Справа №701/773/18
Номер провадження2-а/701/20/18
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 грудня 2018 року Маньківський районний суд, Черкаської області
в складі: головуючого - судді - А. І. Костенка
за участю секретаря - М. А. Чикурової
розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт. Маньківка справу за адміністративним позовом Управління соціального захисту населення Маньківської районної державної адміністрації до Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Черкаській області про скасування постанови про накладення штрафу ,
В С Т А Н О В И В :
Позивач звернувся в суд з позовом до відповідача про скасування постанови про накладення штрафу.
На підставу своїх вимог спирається на те, що 08.08.2018 управлінням соціального захисту населення Маньківської районної державної адміністрації , отримано та розглянуто постанову про накладення штрафу головного державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Черкаській області ОСОБА_1ГГ від 05.08.2018 № 56324896 на Управління за невиконання рішення суду та вимог, передбачених постановою про відкриття виконавчого провадження та виконавчим документом. Вважать , що дана постанова підлягає скасуванню з наступних підстав: зобов'язання, покладене на Управління виконавчим листом Маньківського районного суду від 17.04.2018 № 701/1215/17 про призначення ОСОБА_2 державної допомоги при народженні ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_2 у порядку та розмірах, встановленому на дату народження дітей та здійснити нарахування та дії по виплаті даної державної допомоги при народженні встановлено відповідним Законом України Про державну допомогу сім'ям з дітьми суперечить Положенню про Управління, затвердженого розпорядженням районної державної адміністрації від 10.04.2017 № 97. Виконавчий лист та постанова державного виконавця, виконані частково. В частині призначення виконані повністю. Виконуючи рішення суду від 28.12.2017 в частині нарахування допомоги при народженні дитини ОСОБА_2 14.05.2018 року призначено: допомогу на двох дітей за період з 01.04.2013 по 30.05.2018 р в сумі 65 тис.280 гри. (на дитину ІНФОРМАЦІЯ_3 29160 грн, на дитину ІНФОРМАЦІЯ_4 - 36120 грн); допомогу на одну дитину на період з 01.06.2018 по 30.1 1.2018 у розмірі 860 грн. У частині виплати - частково, а саме: виплачується державна соціальна допомога при народженні на дитину ОСОБА_4, 24.1 1.2015 р . н, з червня 2018 по листопад 2018 року, в розмірі по 860 грн. щомісячно згідно ЗУ Про державну допомогу сім'ям з дітьми . У частині виплати допомоги в сумі 65280 грн. не може бути виконаний з поважних причин. Про всі обставини щодо призначення та причину невиплати коштів ОСОБА_2 Управління повідомило відділ примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Черкаській області листом від 16.05.2018 року за вих. № 08/719 в якому просило звернутися до Маньківського районного суду про встановлення та зміну способу виконання рішення суду, так як в кошторисних призначеннях Управління відсутні кошти на сплату судових зборів. Листом від 26.07.2018 року вих. № 08/1135 Управління повторно звернулось до відділу примусового виконання рішень управління державне виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Черкаські області з проханням повідомити про результати розгляду попереднього листа так як відповіді на нього до управління не надійшла. Станом на 08.08.2018 року відповіді на вище зазначені листи до Управління не надходили. Проте, 08.08.2018 року на адресу управління вже надійшла постанова про накладення штрафу головного державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Черкаській області ОСОБА_1 В П., від 05.08.2018 № 56324896 на управління за невиконання рішення суду та вимог, передбачених постановою про відкриття виконавчого провадження та виконавчим документом. Фактично головний державний виконавець відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Черкаській області ОСОБА_1 порушив ч. 3 ст. 33 Закону № 1404-VIIІ не взявши до уваги листи управління щодо звернення до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції, із заявою про встановлення або зміну способу і порядку виконання рішення, а тому вважають , що постанова про накладення штрафу підлягає скасуванню, а управління виконувало всі можливі дії для повного виконання рішення суду. Також звертають увагу, що бюджетні призначення на забезпечення виконання судових рішень за програмами соціального захисту у державному бюджеті на 2018 рік не передбачені, відповідно видатки на зазначену мету у кошторисах управління не затверджувались. Крім того, кошторис управління не містить відповідного коду економічної класифікації видатків бюджету, за яким можна було б здійснити списання коштів, тому підстав для виконання рішень суду, на сьогодні, не вбачається , що і змусило позивача звернутися з даним позовом до суду.
Представник позивача до суду не з'явився, але надав суду заяву, згідно якої від позовних вимог в частині зміни способу виконання рішення суду відмовився, так як дані вимоги виконано, в іншій частині позов підтримав та просив справу слухати в його відсутності.
Представник відповідача в судове засідання не з ?явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, але надав суду відзив, згідно якого просив відмовити у задоволенні позову та провести розгляд справи без його участі.
Суд, вивчивши матеріали справи, встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини: 05.05.2018 року винесено постанову про відкриття виконавчого провадження з виконавчого листа № 701/1215/17-а від 17.04.2018 Маньківського районного суду Черкаської області про зобов?язання відповідача підстав призначити ОСОБА_2, державну допомогу при народженні ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_2 у порядку та розмірах встановленому на дату народження дітей та здійснити нарахування та дії по виплаті даної державної допомоги при народженні, яка надійшла до відповідача 14.05.2018 року. Виконавчий лист № 701/1215/17-а від 17.04.2018 виконано частково. В частині призначення виконано повністю. Виконуючи рішення суду від 28.12.2017 року в частині нарахування допомоги при народженні дитини ОСОБА_2 14.05.2018 року призначено: допомогу на двох дітей за період з 01.04.2013 по 30.05.2018 р в сумі 65 тис. 280 грн. (на дитину ІНФОРМАЦІЯ_3 29160 грн, на дитину ІНФОРМАЦІЯ_4 - 36120 грн); допомогу на дитину ІНФОРМАЦІЯ_5 на період з 01.06.2018 по у розмірі 860 грн. У частині виплати частково, а саме: виплачується державна соціальна допомога при народженні на дитину ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_6: з червня 2018 по листопад 2018 року, тобто до досягнення дитиною трьохрічного віку в розмірі по 860 грн. щомісячно згідно ЗУ Про державну допомогу сім?ям з дітьми . Виконати постанову в частині виплати допомоги при народженні в розмірі 65280 грн., неможливо, оскільки управління соціального захисту населення не є розпорядником бюджетних коштів за рішенням суду. Згідно ст. 6 п. 2 ЗУ Про виконавче провадження від 02.06.2016 № 1404-VIII, передбачено, що рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів. Так як, відповідач, є структурний підрозділ районної державної адміністрації і належить до органів державної влади, яке обслуговується управлінням державної казначейської служби України у Маньківському районі Черкаської області, тому стягнення здійснює вказане управління ДКС шляхом безспірного списання коштів з рахунків управління соціального захисту населення районної державної адміністрації відповідно до п. 20 Порядку погашення заборгованості за рішеннями суду, виконання яких гарантується державою , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.09.2014 року № 440, - погашення заборгованості здійснюється Казначейством в межах бюджетних асигнувань, визначених законом про Державний бюджет України на відповідний рік, за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду на підставі рішень, поданих органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, згідно з порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 року № 845.
Згідно ч. 1 ст. 3 ЗУ Про гарантії держави щодо виконання судових рішень , виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду (КПКВ 3504040 Забезпечення виконання рішень суду, що гарантовані державою ). Виконуючи рішення суду, позивачем було двічі надіслано інформаційну довідку до Управління Державної Казначейської Служби України Маньківського району із зазначенням суми допомоги, яка призначена і нарахована спеціалістами управління (а.с. 91-92). У відповіді ДКСУ в Черкаській області було зазначено, що для виконання рішення суду, позивачу необхідно звернутись до ДКСУ із заявою та рішенням суду. Відповідачем повідомлено позивача про дану обставину під особистий підпис. Також надіслано лист до Департаменту соціального захисту населення Черкаської обласної державної адміністрації та до Маньківської районної державної адміністрації. Відповідь надано фінансовим управлінням райдержадміністрації, де також зазначено, що головний розпорядник коштів бере зобовязання лише в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами на відповідний рік, а борги попередніх років в році їх реєстрації в УДКС станом на початок бюджетного року (а.с. 93-99). Як вбачається з судового рішення від 12.10.2018 року встановлено спосіб виконання рішення Маньківського районного суду Черкаської області від 28.12.2017 року у справі № 701/1215/17-а, а саме: стягнути з Управління соціального захисту населення Маньківської районної державної адміністрації Черкаської області (вул. Соборна, 3, смт. Маньківка, Черкаської області, код ЄДРПОУ 03195837) на користь ОСОБА_2, (жителя ІНФОРМАЦІЯ_7, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) державну допомогу при народженні ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_8 та ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_9 у розмірі 65280 грн., на підставі наведеного суд вважає, що позов підлягає до задоволення у повному обсязі.
Керуючись ст. ст. 159-161 КАС України, Закону України Про виконавче провадження , суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов задоволити .
Визнати дії головного державного виконавця Горбатюк В.П. , відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Черкаській області про винесення постанови про накладення штрафу - протиправними.
Постанову державного виконавця Горбатюк В.П. , відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Черкаській області від 03.08.2018 № 5634896 про накладення штрафу при примусовому виконанні виконавчого листа № 701/1215/17-а, виданого 17.04.2018 Маньківським районним судом Черкаської області - скасувати.
Постанову відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Черкаській області про накладення штрафу в розмірі 10200 грн. на Управління соціального захисту населення Маньківської районної державної адміністрації від 07. 09.2018 ВП № 56324896 - скасувати .
Постанову відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Черкаській області про стягнення виконавчого збору в розмірі 14892,00грн. з Управління соціального захисту населення Маньківської районної державної адміністрації від 07.09.2018 ВП № 56324896 - скасувати .
Постанову відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Черкаській області про стягнення з Управління соціального захисту населення Маньківської районної державної адміністрації витрат виконавчого провадження в сумі 148,93 грн. від 07.09.2018 ВП № 56324896 - скасувати .
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Маньківський районний суд Черкаської області протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Учасник справи, якому рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому відповідного рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя А. І. Костенко
Суд | Маньківський районний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2018 |
Оприлюднено | 22.12.2018 |
Номер документу | 78727053 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Маньківський районний суд Черкаської області
Костенко А. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні