Рішення
від 12.12.2018 по справі 914/1494/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12.12.2018 Справа №914/1494/18

Господарський суд Львівської області в особі судді Пазичева В.М., розглянувши позовні матеріали

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Е100УА", м. Київ

до відповідача: Фізичної особи-підприємця Ільїна Андрія Леонідовича, АДРЕСА_1

про: стягнення заборгованості.

Суддя: Пазичев В.М.

При секретарі: Вашкевич Н.І.

Представники:

від позивача: ОСОБА_3, довіреність № б/н від 04.09.2018 року

від відповідача: не з'явився.

Суд встановив: 09.08.2018 року за вх. № 1579 в канцелярії Господарського суду Львівської області зареєстровано позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Е100УА" до відповідача Фізичної особи-підприємця Ільїна Андрія Леонідовича про стягнення заборгованості.

Однак, при огляді позовної заяви та поданих до неї документів, встановлено, що мають місце наступні недоліки: 1) Відсутній реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серію паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), вказівку на статус фізичної особи - підприємця (для фізичних осіб - підприємців), а також не вказано процесуальні статуси сторін у справі; 2) Відсутній попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат, які позивач поніс і які очікує понести в зв'язку із розглядом справи; 3) Відсутнє підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.

10.08.2018 року ухвалою Господарського суду Львівської області позовну заяву у справі № 914/1494/18 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Е100УА" до відповідача Фізичної особи-підприємця Ільїна Андрія Леонідовича про стягнення заборгованості - залишено без руху.

Ухвалою Господарського суду Львівської області від 21.08.2018 року відкрито провадження у справі і призначено підготовче засідання на 06.09.2018 року. Ухвалою Господарського суду Львівської області від 06.09.2018 року, підготовче засідання відкладено на 09.10.2018 року, у зв'язку із відсутністю представника відповідача. Ухвалою Господарського суду Львівської області від 09.10.2018 року, підготовче засідання відкладено на 16.10.2018 року, у зв'язку із відсутністю представника відповідача. Ухвалою Господарського суду Львівської області від 16.10.2018 року, підготовче засідання відкладено на 22.10.2018 року, у зв'язку із відсутністю представника відповідача. Ухвалою Господарського суду Львівської області від 22.10.2018 року, підготовче засідання відкладено на 13.11.2018 року, для надання доказів та у зв'язку із відсутністю представника відповідача. Ухвалою Господарського суду Львівської області від 13.11.2018 року, підготовче засідання відкладено на 20.11.2018 року, у зв'язку із відсутністю представника відповідача. Ухвалою Господарського суду Львівської області від 20.11.2018 року, підготовче засідання закрито, справа призначена до судового розгляду по суті на 12.12.2018 року.

Позивач вимог ухвали суду про відкриття провадження у справі від 21.08.2018 року, про відкладення підготовчого засідання від 06.09.2018 року, від 09.10.2018 року, від 16.10.2018 року, від 22.10.2018 року, від 13.11.2018 року, від 20.11.2018 року виконав частково, явку повноважного представника в судове засідання забезпечив.

03.10.2018 р. за вх. № 36868/18 представник позивача подав пояснення.

16.10.2018 р. за вх. № 2720/18 представник позивача подав заяву про збільшення позовних вимог, а саме просить:

" 1. Збільшити розмір позовних вимог ТзОВ "Е100УА" по справі № 914/1494/18 на суму витрат, пов'язаних з розглядом справи.

2. Стягнути з ФОП Ільїна Андрія Леонідовича на користь ТзОВ "Е100УА" 33 308,83 грн., з яких:

- 28751,55 грн. - основного боргу;

- 677,93 грн. - 15 % річних;

- 113,06 грн. - сума інфляційних втрат;

- 3766,29 грн. - витрати, пов'язані з судовим розглядом";

3. Відшкодувати позивачу за рахунок відповідача суму сплаченого судового збору у розмірі 1841,00 грн.

16.10.2018 р. за вх. № 38792/18 представник позивача подав заяву, в якій просить розглядати справу у порядку спрощеного позовного провадження.

22.10.2018 р. за вх. № 2782/18 представник позивача подав клопотання про продовження строку підготовчого провадження.

12.11.2018 р. за вх. № 43256/18 представник позивача подав клопотання про долучення доказів до матеріалів справи.

Відповідач вимог ухвали суду про відкриття провадження у справі від 21.08.2018 року, про відкладення підготовчого засідання від 06.09.2018 року, від 09.10.2018 року, від 16.10.2018 року, від 22.10.2018 року, від 13.11.2018 року, від 20.11.2018 року виконав частково, явку повноважного представника в судове засідання не забезпечив, хоча був належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи, про що свідчать рекомендовані повідомлення про вручення поштового відправлення, повернуті на адресу суду, що знаходяться у матеріалах справи, а явка якого була визнана судом обов'язковою.

Відповідно до ст. 222 ГПК України, фіксування судового процесу здійснюється з допомогою звукозаписувального технічного засобу, а саме: програмно-апаратного комплексу "Оберіг".

Відповідно до ст. 240 ГПК України, вступну та резолютивну частини рішення виготовлено, підписано та оголошено 12.12.2018 року.

Розглянувши матеріали і документи, подані сторонами, заслухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, сукупно оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступне:

Позивач у позовній заяві зазначає, що між позивачем (іменований надалі - комісіонер) та відповідачем (іменований надалі - комітент) було укладено Договір № КОМ-15658/16 від 05.12.2016 року (далі - Договір комісії), за яким комісіонер від свого імені, за дорученням, за рахунок комітента та за винагороду придбав для комітента Е100 Baltia OU, Nordic Sales OU, E100 Polska Sp. z o. o., E100 International Trade Sp. z o. o., UAB "Europiniu korteliu servisas", SIA E100 LV, E100 LT товари та/або послуги в торговельних точках мережі станцій для забезпечення обслуговування автотранспортних засобів комітента за межами митної території України.

З 01.01.2018 року по 31.05.2018 року позивач виконав свої зобов'язання перед відповідачем згідно договору комісії, специфікації б/н від 01.01.2018 року; специфікації б/н від 01.02.2018 року: специфікації б/н від 01.03.2018 року; специфікації б/н від 01.04.2018 року; специфікації б/н від 01.05.2018 року; у повному обсязі, на суму 68911,00 грн., що підтверджують наступні документи:

Січень:

Копія звіту комісіонера № 48980 від 15.01.2018 р. на суму 9 005,59 грн.

Копія звіту комісіонера № 50026 від 31.01.2018 р. на суму 3 509,98 грн.

Акт надання послуг № 48450 від 15.01.2018 р. на суму 9 005,59 грн.

Акт надання послуг № 49391 від 31.01.2018 р. на суму 3 509,98 грн.

Акт надання послуг № 48980 від 15.01.2018 р. на суму 45,03 грн.

Акт надання послуг № 50026 від 31.01.2018 р. на суму 17,55 грн.

Акт звірки № 00000000805 до договору № КОМ 15658/16 від 05.12.2016 р.

Лютий:

Копія звіту комісіонера № 52262 від 28.02.2018 р. на суму 22 372,53 грн.

Акт надання послуг № 51639 від 28.02.2018 р. на суму 22 372,53 грн.

Акт надання послуг № 52262 від 28.02.2018 р. на суму 111,86 грн.

Акт звірки № 00000001864 до договору № КОМ 15658/16 від 05.12.2016 р.

Березень:

Копія звіту комісіонера № 53385 від 15.03.2018 р. на суму 21 158,69 грн.

Копія звіту комісіонера № 54487 від 31.03.2018 р. на суму 5 469,26 грн.

Акт надання послуг № 52756 від 15.03.2018 р. на суму 21 158,69 грн.

Акт надання послуг № 53967 від 31.03.2018 р. на суму 5 469,26 грн.

Акт надання послуг № 53385 від 15.03.2018 р. на суму 105,79 грн.

Акт надання послуг № 54487 від 31.03.2018 р. на суму 27,35 грн.

Акт звірки № 00000002990 до договору № КОМ 15658/16 від 05.12.2016 р.

Квітень:

Копія звіту комісіонера № 55859 від 15.04.2018 р. на суму 6 562,68 грн.

Акт надання послуг № 55193 від 15.04.2018 р. на суму 6 562,68 грн.

Акт надання послуг № 55859 від 15.04.2018 р. на суму 32,81 грн.

Акт звірки № 00000004158 до договору № КОМ 15658/16 від 05.12.2016 р.

Пунктом 2 додатку № 1 до Договору комісії передбачено, 2 розрахункових періоди: перший - з 1 числа по 15 число поточного місяця та другий - з 16 числа по останній день поточного місяця. З 01.01.2018 року по 25.06.2018 року позивач надав відповідачу наступні рахунки на оплату:

Рахунок на оплату № 48450 від 15.01.2018 р. на суму 9 005,59 грн.

Деталізація № 48450 від 15.01.2018 р. на суму 9 005,59 грн.

Рахунок на оплату № 49391 від 31.01.2018 р. на суму 3 509,98 грн.

Деталізація № 49391 від 31.01.2018 р. на суму 3 509,98 грн.

Рахунок на оплату № 48980 від 15.01.2018 р. на суму 45,03 грн.

Рахунок на оплату № 50026 від 31.01.2018 р. на суму 17,55 грн.

Рахунок на оплату № 51639 від 28.02.2018 р. на суму 22 372,53 грн.

Деталізація № 51639 від 28.02.2018 р. на суму 22 372,53 грн.

Рахунок на оплату № 52262 від 28.02.2018 р. на суму 111,86 грн.

Рахунок на оплату № 52756 від 15.03.2018 р. на суму 21 158,69 грн.

Деталізація № 52756 від 15.03.2018 р. на суму 21 158,69 грн.

Рахунок на оплату № 53967 від 31.03.2018 р. на суму 5 469,26 грн.

Деталізація № 53967 від 31.03.2018 р. на суму 5 469,26 грн.

Рахунок на оплату № 53385 від 15.03.2018 р. на суму 105,79 грн.

Рахунок на оплату № 54487 від 31.03.2018 р. на суму 27,35 грн.

Рахунок на оплату № 55193 від 15.04.2018 р. на суму 6 562,68 грн.

Деталізація № 55193 від 15.04.2018 р. на суму 6 562,68 грн.

Рахунок на оплату № 55859 від 15.04.2018 р. на суму 32,81 грн.

Рахунок на оплату № 57652 від 15.05.2018 р. на суму 489,43 грн.

Деталізація № 57652 від 15.05.2018 р. на суму 489,43 грн.

Рахунок на оплату № 58358 від 15.05.2018 р. на суму 2,45 грн.

Всього на суму 68911,00 грн.

Оплата вартості товарів та/або послуг, придбаних для комітента, а також вартість понесених витрат комісіонера, пов'язаних з придбанням товарів та/або послуг у рамках виконання договору комісії, здійснюється в останній день розрахункового періоду, але не пізніше 15 (П'ятнадцяти) календарних днів з моменту виникнення у покупця обов'язку щодо оплати, на підставі виставленого постачальником рахунку, тобто оплата згідно рахунків:

за 15.01.2018 року здійснюється в строк до 30.01.2018 року;

за 31.01.2018 року здійснюється в строк до 15.02.2018 року;

за 28.02.2018 року здійснюється в строк до 15.03.2018 року;

за 15.03.2018 року здійснюється в строк до 30.03.2018 року;

за 31.03.2018 року здійснюється в строк до 15.04.2018 року;

за 15.04.2018 року здійснюється в строк до 30.04.2018 року;

за 15.05.2018 року здійснюється в строк до 30.05.2018 року.

При чому, датою оплати суми заборгованості є дата зарахування коштів на розрахунковий рахунок Комісіонера.

Станом на 17.07.2018 року, за період з 01.01.2018 року по 17.07.2018 року відповідачем було здійснено оплату по договору комісії, а саме у розмірі 133000,00 грн., що підтверджується платіжними дорученнями:

Платіжне доручення (1914 від 23.01.2018) на суму 5 000,00 грн.

Платіжне доручення (2003 від 15.02.2018) на суму 20 000,00 грн.

Платіжне доручення (2020 від 21.02.2018) на суму 20 000,00 грн.

Платіжне доручення (2029 від 27.02.2018) на суму 20 000,00 грн.

Платіжне доручення (2047 від 06.03.2018) на суму 5 000,00 грн.

Платіжне доручення (2023 від 07.03.2018) на суму 5 000,00 грн.

Платіжне доручення (2027 від 13.03.2018) на суму 10000,00грн.

Платіжне доручення (2042 від 15.03.2018) на суму 5 000,00 грн.

Платіжне доручення (@2РL460649 від 20.03.2018) на суму 5 000,00 грн.

Платіжне доручення (2083 від 29.03.2018) на суму 33 000,00 грн.

Платіжне доручення (2125 бід 12.04.2018) на суму 5 000,00 грн.

З яких 92840,55 грн. зараховано за товари/послуги, отримані відповідачем до 31.12.2017 року (сальдо початкове в акті звірки за січень 2018 року), а 40159,45 грн. за товари/послуги отримані з 01.01.2018 року по 01.06.2018 року. Відповідно до правил ділового обороту оплати зараховувались за найстарішу заборгованість.

У зв'язку з чим прострочена заборгованість відповідача перед позивачем становить 28751,55 грн. (двадцять вісім тисяч сімсот п'ятдесят одна гривня 55 коп.).

В договорі комісії, а саме в п. 8 §3 зазначається, що вартість Товарів та Послуг, а також WЕВ-послуг, придбаних Комісіонером за цим Договором, зазначається в рахунках-фактурах на оплату за цим Договором та у звіті Комісіонера з додатками. Разом зі звітом Комісіонера Комісіонер надає Комітенту наступні додатки: видаткові накладні на передачу товару від Комісіонера до Комітента, акти прийому-передачі товарів від Комісіонера до Комітента, деталізації щодо переданих товарів та послуг, акти надання послуг та, за необхідності, інші документи, що підтверджують витрати Комісіонера, пов'язані з виконанням цього Договору. Вартість Товарів та Послуг, а також WЕВ-послуг вважається прийнятого Комітентом, якщо Комісіонер протягом 30 (тридцяти) календарних днів, починаючи від дати надання Комітенту рахунка-фактури та/або звіту Комісіонера з усіма необхідними додатками до нього, не отримає від Комітента письмового заперечення щодо такого рахунка-фактури та/або звіту Комісіонера.

Оскільки протягом 30 (тридцяти) календарних днів, починаючи від дати рахунку, позивач не отримав письмового заперечення по рахунках виданих відповідачу, то відповідно до умов договору комісії документи вважаються прийнятими відповідачем без заперечень.

ч. 1 п. 3. § 5. Права та обов'язки Сторін договору комісії визначено, що відповідач зобов'язаний; вчасно оплачувати комісіонеру вартість отриманих товарів та/або послуг відповідно до виставлених рахунків-фактур та умов договору комісії.

Зі змісту наведеного випливає, що порушенням зобов'язання щодо здійснення відповідачем оплати за товар є невиконання обов'язку, визначеного у п. 3 § 5. Права та обов'язки Сторін договору комісії.

Згідно п. 3 параграфу 6 договору комісії, у випадку невиконання або неналежного виконання відповідачем свого обов'язку з оплати рахунків у встановлені додатком №1 строки, відповідач зобов'язується оплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також п'ятнадцять відсотків річних, рахуючи з дня наступного за днем, за який повинна була надійти оплата.

Таким чином, позивач просить стягнути з відповідача 15% річних - 677,93 грн., та суму інфляційних втрат в розмірі 113,06 грн.

З метою досудового врегулювання спору, позивачем була направлена претензія з вимогою оплатити заборгованість у добровільному порядку (вих. № 3 від 25.06.2018 року), шляхом відправлення цінного листа з описом через УДППЗ Укрпошта . Претензія була направлена відповідачу на адресу місцезнаходження, яка зазначена у ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Додатково претензія була надіслана на адресу для листування, вказану в договорі комісії. Разом з претензією відповідачу були повторно надіслані рахунки для оплати.

Проте, станом на дату подачі позову, позивач не отримав жодної відповіді, оплати чи заперечення від відповідача.

Відповідач вимог суду не виконав, відзиву на позовну заяву не подав, явку повноважного представника в судове засідання не забезпечив.

При прийнятті рішення суд виходив з наступного:

Відповідно до ст. 11 ЦК України, цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки.

Згідно ст. 509 ЦК України, зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Зобов'язання має ґрунтуватися на засадах добросовісності, розумності та справедливості.

Згідно до ст. 173 ГК України, господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених Господарським кодексом України, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, в тому числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, в тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.

Відповідно до ст. 179 ГК України, майново-господарські зобов'язання, які виникають між суб'єктами господарювання або між суб'єктами господарювання і негосподарюючими суб'єктами - юридичними особами на підставі господарських договорів, є господарсько-договірними зобов'язаннями.

Згідно ст. 193 ГК України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

В ході судового розгляду справи суд встановив, що між позивачем (іменований надалі - комісіонер) та відповідачем (іменований надалі - комітент) було укладено Договір № КОМ-15658/16 від 05.12.2016 року (далі - Договір комісії), за яким комісіонер від свого імені, за дорученням, за рахунок комітента та за винагороду придбав для комітента Е100 Baltia OU, Nordic Sales OU, E100 Polska Sp. z o. o., E100 International Trade Sp. z o. o., UAB "Europiniu korteliu servisas", SIA E100 LV, E100 LT товари та/або послуги в торговельних точках мережі станцій для забезпечення обслуговування автотранспортних засобів комітента за межами митної території України.

З 01.01.2018 року по 31.05.2018 року позивач виконав свої зобов'язання перед відповідачем згідно договору комісії, специфікації б/н від 01.01.2018 року; специфікації б/н від 01.02.2018 року: специфікації б/н від 01.03.2018 року; специфікації б/н від 01.04.2018 року; специфікації б/н від 01.05.2018 року; у повному обсязі, на суму 68911,00 грн., що підтверджують наступні документи:

Січень:

Копія звіту комісіонера № 48980 від 15.01.2018 р. на суму 9 005,59 грн.

Копія звіту комісіонера № 50026 від 31.01.2018 р. на суму 3 509,98 грн.

Акт надання послуг № 48450 від 15.01.2018 р. на суму 9 005,59 грн.

Акт надання послуг № 49391 від 31.01.2018 р. на суму 3 509,98 грн.

Акт надання послуг № 48980 від 15.01.2018 р. на суму 45,03 грн.

Акт надання послуг № 50026 від 31.01.2018 р. на суму 17,55 грн.

Акт звірки № 00000000805 до договору № КОМ 15658/16 від 05.12.2016 р.

Лютий:

Копія звіту комісіонера № 52262 від 28.02.2018 р. на суму 22 372,53 грн.

Акт надання послуг № 51639 від 28.02.2018 р. на суму 22 372,53 грн.

Акт надання послуг № 52262 від 28.02.2018 р. на суму 111,86 грн.

Акт звірки № 00000001864 до договору № КОМ 15658/16 від 05.12.2016 р.

Березень:

Копія звіту комісіонера № 53385 від 15.03.2018 р. на суму 21 158,69 грн.

Копія звіту комісіонера № 54487 від 31.03.2018 р. на суму 5 469,26 грн.

Акт надання послуг № 52756 від 15.03.2018 р. на суму 21 158,69 грн.

Акт надання послуг № 53967 від 31.03.2018 р. на суму 5 469,26 грн.

Акт надання послуг № 53385 від 15.03.2018 р. на суму 105,79 грн.

Акт надання послуг № 54487 від 31.03.2018 р. на суму 27,35 грн.

Акт звірки № 00000002990 до договору № КОМ 15658/16 від 05.12.2016 р.

Квітень:

Копія звіту комісіонера № 55859 від 15.04.2018 р. на суму 6 562,68 грн.

Акт надання послуг № 55193 від 15.04.2018 р. на суму 6 562,68 грн.

Акт надання послуг № 55859 від 15.04.2018 р. на суму 32,81 грн.

Акт звірки № 00000004158 до договору № КОМ 15658/16 від 05.12.2016 р.

Пунктом 2 додатку № 1 до Договору комісії передбачено, 2 розрахункових періоди: перший - з 1 числа по 15 число поточного місяця та другий - з 16 числа по останній день поточного місяця. З 01.01.2018 року по 25.06.2018 року позивач надав відповідачу наступні рахунки на оплату:

Рахунок на оплату № 48450 від 15.01.2018 р. на суму 9 005,59 грн.

Деталізація № 48450 від 15.01.2018 р. на суму 9 005,59 грн.

Рахунок на оплату № 49391 від 31.01.2018 р. на суму 3 509,98 грн.

Деталізація № 49391 від 31.01.2018 р. на суму 3 509,98 грн.

Рахунок на оплату № 48980 від 15.01.2018 р. на суму 45,03 грн.

Рахунок на оплату № 50026 від 31.01.2018 р. на суму 17,55 грн.

Рахунок на оплату № 51639 від 28.02.2018 р. на суму 22 372,53 грн.

Деталізація № 51639 від 28.02.2018 р. на суму 22 372,53 грн.

Рахунок на оплату № 52262 від 28.02.2018 р. на суму 111,86 грн.

Рахунок на оплату № 52756 від 15.03.2018 р. на суму 21 158,69 грн.

Деталізація № 52756 від 15.03.2018 р. на суму 21 158,69 грн.

Рахунок на оплату № 53967 від 31.03.2018 р. на суму 5 469,26 грн.

Деталізація № 53967 від 31.03.2018 р. на суму 5 469,26 грн.

Рахунок на оплату № 53385 від 15.03.2018 р. на суму 105,79 грн.

Рахунок на оплату № 54487 від 31.03.2018 р. на суму 27,35 грн.

Рахунок на оплату № 55193 від 15.04.2018 р. на суму 6 562,68 грн.

Деталізація № 55193 від 15.04.2018 р. на суму 6 562,68 грн.

Рахунок на оплату № 55859 від 15.04.2018 р. на суму 32,81 грн.

Рахунок на оплату № 57652 від 15.05.2018 р. на суму 489,43 грн.

Деталізація № 57652 від 15.05.2018 р. на суму 489,43 грн.

Рахунок на оплату № 58358 від 15.05.2018 р. на суму 2,45 грн.

Всього на суму 68911,00 грн.

Оплата вартості товарів та/або послуг, придбаних для комітента, а також вартість понесених витрат комісіонера, пов'язаних з придбанням товарів та/або послуг у рамках виконання договору комісії, здійснюється в останній день розрахункового періоду, але не пізніше 15 (П'ятнадцяти) календарних днів з моменту виникнення у покупця обов'язку щодо оплати, на підставі виставленого постачальником рахунку, тобто оплата згідно рахунків:

за 15.01.2018 року здійснюється в строк до 30.01.2018 року;

за 31.01.2018 року здійснюється в строк до 15.02.2018 року;

за 28.02.2018 року здійснюється в строк до 15.03.2018 року;

за 15.03.2018 року здійснюється в строк до 30.03.2018 року;

за 31.03.2018 року здійснюється в строк до 15.04.2018 року;

за 15.04.2018 року здійснюється в строк до 30.04.2018 року;

за 15.05.2018 року здійснюється в строк до 30.05.2018 року.

При чому, датою оплати суми заборгованості є дата зарахування коштів на розрахунковий рахунок Комісіонера.

Станом на 17.07.2018 року, за період з 01.01.2018 року по 17.07.2018 року відповідачем було здійснено оплату по договору комісії, а саме у розмірі 133000,00 грн., що підтверджується платіжними дорученнями:

Платіжне доручення (1914 від 23.01.2018) на суму 5 000,00 грн.

Платіжне доручення (2003 від 15.02.2018) на суму 20 000,00 грн.

Платіжне доручення (2020 від 21.02.2018) на суму 20 000,00 грн.

Платіжне доручення (2029 від 27.02.2018) на суму 20 000,00 грн.

Платіжне доручення (2047 від 06.03.2018) на суму 5 000,00 грн.

Платіжне доручення (2023 від 07.03.2018) на суму 5 000,00 грн.

Платіжне доручення (2027 від 13.03.2018) на суму 10000,00грн.

Платіжне доручення (2042 від 15.03.2018) на суму 5 000,00 грн.

Платіжне доручення (@2РL460649 від 20.03.2018) на суму 5 000,00 грн.

Платіжне доручення (2083 від 29.03.2018) на суму 33 000,00 грн.

Платіжне доручення (2125 бід 12.04.2018) на суму 5 000,00 грн.

З яких 92840,55 грн. зараховано за товари/послуги отримані відповідачем до 31.12.2017 року (сальдо початкове 8 акті звірки за січень 2018 року), а 40159,45 грн. за товари/послуги отримані з 01.01.2018 року по 01.06.2018 року. Відповідно до правил ділового обороту оплати зараховувались за найстарішу заборгованість.

У зв'язку з чим, прострочена заборгованість відповідача перед позивачем становить 28751,55 грн. (двадцять вісім тисяч сімсот п'ятдесят одна гривня 55 коп.).

В договорі комісії, а саме в п. 8 §3 зазначається, що вартість Товарів та Послуг, а також WЕВ-послуг, придбаних Комісіонером за цим Договором, зазначається в рахунках-фактурах на оплату за цим Договором та у звіті Комісіонера з додатками. Разом зі звітом Комісіонера Комісіонер надає Комітенту наступні додатки: видаткові накладні на передачу товару від Комісіонера до Комітента, акти прийому-передачі товарів від Комісіонера до Комітента, деталізації щодо переданих товарів та послуг, акти надання послуг та, за необхідності, інші документи, що підтверджують витрати Комісіонера, пов'язані з виконанням цього Договору. Вартість Товарів та Послуг, а також WЕВ-послуг вважається прийнятого Комітентом, якщо Комісіонер протягом 30 (тридцяти) календарних днів, починаючи від дати надання Комітенту рахунка-фактури та/або звіту Комісіонера з усіма необхідними додатками до нього, не отримає від Комітента письмового заперечення щодо такого рахунка-фактури та/або звіту Комісіонера.

Оскільки протягом 30 (тридцяти) календарних днів, починаючи від дати рахунку, позивач не отримав письмового заперечення по рахунках виданих відповідачу, то відповідно до умов договору комісії документи вважаються прийнятими відповідачем без заперечень.

ч. 1 п. 3. § 5. Права та обов'язки Сторін договору комісії визначено, що відповідач зобов'язаний; вчасно оплачувати комісіонеру вартість отриманих товарів та/або послуг відповідно до виставлених рахунків-фактур та умов договору комісії.

Зі змісту наведеного випливає, що порушенням зобов'язання щодо здійснення відповідачем оплати за товар є невиконання обов'язку, визначеного у п. 3 § 5. Права та обов'язки Сторін договору комісії.

Згідно п. 3 параграфу 6 договору комісії, у випадку невиконання або неналежного виконання відповідачем свого обов'язку з оплати рахунків у встановлені додатком №1 строки, відповідач зобов'язується оплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також п'ятнадцять відсотків річних, рахуючи з дня наступного за днем із який повинна була надійти оплата.

Отже, згідно умов договору комісії, крім повернення суми заборгованості, відповідач зобов'язаний повернути, суму боргу з урахуванням установленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також п'ятнадцять відсотків річних від простроченої суми за весь період прострочення.

Таким чином, позивач просить стягнути з відповідача 15% річних в сумі 677,93 грн., та суму інфляційних втрат в розмірі 113,06 грн.

З метою досудового врегулювання спору, позивачем була направлена претензія з вимогою оплатити заборгованість у добровільному порядку (вих. № 3 від 25.06.2018 року), шляхом відправлення цінного листа з описом через УДППЗ Укрпошта . Претензія була направлена відповідачу на адресу місцезнаходження яка зазначена у ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Додатково претензія була надіслана на адресу для листування вказану в договорі комісії. Разом з претензією відповідачу були повторно надіслані рахунки для оплати.

Проте, станом на дату подачі позову, позивач не отримав жодної відповіді, оплати чи заперечення від відповідача.

Відповідно до статей 525, 526 Цивільного кодексу України, зобов'язання повинні виконуватися належним чином та в установлений строк згідно з умовами договору та вимогами цього Кодексу, Інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Статтею 530 ЦК України встановлено, що якщо в зобов'язанні встановлений строк його виконаним, то воно підлягає виконанню в цей строк.

Статтею 610 Цивільного кодексу України встановлено, що порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

Відповідно до ст. 612 ЦК України, боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Поняття і види доказів викладені у статті 73 ГПК України, згідно якої доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. У разі посилання учасника справи на невчинення іншим учасником справи певних дій або відсутність певної події, суд може зобов'язати такого іншого учасника справи надати відповідні докази вчинення цих дій або наявності певної події. У разі ненадання таких доказів суд може визнати обставину невчинення відповідних дій або відсутності події встановленою. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Суд не може збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи, крім витребування доказів судом у випадку, коли він має сумніви у добросовісному здійсненні учасниками справи їхніх процесуальних прав або виконанні обов'язків щодо доказів (ст. 74 ГПК України ).

Згідно з ст. 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Частиною 1 статті 77 ГПК України передбачено, що обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

У відповідності до ст. 78 ГПК України , достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.

Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування (ст. 79 ГПК України ).

Відповідно до ст. 86 ГПК України , суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Враховуючи, що позивачем представлено достатньо об'єктивних та переконливих доказів в підтвердження своїх позовних вимог, а відповідачем позовні вимоги не спростовані, суд прийшов до висновку, що позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Е100УА" до відповідача Фізичної особи-підприємця Ільїна Андрія Леонідовича про стягнення заборгованості є обґрунтованим та підлягає до задоволення.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України, судовий збір у справі покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Згідно ч. 1 ст. 3 Закону України Про судовий збір , судовий збір справляється: за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством; за подання до суду апеляційної і касаційної скарг на судові рішення, заяви про перегляд судового рішення у зв'язку з нововиявленими обставинами, заяви про скасування рішення третейського суду, заяви про видачу виконавчого документа на примусове виконання рішення третейського суду та заяви про перегляд судових рішень Верховним Судом України; за видачу судами документів.

Згідно п. 2 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір , ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до господарського суду позовної заяви майнового характеру 1,5 відсотки ціни позову, але не менше 1 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 150 розмірів мінімальних заробітних плат.

Станом на 01.01.2018 р. відповідно до Закону України Про Державний бюджет України на 2018 рік мінімальна заробітна плата становила 1762,00 грн.

Як доказ сплати судових витрат, позивач подав платіжне доручення № 1734 від 16.07.2018 року на суму 1841,00 грн. про сплату судового збору.

Судові витрати, відповідно до ст. 129 ГПК України , слід покласти на сторін пропорційно до задоволених вимог.

Враховуючи наведене, керуючись ст.ст. 129, 232, 233, 236-241 ГПК України, суд, -

ВИРІШИВ :

1. Збільшені позовні вимоги - задоволити.

2. Стягнути з Фізичної особи-підприємця Ільїн Андрія Леонідовича (80316, АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Е100УА (04073, м. Київ, проспект С. Бандери, буд. 9, корп. 2А, офіс 2-301, код ЄДРПОУ 39359172) заборгованість у розмірі 28751 (двадцять вісім тисяч сімсот п'ятдесят одна) грн. 55 коп., 677 (шістсот сімдесят сім) грн., 93 коп. - 15 % річних, 113 (сто тринадцять) грн. 06 коп. - інфляційних втрат.

3. Стягнути з Фізичної особи-підприємця Ільїн Андрія Леонідовича (80316, АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Е100УА (04073, м. Київ, проспект С. Бандери, буд. 9, корп. 2А, офіс 2-301, код ЄДРПОУ 39359172) суму судових витрат в розмірі 3766 (три тисячі сімсот шістдесят шість) грн. 23 коп. та суму судового збору в розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн. 00 коп.

4. Повернути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Е100УА (04073, м. Київ, проспект С. Бандери, буд. 9, корп. 2А, офіс 2-301, код ЄДРПОУ 39359172) суму надмірно сплаченого судового збору в розмірі 79 (сімдесят дев'ять) грн. 00 коп.

5. Наказ видати, в порядку ст. 327 ГПК України, після набрання рішенням законної сили.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 19.12.2018 р.

Рішення набирає законної сили в порядку ст. 241 ГПК України.

Рішення підлягає оскарженню в порядку ст. 256 ГПК України.

Суддя Пазичев В.М.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення12.12.2018
Оприлюднено22.12.2018
Номер документу78747159
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/1494/18

Рішення від 12.12.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Пазичев В.М.

Рішення від 20.11.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Пазичев В.М.

Ухвала від 13.11.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Пазичев В.М.

Ухвала від 22.10.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Пазичев В.М.

Ухвала від 16.10.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Пазичев В.М.

Ухвала від 09.10.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Пазичев В.М.

Ухвала від 06.09.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Пазичев В.М.

Ухвала від 21.08.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Пазичев В.М.

Ухвала від 10.08.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Пазичев В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні