Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
12 грудня 2018 р. № 520/10280/18
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Рубан. В.В.,
за участі
секретаря судового засідання - Абояна І.І.,
представника позивача - ОСОБА_1,
представника відповідача - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом першого заступника Чугуївської місцевої прокуратури Харківської області в інтересах держави (63500, Харківська область, м. Чугуїв, вул. Харківська, 98) до Приколотнянської селищної ради Великобурлуцького району Харківської області (62630, Харківська область, Великобурлуцький район, смт. Приколотне, вул. Лісна, буд. 1, код ЄДРПОУ 04399200) про визнання незаконною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В :
Позивач, перший заступник Чугуївської місцевої прокуратури Харківської області в інтересах держави, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Приколотнянської селищної ради Великобурлуцького району Харківської області, у якому просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність Приколотнянської селищної ради Великобурлуцького району Харківської області з питання не проведення паспортизації об'єктів благоустрою населення (їх частин), а саме: дитячого майданчика розташованого за адресою: Великобурлуцький район, смт. Приколотне, вул. Центральна, 59;
- зобов'язати Приколотнянську селищну раду Великобурлуцького району Харківської області вчинити дії по розробленню технічного паспорту об'єкту благоустрою населення (їх частин), а саме: дитячого майданчика розташованого за адресою: Великобурлуцький район, смт. Приколотне, вул. Центральна, 59.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що між Приколотнянською селищною радою Великобурлуцького району Харківської області та ФОП ОСОБА_3 укладено договір закупівлі дитячого ігрового майданчика №17/07/03 від 24.07.2017 року. Вказаний майданчик знаходиться за адресою: Великобурлуцький район, смт. Приколотне, вул. Центральна, 59, балансовою вартістю 116022,00 грн. Чугуївською місцевою прокуратурою Харківської області із відповіді Приколотнянської селищної ради Великобурлуцького району Харківської області №02-21/378 від 22.10.2018 встановлено, що паспортизація вказаного дитячого майданчика не проводилась. А отже, з боку Приколотнянської селищної ради Великобурлуцького району Харківської області допущено бездіяльність у сфері охорони дитинства з питань облаштування благоустрою для дітей.
У судовому засіданні прокурор адміністративний позов підтримав у повному обсязі та просив суд його задовольнити.
Відповідач своїм правом на подання відзиву на позов не скористався.
У судовому засіданні представник відповідача позов визнав, проти заявлених позовних вимог прокурора не заперечував.
За правилами ч. 4 ст. 189 Кодексу адміністративного судочинства України у разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог.
Вислухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи та зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд виходить з наступних підстав та мотивів.
Судовим розглядом встановлено, що між Приколотнянською селищною радою Великобурлуцького району Харківської області та ФОП ОСОБА_3 укладено договір закупівлі дитячого ігрового майданчика №17/07/03 від 24.07.2017 року, що підтверджується звітом про укладені договори (а.с.13). Вказаний майданчик знаходиться за адресою: Великобурлуцький район, смт. Приколотне, вул. Центральна, 59, балансовою вартістю 116022,00 грн.
17 жовтня 2018 року Чугуївська місцева прокуратура Харківської області листом №03-04-11131 вих 18 звернулась до голови Приколотнянської селищної ради Великобурлуцького району Харківської області, в якому просила надати інформацію щодо наявних на території Великобурлуцької селищної ради дитячих майданчиків із зазначенням адреси їх розташування, балансової вартості вказаних об'єктів, інформації про балансоутримувача, а також зазначити чи проводилась паспортизація таких об'єктів (а.с.14-15).
Листом від 22.10.2018 року №02-21/378 відповідачем надано відповідь на звернення позивача, в якій зазначено, що на балансі Приколотнянської селищної ради Великобурлуцького району Харківської області обліковується дитячий ігровий майданчик балансовою вартістю 116022 грн., який знаходиться за адресою: Великобурлуцький район, смт. Приколотне, вул. Центральна, 59. Сертифікати якості матеріалів наявні. Паспортизація об'єкта не проводилась (а.с. 16).
Статтею 1 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" визначено, що благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту
з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.
Заходи з благоустрою населених пунктів - роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об'єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.
До об'єктів благоустрою населених пунктів належать: 1) території загального користування: а) парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та
відпочинку, парки - пам'ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики; б) пам'ятки культурної та історичної спадщини; в) майдани, площі, бульвари, проспекти; г) вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки; ґ) пляжі; д) кладовища; е) інші території загального користування; 2) прибудинкові території; 3) території будівель та споруд інженерного захисту територій; 4) території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору (ч.1 ст.13 ЗУ "Про благоустрій населених пунктів").
За правилами п. 5 ч. 2 ст. 18 зазначеного Закону підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов'язані: проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об'єктів благоустрою (їх
частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
Елементами (частинами) об'єктів благоустрою є: 1) покриття площ, вулиць, доріг, проїздів, алей, бульварів, тротуарів, пішохідних зон і доріжок відповідно до діючих норм і
стандартів; 2) зелені насадження (у тому числі снігозахисні та протиерозійні) уздовж вулиць і доріг, в парках, скверах, на алеях, бульварах, в садах, інших об'єктах благоустрою загального користування, санітарно-захисних зонах, на прибудинкових територіях; 3) будівлі та споруди системи збирання і вивезення відходів; 4) засоби та обладнання зовнішнього освітлення та зовнішньої реклами; 5) технічні засоби регулювання дорожнього руху; 6) будівлі та споруди системи інженерного захисту території; 7) комплекси та об'єкти монументального мистецтва, декоративні фонтани і басейни, штучні паркові водоспади; 8) обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків; 9) малі архітектурні форми; 10) інші елементи благоустрою, визначені нормативно-правовими актами (ч. 1 ст. 21 Закону України "Про благоустрій населених пунктів").
Порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації визначений Інструкцією з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів, затвердженою Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 550 від 29.10.2012.
Згідно п.1.2 зазначена Інструкція визначає порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації парків (гідропарків, лугопарків, лісопарків, парків культури та відпочинку, парків - пам'яток садово-паркового мистецтва, спортивних, дитячих, історичних, національних, меморіальних та інших), рекреаційних зон, садів, скверів та майданчиків, пам'яток культурної та історичної спадщини, майданів, площ, бульварів, проспектів, вулиць, доріг, провулків, узвозів, проїздів, пішохідних та велосипедних доріжок, пляжів, кладовищ, інших територій загального користування; прибудинкових територій; територій будівель та споруд інженерного захисту територій; територій підприємств, установ, організацій та закріплених за ними територій на умовах договору, а також інших об'єктів благоустрою в межах населеного пункту (крім земельних ділянок, на яких розташовано вказані об'єкти).
Пунктом 1.3 зазначеної інструкції визначено, що паспортизація об'єктів благоустрою - складання технічних паспортів об'єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації; технічна інвентаризація об'єктів благоустрою - сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об'єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об'єкті благоустрою.
Технічна інвентаризація та паспортизація об'єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно (п.1.4 Інструкції).
Технічна інвентаризація об'єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою.
Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування.
Позапланова технічна інвентаризація проводиться у разі: введення в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта благоустрою; закінчення ремонту об'єкта благоустрою; зміни власника (балансоутримувача) об'єкта благоустрою; протиправного знищення чи пошкодження об'єкта благоустрою; надзвичайної ситуації техногенного або природного характеру на об'єкті благоустрою; прийняття рішення про її проведення власником (балансоутримувачем) об'єкта благоустрою (п.1.4 Інструкції).
Відповідно до п. 1.6 Інструкції на підставі матеріалів технічної інвентаризації об'єктів благоустрою на кожний об'єкт благоустрою складається інвентаризаційна справа згідно з додатком 1 до цієї Інструкції. Склад інвентаризаційної справи визначається відповідно до опису інвентаризаційної справи, наведеного в додатку 2 до цієї Інструкції.
При проведенні робіт з технічної інвентаризації об'єктів благоустрою виконавцем обов'язкова участь представника замовника, у присутності якого проводиться обстеження, що фіксується на абрисі (в ескізі), складеному згідно з додатком 3 до цієї Інструкції (п.2.1 Інструкції).
На основі проведеної інвентаризації об'єкта благоустрою складається його технічний паспорт за зразком, наведеним у додатку 5 до цієї Інструкції (далі - технічний паспорт), який затверджується власником (балансоутримувачем) цього об'єкта благоустрою та підписується представником виконавця.
Показники технічного паспорта заповнюються після виконання всіх графічних і обчислювальних робіт (п.3.1 Інструкції).
Судовим розглядом встановлено, що прокуратурою під час вивчення стану законності з питань дотримання законодавства України щодо благоустрою смт. Приколотне Великобурлуцького району Харківської області виявлені порушення, а саме: не проведення паспортизації дитячого ігрового майданчику, що розташований за адресою: Великобурлуцький район, смт. Приколотне, вул. Центральна, 59, власником та балансоутримувачем якого є Приколотнянська селищна рада Великобурлуцького району Харківської області.
У зв'язку із вказаними порушеннями, перший заступник керівника Чугуївської місцевої прокуратури Харківської області звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.23 Закону України "Про прокуратуру" представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді інтересів громадянина (громадянина України, іноземця або особи без громадянства) у випадках, якщо така особа не спроможна самостійно захистити свої порушені чи оспорювані права або реалізувати процесуальні повноваження через недосягнення повноліття, недієздатність або обмежену дієздатність, а законні представники або органи, яким законом надано право захищати права, свободи та інтереси такої особи, не здійснюють або неналежним чином здійснюють її захист.
Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті.
Право подання позову керівником, першим заступником керівника або заступником керівника місцевої прокуратури в адміністративному судочинстві передбачено ст.24 Закону України "Про прокуратуру".
Підпунктом 7 пункту "а" частини 1 статті 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні повноваження), зокрема: організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.
Згідно ч. 1 ст. 20 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом.
До повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить: 1) затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою
населених пунктів; 2) затвердження правил благоустрою територій населених пунктів; 3) створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб'єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб); 4) визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання
об'єктів благоустрою (ч.1 ст.10 Закону України "Про благоустрій населених пунктів").
З наявних матеріалів адміністративної справи не вбачається затвердження планів паспортизації дитячого ігрового майданчику.
Крім того, як з'ясовано під час судового засідання та підтверджено інформацією наданою відповідачем у його листі відповіді на звернення прокурора паспортизація дитячого ігрового майданчику, який знаходиться за адресою: смт. Приколотне, вул. Центральна, 59 не проводилась.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Приймаючи до уваги вищенаведене, беручи до уваги той факт, що відповідач визнав позов, суд доходить висновку про його задоволення.
На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 246, 250, 255, 295 КАС України, суд
В И Р І Ш И В :
Адміністративний позов першого заступника Чугуївської місцевої прокуратури Харківської області в інтересах держави до Приколотнянської селищної ради Великобурлуцького району Харківської області про визнання незаконною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Приколотнянської селищної ради Великобурлуцького району Харківської області з питання не проведення паспортизації об'єктів благоустрою населення (їх частин), а саме: дитячого майданчика розташованого за адресою: Великобурлуцький район, смт. Приколотне, вул. Центральна, 59.
Зобов'язати Приколотнянську селищну раду Великобурлуцького району Харківської області вчинити дії по розробленню технічного паспорту об'єкту благоустрою населення (їх частин), а саме: дитячого майданчика розташованого за адресою: Великобурлуцький район, смт. Приколотне, вул. Центральна, 59.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення виготовлено 20.12.2018 року.
Суддя Рубан В.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2018 |
Оприлюднено | 22.12.2018 |
Номер документу | 78745782 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Рубан В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні