Справа № 2а- 28399/09/1270
Категорія 6.6.4
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
«11» лютого 2010 року
Луганський окружний а дміністративний суд у складі
судді: Смішливої Т.В.
при секретарі: Попові М.Г.
за участю:
представника позивача: Адамович І.О.(довіреніст ь №2 від 11.01.10 р.),
представника відповідача: Суховєєва Н.Є.(довірені сть від 10.03.09 р.),,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Ста хановської об' єднаної держ авної податкової інспекції д о комунального підприємства «Житлосервіс №9» про стягнен ня заборгованості з податку на прибуток та податку на дод ану вартість,-
В С Т А Н О В И В:
07.12.2009 до Луганського окружно го адміністративного суду на дійшов адміністративний поз ов Стахановської об' єднано ї державної податкової інспе кції до комунального підприє мства «Житлосервіс №9» про ст ягнення заборгованості з под атку на прибуток та податку н а додану вартість. Позивач в о бґрунтування своїх позовних вимог посилається на те, що ві дповідач, комунальне підприє мство «Житлосервіс №9» (далі - КП «Житлосервіс №9») зареєстр оване Виконавчим комітетом С тахановської міської ради на родних депутатів 12.02.2001 року, про що зроблено запис в журналі о бліку та реєстрації за № 847 та в несено до Єдиного державного реєстру підприємств та орга нізації за №31349006.
Станом на 18.11.2009 за КП «Житлосе рвіс №9» обліковується подат ковий борг перед бюджетом з н аступних податків, а саме:
- з податку на прибут ок (у т.ч. основний платіж - 6 132, 30 грн., пеня - 131,18 грн., штрафні са нкції - 50,27 грн.);
- з податку на додану ва ртість (у т.ч. основний платіж - 45 994,23 грн., пеня - 1400,11 грн.);
КП «Житлосервіс №9» не заб езпечило виконання зобов' я зань перед бюджетом по сплат і податків та погашенню пода ткового боргу за рахунок кош тів на його розрахункових ра хунках.
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги уточнив, у зв' язку з частк овою сплатою боргу просив ст ягнути загальну суму боргу - 32924,09 грн.(а.с.104).
Представник відповідача у судовому засіданні пояснив, що з сумою боргу у розмірі 32924,09 грн. згоден, але позовні вимог и Стахановської об' єднаної державної податкової інспек ції не визнав. Просив відмови ти у задоволенні позовних ви мог.
Заслухавши пояснення стор ін, дослідивши матеріали спр ави, суд вважає, що позов підля гає задоволенню з наступних підстав.
КП «Житлосервіс №9» зареєст роване Виконавчим комітетом Стахановської міської ради народних депутатів 12.02.2001, про що зроблено запис в журналі обл іку та реєстрації за № 847 та вне сено до Єдиного державного р еєстру підприємств та органі зації за №31349006.(а.с.15).
Станом на 18.11.2009 за КП «Житлосе рвіс №9» обліковується подат ковий борг перед бюджетом з н аступних податків, а саме:
- з податку на прибут ок (у т.ч. основний платіж - 6 132, 30 грн., пеня - 131,18 грн., штрафні са нкції - 50,27 грн.);
- з податку на додану ва ртість (у т.ч. основний платіж - 45 994,23 грн., пеня - 1400,11 грн.);
Вищевказана сума податк ового боргу виникла з огляду на наступне.
Відповідно до п.1.3 ст. Закону №2181 податковий борг (недоїмка ) - це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкці й за їх наявності), самостійно узгоджене платником податкі в або узгоджене в адміністра тивному чи судовому порядку, але не сплачене в установлен ий строк.
Таким чином, до складу подат кового боргу відносяться под аткові зобов'язання визначен і платником податків в декла раціях (розрахунках).
Згідно п. 5.1. ст. 5 Закону У раїн и «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами» №2181 пода ткове зобов'язання, самостій но визначене платником подат ків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової де кларації.
Так, КП «Житлосервіс №9» має самостійно узгоджену суму п одаткового зобов'язання з податку на прибуток , щ о підтверджується податкови ми деклараціями, а саме:
- податкова декларац ія №46538 від 29.01.2009 на суму 3 243,00 грн. (не сплачений залишок - 338,75 грн.(а .с.28,105);
- податкова декларація №11204 від 28.04.2009 на суму 1 945,00 грн.(а.с.26);
- податкова декларація №22682 від 30.07.2009 на суму 1 942,00 грн.(а.с.27);
самостійно узгоджену сум у податкового зобов'язання з податку на додану варті сть , що підтверджується податковими деклараціями, а саме:
- податкова деклараці я №24646 від 17.08.2009р. на суму 12 342,00 грн. (н есплачений залишок - 2988,37 грн. (а.с.22-23,105);
- податкова декларація №25782 від 14.09.2009р. на суму 12 006,00 грн. (не сплачений залишок - 12006,00 грн. (а .с.20-21,105);
- податкова декларація №31076 від 15.10.2009р. на суму 12 719,00 грн. (не сплачений залишок - 12719,00 грн. (а .с.18-19,105);
Таким чином, залишок несп лаченої суми податкового бор гу складає 52126,53 грн.
За результатами перевірки Стахановською ОДПІ донарахо вано податкове зобов' язанн я з податку на прибуток у сумі 50,27 грн., що підтверджується по датковим повідомленням ріше нням №0000151501/0 від 27.05.2009 на суму 30,38 грн . та №0000161501/0 на суму 19,89 грн..(а.с.39,40).
Відповідно до п.п.16.1.2. «а», п.16.1. с т.16 Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами» за несвоєчасну спла ту узгодженого податкового з обов' язання на суму податко вого боргу нараховується пен я, починаючи з першого робочо го дня, наступного за останні м днем граничного строку спл ати податкового зобов' язан ня.
Позивачем визначено забор гованість КП «Житлосервіс №9 » з нарахованої пені з податку на прибуток у сумі 1 31,18 грн.
У відповідності норм діючо го законодавства боржнику бу ли надіслані 2 податкові вимо ги: перша податкова вимога ві д 23.08.2007 № 1/251, друга податкова вимо га від 04.02.2008 р. № 2/35.
11.04.2008 Стахановською ОДПІ вине сено рішення №56/5381/24 про стягнен ня коштів та продаж інших акт ивів платника податків в рах унок погашення його податков ого боргу.
Зазначена у податкових вим огах сума податкового боргу Відповідачем погашена не бул а.
Суд звертає увагу, що вказан і перша та друга податкові ви моги в адміністративному або судовому порядку відповідач ем не оскаржувались та не ска совано у спосіб та відповідн о до процедури, що регламенто вана статтями 5 та 6 Закону Укр аїни “Про порядок погашення зобов'язань платників податк ів перед бюджетами і державн ими цільовими фондами”.
Тобто, сума зобов'язання виз начена в податкових вимогах відповідно до статті 5 Закону № 2181-ІІІ є узгодженою та в зв'яз ку з несплатою до бюджету в ст роки визначені законодавств ом набула статусу податковог о боргу.
Відповідно до підпунктів 5.2 .1 та 5.2.2 пункту 5.2 статті 5 Закону У країни “Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами” по даткове зобов'язання платник а податків, нараховане контр олюючим органом відповідно д о пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього З акону, вважається узгодженим у день отримання платником п одатків податкового повідом лення, за винятком випадків, в изначених підпунктом 5.2.2 цьог о пункту. У разі коли платник п одатків вважає, що контролюю чий орган невірно визначив с уму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше ріш ення, що суперечить законода вству з питань оподаткування або виходить за межі його ком петенції, встановленої закон ом, такий платник податків ма є право звернутися до контро люючого органу із скаргою пр о перегляд цього рішення, яке подається у письмовій формі та може супроводжуватися до кументами, розрахунками та д оказами, які платник податкі в вважає за потрібне надати.
Контролюючий орган зобов'я заний прийняти вмотивоване р ішення та надіслати його про тягом двадцяти календарних д нів від дня отримання скарги платника податків на його ад ресу поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку. У разі коли конт ролюючий орган надсилає плат нику податків рішення про по вне або часткове незадоволен ня його скарги, такий платник податків має право звернути ся протягом десяти календарн их днів, наступних за днем отр имання відповіді, з повторно ю скаргою до контролюючого о ргану вищого рівня, а при повт орному повному або частковом у незадоволенні скарги - до ко нтролюючого органу вищого рі вня із дотриманням зазначено го десятиденного строку для кожного випадку оскарження т а зазначеного двадцятиденно го строку для відповіді на нь ого.
Відповідно до підпунктів 5.3 .1 пункту 5.3 статті 5 Закону Укра їни “Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами”платн ик податків зобов'язаний сам остійно сплатити суму податк ового зобов'язання, зазначен у у поданій ним податковій де кларації, протягом десяти ка лендарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаче ного підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 ст атті 4 цього Закону для поданн я податкової декларації. У ра зі коли відповідно до закону контролюючий орган самостій но визначає податкове зобов' язання платника податків за причинами, не пов'язаними із п орушенням податкового закон одавства, платник податків з обов'язаний сплатити нарахов ану суму податкового зобов'я зання у строки, визначені у за коні з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів в ід дня отримання податкового повідомлення про таке нарах ування. У разі визначення под аткового зобов'язання контро люючим органом за підставами , зазначеними у підпунктах “а ”- “в”підпункту 4.2.2 пункту 4.2 ста тті 4, платник податків зобов'я заний погасити нараховану су му податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання подат кового повідомлення, крім ви падків коли протягом такого строку такий платник податкі в розпочинає процедуру апеля ційного узгодження.
Відповідно до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 За кону 2181 активи платника подат ків можуть бути примусово ст ягнені в рахунок погашення й ого податкового боргу виключ но за рішенням суду.
Згідно п. 11 ст. 10 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні» від 04.12.1990 № 509 - Х ІІ органи державної податков ої служби наділені функціям и з контролю за додержанням з аконодавства про податки та правильністю їх обчислення і сплати до бюджету.
Як вбачається з матеріалів справи, а саме з Акту звірки п ро заборгованість до бюджету станом на 05.02.2010 та згідно з уточ ненням до позовної заяви, у зв ' язку з частковою сплатою б оргу заборгованість з податк у на додану вартість складає та заборгованість з податку на прибуток складає 32924,09 грн.(а. с.105).
Враховуючи, що обставини сп рави, які відповідно до закон одавства повинні бути підтве рджені певними конкретними з асобами доказування, не можу ть підтверджуватись іншими з асобами доказування, Суд дій шов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, як і підтверджуються достатнім и доказами, які свідчать про о бґрунтованість позовних вим ог. Докази, подані позивачем підтверджують обставини, на які позивач посилається та ї х обґрунтування.
Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
Згідно ст. 6 Конституції Укр аїни органи законодавчої, ви конавчої та судової влади зд ійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституц ією межах та відповідно до за конів України.
Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закон ами України.
Відповідно до вимог частин и 1 статті 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюється на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості, а частиною 1 ста тті 71 Кодексу адміністративн ого судочинства України пере дбачено, що кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, си стемного аналізу положень чи нного законодавства України та матеріалів справи, суд дій шов висновку, що викладені в п озовній заяві доводи Позивач а є обґрунтованими та такими , що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 4 стат ті 94 Кодексу адміністративно го судочинства України у спр авах, в яких позивачем є суб'єк т владних повноважень, а відп овідачем - фізична чи юриди чна особа, судові витрати, зд ійснені позивачем, з відпові дача не стягуються.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 2, 11, 17, 87, 94, 98, 158-163 Кодек су адміністративного судочи нства України, -
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Стаханов ської об' єднаної державної податкової інспекції Луганс ької області задовольнити по вністю.
Стягнути з Комунального пі дприємства «Житлосервіс №9» (ЄДРПОУ 31349006) на користь держави податкову заборгованість з податку на додану вартість у с умі 27713,37 грн. та податку на при буток у сумі 4225,79 грн., а всього з аборгованість у сумі 32924,09 грн.(т ридцять дві тисячі дев' ятсо т двадцять чотири грн. 09 коп.).
Постанова суду може бути ос каржена до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду. Заява про апеляційне оска рження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом двад цяти днів після подання заяв и про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього под ання заяви про апеляційне ос карження, якщо скарга подаєт ься у строк, встановлений для подання заяви про апеляційн е оскарження.
Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння заяви про апеляційне оск арження, встановленого Кодек сом адміністративного судоч инства України, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана в строк, вст ановлений Кодексом адмініст ративного судочинства, поста нова суду першої інстанції н абирає законної сили після з акінчення цього строку.
Повний текст постанови скл адено та підписано 12 лютого 2010 року.
СУДДЯ Т. В. Смішлива
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.02.2010 |
Оприлюднено | 05.07.2010 |
Номер документу | 7870599 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Смішлива Тетяна Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні