Рішення
від 17.12.2018 по справі 914/1437/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.12.2018 Справа №914/1437/18

Господарський суд Львівської області у складі

Головуючого судді Фартушка Т.Б. за участю секретаря судового засідання Кіри О.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу:

за позовом : Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Котляревського-4 , м.Львів;

до Відповідача-1 : Львівського комунального підприємства Цитадель-Центр , м.Львів;

до Відповідача-2 : Галицької районної адміністрації Львівської міської ради, м.Львів;

до Відповідача-3 : ОСОБА_1 житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради, м.Львів;

до Відповідача-4 : ОСОБА_2 комунальної власності ОСОБА_1 економічного розвитку Львівської міської ради, м.Львів;

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні Відповідача-2: Львівська міська рада, м.Львів,

про: зобов'язання передати на баланс ОСББ Котляревського-4 житловий комплекс, а саме:

зобов'язання Львівського комунального підприємства Цитадель-Центр визначити технічний стан житлового комплексу за адресою м. Львів, вул. І. Котляревського 4 та скласти акт приймання - передачі; Зобов'язання Львівського комунального підприємства Цитадель-Центр передати об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку Котляревського-4 план земельної ділянки, технічний паспорт будинку та відповідну технічну документацію житлового комплексу за адресою м. Львів, вул. І. Котляревського 4 (інвентарну справу, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж тощо); зобов'язання Львівського комунального підприємства Цитадель-Центр передати об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку Котляревського-4 документацію щодо технічного стану житлового комплексу за адресою м. Львів, вул. І. Котляревського 4, у тому числі: план земельної ділянки з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані, виготовлений відповідно до вимог Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998 за № 56, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 23.06.1998 за №393/2833; паспорт житлового комплексу та земельної ділянки; проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на будинок; акт технічного стану житлового комплексу на момент приймання-передачі; схеми внутрішньобудинкових мереж централізованого постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення тощо; виконавчі креслення контурів заземлення; паспорти котельного господарства, котлові книги; кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту; акти технічного огляду житлового комплексу; журнали заявок мешканців житлового комплексу; протоколи виміру опору ізоляції електромереж; протоколи огляду системи вентиляції;

зобов'язання Львівського комунального підприємства Цитадель-Центр передати об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку Котляревського-4 документацію щодо бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності за житловим комплексом за адресою м. Львів, вул. І. Котляревського 4: облік мешканців будинку, а також власників, співвласників окремих приміщень житлового комплексу, у тому числі, які у ньому не мешкають; правовідносин з юридичними або фізичними особами у сфері надання та оплати житлово-комунальних послуг, найму, оренди та користування приміщеннями житлового комплексу; планових заходів за попередній та на поточний роки, необхідних для утримання житлового комплексу відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил та для збереження належного технічного стану будівельних елементів, конструкцій та мереж житлового комплексу;

зобов'язання Галицької Районної адміністрації Львівської міської ради подати до департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради копії; розпорядження голови Галицької районної адміністрації Львівської міської ради про передачу житлового комплексу по вул. Котляревського 4 у м. Львові з балансу ЛКП Цитадель-Центр на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Котляревського- 4 в одному примірнику; акту приймання-передачі житлового комплексу по вул. Котляревського 4 у м.Львові у трьох примірниках; статуту об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Котляревського-4 в одному примірнику;

зобов'язання ОСОБА_1 житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради та ОСОБА_2 комунальної власності ОСОБА_1 економічного розвитку Львівської міської ради затвердити акт приймання-передачі житлового комплексу по вул. Котляревського 4 у м. Львові.

Представники:

Позивача: ОСОБА_3 - представник (ордер від 24.09.2018р. №ЛВ133299);

Відповідача-1: ОСОБА_4 - представник (довіреність від 02.01.2018р. №005);

Відповідача-2: ОСОБА_5 - представник (довіреність від 12.12.2017р. №31-вих-7021);

Відповідача-3: ОСОБА_6 - представник (довіреність №2901-вих-1071 від 29.10.2018р.);

Відповідача-4: не з'явився;

Третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні Відповідача-2: ОСОБА_6 - представник (довіреність № 2901-вих-74 від 22.01.2018р.).

ВСТАНОВИВ:

02.08.2018р. до Господарського суду Львівської області від Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Котляревського-4 надійшла позовна заява від 01.08.2018р. б/н до Львівського комунального підприємства Цитадель-Центр та до Галицької районної адміністрації Львівської міської ради про зобов'язання передати на баланс ОСББ Котляревського-4 житловий комплекс.

Підставами позовних вимог Позивач зазначає непередання Відповідачами житлового комплексу, що знаходиться за адресою вулиця І. Котляревського, 4 у місті Львові на баланс Позивача.

Ухвалою Господарського суду Львівської області від 06.08.2018р. судом залишено без руху позовну заяву та надано об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку Котляревського-4 десятиденний строк з моменту вручення ухвали для усунення недоліків позовної заяви.

Ухвалою Господарського суду Львівської області від 28.08.2018р. суд постановив прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі; здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження; призначити підготовче засідання на 25.09.2018р.

Ухвалою Господарського суду Львівської області від 25.09.2018р. у даній справі суд постановив залучити до участі у справі Третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні Відповідача-2 Львівську міську раду.

Також, Ухвалою Господарського суду Львівської області від 25.09.2018р. у даній справі суд постановив поновити Львівському комунальному підприємству Цитадель-Центр строк для подання відзиву по 25.09.2018р.

Окрім того, Ухвалою Господарського суду Львівської області від 25.09.2018р. у даній справі суд постановив у задоволені клопотання Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Котляревського-4 про поновлення строку на подання відповіді на відзив відмовити.

Підготовче засідання відкладалось на 10.10.2018р. з причин та підстав, викладених в ухвалі Господарського суду Львівської області від 25.09.2018р. у даній справі.

Ухвалою Господарського суду Львівської області від 10.10.2018р. суд постановив заяву Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Котляревського-4» про зміну предмета позову від 10.10.2018р. вх. №2660/18 задоволити; подальший розгляд справи здійснювати з врахуванням заяви Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Котляревського-4 від 10.10.2018р. вх. №2660/18 про зміну предмета позову; підготовче засідання відкласти на 30.10.2018р.

Крім того, ухвалою суду у даній справі від 10.10.2018р. залучено в якості співвідповідачів ОСОБА_1 житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради та ОСОБА_2 комунальної власності ОСОБА_1 економічного розвитку Львівської міської ради.

Ухвалою Господарського суду Львівської області від 30.10.2018р. суд постановив продовжити строк підготовчого провадження у справі на тридцять днів; підготовче засідання відкласти на 20.11.2018р.

Також, ухвалою Господарського суду Львівської області від 20.11.2018р. суд постановив підготовче засідання відкласти на 28.11.2018р.

Окрім того, ухвалою Господарського суду Львівської області від 28.11.2018р. суд постановив закрити підготовче провадження та призначити справу до судового розгляду по суті; призначити судове засідання з розгляду спору по суті на 12.12.2018р.

Ухвалою Господарського суду Львівської області від 12.12.2018р. у даній справі суд постановив відкласти розгляд справи по суті на 17.12.2018р.

Також, ухвалою Господарського суду Львівської області від 12.12.2018р. суд постановив задоволити клопотання Львівського комунального підприємства Цитадель-Центр від 12.12.218р. (вх.№47566/18) про долучення доказів.

Відповідно до ст.222 ГПК України, фіксування судового процесу здійснюється з допомогою звукозаписувального технічного засобу, а саме: програмно-апаратного комплексу Акорд .

Процесуальні права та обов'язки Учасників справи, відповідно до ст.ст. 42, 46 ГПК України, як підтвердили представники Учасників справи в судовому засіданні, їм відомі, в порядку ст.205 ГПК України клопотання від Учасників справи про роз'яснення прав та обов'язків до суду не надходили.

Заяв про відвід головуючого судді чи секретаря судового засідання не надходило та не заявлялось.

Представник Позивача в судове засідання з'явився, позов підтримав, в судовому засіданні надав усні пояснення по суті спору з обґрунтуванням підстав до задоволення позову.

Представник Відповідача-1 в судове засідання з'явилась, проти позову заперечила, в судовому засіданні надала усні пояснення по суті спору з обґрунтуванням підстав до відмови в позові.

Представник Відповідача-2 в судове засідання з'явилась, проти позову заперечила, в судовому засіданні надала усні пояснення по суті спору з обґрунтуванням підстав до відмови в позові.

Представник Відповідача-3 в судове засідання з'явилась, проти позову заперечила, в судовому засіданні надала усні пояснення по суті спору з обґрунтуванням підстав до відмови в позові.

Представник Відповідача-4 в судове засідання не з'явився, явка в судове засідання не визнавалась обов'язковою.

Представник Третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні Відповідача-2: в судове засідання з'явилась, проти позову заперечила, в судовому засіданні надала усні пояснення по суті спору з обґрунтуванням підстав до відмови в позові.

Позиція Позивача :

Із посиланням на норми права та обставини, викладені у позовній заяві, клопотанні про залучення співвідповідачів та заяві про зміну позовних вимог, Позивач стверджує, що ним вчинено усі необхідні дії для передачі житлового комплексу на його баланс, законодавством не встановлено підстав для відмови у проведенні процедури передачі з балансу на баланс та підстав для надання зауважень. Крім того, нежитлові приміщення під індексом №1, 2, 3, 4 не є ізольованими приміщеннями та не становлять собою окремого об'єкту цивільних прав. Окрім того, в обґрунтування заявлених позовних вимог Позивач покликається на те, що зауваження ОСОБА_2 комунальної власності ОСОБА_1 економічного розвитку Львівської міської ради є безпідставними, а Відповідачі не дотримують встановленого законодавством порядку щодо передачі житлового будинку №4 по вул. Котляревського на баланс ОСББ Котляревського-4 .

Позиція Відповідача -1:

Відповідач-1 проти позову заперечив, зазначив, що хоча він і не заперечує проти передачі будинку №4 по вул. Котляревського у м. Львові на баланс ОСББ Котляревського-4 , проте, беручи до уваги вимоги чинного законодавства, ЛКП не в змозі самостійно здійснити передачу будинку без затвердження акта приймання-передачі житлового будинку департаментом житлового господарства та інфраструктури ЛМР. Із огляду на це, просив в задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі.

Позиція Відповідача-2:

Відповідач-2 вказує, що, розглянувши лист ОСББ Котляревського- 4 від 04.10.2017р. вих.№2-25887-Ф-31, на виконання вимог чинного законодавства України, 25.10.2017 року головою Галицької районної адміністрації прийнято розпорядження №358 Про передачі будинку № 4 на вул. Котляревського з балансу ЛКП Цитадель-Центр на баланс (управління) об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Котляревського-4 . Стверджує, що згідно вказаного розпорядження було створено відповідну комісію, визначено технічний стан житлового будинку та складено акт приймання - передачі будинку у 3-х примірниках. Відповідач-2 стверджує, що вказаний акт ним, зі своєї сторони, підписано.

Також зазначає, що відповідно до пп. 3.4 Положення про порядок передачі житлового комплексу або його частини за балансу міської ради на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку або іншої юридичної особи, затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 14.04.2005р. №2243 (зі змінами), пп. 4.1.35 Положення про департамент житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради, затверджений рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 11.08.2017 року №704 (зі змінами), районною адміністрацією 30.11.2017 року було надіслано відповідний пакет документів та акти приймання - передачі будинку у ОСОБА_1 житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради для їх затвердження. Втім, 10.01.2018 року ОСОБА_1 житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради було повернуто поданий пакет документів на доопрацювання у зв'язку із зауваженнями ОСОБА_2 комунальної власності ОСОБА_1 економічного розвитку Львівської міської ради.

Із огляду на наведене, Відповідач-2 просив суд у задоволенні позову відмовити повністю.

Позиція Відповідача-3:

Відповідач-3 у поданому до суду 30.10.2018р. за вх. №41419/18 Відзиві на позовну заяву, у якому вважає позов безпідставним та необґрунтованим, просить суд відмовити Позивачу в його задоволенні з підстав того, що Відповідачем-3 вжито всіх заходів для підписання акту приймання-передачі багатоквартирного будинку на вул.Котляревського, 4 у м.Львові, проте, без погодження такого наказу та акту Відповідачем-4 ОСОБА_1 позбавлений можливості затвердити такий акт.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні Відповідача-2:

Представником Третьої особи повністю підтримано позицію Відповідача 3.

Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін; кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Стаття 43 Господарського процесуального кодексу України зобов'язує сторони добросовісно користуватись належними їм процесуальними правами.

Відповідно до ч.1 ст.76 Господарського процесуального кодексу України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Відповідно до ч.9 ст.81 ГПК України у разі неподання учасником справи витребуваних судом доказів без поважних причин або без повідомлення причин суд, залежно від того, яка особа ухиляється від їх подання та яке ці докази мають значення, може визнати обставину, для з'ясування якої витребовувався доказ, або відмовити у її визнанні, або розглянути справу за наявними в ній доказами, а у разі неподання таких доказів позивачем - також залишити позовну заяву без розгляду.

Згідно ч.1 ст.86 Господарського процесуального кодексу України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Враховуючи вищенаведене, суд зазначає, що судом, згідно вимог Господарського процесуального кодексу України, надавалась в повному обсязі можливість Учасникам справи щодо обґрунтування їх правової позиції по суті справи та подання доказів, чим забезпечено принцип змагальності.

Враховуючи те, що норми статті 81 Господарського процесуального кодексу України щодо обов'язку господарського суду витребувати у сторін документи і матеріали, необхідні для вирішення спору, кореспондуються з диспозитивним правом Учасників справи подавати докази, а пункт 4 частини 3 статті 129 Конституції України визначає одним з принципів судочинства - свободу в наданні сторонами суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, суд вважає, що господарським судом створені належні умови для надання сторонами доказів в обґрунтування своєї правової позиції.

З огляду на відсутність підстав для відкладення розгляду справи, передбачених статтями 202, 216 та 252 Господарського процесуального кодексу України, надання Відповідачу можливості для подання відзиву на позов, суд вважає за можливе розглянути справу по суті без участі представника Відповідача за наявними у справі матеріалами.

Справа розглядається з урахуванням заяви Позивача від 10.10.2018р. вх. №2660/18 про зміну предмета позову.

За результатами дослідження наданих Учасниками справи доказів та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення повністю з огляду на наступне.

Судом встановлено, що 14.09.2017р. утворено об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Котляревського-4 . Цього ж дня, установчими зборами членів ОСББ Котляревського-4 прийняте рішення щодо управління багатоквартирним будинком по вул. Котляревського через органи управління ОСББ та про прийняття житлового будинку по вул. Котляревського 4 на баланс об'єднання.

На підставі вказаного рішення 02.10.2017р. ОСББ Котляревського-4 звернулося до Галицької районної адміністрації із заявою стосовно передачі будинку по вул. І.Котляревського 4 на баланс об'єднання, яку було зареєстровано в Центрі надання адміністративних послуг Львівської міської ради 04.10.2017р. за вхідним № 2-25887-Ф-31.

За наслідками розгляду листа об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Котляревського- 4 від 04.10.2017р. №2-25887-Ф-31, 25.10.2017р. прийнято розпорядження Галицької районної адміністрації №358 Про передачу будинку №4 на вул. Котляревського з балансу ЛКП Цитадель-Центр на баланс (управління) об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Котляревського-4 .

На підставі вказаного розпорядження, було утворено комісію, якою було складено ОСОБА_6 приймання-передачі будинку №4 по вул. Котляревського з балансу ЛКП Цитадель - центр на баланс (управління) ОСББ Котляревського-4 , що був направлений Галицькій районній адміністрації міста Львова.

30.11.2017р. Галицька районна адміністрація Львівської міської ради скерувала ОСОБА_1 житлового господарства та інфраструктури примірники ОСОБА_6 приймання-передачі будинку №4 по вул. Котляревського з балансу ЛКП Цитадель - центр на баланс (управління) ОСББ Котляревського-4 .

ОСОБА_2 комунальної власності ОСОБА_1 економічної політики Львівської міської ради від 02.01.2018р., на адресу ОСОБА_1 житлового господарства та інфраструктури було направлено зауваження до акту приймання-передачі, яке полягало у тому, що нежитлові приміщення підвалу під індексами 1, 2, 3, 4, розташовані за адресою м.Львів, вул.І.Котляревського 4, загальною площею 74,0 кв.м., які є предметом договору оренди від 14.03.2016р. №Ф-10009-16 необхідно передати на баланс ЛКП Агенція ресурсів Львівської міської ради по акту приймання передачі від ЛКП Цитадель-Центр . При цьому, як на підставу зауваження, ОСОБА_1 економічної політики Львівської міської ради посилався на п.2 рішення Виконавчого комітету Львівської міської ради від 13.06.2016р. №448 Про сприяння у створенні об'єднання співвласників багатоквартирних будинків у м. Львові .

Із наявних у справі матеріалів не вбачається вчинення будь - яких інших подальших дій щодо реалізації розпорядження Галицької районної адміністрації від 25.10.2017р. № 358 та/або доказів передання будинку по вул. І.Котляревського 4 на баланс Позивача.

З підстав наведеного Позивач, з урахуванням заяви Позивача від 10.10.2018р. вх. №2660/18 про зміну предмета позову, просить суд зобов'язати Відповідачів передати на баланс Позивача житловий комплекс, який знаходиться за адресою: м.Львів, вул.Котляревського, 4.

У відповідності з пунктами 1, 3 частини першої статті 129 Конституції України, основними засадами судочинства є: рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом; змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч.1 ст.74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Відповідно до ч.2 ст.4 ГПК України юридичні особи та фізичні особи підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - об'єднання) - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.

Статтею 4 вказаного Закону передбачається, що основна діяльність об'єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов'язань, пов'язаних з діяльністю об'єднання.

Згідно з ст. 12 вказаного Закону, управління багатоквартирним будинком здійснює об'єднання через свої органи. Об'єднання самостійно визначає порядок управління багатоквартирним будинком та може змінити його у порядку, встановленому цим Законом та статутом об'єднання.

Станом на момент звернення Позивача до Галицької районної адміністрації Львівської міської ради із заявою стосовно передачі будинку по вул. І.Котляревського 4 на баланс об'єднання, чинним був Порядок передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс (надалі за текстом - Порядок), затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2002 року №1521 Про реалізацію Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку .

Відповідно до п. 2-7 Порядку, загальні збори об'єднання вирішують питання про:

- прийняття житлового комплексу на баланс об'єднання;

- залишення житлового комплексу або його частини на балансі попереднього балансоутримувача (за умови укладення з ним відповідного договору);

- передачу житлового комплексу або його частини на баланс іншої юридичної особи, статут якої передбачає можливість провадження такої діяльності, та укладення з цією юридичною особою відповідного договору.

Для приймання-передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс утворюється відповідна комісія. Комісія визначає технічний стан житлового комплексу або його частини відповідно до вимог законодавства та складає акт приймання-передачі згідно з додатком до цього Порядку. Передача житлового комплексу або його частини з балансу на баланс проводиться разом з планом земельної ділянки, технічним паспортом будинку та відповідною технічною документацією (інвентарна справа, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж тощо) у двомісячний термін після надходження відповідного звернення від об'єднання. У разі втрати план земельної ділянки, технічний паспорт будинку або технічна документація виготовляються чи відновлюються за рахунок підприємства, установи чи організації, з балансу яких передається житловий комплекс або його частина, протягом місяця після надходження відповідного звернення від об'єднання.

Датою передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс є дата підписання акта приймання-передачі.

Постановою Кабінету міністрів України від 05.09.2018р. №711 Про затвердження Порядку проведення розрахунків із співвласниками багатоквартирного будинку, які мають заборгованість перед об'єднанням співвласників такого багатоквартирного будинку, у разі виконання ними робіт, необхідних для утримання спільного майна співвласників було, зокрема, визнано такою, що втратила чинність, Постанова Кабінету Міністрів України від 11.10.2002р. №1521 Про реалізацію Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку .

Разом із цим, відповідно до ст. 144 Конституції України, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території. Рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду.

Ухвалою Львівської міської ради від 14.04.2005р. №2243, з метою вдосконалення механізму зняття житлових будинків з балансу міської ради, керуючись Законами України Про приватизацію державного житлового фонду , Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку , Положенням про порядок передачі квартир (будинків) у власність громадян, затвердженого наказом Держжитлокомунгоспу України від 15.09.1992р. №56, постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2002р. №1521 Про реалізацію Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку , враховуючи рішення Конституційного Суду України від 02.03.2004р.

№ 4-рп/2004, рішення виконавчого комітету від 03.12.2004р. №1240 було затверджено Положення про порядок передачі житлового комплексу, його частини з балансу міської ради на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку або іншої юридичної особи (надалі за текстом - положення).

Суд зазначає, що вказана ухвала, а відтак - і саме Положення є чинними та не скасованими станом на день розгляду справи по суті.

Пунктом 2.3. Положення визначено, що балансоутримувач - юридична особа, на балансі якої знаходиться житловий комплекс; житловий комплекс - єдиний комплекс нерухомого майна, що утворений земельною ділянкою у встановлених межах, розміщеним на ній жилим багатоквартирним будинком або його частиною разом зі спорудами та інженерними мережами, які створюють цілісний майновий комплекс.

Відповідно до п. 1.3 Положення, загальні збори об'єднання вирішують питання про:

1.3.1 прийняття житлового комплексу на баланс об'єднання;

1.3.2 залишення житлового комплексу або його частини на балансі попереднього балансоутримувача (за умови укладення з ним відповідного договору);

1.3.3 передачу житлового комплексу або його частини на баланс іншої юридичної особи, статут якої передбачає можливість провадження такої діяльності, та укладення з цією юридичною особою відповідного договору.

Суд зазначає, що вживаний у Положенні термін житловий комплекс , з урахуванням закріпленої Положенням дефініції, за своїм змістом є ширшим за поняття багатоквартирний житловий будинок та охоплює його. При цьому, вимог щодо вчинення об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку будь - яких інших дій, як передумову для ініціювання процедури передачі житлового комплексу з балансу на баланс, вказане Положення не містить.

У відповідності до пунктів 3.1 та 3.2. Положення для приймання-передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс утворюється відповідна комісія. У разі прийняття рішення про передачу житлового комплексу на баланс об'єднання утворюється комісія у складі представників попереднього балансоутримувача та об'єднання, а у разі прийняття рішення про передачу житлового комплексу або його частини на баланс іншої юридичної особи, статут якої передбачає можливість провадження такої діяльності, - у складі представників попереднього балансоутримувача, юридичної особи, на баланс якої передається майно, та об'єднання. Комісія визначає технічний стан житлового комплексу або його частини відповідно до вимог законодавства та складає акт приймання-передачі згідно з додатком до цього Порядку.

Згідно до пункту 3.4. Положення передача житлового комплексу або його частини з балансу на баланс проводиться разом з відповідною технічною документацією (інвентарна справа, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж тощо).

При цьому, в пункті 3.4. Положення зазначається, що акт приймання-передачі затверджується наказом управління житлового-комунального господарства відповідно до поданих районною адміністрацією наступних документів:

3.4.1. розпорядження голови районної адміністрації про передачу житлового будинку з балансу ЛКП на баланс ОСББ - 1 примірник;

3.4.2 акта приймання-передачі житлового будинку з балансу на баланс - 3 примірники;

3.4.3 копії Статуту об'єднання - 1 примірник;

Датою передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс є дата затвердження акта приймання-передачі (п. 3.8 Положення).

Отже, Львівською міською радою, як органом місцевого самоврядування, в межах своїх повноважень було визначено процедуру передачі житлового комплексу з балансу міської ради на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку. Відповідний нормативний акт, яким закріплено таку процедуру, не оспорений та не скасований.

При цьому, вказана процедура (з урахуванням п. 3.8 Положення) може вважатися завершеною лише і виключно після затвердження акта приймання-передачі. До означеного моменту, відповідний житловий комплекс не може вважатися таким, що його передано на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку.

Відповідно до п.2.4 Положення про Галицьку районну адміністрацію, затвердженого рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 01.11.2016р. №977 (зі змінами та доповненнями) до основних завдань Галицької районної адміністрації Львівської міської ради віднесено контроль за діяльністю підпорядкованих підприємств, установ та організацій.

Окрім цього, відповідно до п. 1.1 статуту Львівського комунального підприємства Цитадель - Центр (публічно доступний за веб-посиланням https://city-adm.lviv.ua/public-information/utilities/halytskyi-raion/lkp-tsytadel-tsentr/statut/1010/download?cf_id=36).

Львівське комунальне підприємство Цитадель-центр створене Львівською міською радою ухвалою від 31.05.2011р. №1079 та підпорядковане районній адміністрації - Галицького району, яке є представником власника - територіальної громади м. Львова і є органом до сфери управління якого входить комунальне підприємство.

Відповідно до п. 4.1.35 Положення про ОСОБА_1 житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради, затвердженого рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 11.08.2017р. №704 (зі змінами та доповненнями), до компетенції департаменту належить, зокрема, затвердження актів приймання-передачі багатоквартирних будинків в управління об'єднанням співвласників багатоквартирних будинків.

Отже, Положення, встановлюючи процедуру передачі житлового комплексу з балансу міської ради на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, покладає на відповідних суб'єктів також обов'язки, пов'язані із реалізацією такої процедури, а саме:

- на ЛКП Цитадель-Центр - в частині утворення відповідної комісії, визначення технічного стану житлового комплексу або його частини відповідно до вимог законодавства складення акту приймання-передачі, передачі відповідної технічної документації;

- на Галицьку районну адміністрацію Львівської міської ради - в частині передання до ОСОБА_1 житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради розпорядження голови районної адміністрації про передачу житлового будинку з балансу ЛКП на баланс ОСББ, акта приймання-передачі житлового будинку з балансу на баланс у 3 примірниках, копії Статуту об'єднання;

- на ОСОБА_1 житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради - в частині затвердження акту приймання - передачі;

- на ОСОБА_2 комунальної власності ОСОБА_1 економічного розвитку Львівської міської ради - в частині затвердження акту приймання - передачі.

Вказане також підтверджується наявними у справі матеріалами, зокрема розпорядженням Галицької районної адміністрації Львівської міської ради від 25.10.2017р. №358 Про передачу будинку №4 на вул. Котляревського з балансу ЛКП Цитадель-Центр на баланс (управління) об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Котляревського-4 , ОСОБА_6 приймання-передачі будинку №4 по вул.Котляревського з балансу ЛКП Цитадель-центр на баланс (управління) ОСББ Котляревського-4 , листом Галицької районної адміністрації Львівської міської ради від 30.11.2017р. №4-31-2888, ОСОБА_2 комунальної власності ОСОБА_1 економічної політики Львівської міської ради від 02.01.2018р., зауваженнями до акту приймання-передачі та проекту наказу Про затвердження акту приймання-передачі багатоквартирного будинку в цілому на вул. І.Котляревського №4 у м. Львові з балансу ЛКП Цитадель-центр Галицької районної адміністрації в управління ОСББ Котляревського-4 , листом ОСОБА_1 житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради від 10.01.2018р. №4-25-10.

Висновки суду про можливість передачі об'єктів нерухомості на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку узгоджуються із обов'язковою до врахування практикою Верховного суду, зокрема - із постановою Верховного Суду від 18.09.2018р. у справі №916/782/17.

Проаналізувавши наявні у справі матеріали, Суд доходить висновку, що Позивачем було вчинено всі залежні від нього дії для передачі житлового будинку на його баланс.

Вказана вище процедура була розпочата Позивачем шляхом звернення до Галицької районної адміністрації м.Львова із листом щодо передачі житлового комплексу за адресою м.Львів, вул.І.Котляревського, 4 на баланс ОСББ Котляревського-4 , що підтверджується копією листа від 02.10.2017р. №2. Більше того, необхідність передачі житлового будинку на баланс Позивача у даному конкретному випадку була додатково підтверджена і розпорядженням Галицької районної адміністрації від 25.10.2017р. №358 Про передачу будинку №4 на вул. Котляревського з балансу ЛКП Цитадель-Центр на баланс (управління) об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Котляревського-4 .

Натомість, у зауваженнях до акту приймання-передачі та проекту наказу Про затвердження акту приймання-передачі багатоквартирного будинку в цілому на вул. І.Котляревського №4 у м. Львові з балансу ЛКП Цитадель-центр Галицької районної адміністрації в управління ОСББ Котляревського-4 було вказано, що нежитлові приміщення підвалу під індексами 1,2,3,4 загальною площею 74,0кв.м., які є предметом договору оренди від 14.03.2016р. №Ф-100090-16 ОСОБА_2 комунальної власності ОСОБА_1 економічної політики вважає за необхідне передати на баланс ЛКП Агенція ресурсів Львівської міської ради по акту приймання-передачі.

ОСОБА_1 житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради від 10.01.2018р. №4-25-10 повідомлено, що на підставі згаданих вище зауважень пакет документів щодо передачі житлового комплексу з балансу на баланс було повернуто на доопрацювання.

Відтак, Акт приймання-передачі будинку №4 по вул. Котляревського з балансу ЛКП Цитадель-центр на баланс (управління) ОСББ Котляревського-4 не було затверджено, що в подальшому унеможливило здійснення відповідної передачі житлового комплексу на баланс Позивача. Тобто, було прийнято рішення про незатвердження конкретного вказаного акту приймання-передачі.

При цьому, із системного аналізу чинного законодавства та матеріалів справи, зокрема Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку , Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку , Положення про порядок передачі житлового комплексу, його частини з балансу міської ради на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку або іншої юридичної особи та розпорядження Галицької районної адміністрації від 25.10.2017р. №358 Про передачу будинку №4 на вул. Котляревського з балансу ЛКП Цитадель-Центр на баланс (управління) об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Котляревського-4 вбачається, що таким не встановлено будь - яких підстав для відмови у передачі житлового будинку на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку чи передачі такого будинку лише частково або за певних умов.

Доказів повного виконання процедури передачі житлового комплексу на баланс Позивача до матеріалів справи не надано. Отже, на думку суду, в даному спірному випадку має місце безпідставна відмова Відповідачів у передачі багатоквартирного будинку № 4 по вул. Котляревського у місті Львові на баланс ОСББ Котляревського-4 (у проведенні повної процедури такої передачі), що є порушенням законних прав об'єднання співвласників спірного багатоквартирного будинку, та законних інтересів мешканців будинку.

При цьому суд бере до уваги те, що Галицька районна адміністрація Львівської міської ради та Львівське комунальне підприємство Цитадель-центр не заперечують щодо передачі будинку №4 на вул.І.Котляревського у м. Львові з балансу ЛКП Цитадель-Центр на баланс (управління) ОСББ Котляревського-4 , про що ними було вказано у відповідних відзивах.

Щодо доводів Відповідачів про те, що нежитлові приміщення підвалу під індексами 1, 2, 3, 4 загальною площею 74,0кв.м. в будинку № 4 по вул. Котляревського у місті Львові підлягають передачі на баланс ЛКП Агенція ресурсів Львівської міської ради, суд зазначає наступне.

Відповідно до п.2 рішення Львівської міської ради від 13.06.2016р. №448 Про сприяння у створенні об'єднання співвласників багатоквартирних будинків у м. Львові , при створенні об'єднання співвласників багатоквартирних будинків у м.Львові балансоутримувачам (комунальним підприємствам) будівель здійснювати передачу за актом приймання-передачі нежитлових приміщень, які виступають окремими об'єктами цивільно-правових відносин, на баланс Львівського комунального підприємства Агенція ресурсів Львівської міської ради .

Відповідно до ст. 179 Цивільного кодексу України річчю є предмет матеріального світу, щодо якого можуть виникати цивільні права та обов'язки.

Статтею 382 Цивільного кодексу України передбачено, що квартирою є ізольоване помешкання в житловому будинку, призначене та придатне для постійного у ньому проживання. Усі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку. Спільним майном багатоквартирного будинку є приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб усіх співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташований багатоквартирний будинок та його прибудинкова територія, у разі державної реєстрації таких прав.

Згідно ст.385 Цивільного кодексу України власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (будинках) для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку (будинків) можуть створювати об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (будинків). Таке об'єднання є юридичною особою, що створюється та діє відповідно до закону та статуту.

Відповідно до статті 1 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку допоміжні приміщення багатоквартирного будинку - приміщення, призначені для забезпечення експлуатації будинку та побутового обслуговування його мешканців (колясочні, комори, сміттєкамери, горища, підвали, шахти і машинні відділення ліфтів, вентиляційні камери та інші підсобні і технічні приміщення); нежитлове приміщення - ізольоване приміщення в багатоквартирному будинку, що не належить до житлового фонду і є самостійним об'єктом нерухомого майна; спільне майно багатоквартирного будинку - приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди і його прибудинкова територія.

Частиною 2 ст.10 Закону України Про приватизацію житлового фонду передбачається, що власники квартир багатоквартирних будинків та житлових приміщень у гуртожитку є співвласниками допоміжних приміщень у будинку чи гуртожитку, технічного обладнання, елементів зовнішнього благоустрою і зобов'язані брати участь у загальних витратах, пов'язаних з утриманням будинку і прибудинкової території відповідно до своєї частки у майні будинку чи гуртожитках. Допоміжні приміщення (кладові, сараї та ін.) передаються у власність квартиронаймачів безоплатно і окремо приватизації не підлягають.

Крім того, в Рішенні Конституційного суду України від 09.11.2011р. у справі №14-рп/2011 розтлумачено, що положення пункту 2 статті 10 Закону України Про приватизацію державного житлового фонду від 19 червня 1992р. зі змінами необхідно розуміти так, що власники квартир дво- або багатоквартирних житлових будинків та житлових приміщень у гуртожитку, незалежно від підстав набуття права власності на такі квартири, житлові приміщення, є співвласниками допоміжних приміщень у будинку чи гуртожитку, технічного обладнання, елементів зовнішнього благоустрою.

Допоміжні приміщення (підвали, сараї, кладовки, горища, колясочні і т. ін.) передаються безоплатно у спільну власність громадян одночасно з приватизацією ними квартир (кімнат у квартирах) багатоквартирних будинків. Підтвердження права власності на допоміжні приміщення не потребує здійснення додаткових дій, зокрема створення об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, вступу до нього. (Рішення Конституційного суду України від 02.03.2004р. №4-рп/2004 у справі за конституційним зверненням ОСОБА_7 та інших громадян про офіційне тлумачення положень пункту 2 статті 10 Закону України Про приватизацію державного житлового фонду та за конституційним поданням 60 народних депутатів України про офіційне тлумачення положень статей 1, 10 цього Закону (справа про права співвласників на допоміжні приміщення багатоквартирних будинків)).

Аналогічна позиція щодо визначення поняття допоміжні приміщення та прав власників квартир на них відображена, зокрема у постанові Верховного суду України від 22.02.2018р. у справі №914/1951/13, постанові Верховного суду України від 19.04.2018р. у справі №916/2352/16.

Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів), затвердженими постановою Кабінету міністрів України від 30.11.2016 р. №929, визначено, що ізольоване приміщення - частина будівлі або її відділення, які мають окремий вхід іззовні, освітлення, вентиляцію (природну або механічну) та відокремлені стінами і перекриттям.

Згідно з відомостями технічного паспорту від 01.11.2004р. №920 та ОСОБА_6 общего осмотра жилого дома від 09.11.1981р. окремий вхід ззовні з вулиці Котляревського 4 до підвальних приміщень під інд. 1, 2, 3, 4 відсутній.

Крім того в ОСОБА_6 від 21.02.2018р., затвердженим директором ЛКП Цитадель - центр відображено, що внаслідок обстеження підвальних приміщень під інд. 1, 2, 3, 4 в будинку № 4 по вул. І.Котляревського було зафіксовано наявність димового каналу з наявною у ньому тягою та замурованих чисток димових каналів.

Наявність у вказаних приміщеннях димового каналу та замурованих чисток димових каналів свідчить, на думку суду, про їх зв'язок з функціонуванням житлового будинку, а відсутність окремого входу ззовні з вул. Котляревського 4 - про неможливість використовувати їх як окремий об'єкт нерухомого майна.

Отже, системний аналіз приписів п.2 рішення Львівської міської ради від 13.06.2016р. №448 Про сприяння у створенні об'єднання співвласників багатоквартирних будинків у м. Львові в контексті статей 179, 382 Цивільного кодексу України, ст.1 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку , ст. 10 Закону України Про приватизацію житлового фонду та згаданих вище рішень Конституційного суду України, дозволяє дійти висновку, що окремими об'єктами цивільно-правових відносин (тобто такими, щодо яких можуть виникати окремі права та які можуть перебувати на окремому обліку) можуть виступати лише нежитлові приміщення у складі багатоквартирного житлового будинку.

Суд також зазначає, і аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 18.07.2018р. у справі №916/2069/17, що допоміжними приміщеннями мають вважатися всі без винятку приміщення багатоквартирного житлового будинку, незалежно від наявності або відсутності в них того чи іншого обладнання, адже їх призначенням є обслуговування не лише будинку, а й власників квартир, підвищення життєвого комфорту і наявність різних способів задоволення їх побутових потреб, пов'язаних із життєзабезпеченням. І лише приміщення, що з самого початку будувалися як такі, використання яких мало інше призначення (магазини, перукарні, офіси, поштові відділення тощо), залишаються тими, що не підпадають під правовий режим допоміжних приміщень.

За таких обставин суд дійшов висновку про те, що підвальні приміщення під інд. 1, 2, 3, 4 є допоміжними приміщеннями житлового будинку №4 на вул. Котляревського в розумінні Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку .

Враховуючи вищевикладене, а також те, що згідно з ст.1 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку самостійним об'єктом нерухомого майна є виключно нежилі приміщення багатоквартирного будинку, суд не може погодитись з аргументами відповідачів щодо того, що підвальні приміщення під інд. 1, 2, 3, 4 в житловому будинку №4 на вул. Котляревського повинні бути передані на баланс ЛКП Агенція ресурсів Львівської міської ради , оскільки такі є невід'ємною складовою (становлять собою невід'ємну частину) житлового будинку, який підлягає передачі на баланс Позивача.

Більше того, рішення Львівської міської ради від 13.06.2016р. №448 Про сприяння у створенні об'єднання співвласників багатоквартирних будинків у м. Львові за своїм змістом не встановлює жодних правових підстав для відмови у передачі житлового будинку на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку чи зупинення процедури такої передачі із огляду на наявність у житловому будинку приміщень, які виступають окремими об'єктами цивільно-правових відносин.

Із цих підстав, суд відхиляє посилання Відповідачів на положення п.2 рішення Львівської міської ради від 13.06.2016р. №448 Про сприяння у створенні об'єднання співвласників багатоквартирних будинків у м. Львові , як на підставу своїх заперечень проти заявлених позовних вимог.

Щодо позовних вимог щодо передання Позивачу документації щодо технічного стану житлового комплексу за адресою м. Львів, вул. І. Котляревського 4 та документацію щодо бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності, суд зазначає наступне.

Відповідно до Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу України від 17.05.2005р. №76, балансоутримувач будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд - це власник або юридична особа, яка за договором з власником утримує на балансі відповідне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном і несе відповідальність за його експлуатацію згідно з законом.

Відповідно до п.1.2 Правил управління будинком, спорудами, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України, від 02.02.2009 №13 управління будинком - дії, спрямовані на забезпечення сталого функціонування будинку та прибудинкової території відповідно до їх цільового призначення і збереження їх споживчих якостей, а також на організацію забезпечення потреби мешканців будинку в отриманні житлово-комунальних послуг відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил.

Аналогічно, відповідно до п.1.3 Порядку проведення технічного розслідування обставин та причин виникнення аварій, пов'язаних з використанням газу в побуті, затвердженому наказом МНС України 27.04.2012р. №734 балансоутримувач будинку, споруди, житлового комплексу - власник (територіальні органи міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, об'єднання співвласників багатоквартирних будинків або інші); юридична особа (виконавець послуг з утримання житлових приміщень, будинків, комплексів (житлово-експлуатаційні організації тощо)), яка за договором з власником утримує на балансі відповідне майно, а також веде фінансову, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном і відповідає за його експлуатацію.

Із аналізу цитованих норм у їх сукупності, можна дійти висновку, що перебування нерухомого майна на балансі передбачає, зокрема, його утримання та управління таким майном. В свою чергу, передання об'єкту нерухомості на баланс (в управління) передбачає і передання новому балансоутримувачу відповідної документації, пов'язаної зі здійсненням утримання та управління нерухомим майном.

Так, відповідно до ст.6 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку , колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об'єднання, у тримісячний строк з дня державної реєстрації об'єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж. У разі відсутності документації на багатоквартирний будинок колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об'єднання, протягом півроку з дня державної реєстрації об'єднання відновлює її за власний рахунок.

Відповідно до п.2.1 Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, для приймання-передачі об'єкта в управління утворюється відповідна комісія у складі представників попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, власників, співвласників та особи, що буде здійснювати управління будинком. Комісію очолює представник сторони, яка приймає. Комісія визначає технічний стан об'єкта відповідно до вимог законодавства та складає акт приймання-передачі об'єкта в управління (з управління) (далі - акт приймання-передачі об'єкта). Кожній із сторін, що бере участь у прийманні-передачі об'єкта, надається примірник акта приймання-передачі, підписаний членами комісії та затверджений керівництвом кожної сторони - юридичної особи.

Пунктом 1.2 Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затвердженими наказом Держжитлокомунгоспу України від 17.05.2005р. №76, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2005р. за №927/11207 визначено перелік технічної документації постійного зберігання до якого включаються: технічний паспорт на квартирний (багатоповерховий) житловий будинок; проектно-кошторисна документація зі схемами влаштування внутрішньобудинкових мереж водопостачання, каналізації, центрального опалення, тепло-, газо-, електропостачання тощо; акти державної комісії про приймання жилого будинку в експлуатацію; паспорти котельного господарства, котлові книги, у разі наявності вбудованих та прибудованих котелень; паспорти ліфтового господарства; акти приймання-передачі жилого будинку у разі зміни його власника чи балансоутримувача.

Відповідно до п.2.2. Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд , затверджених наказом Міністерства з питань-житлово-комунального господарства України від 02.02.2009р. за №13 при передачі об'єкта в управління попередній балансоутримувач чи особа, що здійснювала управління будинком, надає замовнику, а замовник передає особі, що буде здійснювати управління будинком, оригінали або належним чином завірені копії документів (у разі зберігання оригіналів документів у місцевих архівах):

щодо технічного стану об'єкта, у тому числі:

- план земельної ділянки з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані, виготовлений відповідно до вимог Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998р. №56 (z0393-98), зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 23.06.1998р. за №393/2833;

- паспорт об'єкта та земельної ділянки;

- проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на кожний будинок та споруду об'єкта;

- акт технічного стану об'єкта на момент приймання-передачі;

- схеми внутрішньобудинкових мереж централізованого постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення тощо;

- виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення);

- паспорти котельного господарства, котлові книги;

- паспорти ліфтового господарства;

- кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту;

- акти технічного огляду;

- журнали заявок мешканців об'єкта;

- протоколи виміру опору ізоляції електромереж;

- протоколи огляду системи вентиляції;

- щодо бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності за об'єктом;

- обліку мешканців об'єкта, а також власників, співвласників окремих приміщень об'єкта, які у ньому не мешкають;

- правовідносин попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, з юридичними або фізичними особами у сфері надання та оплати житлово-комунальних послуг, найму, оренди та користування приміщеннями об'єкта;

- планових заходів за попередній та на поточний роки, необхідних для утримання об'єкта відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил та для збереження належного технічного стану будівельних елементів, конструкцій та мереж об'єкта.

З підстав наведеного суд доходить висновків, що з аналізу наведених вище норм права слідує, що сторонам необхідно вжити такі заходи, як утворити відповідну комісію, визначити комісії технічний стан об'єкта відповідно до вимог законодавства та скласти акт приймання-передачі об'єкта, тобто ці заходи передують передачі відповідної документації на будинок, оскільки така передача є неможливою окремо від наведених дій, так як вона здійснюється одночасно з підписанням сторонами відповідного акта. Аналогічну правову позицію викладено, зокрема в постанові Верховного суду від 19.04.2018р. у справі №916/884/17.

Відтак, передача житлового будинку на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку передбачає, зокрема, і передачу новому балансоутримувачу переліченої вище документації. У вказаному контексті суд звертає увагу і на приписи п.3.4 Положення про порядок передачі житлового комплексу, його частини з балансу міської ради на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку або іншої юридичної особи. Втім, доказів передачі такої документації у повному обсязі до матеріалів справи не надано і Відповідачами такої не доведено. Аналогічну правову позицію викладено, зокрема у постанові Верховного Суду від 20.02.2018р. у справі №916/255/17.

Таким чином, беручи до уваги вищевикладене, а також розпорядження Галицької районної адміністрації від 25.10.2017р. №358 Про передачу будинку №4 на вул. Котляревського з балансу ЛКП Цитадель-Центр на баланс (управління) об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Котляревського-4 (доказів скасування якого суду не надано), суд робить висновок, що ОСББ Котляревського-4 вправі вимагати передачі йому будинку на баланс у відповідності до встановленої Львівською міської радою процедури.

З підстав наведеного, суд доходить висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення у повному обсязі.

Згідно з ст. 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Частиною 1 статті 77 ГПК України передбачено, що обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

У відповідності до ст. 78 ГПК України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.

Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування (ст. 79 ГПК України).

Зазначені вище норми процесуального закону спрямовані на реалізацію статті 13 Господарського процесуального кодексу України. Згідно з положеннями цієї статті судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Відповідно до частини 5 статті 236 Господарського процесуального кодексу України обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

За приписами статті 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Суд також бере до уваги позицію ЄСПЛ, зазначену у п.58. рішення ЄСПЛ у справі Серявін та інші проти України зазначено, що суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов'язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов'язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов'язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення. Хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов'язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень. Ще одне призначення обґрунтованого рішення полягає в тому, щоб продемонструвати сторонам, що вони були почуті. Крім того, вмотивоване рішення дає стороні можливість оскаржити його та отримати його перегляд вищестоящою інстанцією. Лише за умови винесення обґрунтованого рішення може забезпечуватись публічний контроль здійснення правосуддя.

За таких обставин суд дійшов висновку про те, що Відповідачами по справі не спростовано доводів позовної заяви, хоч їм було створено усі можливості для надання заперечень, судом не виявлено на підставі наявних документів у справі інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору. З цих підстав, позовні вимоги ОСББ Котляревського-4 до Львівського комунального підприємства Цитадель-Центр , Галицької районної адміністрації Львівської міської ради, ОСОБА_1 житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради, управління комунальної власності ОСОБА_1 економічного розвитку Львівської міської ради, Львівської міської ради є мотивованими та обґрунтованими, підлягають до задоволення у повному обсязі.

Відповідно до ч.1 ст.123 ГПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи.

Приписами частини другої вказаної статті встановлено, що розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Згідно ч.1 ст.4 Закону України Про судовий збір судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Відповідно до п.2 ч.2 ст.4 Закону України Про судовий збір за подання до господарського суду позовної заяви немайнового характеру ставка судового збору встановлюються у розмірі 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Нормою статті 7 Закону України Про Державний Бюджет України на 2018 рік установлено у 2018 році прожитковий мінімум на одну працездатну особу в розрахунку на місяць у розмірі 1762 гривень.

Як доказ сплати судових витрат Позивачем подано Платіжне доручення від 06.08.2018р. №8 про сплату судового збору за подання позовної заяви до господарського суду в розмірі 1762грн. Оригінал вказаного платіжного доручення є додатком до позовної заяви.

Станом на час розгляду справи по суті Учасниками справи не надано суду належних, достатніх та допустимих доказів в підтвердження факту здійснення інших судових витрат.

Окрім того, суд зазначає що Відповідачі наданим чинним законодавством правом на відшкодування документально підтверджених судових витрат не скористалися.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.129 ГПК України судовий збір у справі покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

З підстав наведеного, а також недоведення Позивачем в порядку, визначеному главою 8 розділу 1 ГПК України іншого розміру судових витрат, окрім суми сплаченого Позивачем за подання позовної заяви до господарського суду судового збору в розмірі 1762грн., недоведення Відповідачами розміру понесених у справі судових витрат суд дійшов висновків про те, що судові витрати у справі, а саме сплачений Позивачем за подання позовної заяви до господарського суду судовий збір в розмірі 1762грн. слід покласти на Сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог, стягнути з Відповідача-1, Відповідача-2, Відповідача-3 та Відповідача-4 на користь Позивача рівними частинами по 440,50грн. судового збору.

Враховуючи вищенаведене, керуючись п.4 ч.3 ст.129 Конституції України, ст.ст. .4, 13, 27, 42, 43, 46, 73, 74, 76,-79, 80, 81, 86, 129, 165, 205, 216, 222, 235, 236 Господарського процесуального кодексу України, ст.ст.3, 6, 11, 15, 16, 382, 385 Цивільного кодексу України, ст.ст. 1, 6 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку , ст. 1 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку , суд

УХВАЛИВ:

1. Позов задоволити повністю.

2. Зобов'язати Львівське комунальне підприємство Цитадель-Центр (79000, Львівська область, м.Львів, вул.Коперника, буд.22; ідентифікаційний код: 20773129), Галицьку районну адміністрацію Львівської міської ради (79000, Львівська область, м.Львів, вул.Ф.Ліста, буд.1; ідентифікаційний код: 20773129), ОСОБА_1 житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради (79008, Львівська область, м.Львів, пл.Ринок, буд.1; ідентифікаційний код; 34814670), ОСОБА_2 комунальної власності ОСОБА_1 економічного розвитку Львівської міської ради (79008, Львівська область, м.Львів, пл. Галицька, буд.15, ідентифікаційний код: 25558625) передати на баланс Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Котляревського-4 (79013, Львівська область, м.Львів, вул.Котляревського, буд.4, ідентифікаційний код: 41618324) житловий комплекс (єдиний комплекс нерухомого майна, що утворений земельною ділянкою у встановлених межах, розміщеним на ній жилим багатоквартирним будинком або його частиною разом зі спорудами та інженерними мережами, які створюють цілісний майновий комплекс) за адресою м. Львів, вул. І. Котляревського, 4, а саме:

1) зобов'язати Львівське комунальне підприємство Цитадель-Центр (79000, Львівська область, м.Львів, вул.Коперника, буд.22; ідентифікаційний код: 20773129) визначити технічний стан житлового комплексу за адресою м. Львів, вул. І. Котляревського, 4 та скласти акт приймання - передачі;

2) зобов'язати Львівське комунальне підприємство Цитадель-Центр (79000, Львівська область, м.Львів, вул.Коперника, буд.22; ідентифікаційний код: 20773129) передати Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку Котляревського-4 (79013, Львівська область, м.Львів, вул.Котляревського, буд.4, ідентифікаційний код: 41618324) план земельної ділянки, технічний паспорт будинку та відповідну технічну документацію житлового комплексу за адресою м. Львів, вул. І. Котляревського, 4 інвентарну справу, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж тощо;

3) зобов'язати Львівське комунальне підприємство Цитадель-Центр (79000, Львівська область, м.Львів, вул.Коперника, буд.22; ідентифікаційний код: 20773129) передати об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку Котляревського-4 документацію щодо технічного стану житлового комплексу за адресою м. Львів, вул. І. Котляревського 4, у тому числі: план земельної ділянки з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані, виготовлений відповідно до вимог Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА А-2.04-02-98), затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998 за № 56, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 23.06.1998 за № 393/2833; паспорт житлового комплексу та земельної ділянки; проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на будинок; акт технічного стану житлового комплексу на момент приймання-передачі; схеми внутрішньо будинкових мереж централізованого постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення тощо; виконавчі креслення контурів заземлення; паспорти котельного господарства, котлові книги; кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту; акти технічного огляду житлового комплексу; журнали заявок мешканців житлового комплексу; протоколи виміру опору ізоляції електромереж; протоколи огляду системи вентиляції;

4) зобов'язати Львівське комунальне підприємство Цитадель-Центр (79000, Львівська область, м.Львів, вул.Коперника, буд.22; ідентифікаційний код: 20773129) передати об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку Котляревського-4 документацію щодо бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності за житловим комплексом за адресою м. Львів, вул. І. Котляревського 4: облік мешканців будинку, а також власників, співвласників окремих приміщень житлового комплексу, у тому числі, які у ньому мешкають; правовідносини з юридичними або фізичними особами у сфері надання та оплати житлово-комунальних послуг, найму, оренди та користування приміщеннями житлового комплексу; планових заходів за попередній та на поточний роки, необхідні для утримання житлового комплексу відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил та для забезпечення належного технічного стану будівельних елементів, конструкцій та мереж житлового комплексу.

5) зобов'язати Галицьку Районну адміністрацію Львівської міської ради (79000, Львівська область, м.Львів, вул.Ф.Ліста, буд.1; ідентифікаційний код: 20773129) подати до ОСОБА_1 житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради копії: розпорядження голови Галицької районної адміністрації Львівської міської ради про передачу житлового комплексу по вул. Котляревського 4 у м. Львові з балансу ЛКП Цитадель-Центр на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Котляревського-4 в одному примірнику; акту приймання-передачі житлового комплексу по вул. Котляревського 4 у м. Львові у трьох примірниках; статуту об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Котляревського -4 в одному примірнику.

6) зобов'язати ОСОБА_1 житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради (79008, Львівська область, м.Львів, пл.Ринок, буд.1; ідентифікаційний код; 34814670) та ОСОБА_2 комунальної власності ОСОБА_1 економічного розвитку Львівської міської ради затвердити акт приймання - передачі житлового комплексу по вул. Котляревського 4 у м. Львові.

3. Стягнути з Львівського комунального підприємства Цитадель-Центр (79000, Львівська область, м.Львів, вул.Коперника, буд.22; ідентифікаційний код: 20773129) на користь Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Котляревського-4 (79013, Львівська область, м.Львів, вул.Котляревського, буд.4, ідентифікаційний код: 41618324) 440,50грн. судового збору.

4 . Стягнути з Галицької районної адміністрації Львівської міської ради (79000, Львівська область, м.Львів, вул.Ф.Ліста, буд.1; ідентифікаційний код: 20773129) на користь Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Котляревського-4 (79013, Львівська область, м.Львів, вул.Котляревського, буд.4, ідентифікаційний код: 41618324) 440,50грн. судового збору.

5. Стягнути з ОСОБА_1 житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради (79008, Львівська область, м.Львів, пл.Ринок, буд.1; ідентифікаційний код; 34814670) на користь Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Котляревського-4 (79013, Львівська область, м.Львів, вул.Котляревського, буд.4, ідентифікаційний код: 41618324) 440,50грн. судового збору.

6 . Стягнути з ОСОБА_2 комунальної власності ОСОБА_1 економічного розвитку Львівської міської ради (79008, Львівська область, м.Львів, пл. Галицька, буд.15, ідентифікаційний код: 25558625) на користь Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Котляревського-4 (79013, Львівська область, м.Львів, вул.Котляревського, буд.4, ідентифікаційний код: 41618324) 440,50грн. судового збору.

7. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

8. Рішення набирає законної сили в порядку та строк, передбачені ст.241 ГПК України.

9. Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку в порядку та строки, визначені главою І розділу IV Господарського процесуального кодексу України.

Веб-адреса Єдиного державного реєстру судових рішень, розміщена на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет: http://reyestr.court.gov.ua/.

Повний текст рішення складено 20.12.2018р.

Головуючий суддя Фартушок Т. Б.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення17.12.2018
Оприлюднено22.12.2018
Номер документу78749331
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/1437/18

Ухвала від 18.02.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Фартушок Т. Б.

Ухвала від 18.02.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Фартушок Т. Б.

Ухвала від 08.02.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Фартушок Т. Б.

Ухвала від 08.02.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Фартушок Т. Б.

Ухвала від 08.02.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Фартушок Т. Б.

Рішення від 17.12.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Фартушок Т. Б.

Ухвала від 12.12.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Фартушок Т. Б.

Ухвала від 12.12.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Фартушок Т. Б.

Рішення від 28.11.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Фартушок Т. Б.

Ухвала від 20.11.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Фартушок Т. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні