Рішення
від 21.12.2018 по справі 320/6813/18
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 грудня 2018 року 320/6813/18

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Балаклицького А.І., розглянувши в м. Києві в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом кандидата на посаду Ковалівського сільського голови Васильківського району Київської області ОСОБА_1 до Васильківської районної виборчої комісії Київської області, третя особа: ОСОБА_2 про визнання протиправною та скасування постанови

в с т а н о в и в:

Кандидат на посаду Ковалівського сільського голови Васильківського району Київської області ОСОБА_1 звернулась до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Васильківської районної виборчої комісії Київської області, в якому просить суд:

- визнати протиправною та скасувати постанову Васильківської районної виборчої комісії Київської області №18 від 14.12.2018 "Про затвердження нового складу дільничної виборчої комісії на виборчій дільниці №321034" в частині включення до складу дільничної виборчої комісії ОСОБА_2.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначила, що оскаржувана постанова в частині включення до складу дільничної виборчої комісії ОСОБА_2 є незаконною та прийнята з порушенням вимог ст. 21 Закону України "Про місцеві вибори", оскільки ОСОБА_2 не має право голосу на перших виборах депутатів Ковалівської сільської ради Васильківського району Київської області Ковалівської об'єднаної територіальної громади і Ковалівського сільського голови Васильківського району. При цьому, позивач зауважила, що кандидатура ОСОБА_2 до складу дільничної виборчої комісія мала бути відхилена відповідачем як така, що не відповідає вимогам Закону України "Про місцеві вибори".

Відповідач правом на подання відзиву на позовну заяву не скористався.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 19.12.2018 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено її до розгляду в судовому засіданні на 21.12.2018.

Вказаною ухвалою суду залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, ОСОБА_2.

До початку розгляду справи по суті представник позивача та член Васильківської РВК подали до суду заяви про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Третя особа у судове засідання не з'явилась.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи, що для розгляду і вирішення даної справи відсутня потреба у заслуховуванні свідків чи експертів, а також немає інших перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, судом прийнято рішення про розгляд справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами та доказами.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з таких підстав.

Постановою Центральної виборчої комісії від 12.10.2018 №156 "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 23 грудня 2018 року" призначено на неділю, 23 грудня 2018 року, перші вибори депутатів Ковалівської сільської ради Васильківського району Київської області Ковалівської об'єднаної територіальної громади і Ковалівського сільського голови Васильківського району Київської області.

Постановою Ковалівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області №1 від 23.11.2018 зареєстровано ОСОБА_1 кандидатом на посаду Ковалівського сільського голови Васильківського району Київської області.

14 грудня 2018 року Васильківською районною виборчою комісією Київської області прийнято постанову №18 "Про затвердження нового складу дільничної виборчої комісії на виборчій дільниці №321034", якою затверджено новий склад дільничної виборчої комісії на виборчій дільниці №321034.

Як вбачається з постанови Васильківської районної виборчої комісії Київської області №18 від 14.12.2018, до складу дільничної виборчої комісії на виборчій дільниці №321034 включено ОСОБА_2, місце проживання якого зареєстровано в АДРЕСА_1.

Водночас, у поданні Васильківської районної партійної організації Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина" від 14.12.2018 зазначено, що місце проживання ОСОБА_2 є АДРЕСА_2.

Однак, не погоджуючись із даною постановою в частині включення до складу дільничної виборчої комісії ОСОБА_2, позивач звернулась з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Порядок утворення дільничних виборчих комісій визначено ст. 23 Закону України "Про місцеві вибори" від 14.07.2015 №595-VIII.

Так, відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону України "Про місцеві вибори" дільнична виборча комісія утворюється відповідною районною, міською (міста обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення без районного поділу), районною у місті територіальною виборчою комісією не пізніш як за 15 днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії.

Право подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій мають:

1) місцеві організації політичних партій, про утворення депутатських фракцій яких оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання;

2) місцеві організації політичних партій, кандидатів у депутати від яких зареєстровано в багатомандатних виборчих округах;

3) кандидати у депутати в одномандатних виборчих округах;

4) кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, старости.

При утворенні дільничної виборчої комісії відповідна територіальна виборча комісія визначає осіб, які підлягають включенню до складу відповідної дільничної виборчої комісії, з числа кандидатур, поданих суб'єктами подання, шляхом жеребкування, що проводиться у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією, не пізніш як на п'ятий день після закінчення строку внесення подань щодо кандидатур до складу такої комісії.

Щодо кандидатур, поданих місцевими організаціями політичних партій, про утворення депутатських фракцій яких оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання, жеребкування не проводиться. Кандидатури від таких суб'єктів подання включаються до складу кожної дільничної виборчої комісії за умови наявності відповідних подань та їх відповідності встановленим цим Законом вимогам.

Кандидатури, внесені до складу дільничної виборчої комісії, можуть бути відхилені лише з підстав їх невідповідності вимогам, зазначеним у статті 21 цього Закону, порушення вимог частин першої, другої, четвертої та п'ятої цієї статті або застосування механізму жеребкування, передбаченого цією частиною.

Рішення про відхилення кандидатур не приймається.

Згідно з ч. 4 ст. 23 Закону України "Про місцеві вибори" місцева організація партії, про утворення депутатської фракції якої оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання, місцева організація партії, кандидати в депутати від якої зареєстровані у багатомандатному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів, вносять до відповідної територіальної виборчої комісії подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій (не більше однієї особи до складу кожної дільничної комісії). Подання підписується відповідно керівником місцевої організації партії та засвідчується печаткою відповідної місцевої організації партії або печаткою організації відповідної політичної партії вищого рівня.

Зазначені подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій подаються за формою, встановленою Центральною виборчою комісією, не пізніш як за 20 днів до дня виборів.

До подання додаються:

1) ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" (ксерокопії тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) кожної запропонованої особи;

2) заяви осіб, запропонованих до складу дільничної виборчої комісії, про згоду на участь у роботі виборчої комісії від відповідного суб'єкта подання, згоду виконувати посадові обов'язки голови, заступника голови або секретаря виборчої комісії, про ненадання згоди на участь у роботі виборчої комісії іншим суб'єктам подання на відповідних виборах та з обов'язковим зазначенням відомостей про засоби зв'язку (контактний телефон);

3) копія свідоцтва про реєстрацію місцевої організації партії, засвідчена територіальним органом центрального органу виконавчої влади, до повноважень якого належать питання реалізації державної політики у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, або посвідчена нотаріально, після офіційного оголошення про початок виборчого процесу.

Водночас, частиною другою статті 23 Закону України "Про місцеві вибори" визначено, що до складу дільничної виборчої комісії можуть входити громадяни України, які відповідають вимогам статті 21 цього Закону.

Так, згідно з ч. 1 ст. 21 Закону України "Про місцеві вибори" до складу виборчої комісії, що здійснює підготовку та проведення відповідних місцевих виборів, можуть входити громадяни України, які мають право голосу на цих місцевих виборах.

При цьому, за приписами ст. 3 Закону України "Про місцеві вибори" право голосу на виборах депутатів сільської, селищної, міської ради, виборах сільського, селищного, міського голови мають громадяни України, які мають право голосу відповідно до статті 70 Конституції України, належать до відповідної територіальної громади та проживають в межах відповідного виборчого округу.

Відповідно до п. 3 Роз'яснення щодо деяких питань формування нового складу територіальних виборчих комісій та утворення дільничних виборчих комісій, що здійснюють організацію підготовки і проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії №217 від 03 вересня 2015 року, до складу дільничної виборчої комісії на місцевих виборах, що в межах однієї адміністративно-територіальної одиниці проводяться одночасно, можуть входити громадяни України, які мають право голосу згідно зі статтею 70 Конституції України та місце проживання яких зареєстровано в межах села, селища, міста, району в місті, на території яких утворено відповідну виборчу дільницю, дільнична виборча комісія якої забезпечує організацію підготовки і проведення відповідних місцевих виборів.

Таким чином, запропонована до складу дільничної виборчої комісії кандидатура особи, яка не має права голосу на відповідних місцевих виборах, підлягає відхиленню.

Як вбачається з матеріалів справи, місце проживання ОСОБА_2 згідно паспорта громадянина України НОМЕР_2, виданого Солом'янським РВ ГУ МВС України в м. Києві, зареєстроване в АДРЕСА_1.

При цьому, суд не бере до уваги подання Васильківської районної партійної організації Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина" від 14.12.2018, в якому зазначено, що місце проживання ОСОБА_2 є АДРЕСА_2, оскільки згідно довідки Червоненської сільської ради від 19.12.2018 №02-22/362 громадянин ОСОБА_2 в селі Червоне Фастівського району Київської області не зареєстрований.

З наведеного слідує, що ОСОБА_2 неправомірно включений до складу дільничної виборчої комісії на виборчій дільниці №321034, оскільки він не має право голосу на перших виборах депутатів Ковалівської сільської ради Васильківського району Київської області Ковалівської об'єднаної територіальної громади і Ковалівського сільського голови Васильківського району так як зареєстрований в місті Києві.

Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку, що постанова Васильківської районної виборчої комісії Київської області №18 від 14.12.2018 "Про затвердження нового складу дільничної виборчої комісії на виборчій дільниці №321034" в частині включення до складу дільничної виборчої комісії ОСОБА_2 є протиправною та підлягає скасуванню, оскільки прийнята у вказаній частині з порушенням вимог ст. 21, ст. 23 Закону України "Про місцеві вибори".

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідач під час розгляду справи належних і достатніх доказів, які б спростовували позицію позивача, не надав, а відтак не довів правомірності прийнятої ним оскаржуваної постанови в частині включення до складу дільничної виборчої комісії ОСОБА_2.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем за подання позовної заяви сплачено судовий збір у розмірі 704,80 грн., що підтверджується квитанцією від 19.12.2018 №0.0.1217554446.1.

Таким чином, судові витрати щодо сплати судового збору підлягають присудженню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень - Васильківської районної виборчої комісії Київської області.

Доказів понесення позивачем інших судових витрат матеріали справи не містять.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 139, 143, 159, 242-246, 250, 255, 272, 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову Васильківської районної виборчої комісії Київської області №18 від 14.12.2018 "Про затвердження нового складу дільничної виборчої комісії на виборчій дільниці №321034" в частині включення до складу дільничної виборчої комісії ОСОБА_2.

Стягнути на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1) сплачений судовий збір в розмірі 704 (сімсот чотири) грн. 80 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Васильківської районної виборчої комісії Київської області (код ЄДРПОУ 34161382).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з дня його проголошення, а на судове рішення, ухвалене до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Балаклицький А. І.

Повний текст рішення складений 21.12.2018 о 12:00 год.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.12.2018
Оприлюднено22.12.2018
Номер документу78759539
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/6813/18

Рішення від 21.12.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 19.12.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Рішення від 17.10.2018

Цивільне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Калугіна І. О.

Ухвала від 06.09.2018

Цивільне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Калугіна І. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні