Рішення
від 20.12.2018 по справі 420/5198/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/5198/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 грудня 2018 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., за участю секретаря судового засідання Рижук В.І., представника позивача - ОСОБА_1 (за довіреністю), представника відповідача - ОСОБА_2 (за довіреністю), розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ОПТІМ ТРЕЙД» до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ОПТІМ ТРЕЙД» звернулося до суду з позовом до Головного управління ДФС України в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0174811207 від 20.08.2018 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 20.08.2018 року ГУ ДФС в Одеській області на підставі висновків, викладених в акті перевірки №20905/15-32-12-07 від 13.08.2018 року, відносно ТОВ "ОПТІМ ТРЕЙД" прийнято податкове повідомлення-рішення №0174811207, яким до позивача застосовано штрафні санкції на загальну суму 307485,23 грн. Позивач вказав, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення містить в собі дані про проведення камеральної перевірки Товариства і зазначено, що на підставі акту перевірки №20905/15-32-12-07 від 13.08.2018 року та за даними Єдиного реєстру податкових накладних за звітній період грудень 2017 року, січень, лютий, березень, квітень 2018 року встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201, та згідно п.120 1 .1 ст.120 1 Податкового кодексу України застосовано штрафи. Проте, акту перевірки від 13.08.2018 року позивач не отримував, чим відповідач порушив п.86.2 ст.86, п.п.42.1 ст.42 ПК України.

Позивач зазначив, що 22.08.2017 року Чорноморською ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області в особі в.о. начальника ОСОБА_3, який діє на підставі Закону України Про державну службу з однієї сторони, та TOB ОПТІМ ТРЕЙД в особі директора ОСОБА_4, який діє на підставі статуту з іншої сторони, з метою спрощення надання податкових документів з використанням телекомунікаційних каналів зв'язку, укладено договір №220820172 про визнання електронних документів. Документи в електронному вигляді з моменту укладення договору і до 05.02.2018 року приймались та передавались каналами телекомунікаційного зв'язку без будь яких зауважень.

Позивач вказав, що 05.02.2018 року TOB ОПТІМ ТРЕЙД до Чорноморської об'єднаної ДПІ ГУ ДФС в Одеській області на підставі Договору №220820172 від 22.08.2017 року Про визнання електронних документів було направлено уточнюючу податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2017 рік. Зазначена уточнююча податкова декларація була відправлена відповідно до вимог Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої Наказом Державної податкової адміністрації України від 10.04.2008 року №233 Про подання електронної податкової звітності . Згідно електронної квитанції до зазначеної уточнюючої податкової декларації, документ доставлено до центрального рівня ДФС України 05.02.2018 року о 11:59:40. Згідно електронного витягу: Документ не прийнято. Виявлені помилки: Документ не може бути прийнятий - Відсутній укладений з платником 41424905 договір приєднання, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору .

В той же час, з метою виконання податкових зобов'язань, та з огляду на вказівку в отриманій квитанції на надсилання заяви про приєднання, TOB ОПТІМ ТРЕЙД згідно положень Наказу Міністерства фінансів України №557 від 06.06.2017 року Про затвердження порядку обміну електронними документами з контролюючими органами , 05.02.2018 року до Чорноморської об'єднаної ДПІ ГУ ДФС в Одеській області в електронному вигляді було направлено заяву №1 про приєднання до договору про визнання електронних документів №1503001 від 01.12.2017 року, яка відповідає формі заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів відповідно до Додатку 1 до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами. Згідно електронної квитанції до зазначеної заяви, документ доставлено до ДФС 05.02.2018 року о 15:47:17. Згідно електронного витягу: Помилка. Діє договір про визнання електронних документів від 22.08.2017 р. №220820172 . Зазначена електронна квитанція свідчить про те, що рішення податкового органу про відмову в реєстрації заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів було прийнято на підставі Інструкції №233.

Також позивач зазначив, що 12.02.2018 року згідно Постанови Кабінету міністрів України від 29.12.2010 року №1246 Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних та Наказу Міністерства фінансів України №557 від 06.06.2017 року Про затвердження порядку обміну електронними документами з контролюючими органами податкову накладну № 31002 від 31.01.2018 року направлено в систему ЄРПН.

Відповідно до електронної квитанції до зазначеної вище податкової накладної: Документ доставлено до центрального рівня Державної фіскальної служби України 12.02.2018 року о 16:13:16. Документ не може бути прийнятий - відсутній укладений з платником 41424905 договір приєднання, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору . Позивач вказав, що з метою виконання податкових зобов'язань, та з огляду на вказівку в отриманій квитанції на надсилання заяви про приєднання, TOB ОПТІМ ТРЕЙД повторно 12.02.2018 року в електронному вигляді було направлено заяву №2 про приєднання до договору про визнання електронних документів №1503001 від 01.12.2017 року. Згідно електронної квитанції до зазначеної вище заяви: Документ доставлено до Державної фіскальної служби України 12.02.2018 року о 16:49:52. Документ не прийнято. Помилка. Діє договір про визнання електронних документів від 22.08.2017 року №220820172 .

13.02.2018 року на адресу TOB ОПТІМ ТРЕЙД надійшов лист відповідача, відповідно до якого, на думку ГУ ДФС в Одеській області, було скомпрометовано особистий електронний ключ, та було запропоновано директору TOB ОПТІМ ТРЕЙД надати пояснення ГУ ДФС в Одеській області. Також в листі зазначено, що ГУ ДФС в Одеській області направило до відповідного АЦСК заяву щодо блокування скомпрометованих сертифікатів до прийняття рішення про поновлення або скасування скомпрометованих сертифікатів. Цього ж дня були надані письмові пояснення директора TOB ОПТІМ ТРЕЙД в ГУ ДФС в Одеській області.

Позивач зазначив, що 20.02.2018 року Товариством засобами телекомунікаційного зв'язку в систему ЄРПН направлено податкову накладну № 9001 від 09.02.2018 року. У відповідності до електронної квитанції до зазначеної вище податкової накладної: Документ доставлено до центрального рівня Державної фіскальної служби України 12.02.2018 року о 16:13:16. Документ не може бути прийнятий - відсутній укладений з платником 41424905 договір приєднання, який визначає права, та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору .

Позивач вказав, що 21.02.2018 року Товариством повторно засобами телекомунікаційного зв'язку в систему ЄРПН направлено податкову накладну №31002 від 31.01.2018 року. Згідно до електронної квитанції до зазначеної податкової накладної: Документ доставлено до центрального рівня Державної фіскальної служби України 12.02.2018 року о 16:13:16. Документ не може бути прийнятий - відсутній укладений з платником 41424905 договір приєднання, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору .

Позивач зазначив, що 15.03.2018 року Товариством засобами телекомунікаційного зв'язку в систему ЄРПН направлено податкові накладні №21001 від 21.02.2018 року, №28002 від 28.02.2018 року, 28003 від 28.02.2018 року, №28001 від 28.02.2018 року та повторно направлено податкову накладну №9001 від 09.02.2018 року. Згідно до однотипних електронних квитанцій до зазначених податкових накладних: Документ доставлено до центрального рівня ДФС 15.03.2018 року об (16:40:05 -16:40:09) Документ не прийнято. Блок даних. Невірний підпис - сертифікат відсутній в базі сертифікатів (ЕДРПОУ "41424905"); АЦСК; АЦСК TOB "Центр сертифікації ключів "Україна", серійний №010000000000000000000000000000006d34al5 виданий ОСОБА_4 .

22.03.2018 року TOB ОПТІМ ТРЕЙД підготувало і відправило заяву про приєднання до договору про визнання електронних документів №1. Згідно електронної квитанції документ доставлено до Державної фіскальної служби України 22.03.2018 в 16:08:17. Інформація - діючий/розглянутий договір відсутній. 27.03.2018 року о 09.36 год. надійшла квитанція №2 згідно якої документ прийнято.

27.03.2018 року позивачем засобами телекомунікаційного зв'язку в систему ЄРПН направлено податкові накладні №7001 від 07.03.2018 року, №31001 від 31.01.2018 року та втретє направлено податкову накладну №31002 від 31.01.2018 року. Згідно до електронних квитанцій до зазначених податкових накладних: Документ доставлено до центрального рівня ДФС 27.03.2018 року. Документ не може бути прийнятий - Відсутній укладений з платником 41424905 договір приєднання, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору .

Позивач зазначив, що прийнявши 27.03.2018 року заяву про приєднання до договору про визнання електронних документів №1 від 22.03.2018 року ДФС України документи в електронному вигляді не приймались у зв'язку з відсутністю заяви про приєднання.

Також позивач зазначив, 28.03.2018 року Товариством засобами телекомунікаційного зв'язку в систему ЄРПН повторно направлено податкові накладні №28002 від 28.02.2018 року, №28003 від 28.02.2018 року, №28001 від 28.02.2018 року, №21001 від 21.02.2018 року та втретє направлено податкову накладну №9001 від 09.02.2018 року. 29.03.2018 року позивачем засобами телекомунікаційного зв'язку в систему ЄРПН повторно направлено податкові накладні №12001 від 12.03.2018 року, №21001 від 21.03.2018 року. 06.04.2018 року позивачем засобами телекомунікаційного зв'язку в систему ЄРПН повторно направлено податкову накладну № 7001 від 07.03.2018 року.

Однак, згідно однотипних електронних квитанцій до зазначених вище податкових накладних: Документ доставлено до центрального рівня ДФС. Документ не може бути прийнятий - Відсутній укладений з платником 41424905 договір приєднання, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору .

Позивач зазначив, що 06.04.2018 року до TOB ОПТІМ ТРЕЙД надійшов лист ГУ ДФС в Одеській області про те, що скарга від 27.02.2018 року №5 щодо відновлення дії договору про визнання електронних документів розглянута. Також в листі зазначено, що станом на 27.03.2018 року TOB ОПТІМ ТРЕЙД має можливість подавати звітність в електронному вигляді. В той же час реєстрація податкових накладних доставлених до центрального рівня Державної фіскальної служби України з 27.03.2018 року до моменту отримання зазначеного листа, в ЄРПН як зазначено вище не відбувалась з незрозумілих причин.

Позивач вказав, що 13.04.2018 року позивачем засобами телекомунікаційного зв'язку в систему ЄРПН направлено податкові накладні №31001 від 31.03.2018 року, №31002 від 31.03.2018 року, вдруге направлено податкові накладні №12001 від 12.03.2018 року, №21001 від 21.03.2018 року та втретє направлено податкову накладну №7001 від 07.03.2018 року. 23.04.2018 року позивачем засобами телекомунікаційного зв'язку в систему ЄРПН направлено податкову накладну №2001 від 02.04.2018 року. 26.04.2018 року позивачем засобами телекомунікаційного зв'язку в систему ЄРПН направлено податкові накладні №6001 від 06.04.2018 року, №11001 від 11.04.2018 року. 26.04.2018 року позивачем засобами телекомунікаційного зв'язку в систему ЄРПН направлено податкові накладні №6001 від 06.04.2018 року, №11001 від 11.04.2018 року.

Позивач вказав, що згідно до однотипних електронних квитанцій до зазначених вище податкових накладних, документ доставлено до центрального рівня ДФС, документ не може бути прийнятий, оскільки відсутній укладений з платником договір приєднання, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу. Зазначено надіслати заяву про приєднання до договору.

Також позивач зазначив, що 07.05.2018 року податкові накладні №№ 31001 від 31.01.2018 року, 31002 від 31.01.2018 року, 28002 від 28.02.2018 року, 28003 від 28.02.2018 року, 28001 від 28.02.2018 року, 9001 від 09.02.2018 року, 21001 від 21.02.2018 року, 31001 від 31.03.2018 року, 7001 від 07.03.2018 року, 12001 від 12.03.2018 року, 21001 від 21.03.2018 року, 31002 від 31.03.2018 року, 2001 від 02.04.2018 року, 11001 від 11.04.2018 року, 6001 від 06.04.2018 року направлені засобами телекомунікаційного зв'язку в систему ЄРПН, були прийняті і відповідно зареєстрованими.

Ухвалою від 10.10.2018 року відкрито загальне позовне провадження у справі та призначено підготовче засідання на 07.11.2018 року на 11:00 год.

Ухвалою від 22.11.2018 року відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача про зупинення провадження у справі до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі №815/1731/18.

Ухвалою від 22.11.2018 року закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті на 10 грудня 2018 року об 11 год. 30 хв.

У судове засідання, призначене на 10 грудня 2018 року об 11 год. 30 хв., з'явилися представник позивача та представник відповідача.

Під час судового розгляду справи представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити з викладених у позові підстав.

Представник відповідача проти задоволення позову заперечував. 07.11.2018 року представник відповідача надав письмовий відзив на позов, проте суд ухвадив про розгляд справи без урахування відзиву через порушення строку його подання. Представник відповідача у судовому засіданні пояснив, що відповідно до приписів Податкового кодексу України, посадовими особами ГУ ДФС в Одеській області була проведена камеральна перевірка своєчасності реєстрації податкових накладних TOB ОПТІМ ТРЕЙД за звітний (податковий) період грудень 2017 року - квітень 2018 року. За результатами перевірки складено акт перевірки 20905/15-32-12-07 від 25.07.2018 року, яким встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201, та згідно п. 120 1 .1 ст.120 1 передбачена відповідальність у вигляді штрафу.

Представник відповідача вказав, що як свідчать обставини справи, згідно з ІС Єдиний реєстр податкових накладних , податкові накладні, виписані TOB ОПТІМ ТРЕЙД у визначений період, зареєстровані в ЄРПН з порушенням законодавчо встановлених термінів, а саме: порушено терміни реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування на загальну суму штрафу 307485,23 грн.

Щодо посилань позивача на неотримання ним акта перевірки від 13.08.2018 року, відповідач зазначив, що в оскаржуваному податковому повідомленні-рішенні допущена описка в даті акту, і правильною є дата акту 25.07.2018 року , при цьому номер акта у податковому повідомленні-рішенні зазначено вірно.

Також представник відповідача зазначив, що посилання позивача на те, що не було технічної можливості реєстрації податкової накладної і тільки після приймання, збереження на центральному рівні ДФС України договору Про визнання електронних документів реєстрація податкових накладних стала можливою - є необґрунтованими .

Представник відповідача вказав, що технічна та/або методологічна помилка у роботі електронного кабінету, згідно з положеннями п.42-1.10 ст.42-1 Податкового кодексу України повинна бути визнана технічним адміністратором та/або методологом електронного кабінету або її існування підтверджено рішенням суду. На теперішній час такі визнання відсутні.

Заслухавши вступне слово представника позивача та представника відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд встановив наступні обставини.

Згідно Виписки є Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТОВ «ОПТІМ ТРЕЙД» зареєстроване 29.06.2017 року за №1 554 102 0000 003981 (а.с. 21-22).

Основним видом економічної діяльності ТОВ «ОПТІМ ТРЕЙД» є: "Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна" (код КВЕД 68.20).

Судом встановлено, що у липні 2018 року посадовою особою Чорноморської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області відповідно до п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, в порядку п.п.75.1.1 п.75.1 ст.75, абз. 2 п.76.3 ст.76 Податкового кодексу України проведено перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних ТОВ «ОПТІМ ТРЕЙД» за звітні періоди: грудень 2017 року, січень, лютий, березень, квітень 2018 року.

За результатами проведеної перевірки, відповідачем складено акт №20905/15-32-12-07/41424905 від 25.07.2018 року «Про результати перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних ТОВ «ОПТІМ ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 41424905) (а.с. 150-151).

Згідно висновків акту встановлено порушення позивачем граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунку коригування, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями), на яких відповідно до вимог ст.ст. 192 та 201 Податкового кодексу України покладено обов'язок щодо такої реєстрації.

На підставі висновків акта перевірки №20905/15-32-12-07/41424905 від 25.07.2018 року та за даними Єдиного реєстру податкових накладних за звітний період: грудень 2017 року, січень, лютий, березень, квітень 2018 року, ГУ ДФС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення форми "Н" від 20.08.2018 року №0174811207, згідно з яким за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 6210,98 грн. до позивача застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 621,10 грн.; за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 338936,81 грн. до позивача застосовано штраф у розмірі 20% у сумі 67787,36 грн.; за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 345035,64 грн. до позивача застосовано штраф у розмірі 30% у сумі 135566,08 грн.; за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 61 і більше календарних днів на суму ПДВ 338915,22 грн. до позивача застосовано штраф у розмірі 40% у сумі 135566,08 грн. Загальна сума штрафу становить 307485,23 грн. (а.с. 152-153).

Судом встановлено, що відповідачем в оскаржуваному податковому повідомленні-рішенні помилково зазначено дату складання акту перевірки №20905/15-32-12-07/41424905 13.08.2018 року замість правильної дати 25.07.2018 року . Наявність даної описки в податковому повідомленні-рішенні визнано відповідачем.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з п.п.20.1.4. п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

За нормами п. 75.1. ст.75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України визначено, що камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій).

Згідно зі ст.76 Податкового кодексу України, камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.

Відповідно до п.п.14.1.60 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Згідно п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата складання податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду.

Відповідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 -1 .3 статті 200 -1 цього Кодексу.

Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200 -1 .3 статті 200 -1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов'язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.

Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

У разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена згідно з пунктом 201.16 цієї статті) податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця. Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Протягом 90 календарних днів з дня надходження такої заяви із скаргою з урахуванням вимог, встановлених підпунктом 78.1.9 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, контролюючий орган зобов'язаний провести документальну перевірку зазначеного продавця для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з податку за такою операцією.

Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту.

Згідно п.120 1 .1 ст.120 1 Податкового кодексу України, порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної 120 -1 .1. Порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу.

У разі реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної до початку проведення перевірки, предметом якої є дотримання вимог цього Кодексу щодо своєчасності реєстрації таких документів в Єдиному реєстрі податкових накладних, штрафні санкції, передбачені пунктом 120 -1 .2 цієї статті, не застосовуються.

Відповідно до акта перевірки, підставою для прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення слугували висновки контролюючого органу про порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, виписаних позивачем за грудень 2017 року, січень, лютий, березень, квітень 2018 року та зареєстрованих в порушення вимог пункту 120-1 статті 120 ПК України, а саме:

1) податкова накладна №9001 від 09 грудня 2017 року зареєстрована 15 січня 2018 року, з затримкою 15 днів;

2) податкова накладна №31001 від 31 січня 2018 року зареєстрована 07 травня 2018 року, з затримкою 81 день;

3) податкова накладна №31002 від 31 січня 2018 року зареєстрована 07 травня 2018 року, з затримкою 81 день;

4) податкова накладна №28002 від 28 лютого 2018 року зареєстрована 07 травня 2018 року, з затримкою 53 дні;

5) податкова накладна №28003 від 28 лютого 2018 року зареєстрована 07 травня 2018 року, з затримкою 53 дні;

6) податкова накладна №28001 від 28 лютого 2018 року зареєстрована 07 травня 2018 року, з затримкою 53 дні;

7) податкова накладна №9001 від 09 лютого 2018 року зареєстрована 07 травня 2018 року, з затримкою 68 днів;

8) податкова накладна №21001 від 21 лютого 2018 року зареєстрована 07 травня 2018 року, з затримкою 53 дні;

9) податкова накладна №31001 від 31 березня 2018 року зареєстрована 07 травня 2018 року, з затримкою 22 дні;

10) податкова накладна №7001 від 07 березня 2018 року зареєстрована 07 травня 2018 року, з затримкою 37 днів;

11) податкова накладна №12001 від 12 березня 2018 року зареєстрована 07 травня 2018 року, з затримкою 37 днів;

12) податкова накладна №21001 від 21 березня 2018 року зареєстрована 07 травня 2018 року, з затримкою 22 дні;

13) податкова накладна №31002 від 31 березня 2018 року зареєстрована 07 травня 2018 року, з затримкою 22 дні;

14) податкова накладна №2001 від 02 квітня 2018 року зареєстрована 07 травня 2018 року, з затримкою 7 днів;

15) податкова накладна №11001 від 11 квітня 2018 року зареєстрована 07 травня 2018 року, з затримкою 7 днів;

16) податкова накладна №6001 від 06 квітня 2018 року зареєстрована 07 травня 2018 року, з затримкою 7 днів.

Суд бере до уваги доводи позивача про те, що TOB ОПТІМ ТРЕЙД з 5.02.2018 року вчиняло дії по направленню електронної податкової звітності та податкових накладних, однак кожного разу TOB ОПТІМ ТРЕЙД отримувало відмову в реєстрації податкової звітності та податкових накладних з незрозумілих причин.

Судом встановлено, що 22.08.2017 року між Чорноморською ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області в особі в.о. начальника ОСОБА_3, який діє на підставі Закону України Про державну службу з однієї сторони, та TOB ОПТІМ ТРЕЙД в особі директора ОСОБА_4, який діє на підставі статуту з іншої сторони, з метою спрощення надання податкових документів з використанням телекомунікаційних каналів зв'язку, укладено договір №220820172 про визнання електронних документів (а.с. 34-35).

05.02.2018 року TOB ОПТІМ ТРЕЙД до Чорноморської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області на підставі Договору №220820172 від 22.08.2017 року Про визнання електронних документів було направлено уточнюючу податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2017 рік (а.с. 38-39).

Згідно Квитанції №1 до зазначеної вище уточнюючої податкової декларації, документ доставлено до ДФС України 05.02.2018 року о 11:59:40. Документ не прийнято. Виявлені помилки: Документ не може бути прийнятий - Відсутній укладений з платником 41424905 договір приєднання, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору (а.с. 40).

З метою виконання податкових зобов'язань та з огляду на вказівку в отриманій квитанції на надсилання заяви про приєднання, TOB ОПТІМ ТРЕЙД , згідно положень Наказу Міністерства фінансів України №557 від 06.06.2017 року Про затвердження порядку обміну електронними документами з контролюючими органами , 05.02.2018 року до Чорноморської об'єднаної ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області в електронному вигляді було направлено заяву №1 про приєднання до договору про визнання електронних документів (а.с. 41).

Згідно електронної квитанції до зазначеної вище заяви, документ доставлено до ДФС України 05.02.2018 року о 15:47:17. Документ не прийнято. Виявлені помилки: Договір не прийнято. Діє договір про визнання електронних документів від 22.08.2017 року №220820172 .

Також з матеріалів справи вбачається, що 06.02.2018 року ТОВ ОПТІМ ТРЕЙД до Чорноморської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області на підставі Договору №220820172 від 22.08.2017 року Про визнання електронних документів було направлено податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум утриманого з них податку за формою 1-ДФ за 4-й квартал 2017 року (а.с. 43).

Згідно Квитанції №1 до зазначеної вище податкової звітності за формою 1-ДФ, документ доставлено до ДФС України 06.02.2018 року об 13:02:52. Документ не прийнято. Виявлені помилки: Документ не може бути прийнятий - Відсутній укладений з платником 41424905 договір приєднання, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору .

07.02.2018 року TOB ОПТІМ ТРЕЙД направило на адресу Чорноморської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області лист за вих.№1, з вимогою вжити дії направлені на можливість Товариства здавати документи в електронному вигляді (а.с. 45).

Також відповідачу через канцелярію подано скаргу вих. №2 від 07.02.2018 року з вимогою вжити заходи, направлені на можливість TOB ОПТІМ ТРЕЙД подавати документи в електронному вигляді (а.с. 45).

Відповідно до матеріалів справи, 12.02.2018 року ТОВ ОПТІМ ТРЕЙД направлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №31002 від 31.01.2018 року (а.с. 47).

Згідно Квитанції до зазначеної вище податкової накладної, документ доставлено до Державної фіскальної служби України 12.02.2018 року о 16:13:16. Виявлені помилки: Документ не може бути прийнятий - Відсутній укладений з платником 41424905 договір приєднання, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору (а.с. 48).

З метою виконання податкових зобов'язань та з огляду на вказівку в отриманій квитанції про надсилання заяви про приєднання, TOB ОПТІМ ТРЕЙД повторно 12.02.2018 року в електронному вигляді було направлено заяву №2 про приєднання до договору про визнання електронних документів №1503001 від 01.12.2017 року (а.с. 52).

Згідно квитанції до зазначеної вище заяви, документ доставлено до Державної фіскальної служби України 12.02.2018 року о 16:49:52. Документ не прийнято. Виявлені помилки: Діє договір про визнання електронних документів від 22.08.2017 року №220820172 (а.с. 53).

13.02.2018 року на адресу TOB ОПТІМ ТРЕЙД надійшов лист відповідача, відповідно до якого, на думку ГУ ДФС в Одеській області, позивачем було скомпрометовано особистий електронний ключ та було запропоновано директору TOB ОПТІМ ТРЕЙД надати пояснення ГУ ДФС в Одеській області. Також в листі зазначено, що ГУ ДФС в Одеській області направило до відповідного АЦСК заяву щодо блокування скомпрометованих сертифікатів до прийняття рішення про поновлення або скасування скомпрометованих сертифікатів (а.с. 54-55).

20.02.2018 року позивачем засобами телекомунікаційного зв'язку в систему ЄРПН направлено податкову накладну №9001 від 09.02.2018 року (а.с. 56).

Відповідно до квитанції до зазначеної вище податкової накладної, документ доставлено до Державної фіскальної служби України 20.02.2018 року о 10:18:54. Документ не прийнято. Виявлені помилки: Відсутній укладений з платником 41424905 договір приєднання, який визначає права, та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору (а.с. 57).

21.02.2018 року позивачем повторно направлено податкову накладну №31002 від 31.01.2018 року для реєстрації в ЄРПН. Згідно Квитанції до зазначеної податкової накладної, документ доставлено до Державної фіскальної служби України 21.02.2018 року о 15:19:50. Виявлені помилки: Документ не може бути прийнятий - Відсутній укладений з платником 41424905 договір приєднання, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору (а.с. 49).

27.02.2018 року TOB ОПТІМ ТРЕЙД подало до ГУ ДФС в Одеській області скаргу з вимогою розблокувати електронні ключі підприємства та розблокувати подачу звітності в електронному вигляді (а.с. 61).

У зв'язку з тим, що ГУ ДФС в Одеської області не реагувало на вимоги Товариства щодо необхідності розблокування подачі електронної звітності, а також не надходила відповідь на скаргу позивача за вих. №2 від 07.02.2018 року, 28.02.2018 року о 14 годині 49 хвилин, TOB ОПТІМ ТРЕЙД каналами телекомунікаційної мережі в програмі М.Е.Dос до АЦСК Україна надіслав заяви про скасування сертифікатів відкритих електронних ключів за серійними номерами, які відповідно до листа ГУ ДФС в Одеській області були скомпрометовані та заблоковані, в цей же день о 17:20:38 год. Товариство отримало нові електроні ключі (а.с. 62-71).

28.02.2018 TOB ОПТІМ ТРЕЙД направило заяву про приєднання до договору про визнання електронних документів №1 (з новим електронно-цифровим підписом). Згідно електронної квитанції документ доставлено до Державної фіскальної служби України 28.02.2018 в 21:05. Виявлені помилки: Порушено вимоги ст. 13 Закону України Про електронний цифровий підпис : сертифікат відкликано за даними АЦСК. Дію договору припинено, новий договір приймається до розгляду (а.с. 72-73).

05.03.2018 ТОВ ОПТІМ ТРЕЙД надійшла Квитанція згідно якої: Документ не прийнято. Невідповідність реєстраційних даних автора, вказаних в заяві про приєднання до договору даним Єдиного державного реєстру і Державного реєстру фізичних осіб - платників податків (п.п. 9, 13 розділ 3 Наказу Мінфіну №557 від 06.06.2017 року) (а.с. 74).

Суд бере до уваги доводи позивача, що посилання в квитанції від 05.03.2018 року на п.9, п.13 Наказу Мінфіну №557, у якому підставами для відмови у прийнятті Заяви про приєднання до Договору вказано невідповідність реєстраційних даних автора, зазначених у Заяві про приєднання до Договору, даним Єдиного державного реєстру і Державного реєстру фізичних осіб платників податків - не відповідає дійсності у зв'язку з тим, що директором TOB ОПТІМ ТРЕЙД ОСОБА_4 не мінялися жодні особисті дані, чи дані Товариства, що могло відобразитися у відповідних реєстрах.

Також судом встановлено, що TOB ОПТІМ ТРЕЙД надійшов лист-відповідь від 07.02.2018 року Чорноморської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області про те, що станом на 03.03.2018 року договір про визнання електронних документів від 22.08.2017 №91631464 укладений 29.08.2017 року, розірвано автоматично у зв'язку із закінченням терміну дії посилених сертифікатів електронно-цифрових підписів, якими такий договір було підписано (а.с. 75).

15.03.2018 року ТОВ ОПТІМ ТРЕЙД засобами телекомунікаційного зв'язку в систему ЄРПН направлено податкові накладні: №21001 від 21.02.2018 року, №28002 від 28.02.2018 року, №28003 від 28.02.2018 року, №28001 від 28.02.2018 року та повторно направлено податкову накладну №9001 від 09.02.2018 року.

Згідно електронних квитанцій до зазначених вище податкових накладних, документ доставлено до ДФС України 15.03.2018 року. Документ не прийнято. Виявлені помилки: Блок даних. Невірний підпис - сертифікат відсутній в базі сертифікатів (ЕДРПОУ "41424905"); АЦСК; АЦСК TOB "Центр сертифікації ключів "Україна", серійний №010000000000000000000000000000006d34a15, виданий ОСОБА_4 (а.с. 58, 77, 81, 85, 89).

22.03.2018 року TOB ОПТІМ ТРЕЙД відправило заяву про приєднання до договору про визнання електронних документів №1. Згідно електронної квитанції документ доставлено до Державної фіскальної служби України 22.03.2018 в 16:08:17. Інформація - діючий/розглянутий договір відсутній (а.с. 92-93).

27.03.2018 року о 09:36 год. ТОВ ОПТІМ ТРЕЙД надійшла квитанція, згідно якої документ прийнято (а.с. 94).

27.03.2018 року позивачем засобами телекомунікаційного зв'язку в систему ЄРПН направлено податкові накладні №7001 від 07.03.2018 року, №31001 від 31.01.2018 року, та втретє направлено податкову накладну №31002 від 31.01.2018 року.

Згідно електронних квитанцій до зазначених вище податкових накладних, документ доставлено до ДФС 27.03.2018 року. Виявлені помилки: Документ не може бути прийнятий - Відсутній укладений з платником 41424905 договір приєднання, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору (а.с. 50, 96, 101).

Отже, ДФС України, прийнявши 27.03.2018 року заяву про приєднання до договору про визнання електронних документів №1 від 22.03.2018 року, документи в електронному вигляді органом ДФС все одно не приймались у зв'язку з нібито відсутністю заяви про приєднання.

28.03.2018 року позивачем засобами телекомунікаційного зв'язку в систему ЄРПН повторно направлено податкові накладні № 28002 від 28.02.2018 року, №28003 від 28.02.2018 року, №28001 від 28.02.2018 року, №21001 від 21.02.2018 року та втретє направлено податкову накладну №9001 від 09.02.2018 року.

Згідно електронних квитанцій до зазначених вище податкових накладних, документ доставлено до ДФС України 28.03.2018 року. Виявлені помилки: Документ не може бути прийнятий - Відсутній укладений з платником 41424905 договір приєднання, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору (а.с. 59, 78, 82, 86, 90).

29.03.2018 року позивачем засобами телекомунікаційного зв'язку в систему ЄРПН повторно направлено податкові накладні №12001 від 12.03.2018 року та №21001 від 21.03.2018 року.

Згідно електронних квитанцій до зазначених вище податкових накладних, документ доставлено до ДФС України 29.03.2018 року. Виявлені помилки: Документ не може бути прийнятий - Відсутній укладений з платником 41424905 договір приєднання, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору (а.с. 104, 108).

06.04.2018 року позивачем засобами телекомунікаційного зв'язку в систему ЄРПН повторно направлено податкову накладну №7001 від 07.03.2018 року.

Згідно електронної квитанції до податкової накладної, документ доставлено до ДФС України 06.04.2018 року о 12:21:07. Виявлені помилки: Документ не може бути прийнятий - Відсутній укладений з платником 41424905 договір приєднання, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору (а.с. 97).

Також до TOB ОПТІМ ТРЕЙД надійшов лист ГУ ДФС в Одеській області, датований 28.03.2018 року, про те, що скарга від 27.02.2018 року №5 щодо відновлення дії договору про визнання електронних документів, розглянута. Також в листі зазначено, що станом на 27.03.2018 року TOB ОПТІМ ТРЕЙД (код 41424905) має можливість подавати звітність в електронному вигляді (а.с. 111).

13.04.2018 року позивачем засобами телекомунікаційного зв'язку в систему ЄРПН направлено податкові накладні: №31001 від 31.03.2018 року, №31002 від 31.03.2018 року, вдруге направлено податкові накладні №12001 від 12.03.2018 року, №21001 від 21.03.2018 року та втретє направлено податкову накладну №7001 від 07.03.2018 року.

Згідно електронних квитанцій до зазначених вище податкових накладних, документ доставлено ДФС України 13.04.2018 року. Виявлені помилки: Документ не може бути прийнятий - Відсутній укладений з платником 41424905 договір приєднання, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору (а.с. 98, 105, 109, 113, 116).

23.04.2018 року позивачем засобами телекомунікаційного зв'язку в систему ЄРПН направлено податкову накладну №2001 від 02.04.2018 року.

Згідно електронної квитанції до податкової накладної, документ доставлено до ДФС України 23.04.2018 року о 16:55:24. Виявлені помилки: Документ не може бути прийнятий - Відсутній укладений з платником 41424905 договір приєднання, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору (а.с. 119).

26.04.2018 року позивачем засобами телекомунікаційного зв'язку в систему ЄРПН направлено податкові накладні №6001 від 06.04.2018 року та №11001 від 11.04.2018 року.

Згідно електронних квитанцій до зазначених вище податкових накладних, документ доставлено до ДФС України 13.04.2018 року. Виявлені помилки: Документ не може бути прийнятий - Відсутній укладений з платником 41424905 договір приєднання, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору (а.с. 122, 125).

07.05.2018 року податкові накладні №№31001 від 31.01.2018 року, 31002 від 31.01.2018 року, 28002 від 28.02.2018 року, 28003 від 28.02.2018 року, 28001 від 28.02.2018 року, 9001 від 09.02.2018 року, 21001 від 21.02.2018 року, 31001 від 31.03.2018 року, 7001 від 07.03.2018 року, 12001 від 12.03.2018 року, 21001 від 21.03.2018 року, 31002 від 31.03.2018 року, 2001 від 02.04.2018 року, 11001 від 11.04.2018 року, 6001 від 06.04.2018 року направлені засобами телекомунікаційного зв'язку в систему ЄРПН, були прийняті і відповідно зареєстровані (а.с. 51, 60, 79, 83, 87, 91, 99, 102, 106, 110, 114, 117, 120, 123, 126).

Суд бере до уваги доводи позивача про те, що заява про приєднання до договору про визнання електронних документів та будь-яка звітність в електронному вигляді TOB ОПТІМ ТРЕЙД відправляється за допомогою програмного забезпечення M.E.Doc , доступ до якої здійснюється виключно на підставі електронного ключа та сертифіката до нього. При цьому, як до заміни електронних ключів, так і після цього, вхідні електроні документи надходили на адресу Товариства за допомогою програмного забезпечення M.E.Doc

Крім того, відповідно до інформації офіційного сайту Центр сертифікації ключів Україна TOB ОПТІМ ТРЕЙД є власником нового сертифіката, який діє з 28.02.2018 року до 27.07.2019 року. У вкладці відкликані/заблоковані сертифікати зазначено, що з 28.07.2017 року по 27.07.2019 року діяв сертифікат, яким було підписано електронні документи до 28.02.2018 року, що підтверджує той факт, що у позивача на момент подання звітності та податкових накладних в електронному вигляді сертифікати ключів були чинні.

Суд встановив, що позивач подавав до реєстрації податкові накладні №31002 від 31 січня 2018 року, №28002 від 28 лютого 2018 року, №28003 від 28 лютого 2018 року, №28001 від 28 лютого 2018 року, №9001 від 09 лютого 2018 року, №21001 від 21 лютого 2018 року, №31001 від 31 березня 2018 року, №7001 від 07 березня 2018 року, №12001 від 12 березня 2018 року, №21001 від 21 березня 2018 року, №31002 від 31 березня 2018 року, №2001 від 02 квітня 2018 року, №11001 від 11 квітня 2018 року, №6001 від 06 квітня 2018 року, в межах строку, визначеного законом для реєстрації податкових накладних.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що затримка реєстрації податкових накладних №31002 від 31 січня 2018 року, №28002 від 28 лютого 2018 року, №28003 від 28 лютого 2018 року, №28001 від 28 лютого 2018 року, №9001 від 09 лютого 2018 року, №21001 від 21 лютого 2018 року, №31001 від 31 березня 2018 року, №7001 від 07 березня 2018 року, №12001 від 12 березня 2018 року, №21001 від 21 березня 2018 року, №31002 від 31 березня 2018 року, №2001 від 02 квітня 2018 року, №11001 від 11 квітня 2018 року, №6001 від 06 квітня 2018 року у Єдиному реєстрі податкових накладних виникла не з вини позивача, а тому відповідач протиправно застосував штрафні санкції за затримку в реєстрації вказаних податкових накладних, яка виникла саме з вини органу ДФС.

Відносно податкової накладної №9001 від 09.12.2017 року, суд зазначає, що позивачем взагалі не надано суду докази того, що вказана податкова накладна направлялась на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних, зокрема, у встановлений ПК України строк.

Щодо податкової накладної №31001 від 31.01.2018 року, то вперше позивач відправив на реєстрацію вказану податкову накладну 27.03.2018 року, тобто з просрочкою в 40 днів, і саме 27.03.2018 року ця податкова накладна безпідставно не була зареєстрована в ЄРПН.

Тому оскаржуване податкове повідомлення-рішення в частині застосування до позивача штрафу в розмірі 99673,32 грн. за порушення строку реєстрації податкових накладних №9001 від 09.12.2017 року (штраф 150 грн.) та №31001 від 31.01.2018 року (в частині штрафу 30% від суми ПДВ за прострочку 40 днів, що складає 99523,32 грн.) є обгрунтованим та не підлягає скасуванню

При цьому, податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області від 20.08.2018 року №0174811207 в частині застосування до ТОВ «ОПТІМ ТРЕЙД» штрафу в сумі 207811,91 грн. є протиправним та підлягає скасуванню з підстав, викладених вище.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

З огляду на викладене, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «ОПТІМ ТРЕЙД» підлягають частковому задоволенню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, згідно ч.3 ст.139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Сума судового збору, що підлягає стягненню на користь позивача, складає: 207811,91 грн. / 307485,23 грн. х 4612,18 грн. = 3117,11 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, ч.3 ст.139, ст.ст. 241-246, п.15.5 ч.1 розділу VII КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ОПТІМ ТРЕЙД» - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області від 20.08.2018 року №0174811207 в частині застосування до ТОВ «ОПТІМ ТРЕЙД» штрафу в сумі 207811,91 грн. (двісті сім тисяч вісімсот одинадцять гривень дев'яносто одна копійка).

У задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС в Одеській області (адреса: вул. Семінарська, буд.5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 39398646) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ОПТІМ ТРЕЙД» (адреса: вул. Північна, 2, м. Чорноморськ, Одеська область, 68000, код ЄДРПОУ 41424905) судові витрати у розмірі 3117,11 грн. (три тисячі сто сімнадцять гривень одинадцять копійок).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до П'ятого апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд з одночасним поданням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 20 грудня 2018 року.

Суддя В.В. Андрухів

.

Дата ухвалення рішення20.12.2018
Оприлюднено22.12.2018
Номер документу78759719
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —420/5198/18

Ухвала від 21.03.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 13.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 21.01.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Рішення від 20.12.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 22.11.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 22.11.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 10.10.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні