Рішення
від 12.12.2018 по справі 0440/6770/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 грудня 2018 року Справа № 0440/6770/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бондар М.В.

при секретарі судового засідання Бурцевій Я.Е.

за участю:

представника позивача Зарвій Р.Л.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ГЕОБУДІВЕЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ГЕОБУДІВЕЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ" (далі - ТОВ "ГЕОБУДІВЕЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ", позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України, відповідач), в якій просить (з урахуванням уточненої позовної заяви):

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 02.01.2018 року №519777/40176119, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної №09 від 19.10.2017 року, рішення від 02.01.2018 року №519779/40176119, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної №13 від 25.10.2017 року та рішення від 02.01.2018 року №519780/40176119, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної №14 від 25.10.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов'язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №09 від 19.10.2017 року, №13 від 25.10.2017 року, №14 від 25.10.2017 року, датою їх фактичного надходження, а саме 12.11.2017 року, 14.11.2017 року, 15.11.2017 року відповідно.

В обґрунтування позову зазначено, що оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, прийняті відповідачем з порушенням норм чинного законодавства, оскільки на вимогу фіскального органу після зупинення реєстрації податкових накладних, позивачем були надані всі належні документи та пояснення. Проте, документи та пояснення не були взяті контролюючим органом до уваги, натомість відповідачем зазначено підставу для відмови у реєстрації податкових накладних: "надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або є недостатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування" без конкретизації, які саме документи було подано з порушенням або яких саме документів недостатньо. Позивач вважає, що ним було виконані всі вимоги законодавства, необхідні для реєстрації податкових накладних, а тому відмова в реєстрації податкових накладних є протиправною, а податкові накладні мають бути зареєстровані.

Ухвалою суду від 17.09.2018 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання.

ДФС України надано відзив на позовну заяву, в якому відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог та в обґрунтування своєї позиції зазначив, що оскаржувані рішення комісії ДФС України прийнято правомірно, оскільки підпунктом 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП, встановлених ПК України. Таким чином, надані платником податку копії документів, не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. Крім того, відповідач зазначив, що питання реєстрації податкових накладних в реєстрі є дискреційною функцією фіскального органу.

Представник позивача надав до суду відповідь на відзив, у якій підтримав позицію, що викладена у позовній заяві.

16.10.2018 року оголошено перерву у підготовчому засіданні до 01.11.2018 року, у зв'язку неявкою представника позивача у засідання; 01.11.2018 року оголошено перерву у підготовчому засіданні до 27.11.2018 року для надання додаткових доказів; 27.11.2018 року продовжено строк підготовчого засідання на 30 днів та оголошено перерву до 05.12.2018 року; 05.12.2018 року оголошено перерву у підготовчому засіданні до 07.12.2018 року; 07.12.2018 року оголошено перерву до 12.12.2018 року; 12.12.2018 року закрито підготовче засідання та розпочато розгляд справи по суті.

В судовому засіданні 12.12.2018 року представник позивача підтримав позовні вимоги, просив суд задовольнити позов в повному обсязі. Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлений належним чином.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини справи.

ТОВ "ГЕОБУДІВЕЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ" зареєстровано як юридична особа 15.12.2015 року та перебуває на обліку як платник податків в Новомосковській ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

З метою здійснення господарської діяльності позивачем отримано дозвіл №0298.16.12 від 07.04.2016 року на виконання робіт підвищеної небезпеки та ліцензію Державно архітектурно-будівельної інспекції України №1-Л від 06.01.2016 року, якою надано дозвіл на провадження будівельних та монтажних робіт та монтаж інженерних мереж.

Також, позивачем укладено договори оренди приміщення:

- договір оренди №01/01-11 від 01.01.2017 року, на підставі якого позивачем орендовано приміщення площею 12,5 кв.м., яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_1;

- договір оренди №35/16 від 12.04.2016 року, на підставі якого позивачем орендовано складське приміщення загальною площею 110 кв.м., а також 360 кв.м. плит мощення, на яких розміщена бурова техніка, побутові приміщення, бурове обладнання за адресою: м. Дніпро, вул. Білостоцького, 93.

З метою здійснення господарської діяльності позивачем укладено наступні договори:

- договір оренди транспортних засобів від 20.04.2016 року, зареєстрований в реєстрі за №650, укладений з ОСОБА_2, за умовами якого позивач отримав у платне користування ЗІЛ 131, VIN 13121200027030725, спеціальний, бурова установка реєстраційний номер НОМЕР_1;

- договір оренди транспортних засобів від 25.03.2016 року , зареєстрований в реєстрі за №497, укладений з ОСОБА_3, за умовами якого позивач отримав у платне користування КРАЗ 257, VIN код ХІС257000Е0511692511692, реєстраційний номер НОМЕР_2; ГКБ 817 М - спеціалізований причіп ПР-платформа, реєстраційний номер - АЕ 9496 XT; ГКБ8551 - спеціалізований причіп ПР-платформа, реєстраційний номер АЕ 9794 XT.

Між ТОВ "ГЕОБУДІВЕЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ" (підрядник) та ТОВ "ЄРИСТІВСЬКИЙ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ" (замовник) укладено договір підряду №504/51000 від 04.11.2016 року.

07.09.2017 року до вказаного договору підписано додаткову угоду №2, відповідно до якої підрядник за завданням замовника зобов'язується на свій ризик виконати буріння водознижуючих свердловин №181 be-199bc, №101 be-114bc, №123bc-134bc будівництво водовідвідних колекторів ПЕ, облаштування гирла свердловин і монтаж насосних агрегатів і бучацьки), на об'єкті Система контурного гідрозахисту постійного борту кар'єру , що розташований на території м. Горішні Плавні, Полтавська область, а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконанні роботи в порядку та розмірах, визначених договором.

Для виконання вказаних робіт позивачем придбано наступний товар:

- щебінь фр.0.8-3 мм, кількість 38.4 т., придбаний у ТОВ РЕМЕРІСАВТОТРАНС на підставі договору поставки № 0401/1 від 04.01.2017 року (виконання умов договору підтверджується видатковою накладною №3117 від 17.08.2017 року, оплата підтверджується платіжним дорученням № 601 від 14.08.1017 року;

- бензин А 92 в кількості 2 000 літрів та дизельне пальне в кількості 6 000 літрів придбані у ТОВ "АЛЬЯНС ЕВОЛЮШН" на підставі договору поставки № 0087 від 31.01.2017 року. Паливо було отримано на підставі видаткової накладної №0028/0005978 від 10.08.2017 року. Сплачено вартість отриманого палива, що підтверджується платіжним дорученням № 590 від 09.08.2017 року;

- бензин А 92 в кількості 140 літрів та дизельне пальне в кількості 10 000 літрів придбані у ТОВ "АЛЬЯНС ЕВОЛЮШН" на підставі договору поставки № 0087 від 31.01.2017 року. Паливо було отримано на підставі видаткової накладної №0028/0008390 від 23.10.2017 року.. Оплата вартості отриманого палива підтверджується платіжним дорученням № 725 від 20.10.2017 року;

- долото 393.7 мм М та 490 мм К, придбані у ФОП ОСОБА_4 на підставі договору купівлі-продажу від 08.08.2017 року. Передання товару підтверджується видатковою накладною № 26 від 16.08.2017 року. Здійснення оплати підтверджується платіжним дорученням № 609 від 17.08.2017 року;

- глина, придбана у ФОП ОСОБА_4 на підставі договору купівлі-продажу від 08.08.2017 року. Передання товару підтверджується видатковою накладною № 52 від 27.11.2017 року. Здійснення оплати підтверджується платіжним дорученням №740 від 27.10.2017 року;

- долото д-393 мм С, в кількості 5 штук придбане у ТОВ "МАКСПРАЙМ". Передання товару підтверджується видатковою накладною №296 від 23.10.2017 року. Здійснення оплати підтверджується платіжним дорученням № 729 від 23.10.2017 року.

На підтвердження виконання умов договору №504/51000 від 04.11.2016 року позивачем надано: довідка про вартість виконаних робіт та витрати від 20.10.2017 pоку, акт № 1 від 20.10.2017 pоку, відомість матеріалів замовника до акту здачі № 1 від 20.10.2017 pоку, акт № 2 приймання виконаних будівельних робіт від 20.10.2017 pоку, відомість матеріалів замовника до акту здачі № 2 від 20.10.2017 pоку, акт №3 приймання виконаних будівельних робіт від 20.10.2017 pоку, відомість матеріалів замовника до акту здачі №3 від 20.10.2017 pоку, акт № 4 приймання виконаних будівельних робіт від 20.10.2017 pоку, відомість матеріалів замовника до акту здачі № 4 від 20.10.2017 pоку.

На підставі рахунку на оплату №87 від 03.10.2017 року замовником сплачено кошти за виконану роботу, що підтверджується платіжним дорученням №8002 від 19.10.2017 року.

19.10.2017 року на дату виникнення податкових зобов'язань позивачем складено та 12.11.2017 року направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну №9 на загальну суму 793877,44 грн., в тому числі ПДВ 20% - 132312,91 грн. (а.с. 62, т.1).

12.11.2017 року від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України надійшла квитанція №9237114605, з якої вбачається, що документ прийнято, реєстрація зупинена (а.с.63, т.1).

Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано наступні виявлені помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 43.13. Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/КР в ЄРПН відповідно до пункту "в" п.п. 201.6.1 п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

25.12.2017 року ТОВ "ГЕОБУДІВЕЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ" було подано до Новомосковської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомлення №2 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по ПН/РК, реєстрація якої зупинено, з відповідними поясненнями.

Разом з поясненнями позивачем надано копії документів на підтвердження здійснення господарських операцій, які містяться в матеріалах справи та досліджені судом під час розгляду справи.

Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №519777/40176119 від 02.01.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №9 від 19.10.2017 року (а.с. 70, т.1).

Вказане рішення прийнято з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Між ТОВ "ГЕОБУДІВЕЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ" (підрядник) та ТОВ "ЄРИСТІВСЬКИЙ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ" (замовник) укладено договір підряду №142/51000 від 14.04.2016 року.

27.09.2017 року до вказаного договору підписано додаткову угоду №2, відповідно до якої підрядник за завданням замовника зобов'язується на свій ризик виконати будівельно монтажні роботи, на об'єкті: Система контуру гідрозахисту постійного :орту кар'єру. Етап №2. Буріння дев'яти, бескернових свердловин № 123, 125, 126, 127, 129, 130, 131, 133, 134, п'яти свердловин колонкового буріння з відбором керна № 1к, 2к, Зк, 4к, 5к, семи "ескернових розвідувальних свердловин № РБ36, РБ39, РБ 41, РБ42, РБ 44, РБ 45, РБ 46 і трьох свердловин колонковогобуріння з відбором керна № 39RBK, 42 RBK, 45 RBK, що розташований на території м. Горішні Плавні, Полтавська область, а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконанні роботи в порядку та розмірах, визначених договором.

Для виконання вказаних робіт позивачем придбано наступний товар:

- бензин А 92 в кількості 450 літрів та дизельне пальне в кількості 10 700 літрів придбані у ТОВ "АЛЬЯНС ЕВОЛЮШН" на підставі договору поставки №0087 від 31.01.2017 року. Паливо отримано на підставі видаткової накладної №0028/0008656 від 30.10.2017 року. Оплата вартості отриманого палива підтверджується платіжним дорученням № 743 від 27.10.2017 року;

- труба 85*5 мм, долото 023Г д-76 мм С, в кількості 4 шт., глина бентонітова 5 т., долото 132 СТ, придбані у ТОВ "МАКСПРАЙМ". Передання товару підтверджується видатковою накладною №312 від 27.10.2017 року. Здійснення оплати підтверджується платіжним дорученням №742 від 27.10.2017 року.

На підтвердження виконання умов договору №142/51000 від 14.04.2016 року позивачем надано: довідка про вартість виконаних робіт та витрати від 25.10.2017 року, акт №7 від 25.10.2017 року.

На підставі рахунку на оплату №100 від 23.10.2017 року замовником сплачено кошти за виконану роботу, що підтверджується платіжним дорученням №8163 від 25.10.2017 року.

25.10.2017 року на дату виникнення податкових зобов'язань позивачем складено та 14.11.2017 року направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну №13 на загальну суму 545910,56 грн., в тому числі ПДВ 20% - 90985,09 грн. (а.с. 137, т.1).

14.11.2017 року від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України надійшла квитанція №9239679885, з якої вбачається, що документ прийнято, реєстрація зупинена (а.с.139, т.1).

Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано наступні виявлені помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 43.13. Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/КР в ЄРПН відповідно до пункту "в" п.п. 201.6.1 п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

25.12.2017 року ТОВ "ГЕОБУДІВЕЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ" було подано до Новомосковської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомлення №4 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по ПН/РК, реєстрація якої зупинено, з відповідними поясненнями.

Разом з поясненнями позивачем надано копії документів на підтвердження здійснення господарських операцій, які містяться в матеріалах справи та досліджені судом під час розгляду справи.

Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №519779/40176119 від 02.01.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №13 від 25.10.2017 року (а.с. 145, т.1).

Вказане рішення прийнято з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Між ТОВ "ГЕОБУДІВЕЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ" (підрядник) та ТОВ "ЄРИСТІВСЬКИЙ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ" (замовник) укладено договір підряду №293/51000 від 27.07.2017 року, за умовами якого підрядник за завданням замовника зобов'язується на свій ризик виконати будівельно-монтажні роботи на об'єкті: Свердловини гідроспостережливої мережі. Кущі №20, №21 та №3 , що розташований на території м. Горішні Плавні, Полтавська область, а замовник зобов'язується прийняти та оплатити зиконанні роботи в порядку та розмірах, визначених договором.

Для виконання вказаних робіт позивачем придбано наступний товар:

- дизельне паливо в кількості 7800 літрів, придбаний у ТОВ "АЛЬЯНС ЕВОЛЮШН" на підставі договору поставки №0087 від 31.01.2017 рокуу. Паливо отримано на підставі видаткової накладної №0028/0008657 від 30.10.2017 року. Оплата вартості отриманого палива підтверджується платіжним дорученням №741 від 27.10.2017 року;

- олива індустріальна І-40А код УКТ ЗЕД НОМЕР_3 в кількості 420 літрів та олива моторна М-10Г2К в кількості 800 літрів придбані у ТОВ "ЕКОТЕХНІКА ТРЕЙД ЛТД" на підставі договору доставки №0307-1 від 03.07.2017 року. Паливо було отримано на підставі видаткової накладної №1292 від 30.10.2017 року. Оплата вартості отриманого палива підтверджується платіжним дорученням №754 від 30.10.2017 року;

- штуцер змінний до елеватора 2-33-68 в кількості 4 штук, придбані на підставі договору доставки №04/01 від 04.01.2017 року у ТОВ "КИЇВСЬКИЙ ЗАВОД БУРОВОЇ ТЕХНІКИ". Отримання товару підтверджується видатковою накладною №259 від 31.10.2017 року. Оплата вартості отриманого товару підтверджується платіжним дорученням №768 від 31.10.2017 року;

- долото д-393.7 мм М, долото д-393.7 мм С, долото 190 М, долото 190 С придбані у ТОВ "МАКСПРАЙМ". Отримання товару підтверджується видатковою накладною №316 від 27.10.2017 року. Здійснення оплати підтверджується платіжним дорученням №749 від 27.10.2017 року;

- шини 12 R20 2шт., масло індустріальне Агрінол, масло трансмісійне Нігрол,Тосол 20 кг, 10 кг, 5 кг, ключ балоний и-1 Юу, лопатка монтажна ЛВ685, масло моторне Агрінол 15W-40 придбані у ТОВ "АВТОАЛЬЯНС-ДНЕПР" на підставі договору №55 від 13.05.2016 року. Товар отримано на підставі видаткової накладної №АА-1872 від 20.10.2017 року. Оплата вартості отриманого палива підтверджується платіжним дорученням №760 від 31.10.2017 року.

Організація робіт щодо ремонту гідромотора МН 250 здійснена на підставі договору № 23/03/17 від 23.03.2017 року, укладеного між ТОВ "ГЕОБУДІВЕЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ" та ТОВ "СПНП "СПЕЦАВТОМТИКА". Виконання зазначених робіт підтверджується актом виконаних робіт №2 від 27.10.2017 pоку. Оплата підтверджується платіжним дорученням №734 від 27.10.2017 року.

Експедиційні послуги надані ТОВ "ГЕОБУДІВЕЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ" на підставі договору №11/10 від 20.10.2016 року, укладеного з ТОВ "СПНП "СПЕЦАВТОМАТИКА". Надання послуг підтверджується актом від 27.10.2017 року про надання експедиційних послуг за маршрутом м Дніпро-с.Гора автомобілем КАМАЗ, державний номер НОМЕР_4. Оплата за надані послуги підтверджується платіжним дорученням №737 від 27.10.2017 року.

На підтвердження виконання умов договору №293/51000 від 27.07.2017 року позивачем надано: довідка про вартість виконаних робіт та витрати від 25.10.2017 pоку, акт приймання виконаних будівельних робіт № 10 від 25.10.2017 pоку, акт № 11 приймання виконаних будівельних робіт від 25.10.2017 pоку, акт № 12 приймання виконаних будівельних робіт від 25.10.2017 pоку, акт № 13 приймання виконаних будівельних робіт від 25.10.2017 pоку, акт №14 приймання виконаних будівельних робіт від 25.10.2017 pоку, акт №15 приймання виконаних будівельних робіт від 25.10.2017 pоку.

На підставі рахунку на оплату №1103 від 23.10.2017 року замовником сплачено кошти за виконану роботу, що підтверджується платіжним дорученням №8165 від 25.10.2017 року.

25.10.2017 року на дату виникнення податкових зобов'язань позивачем складено та 15.11.2017 року направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну №14 на загальну суму 733334,10 грн., в тому числі ПДВ 20% - 122222,35 грн. (а.с. 177, т.1).

15.11.2017 року від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України надійшла квитанція №9241139382, з якої вбачається, що документ прийнято, реєстрація зупинена (а.с.178, т.1).

Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано наступні виявлені помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 43.13. Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/КР в ЄРПН відповідно до пункту "в" п.п. 201.6.1 п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

25.12.2017 року ТОВ "ГЕОБУДІВЕЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ" було подано до Новомосковської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомлення №5 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по ПН/РК, реєстрація якої зупинено, з відповідними поясненнями.

Разом з поясненнями позивачем надано копії документів на підтвердження здійснення господарських операцій, які містяться в матеріалах справи та досліджені судом під час розгляду справи.

Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №519780/40176119 від 02.01.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №14 від 25.10.2017 року (а.с. 184, т.1).

Вказане рішення прийнято з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Позивач, не погодившись з прийнятими рішеннями відповідача, оскаржив їх до ДФС України.

Станом на час розгляду справи рішення щодо розгляду скарг позивача до суду не надано.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року (далі - Порядок №1246), чинного на час виникнення спірних правовідносин, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні приписи наведені у пункті 201.16 статті 201 ПК України, в редакції, чинній на час зупинення реєстрації податкових накладних, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 ПК України.

Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567 (далі - Критерії оцінки ступеня ризиків), в редакції, чинній на час зупинення реєстрації спірної податкової накладної.

Пункт 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків визначає критерії, за якими ДФС здійснюється моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі;

3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної / розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпунктах 2, 3 цього пункту, реєстрація такої (такого) податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

На час зупинення податкових накладних позивача діяв Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - Перелік), яким було визначено надання наступних документів:

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв:

договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв:

договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Також, Переліком було передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.

Таким чином, контролюючий орган був зобов'язаний у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних чітко вказати на конкретний вид критерію, вказати пропозицію щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, які встановлені пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу №567.

Постановою Кабінету Міністрів України "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" № 190 від 29.03.2017 року, яка була чинна на час прийняття оскаржуваних рішень, встановлено, комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Судом встановлено, що підставою для відмови у реєстрації податкових накладних №9 від 19.10.2017 року, №13 від 25.10.2017 року, №14 від 25.10.2017 року є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Відповідачем в оскаржуваних рішеннях не зазначено, що саме стало підставою для винесення вказаних рішень, а зазначено загалом, що надані платником податку копії документів, які складені з порушенням законодавства чи недостатність поданих документів для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних. Проте, не вказано, які саме документи складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію вказаних податкових накладних.

Отже, судом під час розгляду справи встановлено, що позивачем подані для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, щодо яких заявлено позовні вимоги. ДФС України за наслідком проведеного моніторингу встановлено відповідність податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, зупинено реєстрацію зазначених податкових накладних та запропоновано ТОВ "ГЕОБУДІВЕЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ" надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Позивачем надані пояснення та копії первинних документів, складені під час здійснення відповідних господарських операцій, що підтверджено матеріалами справи та досліджено судом.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

На підставі частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням вищевикладеного, ДФС України не доведено правомірності та обґрунтованості оскаржуваних рішень, а тому, виходячи зі змісту заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, рішення ДФС України від 02.01.2018 року №519777/40176119, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної №09 від 19.10.2017 року в ЄРПН, від 02.01.2018 року №519779/40176119, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної №13 від 25.10.2017 року в ЄРПН та від 02.01.2018 року №519780/40176119, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної №14 від 25.10.2017 року в ЄРПН є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо доводів відповідача, що питання реєстрації податкових накладних в реєстрі є дискреційною функцією фіскального органу, суд зазначає наступне.

Дискреційні повноваження - це законодавчо встановлена компетенція владних суб'єктів, яка визначає ступінь самостійності її реалізації з урахуванням принципу верховенства права; ці повноваження полягають в застосуванні суб'єктами адміністративного розсуду при здійсненні дій і прийнятті рішень.

Отже, у разі відсутності у суб'єкта владних повноважень законодавчо закріпленого права адміністративного розсуду при вчиненні дій/прийнятті рішення, та встановлення у судовому порядку факту протиправної поведінки відповідача, зобов'язання судом суб'єкта прийняти рішення конкретного змісту не можна вважати втручанням у дискреційні повноваження, адже саме такий спосіб захисту порушеного права є найбільш ефективним та направлений на недопущення свавілля в органах влади.

Суд зазначає, що дискреційні функції Державної фіскальної служби України як суб'єкта владних повноважень під час прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних чітко визначені законом, оскільки чинним законодавством визначений вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Оскільки під час розгляду справи у суді позивачем доведено надання ним до фіскального органу документів, які є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних №9 від 19.10.2017 року, №13 від 25.10.2017 року, №14 від 25.10.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд вважає, що, у даному випадку, у відповідача відсутня дискреція як можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, у зв'язку з чим повний та ефективний захист порушеного права позивача може бути здійснений шляхом зобов'язання ДФС України здійснити реєстрацію податкових накладних ТОВ "ГЕОБУДІВЕЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ" №9 від 19.10.2017 року, №13 від 25.10.2017 року, №14 від 25.10.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З огляду на зазначене, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог ТОВ "ГЕОБУДІВЕЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ" повністю.

У відповідності до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов'язані зі сплатою судового збору за подання позову до суду в розмірі 5286 грн., що підтверджується платіжними дорученнями №1204 від 13.09.2018 року, №1106 від 24.07.2018 року, №1107 від 24.07.2018 року.

Отже, на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача підлягає стягненню сплачений судовий збір у розмірі 5286 грн.

На підставі викладеного, керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ГЕОБУДІВЕЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ" (адреса: 51200, Дніпропетровська область, м. Новомосковськ, вул. Зіни Бєлої, 156/8; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 40176119) до Державної фіскальної служби України (адреса: 04053, м. Київ, Львівська пл., 8; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 39292197) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:

- від 02.01.2018 року №519777/40176119, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №09 від 19.10.2017 року;

- від 02.01.2018 року №519779/40176119, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №13 від 25.10.2017 року;

- від 02.01.2018 року №519780/40176119, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №14 від 25.10.2017 року.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №09 від 19.10.2017 року, №13 від 25.10.2017 року, №14 від 25.10.2017 року, датою їх фактичного надходження, а саме 12.11.2017 року, 14.11.2017 року, 15.11.2017 року відповідно.

Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ГЕОБУДІВЕЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ" за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України судові витрати у розмірі 5286 (п'ять тисяч двісті вісімдесят шість) гривень.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в строки, передбачені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до пп.15.5 п.15 ч.1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду в повному обсязі складено 12.12.2018 року.

Суддя М.В. Бондар

Дата ухвалення рішення12.12.2018
Оприлюднено22.12.2018
Номер документу78681078
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —0440/6770/18

Ухвала від 11.01.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 22.11.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 12.11.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 25.04.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 15.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 08.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Рішення від 12.12.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 17.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 11.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні