Постанова
від 12.12.2018 по справі 820/688/16
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Головуючий І інстанції: Тітов О.М.

Суддя-доповідач: Бартош Н.С.

12 грудня 2018 р. м. ХарківСправа № 820/688/16

Харківський апеляційний адміністративний суд

колегія суддів у складі:

Головуючого судді Бартош Н.С.,

Суддів: Мінаєвої О.М., Макаренко Я.М.

за участю секретаря судового засідання Лисенко К.В.

за участю:

представника позивача - ОСОБА_2

представника відповідача - Іванюк Н.В.

представника третьої особи - Височин М.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою апеляційними скаргами Міністерства екології та природних ресурсів України і Національного природного парку Дворічанський на рішення Харківського окружного адміністративного суду (головуючий суддя Тітов О.М., судді: Зінченко А.В., Панченко О.В.) від 25.04.2018р. (повний текст рішення складений 25.04.2018 р.) по справі № 820/688/16

за позовом ОСОБА_5

до Міністерства екології та природних ресурсів України

треті особи Кам'янська сільська рада Дворічанського району Харківської області, Національний природний парк Дворічанський

про визнання незаконним та скасування наказу,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив суд визнати незаконним та скасувати наказ Міністерства екології та природних ресурсів України за № 42 від 03.02.2016 Про затвердження Проекту організації території національного природного парку Дворічанський , охорони, відтворення та рекреаційного використання його природних комплексів і об'єктів (далі - Наказ № 42).

Позов обґрунтований тим, що оспорюваний наказ прийнятий без дотримання процедури та порушує земельні і майнові права позивача.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 25.04.2018 р. адміністративний позов задоволено. Визнано незаконним та скасовано наказ Міністерства екології та природних ресурсів України від 03.02.2016 № 42 Про затвердження Проекту організації території національного природного парку Дворічанський , охорони, відтворення та рекреаційного використання його природних комплексів і об'єктів .

Відповідач та третя особа - Національний природний парк Дворічанський , не погодилися з рішенням суду першої інстанції та подали апеляційні скарги, в яких просять його скасувати та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права з підстав, викладених в апеляційній скарзі.

В доводах апеляційних скарг зазначено, що відповідачем до суду першої інстанції надані листи Національного природного парку Дворічанський від 13.05.2015 р. № 107/10, адресовані начальнику відділу Держземагентства у Дворічанському районі Харківської області та начальнику Куп'янського міськрайонного управління Головного управління Держсанепідемслужби у Харківській області від 15.05.2015 р. № 109/10 і ректору Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна від 16.04.2015 р. № 91/09. Вказані листи підтверджують факт того, що адміністрацією парку проведено та визначено заінтересованих сторін, зокрема - Держземагентства Дворічанському районі Харківської області, Куп'янське міжрайонне управління Головного управління Держсанепідемслужби у Харківській області та Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна, яких, в свою чергу, долучено для співпраці для розробки проекту організації території Національного природного парку Дворічанський . Вказані листи, на думку апелянтів, також підтверджують факт направлення цим сторонам проекту для погодження з метою виконання вимог п. 3.1 та 3.2 Положення про Проект організації території національного природного парку, охорони, відтворення та рекреаційного використання його природних комплексів і об'єктів від 06.07.2005 р. № 245, в редакції з доповненнями від 21.08.2014 р. внесеними відповідно до наказу Міністерства екології та природних ресурсів України за № 273, що підтверджується ними ж.

Крім того, апелянти вважають, що вказаним Положенням не визначено процедуру пошуку заінтересованих сторін для розроблення та затвердження проекту шляхом публікації повідомлень та інших оголошень у засобах масової інформації та, відповідно, обов'язок Мінприроди її дотримання. Вказане Положення передбачає здійснення пошуку заінтересованих сторін у довільній формі, а обов'язку залучення фізичних осіб, які проживають на території району, для залучення не містить з врахуванням того, що у парку інформація про землекористувачів земельних ділянок не зберігається, оскільки Мінприроди не є органом, який веде Державний земельний кадастр.

На підставі цього, апелянти вважають, що висновок суду з приводу обов'язку залучення позивача до складу заінтересованих сторін, є хибним та зроблений у результаті не правильного застосування ним норм матеріального права в цілому.

В доводах апеляційної скарги апелянти також зазначили, що судом першої інстанції зроблено посилання на лист Департаменту екології та природних ресурсів Харківської обласної державної адміністрації від 17.10.2016 р. № 04.02-18-5869, а також на лист Кам'янської сільської ради Дворічанського району Харківської області від 21.07.2016 р. № 02-24/321, в яких міститься інформація про те, що згідно Проекту створення парку, земельна ділянка, власницею якої є позивач, входить в територію парку, а наявність оскаржуваного наказу, відповідно, є порушенням права власності ОСОБА_5

В той же час, апелянти вказують, що в Проекті відсутня інформація з природу того, що саме земельна ділянка із кадастровим номером № НОМЕР_1, власницею якої є ОСОБА_5, є частиною території парку. Натомість, на аркуші 86 Проекту серед землекористувачів значаться ТОВ Агроліга , Кам'янська сільська рада, Держлісфонд та Пісківська сільська рада, а позивач серед них відсутня

Враховуючи вищевикладене, просять: скасувати рішення Харківського окружного адміністративного суду від 25.04.2018 року та ухвалити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог ОСОБА_5 про скасування наказу Міністерства екології та природних ресурсів України від 03.02.2016 № 42.

Від позивача до суду надійшли відзив та заперечення на апеляційні скарги, в яких позивач просить залишити апеляційні скарги відповідача та НПП Дворічанський без задоволення з підстав, зазначених у відзиві та запереченнях, а рішення суду в силі та без змін.

Представник відповідача в судовому засіданні підтримав доводи, викладені в апеляційній скарзі.

Представники третьої особи - Національного природного парку Дворічанський в судовому засіданні підтримали апеляційну скаргу.

Представник третьої особи - Кам'янської сільської ради Дворічанського району Харківської області в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений заздалегідь та належним чином, надав клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав доводи, викладені в його відзиві та запереченнях та зазначив, що визначення Проектом організації території НПП Дворічанський режиму охорони, використання та відтворення на земельній ділянці ОСОБА_5 без погодження з нею, є порушенням прав власності позивача на земельну ділянку, яка полягає в обмеженні права користування власною земельною ділянкою, у зв'язку з чим ОСОБА_5 є зацікавленою особою в розумінні п. 3.1. Положення про Проект організації території.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін , перевіривши рішення суду та доводи апеляційних скарг, дослідивши письмові докази, колегія суддів вважає, що апеляційні скарги не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції дійшов до висновку, що відповідачем та НПП Дворічанський не надано суду доказів про залучення позивача до обговорення з ним Проекту організації території НПП Дворічанський , охорони, відтворення та рекреаційного використання його природного комплексу і об'єктів з метою врахування його інтересів, як власника земельної ділянки, а також надіслання позивачу Проекту організації території з відповідними картографічними та іншими матеріалами для розгляду та надання пропозицій у встановлений строк, і так само погодження з ним цього Проекту організації території, а тому спірний наказ відповідача є протиправним, оскільки порушує приватні та земельні права позивача.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Указом Президента України Про створення національного природного парку Дворічанський від 11.12.2009 р. за № 1044/2009, створено на території Дворічанського району Харківської області Національний природний парк Дворічанський .

Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України за № 42 від 03.02.2016 року затверджено Проект організації території національного природного парку Дворічанський , охорони, відтворення та рекреаційного використання його природних комплексів і об'єктів (далі - Проект організації території).

Судовим розглядом встановлено, що на час затвердження Проекту організації території діяло Положення про Проект організації території національного природного парку, охорони, відтворення та рекреаційного використання його природних комплексів і об'єктів в редакції з доповненнями від 21.08.2014 р. внесеними відповідно до наказу Міністерства екології та природних ресурсів України за № 273.

Підставою для звернення позивача до суду першої інстанції за захистом своїх прав слугувала та обставина, що з ОСОБА_5, як з зацікавленою особою, не був погоджений Проект організації території НПП Дворічанський , охорони, відтворення та рекреаційного використання його природного комплексу і об'єктів, як з власником земельної ділянки, яка перебуває в межах національного природного парку.

Згідно з свідоцтвом на право власності за № 23758066 від 03.07.2014 року ОСОБА_5 належить на праві приватної власності земельна для ведення товарного сільськогосподарського виробництва земельна ділянка кадастровий № НОМЕР_1 площею 4.02 га.

Судовим розглядом встановлено, що відповідно до Проекту створення національного природного парку Дворічанський, земельна ділянка загальною площею 4,02 га кадастровий номер № НОМЕР_1 входить до території парку, хоча в доводах апеляційної скарги третя особа послалася на те, що згідно Проекту організації НПП Дворічанський , який є додатком до наказу Міністерства екології та природних ресурсів України № 42 від 03.02.2016 р. та який включає картографічні матеріали, земельна ділянка позивача не входить до жодної зони парку.

Відповідно до ст. 7 Закону України Про природно заповідний фонд України , межі територій та об'єктів природно-заповідного фонду встановлюються в натурі відповідно до законодавства. До встановлення меж територій та об'єктів природно-заповідного фонду в натурі їх межі визначаються відповідно до проектів створення територій та об'єктів природно-заповідного фонду.

Згідно зі ст.ст. 53, 54 цього Закону, рішення про створення природних заповідників, національних природних парків, а також щодо інших територій та об'єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення приймаються Президентом України. Зміна меж, категорії та скасування статусу територій та об'єктів природно-заповідного фонду проводиться відповідно до статей 51-53 цього Закону за погодженням з центральним органом виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища на підставі відповідного експертного висновку.

Межі територій та об'єктів природно-заповідного фонду встановлюються в натурі згідно законодавства. У зв'язку з цим, до встановлення меж територій та об'єктів природно-заповідного фонду в натурі їх межі визначаються відповідно до проектів створення територій та об'єктів природно-заповідного фонду.

Відповідно до ст. 20 Закону України Про природно-заповідний фонд України ділянки землі та водного простору з усіма природними ресурсами та об'єктами вилучаються з господарського використання і надаються національним природним паркам у порядку, встановленому цим Законом та іншими актами законодавства України. До складу територій національних природних парків можуть включатися ділянки землі та водного простору інших землевласників та землекористувачів.

Наведене свідчить про те, що площа та межі земельної ділянки НПП Дворічанський визначаються картографічними матеріалами наданими у Проекті створенням національного природного парку Дворічанський , який розроблений Харківським національним університетом ім. В.Н. Каразіна та затверджений ректором університету 12.08.2009 р.

Колегія суддів зазначає, що Положенням про Міністерство екології та природних ресурсів України, яке затверджено постановою Кабінету Міністрів України за № 32 від 21.01.2015 р. (далі - Положення № 32) передбачено, що Міністерство екології та природних ресурсів України (Мінприроди) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Мінприроди є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища та екологічної безпеки.

Приписами п. 2 Положення № 32 визначено, що Мінприроди у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Відповідно до пп. 53 п. 4 Положення № 32, Мінприроди відповідно до покладених на нього завдань: має право затверджувати проекти організації території природних та біосферних заповідників, національних природних парків, ботанічних садів загальнодержавного значення, проекти утримання та реконструкції парків - пам'яток садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення.

Судовим розглядом встановлено, що наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 06.07.2005 р. № 245 затверджено Положення про Проект організації території Національного природного парку, охорони, відтворення та рекреаційного використання його природних комплексів і об'єктів (далі - Положення № 245).

В пунктах 1.1. 1.3. Положення № 245 зазначено, що це Положення визначає завдання, зміст, порядок розроблення, затвердження і впровадження Проекту організації території національного природного парку, охорони, відтворення та рекреаційного використання його природних комплексів і об'єктів (далі - Проект організації території) (п. 1.1. Положення). Проект організації території розробляється відповідно до законодавства з метою визначення і обґрунтування заходів щодо провадження діяльності, охорони, відтворення та використання природних комплексів та об'єктів, а також визначення та обґрунтування стратегії розвитку національного (природного парку (далі - парк). Проект організації території розробляється згідно з чинним законодавством (п. 1.3. Положення). Приписами п. 1.2. Положення № 245 передбачено, що вимоги цього Положення є обов'язковими під час розроблення, затвердження та впровадження Проекту організації території.

Наведені вище обставини свідчать про те, що при затвердженні Проекту організації території національного природного парку, охорони, відтворення та рекреаційного використання його природних комплексів і об'єктів НПП Дворічанський , Мінприроди повинно було перевірити дотримання вимог Положення про Проект організації території під час розроблення та погодження Проекту організації території, яке було чинне в редакції станом на час затвердження Мінприроди Проекту організації території.

Стаття 14 Закону України Про природно заповідний фонд України встановлює, що з метою визначення та обґрунтування заходів щодо провадження відповідно до законодавства та вимог міжнародних договорів природоохоронної, науково -дослідної, рекреаційної, господарської діяльності, охорони, відтворення та використання природних комплексів та об'єктів, які передбачається здійснити протягом п'яти років, а також стратегії розвитку об'єкта природно-заповідного фонду на десять років розробляється проект організації території об'єкта природно-заповідного фонду.

Частиною 3 ст. 20 вказаного Закону передбачено, що до складу територій національних природних парків можуть включатися ділянки землі та водного простору інших землевласників та землекористувачів.

Статтею 21 Закону Про природно заповідний фонд України передбачено, що на території національних природних парків з урахуванням природоохоронної, оздоровчої, наукової, рекреаційної, історико-культурної та інших цінностей природних комплексів та об'єктів, їх особливостей встановлюється диференційований режим щодо їх охорони, відтворення та використання згідно з функціональним зонуванням.

Зонування території національного природного парку, рекреаційна та інша діяльність на його території провадяться відповідно до Положення про національний природний парк та Проекту організації території національного природного парку, охорони, відтворення та рекреаційного використання його природних комплексів і об'єктів, що затверджується центральним органом виконавчої влади у галузі охорони навколишнього природного середовища.

В ході судового розгляду Міністерством та НПП Дворічанським не надано суду належних доказів про залучення позивача до обговорення Проекту організації території НПП Дворічанський , охорони, відтворення та рекреаційного використання його природного комплексу і об'єктів з метою врахування його інтересів, як власника земельної ділянки, а також надіслання позивачу Проекту організації території з відповідними картографічними та іншими матеріалами для розгляду та надання пропозицій у встановлений строк, а так само погодження з ним цього Проекту організації території.

Так, в матеріалах справи міститься лист Департаменту екології та природних ресурсів Харківської обласної державної адміністрації, в якому зазначено, що відповідно до Проекту створення національного природного парку Дворічанський земельна ділянка позивача загальною площею 4.02 га, кадастровий номер № НОМЕР_1, розташована в с. Кам'янка, Дворічанського району Харківської області, входить до території Національного природного парку Дворічанський .

Крім того, в матеріалах справи міститься лист третьої особи - Кам'янської сільської ради Дворічанського району Харківської області, в якому Кам'янський сільський голова повідомляє, що земельна ділянка площею 0,2100 га, яка належить на праві власності позивачу відповідно до державного акту, земельна ділянка 4,0200 га, яка належить на праві власності позивачу відповідно до державного акту, розташовані в межах території НПП Дворічанський .

Тобто, матеріали справи містять відповідні докази і апелянтами це не спростовано, що земельна ділянка позивача входить в межі територій Національного природного парку Дворічанський .

Статтею 7 Закону України Про природно заповідний фонд України передбачено, що межі територій та об'єктів природно-заповідного фонду встановлюються в натурі відповідно до законодавства. До встановлення меж територій та об'єктів природно-заповідного фонду в натурі їх межі визначаються відповідно до проектів створення територій та об'єктів природно -заповідного фонду.

Порядок розроблення відповідних проектів було затверджено наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України за № 245 від 06.07.2005 в редакції наказу Міністерства екології та природних ресурсів України від 21.08.2014 за № 273 Положення про Проект організації території національного природного парку, охорони, відтворення та рекреаційного використання його природних комплексів і об'єктів , яке діяло на час затвердження Проекту організації території національного природного парку Дворічанський .

Порядок розробки проекту організації території врегульовано розділом 2 Положення та здійснюється у співпраці із заінтересованими особами та включає в себе шість основних стадій (збір даних; визначення пріоритетів та проблем; визначення стратегії розвитку парку на десять років; розроблення п'ятирічного плану заходів; узагальнення засобів та ресурсів, необхідних для виконання Проекту організації території; підготовка вступної частини та додатків, відповідно до яких виконується комплекс робіт, визначений підпунктами 1 - 6 цього пункту).

Однак, внаслідок неналежного визначення кола заінтересованих осіб та не включення їх до розробки Проекту організації території (не погодження з ними цього проекту), їхні інтереси не враховані на подальших стадіях, зокрема, на 3-й стадії не враховано та не зазначено, в яку функціональну зону включаються їх земельні ділянки, на 4-й стадії не враховано їх інтереси щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням, на 5-й стадії не враховано, яким чином здійснюватиметься участь в управлінні парком, на 6-й стадії при підготовці додатків не включено додаткову інформацію щодо законності підстав володіння земельними ділянками.

Статтею 41 Конституції України передбачено, що кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.

В розумінні п. 3.1. Положення про Проект організації території національного природного парку позивач - ОСОБА_5 є зацікавленою особою.

Отже, визначення Проектом організації території НПП Дворічанський режиму охорони, використання та відтворення на земельній ділянці позивача без погодження з ним (ОСОБА_5.) та без безпосередньої участі позивача, є порушенням прав власності позивача на земельну ділянку, яка полягає в обмеженні права користування власною земельною ділянкою, та, відповідно, порушенням прав позивача, передбаченим ст. 41 Конституції України.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, відповідач під час виконання покладених на нього владних функцій щодо прийняття управлінських рішень, як суб'єкт владних повноважень в сфері екології та природних ресурсів Держави, має діяти виключно в рамках положень чинного законодавства України.

Враховуючи встановлені судом обставини, колегія суддів зазначає, що наказ № 42 від 03.02.2016 Міністерства екології та природних ресурсів України Про затвердження Проекту організації території національного природного парку Дворічанський , охорони, відтворення та рекреаційного використання його природних комплексів і об'єктів є такими, що порушує баланс публічних та приватних інтересів.

Судовим розглядом встановлено, що Указом Президента України Про створення національного природного парку Дворчанський № 1044/2009 від 11 грудня 2009 року було створено НПП Дворічанський на території Дворічанського району Харківської області.

Одночасно з цим, вказаним Указом Президента зобов'язано забезпечити розроблення протягом 2010-2011 року проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок і проект землеустрою з організації та встановлення меж території національного природного парку Дворічанський , отримання державних актів на право постійного користування земельними ділянками, розроблення протягом 2010 - 2012 років та затвердження в установленому порядку Проекту організації території національного природного парку Дворічанський , охорони, відтворення та рекреаційного використання його природних комплексів і об'єктів.

Проте, на виконання зазначеного Указу Президента України на час спірних правовідносин не виконано дій з розробки Проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок і Проект землеустрою з організації та встановлення меж території національного природного парку Дворічанський , а також не отримано державних актів на право постійного користування земельною ділянкою.

Відповідно до названого Указу Президента України до складу парку увійшли 3131,2 га земель державної власності, з них 658,8 га, що підлягають вилученню та наданню в постійне користування НПП Дворічанський , та 2472,4 га земель, включених без вилучення у інших землевласників та землекористувачів, межі створення цього парку визначені картографічними матеріалами, наведеними у Проекті створення Національного природного парку Дворічанський .

Наведене свідчить про те, що площа та межі земельної ділянки НПП Дворічанський визначаються картографічними матеріалами наданими у Проекті створенням національного природного парку Дворічанський , який розроблений Харківським національним університетом ім. В.Н. Каразіна та затверджений ректором університету 12.08.2009 р.

Відповідач стверджує про те, що земельна ділянка позивача не входить до території НПП Дворічанський , однак, в Проекті організації території НПП Дворічанський (а.с. 28-35, т. 4 таблиця 3.3.1 ) перелічені 352 ділянки приватної власності на території НПП Дворічанський з зазначеннями кадастрових номерів. Земельна ділянка позивача не вказана. Проте відповідно за Загальних відомостей про НПП (а.с. 168, т. 3) зазначена загальна площа парку - 3131,2 га, зокрема 658,8 га надані парку в постійне користування і 2472,4 га включені до складу парку без вилучення.

Тобто, площа парку при створенні і при прийнятті проекту про організацію території складає - 3131,2 га., отже є тотожною.

Вказані обставини свідчать про необґрунтованість апеляційних вимог щодо не розташування земельної ділянки на території НПП.

Відповідно до ст. ст. 16, 18, 21 та 24 Закону України Про природно-заповідний фонд України , проект організації території розробляється з метою визначення і обґрунтування заходів, які передбачається здійснити протягом п'яти років, щодо провадження діяльності, охорони, відтворення та використання природних комплексів та об'єктів, а також визначення та обґрунтування стратегії розвитку національного природного парку (далі - парк) на десять років.

Наведене свідчить про те, що проект організації не має на меті змінювати межі або площу національного природного парку, а визначає лише заходи щодо провадження діяльності, охорони, відтворення та використання природних комплексів та об'єктів в межах національного парку, а також визначає та обґрунтовує стратегію розвитку національного природного парку. На момент виникнення спірних правовідносин, документом, який визначає межі або площу НПП Дворічанський є саме Проект створення національного природного парку Дворічанський , який розроблений Харківським національним університетом ім. В.Н. Каразіна та затверджений ректором університету 12.08.2009 р., оскільки межі території парку в натурі не встановлювалися.

Враховуючи те, що земельна ділянка ОСОБА_5 входить в межі території Національного природного парку Дворічанський , межі якої визначено Проектом створення НПП Дворічанський , позивач є зацікавленою особою, та повинна приймати участь в розробці та погодженні Проекту організації території, оскільки ст. 41 Конституції України передбачено, що кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.

В свою чергу, одним із завдань Проекту організації території, відповідно до п. 1.6 Положення, є зонування території парку та встановлення режиму охорони, використання та відтворення його природних комплексів, біологічного і ландшафтного різноманіття та інше. Пунктом 1.4. Положення про Проект організації території передбачено, що проект організації території розробляється на всю територію парку.

Наведене свідчить про те, що визначення Проектом організації території НПП Дворічанський режиму охорони, використання та відтворення на земельній ділянці ОСОБА_5 без погодження з нею, є порушенням майнових та земельних прав позивача.

Посилання апелянта на лист НПП Дворічанський від 13.05.2015 р., адресований начальнику відділу Держземагенства у Дворічанському районі Харківської області, начальнику Куп'янського міжрайонного управління Головного управління Держсанепідемстанції у Харківській області та ректору Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна свідчить про те, що адміністрацією НПП Дворічанській самостійно визначено коло зацікавлених осіб, без використання відповідних Реєстрів власників земельних ділянок, а також направлення відповідних запитів з метою отримання інформації до відповідного відділу Держземагенства.

Враховуючи те, що Міністерством та НПП Дворічанським не надано доказів про залучення позивача до обговорення з ним Проекту організації території НПП Дворічанський , охорони, відтворення та рекреаційного використання його природного комплексу і об'єктів з метою врахування його інтересів, як власника земельної ділянки, а також надіслання позивачу Проекту організації території з відповідними картографічними та іншими матеріалами для розгляду та надання пропозицій у встановлений строк, а так само погодження з ним цього Проекту організації території, суд першої інстанції дійшов правомірного висновку, що Наказ Міністерства екології та природних ресурсів України за № 42 від 03.02.2016 р., яким цей Проект затверджений, є неправомірним та підлягає скасуванню. Доводи апеляційних скарги висновків суду першої інстанції не спростовують.

Відповідно до ч. 1 ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи те, що рішення Харківського окружного адміністративного суду від 25.04.2018р. по справі № 820/688/16 прийняте з дотриманням норм матеріального та процесуального права, колегія суддів не виявила підстав для його скасування.

Керуючись ст. ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 326, 327 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційні скарги Міністерства екології та природних ресурсів України і Національного природного парку Дворічанський на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 25.04.2018р. по справі № 820/688/16 - залишити без задоволення.

Рішення рішення Харківського окружного адміністративного суду від 25.04.2018р. по справі № 820/688/16 за позовом ОСОБА_5 до Міністерства екології та природних ресурсів України, треті особи Кам'янська сільська рада Дворічанського району Харківської області, Національний природний парк Дворічанський , про визнання незаконним та скасування наказу - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду у порядку і строки, визначені ст. ст. 328-331 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя (підпис)Н.С. Бартош Судді (підпис) (підпис) Я.М. Макаренко О.М. Мінаєва

Повний текст постанови складений 21.12.2018 року.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2018
Оприлюднено22.12.2018
Номер документу78770275
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/688/16

Постанова від 10.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 10.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 10.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 10.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 05.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 07.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 04.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 31.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 31.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 12.12.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні