Рішення
від 07.12.2018 по справі 138/2596/17
МОГИЛІВ-ПОДІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 138/2596/17

Провадження №:2-а/138/6/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 грудня 2018 року м. Могилів-Подільський

Могилів - Подільський міськрайонний суд Віницької області в складі:

головуючого, судді Цибульського О.Є.,

з участю секретаря Політанської Т.М.,

представника відповідача Дерещука О.М.,

розглянувши в відкритому судовому засіданні в приміщенні Могилів-Подільського міськрайонного суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Бронницької сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області про визнання протиправним та скасування рішення 25 сесії 7 скликання Бронницької сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області №253 від 22 вересня 2017 року, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Могилів-Подільського міськрайонного суду Вінницької області із вказаним вище позовом, який мотивовано тим, що 15 квітня 2014 року Бронницькою сільською радою Могилів-Подільського району Вінницької області на 34 сесії 6 скликання прийнято рішення № 530 Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для іншого сільськогосподарського призначення в с. Бронниця по АДРЕСА_1 ОСОБА_2 . Відповідно до вказаного рішення затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_2, загальною площею 0,3352 га для іншого сільськогосподарського призначення в с. Бронниця по АДРЕСА_1, ОСОБА_2 (п.1); надано в оренду земельну ділянку ОСОБА_2 терміном оренди на 30 років (п.2). 22 квітня 2014 року між сторонами спору укладено договір оренди землі. 28 квітня 2014 року державним реєстратором Реєстраційної служби ОСОБА_3 міськрайонного управління юстиції Вінницької області ОСОБА_4 зареєстровано договір оренди землі, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 28.04.2014 року. 22 вересня 2017 року Бронницькою сільською радою Могилів-Подільського району Вінницької області на 25 сесії 7 скликання прийнято рішення № 253 Про надання дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки щодо передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_2. , яким відмовлено позивачу у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства.

Позивач вважає таке рішення сільської ради протиправним та таким, що підлягає скасуванню, а тому звернувся до суду з вказаним позовом, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення 25 сесії 7 скликання Бронницької сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області № 253 від 22.09.2017 року Про надання дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки щодо передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_2.

Позивач ОСОБА_2 та його представник ОСОБА_5 в судове засідання не з'явилися. Представник позивача подав до суду заяву про розгляд справи у їхню відсутність, позовні вимоги підтримує, просить їх задовольнити.

Представник відповідача Дерещук О.М. в судовому засідання позовні вимоги не визнав, просив відмовити в їх задоволенні, з підстав зазначених в запереченнях.

Суд, заслухавши представника відповідача, дослідивши матеріали справи, та оцінивши докази, вважає, що позовні вимоги слід задовольнити з наступних підстав:

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно із ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ст. 12 ЗК України розпорядження землями територіальних громад відноситься до компетенції сільських, селищних, міських рад.

Згідно ст. 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до вимог п. 2 ст. 116 Земельного кодексу України набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Позивач набув право на землю шляхом отримання у користування земельну ділянку терміном на 30 років.

15 квітня 2014 року Бронницькою сільською радою Могилів-Подільського району Вінницької області на 34 сесії 6 скликання прийнято рішення № 530 Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для іншого сільськогосподарського призначення в с. Бронниця по АДРЕСА_1, ОСОБА_2 . Відповідно до вказаного рішення затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_2, загальною площею 0,3352 га для іншого сільськогосподарського призначення в с. Бронниця по АДРЕСА_1, ОСОБА_2 (п. 1); надано в оренду земельну ділянку ОСОБА_2 терміном оренди на 30 років (п. 2).

22 квітня 2014 року між сторонами спору укладено договір оренди землі. На виконання вимог договору був складений акт приймання-передачі земельної ділянки в оренду.

28 квітня 2014 року державним реєстратором Реєстраційної служби ОСОБА_3 міськрайонного управління юстиції Вінницької області ОСОБА_4 зареєстровано договір оренди землі, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 28 квітня 2014 року.

Відповідно до вимог п. 2 ст. 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земельних ділянок державної власності провадиться зокрема органами місцевого самоврядування.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 ЗК України, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.

Як вбачається з п.34 ст.26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.

22 вересня 2017 року Бронницькою сільською радою Могилів-Подільського району Вінницької області на 25 сесії 7 скликання прийнято рішення № 253 Про надання дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки щодо передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_2. , яким відмовлено позивачу у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства.

Відповідно до протоколу № 6 від 12 вересня 2017 року Постійна комісія з питань екології, використання природних ресурсів, здійснення земельної реформи на пленарному засіданні при вирішенні питання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_2, наголосили на особливостях регулювання земельних відносин при здійсненні містобудівної діяльності посилаючись на п.5 ст. 116 ЗК України та ст.24 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності .

Відповідно до вимог п. 3 ст. 123, п. 7 ст. 118 Земельного кодексу України підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

На запит відповідача ОСОБА_3 районною державною адміністрацією Вінницької області надано лист № 3846/02-02.03 від 13.11.2017 та викопіювання з генерального плану с. Бронниця. В даних документах зазначено, що генеральний план с. Бронниця виготовлений в 1972 році, в 1982 році внесені зміни, якими встановлено, що територія теперішньої вулиці Садова запланована під стадіон, школу на 392 учні, торговий центр з столовою на 100 чоловік та паркову зону.

Згідно п. 8 ст. 1 ЗУ Про регулювання містобудівної документації строк дії генерального плану не обмежується.

Відповідно п. 4 ст. 24 ЗУ Про регулювання містобудівної документації зміна цільового призначення земельної ділянки, яка не відповідає плану зонування території та/або детальному плану території забороняється.

Відповідно до вимог п. 6 ст. 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства подають клопотання до відповідного органу місцевого самоврядування.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо: з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несправедливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення.

22.12.2005 на підставі договору купівлі-продажу позивачем ОСОБА_2 було придбано нежитлову будівлю у СВАТ Бронницьке , що знаходиться на земельній ділянці за адресою АДРЕСА_1, с. Бронниця Могилів-Подільського району Вінницької області, яка була передана позивачу на підставі договору оренди землі від 22.04.2014 терміном на 30 років.

Таким чином, з огляду на зміст вказаних вище норм та зміст оскаржуваного рішення, суд вважає таке рішення відповідача не вмотивованим, зміст якого містить суперечності, без чіткого та повного зазначення підстав та обставин відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства за адресою АДРЕСА_1, с. Бронниця Могилів-Подільського району Вінницької області. А тому право позивача підлягає захисту шляхом визнання протиправним та скасування оскаржуваного рішення.

Крім того, відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, з відповідача слід стягнути на користь позивача понесені ним судові витрати з яких: судовий збір в розмірі 640 грн., та витрати на правничу допомогу в розмірі 7451,61 грн.

Керуючись ст. 12, 20, 116, 118, 122, 123 Земельного кодексу України ст.77,139,143, 241-246, 250,251,255 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Позовні вимоги задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення 25 сесії 7 скликання Бронницької сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області №253 від 22 вересня 2017 року Про надання дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки щодо передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_2. .

Стягнути з Бронницької сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області (код ЄДРПОУ 04326572, адреса: вул. Зарічна, 4, с. Бронниця Могилів-Подільського району Вінницької області, 24052) на користь ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, (ідентифікаційний номер НОМЕР_1, адреса: АДРЕСА_2, с. Бронниця Могилів-Подільського району Вінницької області, 24052) понесені ним судові витрати в розмірі 8091 (вісім тисяч дев'яносто одна гривня) 61 копійка, з яких: судовий збір в розмірі 640 грн., та витрати на правничу допомогу в розмірі 7451,61 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи якому рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Повний текст рішення складено 12.12.2018.

Суддя:

СудМогилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення07.12.2018
Оприлюднено22.12.2018
Номер документу78662062
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —138/2596/17

Рішення від 07.12.2018

Адміністративне

Могилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області

Цибульський О. Є.

Ухвала від 26.01.2018

Адміністративне

Могилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області

Цибульський О. Є.

Ухвала від 30.11.2017

Адміністративне

Могилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області

Київська Т. Б.

Ухвала від 18.10.2017

Адміністративне

Могилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області

Київська Т. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні