму 17333,68 грн., яку направлено поштою та повернуто.
Доказів оскарження або відкликання даних вимог суду також не надано.
Згідно до вимог ч. 1 ст. 42 Конституції України кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом. При цьому, стаття 67 Конституції України встановлює, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах встановлених законом.
Відповідно до п.95.1 і п.95.2 ст.95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Абз.1 п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України передбачено те, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини
На підставі аналізу встановлених судом обставин та правовідносин, що їм відповідають, а також враховуючи, що відповідачем не надано доказів сплати узгодженої податкової заборгованості в загальній сумі 218970,64 грн., яка підтверджується наявними у справі доказами, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Враховуючи вимоги ч. 2 ст. 139 КАС України судові витрати у цій справі стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 9, 90, 139, 242-246, 250, 251, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Державної фіскальної служби у Кіровоградській області (вул. В. Перспективна, 55, м.Кропивницький, 25006, код ЄДРПОУ 39393501) до Автотранспортного підприємства "Кооптранс" Кіровоградської обласної спілки споживчих товариств (обспоживспілки) (вул. Євгена Маланюка, 27, м.Кропивницький, Кіровоградська область, 25015, код ЄДРПОУ - 01738995) про стягнення коштів за податковим боргом задовольнити.
Стягнути з Автотранспортного підприємства "Кооптранс" Кіровоградської обласної спілки споживчих товариств (обспоживспілки) (вул. Євгена Маланюка, 27, м.Кропивницький, Кіровоградська область, 25015, код ЄДРПОУ - 01738995), який має податковий борг, кошти з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника на суму податкового боргу 218970,64 грн. на користь державного бюджету України: отримувач УК у м.Кроп./Кропивницький, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку (МФО ГУ ДКСУ) 899998, код отримувача (ЄДРПОУ) 38037409, код платежу 18010500, рахунок 33215811011002.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Кіровоградський окружний адміністративний суд.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду Ю.П. Пасічник
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2018 |
Оприлюднено | 21.12.2018 |
Номер документу | 78659126 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Ю.П. Пасічник
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні