Постанова
від 11.12.2018 по справі 820/1737/18
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Головуючий І інстанції: Зоркіна Ю.В.

11 грудня 2018 р. Справа № 820/1737/18

Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Мельнікової Л.В.

суддів - Бенедик А.П. , Донець Л.О.

за участю секретаря судового засідання - Ващук Ю.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду у місті Харкові справу за апеляційною скаргою Державної фіскальної служби України на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 24 квітня 208 року по справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю САМАР до Державної фіскальної служби України про скасування рішення, -

В с т а н о в и л а:

12.03.2018 року позивач товариство з обмеженою відповідальністю САМАР (подалі - ТОВ САМАР , підприємство) звернувся до суду з позовом, яким просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України (подалі - ДФС України, контролюючий орган), в особі Комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) або відмову в такій реєстрації від 21.11.2017 року за № 456044/38161171;

- зобов'язати відповідача зареєструвати виписану ТОВ САМАР ПН № 5 від 27.11.2017 року з сумою ПДВ 116.666,67 грн.

Позивач вважає, що дана ПН оформлена належним чином, з дотриманням умов щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, тому вважає відмову контролюючого органу у її реєстрації незаконною.

Вказує, що оскаржуване рішення не містить конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття такого рішення, а лише містить загальну фразу про те, що причиною його прийняття є: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію ПН/РК. Тобто, в Рішенні не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства, та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію ПН.

Також зазначає, що аванс (передоплату), щодо якого позивач склав ПН, не можна визнавати нереальною господарською операцією і відповідно блокувати її до спливу позовної давності. Крім цього, інші ПН, які складені на підставі договору, були раніше безперешкодно зареєстровані відповідачем в ЄРПН.

Заперечуючи проти позову, у відзиві на позовну заяву ДФС України зазначає, що рішення про відмову у реєстрації ПН винесено контролюючим органом обґрунтовано, а відтак не підлягає визнанню протиправним та скасуванню.

Вимогу про зобов'язання ДФС України зареєструвати виписану ТОВ САМАР ПН № 5 від 27.11.2017 року з сумою ПДВ 116.666,67 грн. відповідач вважає передчасною, оскільки такі дії є виключними повноваженнями контролюючого органу, відтак, суд не може підміняти державний орган і вирішувати питання про реєстрацію ПН у спосіб, що не передбачений законом у разі порушення прав платника податків.

У відповіді на відзив позивач зазначає, що відповідачем не вказано, що стало конкретною причиною (підставою) для зупинення реєстрації ПН. Спірну ПН № 5 від 27.11.2017 року з сумою ПДВ 116.666,67 грн. ТОВ САМАР склав на суму попередньої оплати в розмірі 700.000,00 грн., яка отримана ним 27.11.2017 року. Відтак, інших документів, крім договору з додатками, банківської виписки про отримання оплати подати не уявляється можливим, адже попередня оплата характерна тим, що вона отримується до виконання робіт.

Крім наведеного, позивач вважає хибними доводи контролюючого органу про неподання відомостей про адресу виконання робіт, оскільки договір підряду із зазначенням цієї інформації відповідачу надавався.

При цьому, спірна ПН складена позивачем на таке найменування послуг, як улаштування фундаментів згідно ДКПП, а не УКТ ЗЕД 43 групи, що є додатковим підтвердженням надуманої причини зупинення реєстрації ПН.

За наведених обставин, позивач вважає, що відповідач не сформулював свою правову позицію, зазначивши лише про передчасність звернення ТОВ САМАР до суду.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 24.04.2018 року (рішення у повному обсязі складено 04.05.2018 року) адміністративний позов ТОВ САМАР задоволений у повному обсязі.

Рішення суду вмотивовано тим, що рішення Комісії ДФС України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації ПН, у даному випадку, або надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію ПН/РК або надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію ПН/РК .

Проте, в оскаржуваному позивачем рішенні контролюючого органу не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію ПН. Таким чином, на думку суду, рішення ДФС України про відмову у реєстрації ПН позивача містить чіткого визначення підстав для прийняття Комісією такого рішення.

Факт зупинення реєстрації ПН/РК у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарських операцій, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (постачання товарів/послуг, або отримання коштів), що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається ПН/РК.

Таким чином, суд дійшов висновку, що зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарської операції між позивачем та контрагентом, та на те, що такі документи надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації ПН від 27.11.2017 року № 5.

При цьому суд визначився про задоволення позовної вимоги ТОВ САМАР про зобов'язання ДФС України зареєструвати спірну ПН в ЄРПН, оскільки це є належним засобом захисту прав позивача.

Не погоджуючись із судовим рішенням, в апеляційній скарзі ДФС України, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить його скасувати та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог ТОВ САМАР у повному обсязі.

У доводах апеляційної скарги ДФС України посилається на невідповідність висновків суду фактичним обставинам справи, та зазначає, що з наданих позивачем документів неможливо ідентифікувати та підтвердити проведення господарської операції. Відтак, неподання таких пояснень/копій документів може стати причиною для прийняття Комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації ПН.

Відзив на апеляційну скаргу від позивача не надходив, що на підставі ч. 4 ст. 304 КАС України не перешкоджає апеляційному перегляду рішення суду першої інстанції.

За приписами статті 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги (частина перша статті 308).

Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов'язкової підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права (частина друга статті 308).

Переглянувши судове рішення в межах доводів та вимог апеляційної скарги, заслухавши пояснення представників сторін, перевіривши повноту встановлення судом фактичних обставин у справі та правильність застосування ним норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга ДФС України задоволенню не підлягає, а судове рішення слід залишити без змін, з наступних підстав.

Судом установлено, що 14.12.2017 року ДФС України позивачу видана квитанція № НОМЕР_1 про зупинення в ЄРПН податкової накладної ТОВ САМАР № 5, що видана 27.11.2017 року на адресу ТОВ ХАРКІВСЬКА ФРУКТОВА КОМПАНІЯ /а.с. 16, 17/.

В квитанції зазначено, що у відповідності до вимог п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація означеної ПН зупинена, з підстав того, що після проведення автоматизованого моніторингу відповідності ПН Критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567, остання відповідає критеріям, визначеним п. 6 цих Критеріїв. Відповідачем зазначено, що за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 43.99.30-00.00 і запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до п. в пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

На виконання означеного, позивачем надано банківська виписка та пояснення улаштування фундаменту за договорами /а.с. 177/.

За результатами розгляду наданих документів, Комісією ДФС України прийняте рішення від 21.12.2017 року № 456044/38161171, яким, з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію ПН/РК, позивачу відмовлено у реєстрації ПН № 5 від 27.11.2017 року /а.с. 18/.

Погоджуючись із висновком суду першої інстанції, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до пункту 74.2 ст. 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно з пунктом 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Абзацами першим та другим пункту 201.10 ст. 201 ПК України встановлено. що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня (абзац п'ятий цього пункту).

Згідно з абзацом восьмим, з метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції (абзац дев'ятий).

Абзацом десятим встановлено, що якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України (абзац 18 цього підпункту).

На виконання цієї норми, постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246, у редакції, чинній на дату виникнення відносин з приводу прав і обов'язків у яких виник спір).

Відповідно до пункту 5 цього Порядку, податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200 1.3, 200 1.9 статті 200 1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній / розрахунку коригування.

Пунктом 12 встановлено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція) ( пункт 13 цього Порядку).

Згідно з пунктом 14 Порядку № 1246 квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Відповідно до пункту 15, у квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Пунктом 201.16 ст. 201 ПК України (в редакції, що була чинною на час виникнення спірних правовідносин) визначалось, що реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України).

Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (п.п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201).

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про:

реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України (п.п. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201).

Законом України від 07.12.2017 року № 2245-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році , що набрав чинності з 01.01.2018 року (п. 31) пункт 201.16 ст. 201 ПК України викладений в такій редакції:

201.16. Реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України .

Відповідно до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 року за N 753/30621 (далі - Критерії), який втратив чинність 25.05.2018 року) оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється ДФС шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування цим Критеріям.

Моніторинг здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до цих Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо за кожним видом економічної діяльності, якщо така інформація врахована комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Для упередження припинення реєстрації податкових накладних в Реєстрі платник може подати до ДФС інформацію у вигляді Таблиці даних платника податків за встановленою формою J(F)1312302. Таблиця надсилається виключно в електронному вигляді засобами електронного зв'язку з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису відповідальних осіб.

Відповідно до п. 3 Критеріїв платник податку має право подати до ДФС інформацію за встановленою формою щодо:

видів економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);

кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку;

кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010), що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.

Інформація за встановленою формою подається із поясненням платника податків, в якому зазначається специфіка господарської діяльності, що має незмінний характер, із можливим посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Інформація за встановленою формою із поясненням розглядається ДФС протягом п'яти робочих днів, що настають за днем її отримання.

Інформація за встановленою формою враховується автоматично системою Моніторингу, якщо така інформація подається:

платниками - сільськогосподарськими товаровиробниками, що внесені до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України", та/або сільськогосподарськими підприємствами, які на 31 грудня 2016 року застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до ст. 209 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року N 2755-VI, зі змінами та доповненнями (в редакції, що діяла на 31 грудня 2016 року), що мають власні (право власності/користування) та/або орендовані земельні ділянки, загальна площа яких понад 200 га включно (станом на 01 січня 2017 року), що задекларовані до 20 лютого 2017 року, та у яких за період з 01 січня 2017 року не було одночасної зміни засновника і керівника, та у ній зазначено коди згідно з УКТ ЗЕД постачання (виготовлення) таких груп товарів:

01 Живі тварини;

03 Риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні;

04 Молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені;

07 Овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби;

08 Їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь;

10 Зернові культури;

12 Насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж;

платниками, у яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, наведеному у пп. 4 п. 5 Критеріїв, мають такі розміри: D Pм х 1,3, та обсяг постачання товарів/послуг у податкових накладних / розрахунках коригування, складених з 01 січня 2017 року в ЄРПН, зазначених в інформації згідно з додатком до Критеріїв, становить більше 25 відсотків загального обсягу постачання за період з 01 січня 2017 року.

Інформація подається окремо по кожній податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено в ЄРПН.

Погоджуючись із висновком суду першої інстанції, колегія суддів зазначає, що за встановленням у судовому процесі обставин: чинності та дії договору від 07.09.2017 № 07/09.17, укладеного між позивачем та його контрагентом; відповідності податкової накладної нормам пункту 201.1 ст. 201 ПК України, суд зробив обґрунтований висновок про не доведення контролюючим органом у судовому процесі правомірності як рішення від 14.12.2017 року про зупинення реєстрації податкової накладної ТОВ САМАР від 27.11.2017 року за № 5/-, так і рішення про відмову у реєстрації цієї податкової накладної.

При цьому, колегія суддів зауважує, що контролюючим органом не спростовується та обставина, що податкові накладні: № 1 від 29.09.2017 року на суму 100.000,00 грн. (ПДВ 16.666,67 грн.), № 1 від 09.10.2017 року на суму 100.000,00 грн. (ПДВ 16.666,67 грн.), № 2 від 18.10.2017 року на суму 35.000,00 грн. (ПДВ 5.833,33 грн.), № 3 від 31.10.2017 року на суму 40.000,00 грн. (ПДВ 6666,67 грн.), № 1 від 02.11.2017 року на суму 40.000,00 грн. (ПДВ 6666,67 грн.), № 2 від 09.11.2017 року на суму 30.000,00 грн. (ПДВ 5000,00 грн.), № 3 від 16.11.2017 року на суму 115.000,00 грн. (ПДВ 19.166,67 грн.), № 4 від 23.11.2017 року на суму 100.000,00 грн. (ПДВ 16666,67 грн.), № 1 від 14.12.2017 року на суму 30.000,00 грн. (ПДВ 5.000,00 грн.), № 2 від 15.12.2017 року на суму 30.000,00 грн. (ПДВ 5.000,00 грн.), видані ТОВ САМАР в межах виконання господарських операцій за договором підряду на виконання робіт № 07/09.17 від 07.09.2017 року на адресу ТОВ ХАРКІВСЬКА ФРУКТОВА КОМПАНІЯ ДФС України зареєстровані в ЕРПН без зауважень за №№ НОМЕР_2, НОМЕР_3, НОМЕР_4, НОМЕР_5, НОМЕР_6, НОМЕР_7, НОМЕР_8, НОМЕР_9, НОМЕР_10, НОМЕР_11 відповідно 10.10.2017 року, 27.10.2017 року, 27.10.2017 року, 04.11.2017 року, 21.11.2017 року, 21.11.2017 року, 21.11.2017 року, 12.12.2017 року, 29.12.2017 року, 30.12.2017 року /а.с. 33-42/.

Обґрунтовуючи свою апеляційну скаргу, ДФС посилається на неможливість ідентифікувати та підтвердити проведення господарської операції з аналізу тих документів, що були надані ТОВ САМАР та ненадання платником податків повного пакету документів, вичерпний перелік яких встановлений наказом № 567.

Ці доводи ДФС України колегія суддів не приймає, оскільки контролюючим органом судам першої та апеляційної інстанції не надано жодних пояснень щодо підстав, за яких реєстрація означеної податкової накладної підприємства була зупинена, тобто тих підстав, які унеможливили висновок про реальність/прозорість господарської операції та реєстрації спірної податкової накладної.

За приписами ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 2 ст. 77 КАС України).

Колегія суддів зазначає, що оскаржуване рішення ДФС України не містить чіткого визначення підстав для прийняття Комісією рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, а рішення контролюючого органу не підтверджено належними доказами. Відтак, воно не є обґрунтованим та не відповідає критеріям правомірності рішення суб'єкта владних повноважень, в розумінні статті 2 КАС України.

З урахуванням положень ст. 245 КАС України, колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції про те, що задля належного захисту порушеного права позивача необхідно зобов`язати ДФС України зареєструвати ПН по взаємовідносинам підприємства з ТОВ ХАРКІВСЬКА ФРУКТОВА КОМПАНІЯ № 5 від 27.11.2017 року в ЄРПН.

За наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін (п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України).

Суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін, якщо визначає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Оскільки колегія суддів залишає в силі рішення суду першої інстанцій, то відповідно до ч. 6 ст. 139 КАС України понесені сторонами судові витрати новому розподілу не підлягають.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 292, 293, 308, 310, 313, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу ДФС України залишити без задоволення, а рішення Харківського окружного адміністративного суду від 24 квітня 2018 року, - без змін.

Постанова Харківського апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з дати її прийняття. Учасники справи, а також особи, які не брали участь у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених Кодексом адміністративного судочинства України. Касаційна скарга на судове рішення подається безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя (підпис)ОСОБА_1 Судді (підпис) (підпис) ОСОБА_2 ОСОБА_3 Постанова у повному обсязі складена і підписана 21 грудня 2018 року.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.12.2018
Оприлюднено22.12.2018
Номер документу78773032
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/1737/18

Ухвала від 11.04.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

Ухвала від 21.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 11.12.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Постанова від 11.12.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 08.10.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 08.10.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 19.07.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 19.06.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 29.05.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Рішення від 24.04.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні