Рішення
від 19.12.2018 по справі 640/20804/18
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Справа № 640/20804/18

н/п 2-а/640/671/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 грудня 2018 року Київський районний суд м. Харкова в складі:

головуючого судді Бородіної Н.М.

за участю секретаря Кострової О.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) до інспектора роти №5 батальону №1 УПП в Харківській області лейтенанта поліції Булгакова Олега Станіславовича (м. Харків вул. Шевченко б. 315-А) про визнання протиправними дій та скасування постанови, -

встановив:

Позивач, ОСОБА_1 , звернувсяу суд з позовом до відповідача, інспектора роти №5 батальону №1 УПП в Харківській області лейтенанта поліції Булгакова О.С., про скасування постанови серія ВР №326029 від 09.07.2018року, в якому просить суд визнати протиправними дії відповідача щодо складання постанови серія ВР №326029 від 09.07.2018року та скасувати зазначену постанову .

Позивач в судове засідання не з`явився, був повідомлений належним чином, надав до суду заяву, про розгляд справи за його відсутності на підставі наявних доказів.

Відповідач в судове засідання не з`явився, повідомлявся належним чином, причини неявки суду не відомі.

Суд вивчивши матеріали справи, дослідивши докази по справі, вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно з постанови серія ВР №326029 від 09.07.2018року, ОСОБА_1 09.07.2018 року о 21.45 год. на А/Д М-29,87-й км. керував автомобілем Інфініті д.н НОМЕР_2 , на якому в темну пору доби не були ввімкнені фари ближнього (дальнього) світла, чим порушив п.19.1 ПДР України, в наслідок чого позивача було притягнуто до адміністративної відповідальності за ч.2 ст.122 КУпАП на накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в сумі 425 грн.

Згідно з ч.1 ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначеніКонституцієюта законамиУкраїни; 2)з використаннямповноваження зметою,з якоюце повноваженнянадано; 3)обґрунтовано,тобто зурахуванням усіхобставин,що маютьзначення дляприйняття рішення(вчиненнядії); 4)безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6)розсудливо; 7)з дотриманнямпринципу рівностіперед законом,запобігаючи всімформам дискримінації; 8)пропорційно,зокрема здотриманням необхідногобалансу міжбудь-якиминесприятливими наслідкамидля прав,свобод таінтересів особиі цілями,на досягненняяких спрямованеце рішення(дія); 9)з урахуваннямправа особина участьу процесіприйняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно дост. 222 Кодексу України про адміністративні правопорушеннярозгляд справ про правопорушення, передбачені ч. 2ст. 122 цього Кодексу, покладено на органи внутрішніх справ (Національна поліція).

Відповідно дост. 283 КпАП України, розглянувши справу про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить постанову по справі.

Відповідно дост.280 КУпАПорган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно п.1 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин, зокрема, відсутність події і складу адміністративного правопорушення. Тобто наявність події адміністративного правопорушення є обов`язковою умовою притягнення особи до адміністративної відповідальності, яка доводиться шляхом надання доказів.

Статтеюст. 251 КпАП Українипередбачено, доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Разом з тим, положення даної статті вказують на те, що ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Відповідно до ч.1, ч.2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Між тим, всупереч даним вимогам, відповідач в судове засідання не з`явився та не довів правомірність винесеної ним постанови відносно позивача за ч. 2 ст. 122 КУпАП та навність події адміністративних правопорушень.

Згідно п.3.ч.3 ст. 286 КАС України, за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право зокрема скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення.

Тому, керуючись приписами наведених норм законодавства, оцінивши надані сторонами до матеріалів справи докази, враховуючи, що відповідачем не доведено правомірність встановлення адміністративного правопорушення,законність діїщодо складанняадміністративного постанови, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, а справа- закриттю.

Керуючись ст. ст. 2, 6, 77, 241,242 КАС України, суд,-

вирішив:

Адміністратвиний позов ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) до інспектора роти №5 батальону №1 УПП в Харківській області лейтенанта поліції Булгакова Олега Станіславовича (м. Харків вул. Шевченко б. 315-А) про визнання протиправними дій та скасування постанови- задовольнити.

Визнати протиправними дії інспектора роти №5 батальону №1 УПП в Харківській області лейтенанта поліції Булгакова Олега Станіславовича щодо винесення постанови серія ВР №326029 від 09.07.2018року про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.2 ст.122 КУпАП.

Скасувати постанову серія ВР №326029 від 09.07.2018року про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.2 ст.122 КУпАП.

На підставі п.3 ч.3 ст.286 Кодексу адміністративного судочинства України закрити справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 .

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів, з дня його проголошення до Харківського апеляційного адміністративного суду.Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя Н.М. Бородіна

СудКиївський районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення19.12.2018
Оприлюднено20.09.2022
Номер документу78726863
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/20804/18

Ухвала від 19.02.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Рішення від 25.02.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Рішення від 19.12.2018

Адміністративне

Київський районний суд м.Харкова

Бородіна Н. М.

Рішення від 20.12.2018

Адміністративне

Київський районний суд м.Харкова

Бородіна Н. М.

Ухвала від 14.12.2018

Адміністративне

Київський районний суд м.Харкова

Бородіна Н. М.

Ухвала від 13.12.2018

Адміністративне

Київський районний суд м.Харкова

Бородіна Н. М.

Ухвала від 12.12.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Ухвала від 12.11.2018

Адміністративне

Київський районний суд м.Харкова

Бородіна Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні