Ухвала
від 20.12.2018 по справі 920/572/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

20.12.2018 Справа № 920/572/16 Господарський суд Сумської області у складі судді Костенко Л.А., секретаря судового засідання Олтушевської І.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи № 920/572/16 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Кооппосилторг" (40020, м. Суми, вул. Курська, б. 105; код ЄДРПОУ 33899486) ,

за участі представників: ГУ ДФС у Сумській області - Ейсмонт М.О., довіреність № 16185/10/18-28-10-02-15 від 10.09.2018р. Притула Д.А., довіреність б/н від 23.10.2018р.

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою господарського суду Сумської області від 29.06.2016р. порушено провадження у справі №920/1572/16 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Кооппосилторг", введено процедуру розпорядження майном строком на 115 календарних днів та призначено розпорядником майна боржника ТОВ "Кооппосилторг" арбітражного керуючого Єрохіна О.П.

Ухвалою господарського суду Сумської області від 29.08.2016р. затверджений реєстр вимог кредиторів у справі №920/572/16 про банкрутство ТОВ "Кооппосилторг", до якого включені грошові вимоги ДПІ у м. Сумах ГУ ДФС у Сумській області - 2 412 392, 02 грн. основного боргу (3 черга); 13 780,00 грн. судового збору (1 черга).

Відповідно до постанови господарського суду Сумської області від 22.09.2016р. Товариство з обмеженою відповідальністю "Кооппосилторг" визнано банкрутом, відкрита ліквідаційна процедура, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Єрохіна О.П.

20.07.2017р. до господарського суду надійшов звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс у справі №920/572/16.

Також до господарського суду ліквідатор ТОВ "Кооппосилторг" арбітражний керуючий Єрохін О.П. подав заяву №01-21/117 від 10.07.2017р. про затвердження звіту щодо нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат, в якій просить суд:

1) затвердити розмір оплати послуг арбітражного керуючого Єрохіна О.П. за виконання повноважень ліквідатора у справі №920/572/16 в сумі 49 508,70 грн. за період з 22.09.2016р. по 06.07.2017р.;

2) затвердити розмір витрат, понесених арбітражним керуючим Єрохіним О.П., які пов'язані із провадженням процедури банкрутства у справі №920/572/16 в сумі 1 881,13 грн.;

3) стягнути з ДПІ у м. Сумах ГУ ДФС у Сумській області або його правонаступника на користь арбітражного керуючого Єрохіна О.П. заборгованість в сумі 49 508, 70 грн. з оплати послуг арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора та 1 881, 13 грн. відшкодування понесених витрат.

Ухвалою господарського суду від 24.07.2017р. призначено розгляд звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу, заяви №01-21/117 від 10.07.2017р. у справі №920/572/16 про банкрутство ТОВ "Кооппосилторг" в засідання суду на 17.08.2017 р.; Зобов`язано ліквідатора надати до господарського суду докази звернення до керівника підприємства щодо передачі бухгалтерської та іншої документації, печаток та штампів банкрута.

Ухвалою господарського суду від 17.08.2017р. відкладено розгляд звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу, заяви №01-21/117 від 10.07.2017р. ліквідатора у справі № 920/572/16 про банкрутство ТОВ "Кооппосилторг" в засідання суду на 26 .09.2017 р.; Зобов'язано ДПІ у м. Сумах ГУ ДФС у Сумській області надати до господарського суду відзив на заяву №01-21/117 від 10.07.2017р. ліквідатора про стягнення оплати послуг та витрат понесених арбітражним керуючим Єрохіним О.П.

Ухвалою господарського суду Сумської області від 17.08.2017р. в задоволенні заяви ПАТ "Дельта Банк" (вих. № 23.1/459 від 24.07.2017р.) з грошовими вимогами до ТОВ "Кооппосилторг" відмовлено.

Ухвалою господарського суду від 31.08.2017р. у зв'язку з направленням матеріалів справи №920/572/16 до Харківського апеляційного господарського суду разом з апеляційною скаргою ПАТ "Дельта Банк", провадження у справі №920/572/16 про банкрутство ТОВ "Кооппосилторг" зупинено.

За час перебування справи в апеляційній інстанції до господарського суду Сумської області надійшла заява (вх. №3179 (з) від 02.11.2017р. Головного управління ДФС у Сумській області про заміну кредитора правонаступником у справі №920/572/16 про банкрутство ТОВ "Кооппосилторг".

Ухвалою господарського суду від 22.11.2017р. поновлено провадження у справі №920/572/16 про банкрутство ТОВ "Кооппосилторг"; Призначено до розгляду справу №920/572/16 про банкрутство ТОВ "Кооппосилторг", в т.ч. звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу, заяви №01-21/117 від 10.07.2017р. ліквідатора в засідання суду на 20 .12.2017 р.; Зобов'язано ДПІ у м. Сумах ГУ ДФС у Сумській області надати до господарського суду відзив на заяву №01-21/117 від 10.07.2017р. ліквідатора про стягнення оплати послуг та витрат понесених арбітражним керуючим Єрохіним О.П.; Призначено розгляд заяви (вх. №3179 (з) від 02.11.2017р. ГУ ДФС у Сумській області про заміну кредитора правонаступником у справі №920/572/16 в засідання суду на 20.12.2017 р.

Ухвалою господарського суду від 20.12.2017р. у зв'язку з направленням матеріалів справи № 920/572/16 про банкрутство ТОВ "Кооппосилторг" в порядку касаційного провадження до Вищого господарського суду України за касаційною скаргою ПАТ "Дельта Банк", відкладено розгляд справи № 920/572/16 до повернення її з Вищого господарського суду України.

Ухвалою господарського суду від 30.10.2018р. призначено розгляд справи №920/572/16, про банкрутство ТОВ "Кооппосилторг", в т. ч. звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу, заяви №01-21/117 від 10.07.2017р. ліквідатора про стягнення оплати послуг та витрат понесених арбітражним керуючим Єрохіним О.П. ; заяви (вх. №3179 (з) від 02.11.2017р. ГУ ДФС у Сумській області про заміну кредитора правонаступником в засідання суду на 26.11.2018 р.; Повторно зобов'язано ДПІ у м. Сумах ГУ ДФС у Сумській області надати до господарського суду відзив на заяву №01-21/117 від 10.07.2017р. ліквідатора про стягнення оплати послуг та витрат понесених арбітражним керуючим Єрохіним О.П.

Ухвалою господарського суду від 26.11.2018р. замінено кредитора у справі № 920/572/16 ДПІ у м. Сумах ГУ ДФС у Сумській області на правонаступника - Головне управління ДФС у Сумській області.

Ухвалою господарського суду від 26.11.2018р. відкладено розгляд справи № 920/572/16, в т.ч. розгляд звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу; заяви ліквідатора (вих.№ 01-21/117 від 10.07.2017р.) про затвердження звіту щодо нарахування і виплату витрат та стягнення з ДПІ у м. Суми 49508, 70 грн. заборгованості з оплати послуг арбітражному керуючому за виконання повноважень ліквідатора у справі № 920/572/16 та 1881, 13 грн. відшкодування понесених витрат в судове засідання на 20.12.2018 р.; Зобов'язано ліквідатора подати до суду у строк до 14.12.2018р. реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог; відомості за результатами інвентаризації у ліквідаційній процедурі; довідку Державної інспекції сільського господарства в Сумській області щодо наявності у банкрута сільськогосподарської техніки; документи, що підтверджують хід ліквідаційної процедури.

На виконання судової ухвали ліквідатор надав витребувані документи, які залучені до матеріалів справи.

Ліквідатор в листі від 07.12.2018р. № 01-21/66 просить суд затвердити подані звіти та провести судове засідання без його участі.

Розглянувши наданий суду звіт ліквідатора і ліквідаційний баланс, документи що свідчать про виконання ліквідаційної процедури, заслухавши пояснення кредитора, суд встановив.

Відповідно до ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (надалі Закон про банкрутство) після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.

Звіт ліквідатора має бути схвалений комітетом кредиторів, власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) боржника (для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків).

Відповідно до ст. 41 Закону про банкрутство ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження, зокрема, вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб.

За положеннями ст. 98 Закону про банкрутство ліквідатор має право отримувати інформацію з державних реєстрів шляхом направлення офіційних запитів до держателя або реєстратора відповідного реєстру.

З метою виявлення всіх видів майнових активів банкрута ліквідатором було здійснено офіційні запити до відповідних державних органів.

На запити ліквідатора надійшли наступні відповіді.

Згідно листа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 04-01/5264 від 20.03.2017р. станом на 31.12.2016р. ТОВ "Кооппосилторг" серед власників, які володіють значними пакетами акцій емітентів (10 % і більше статутного капіталу), відсутнє (а.с. 180 т. 1);

Державна авіаційна служба України Департамент льотної придатності листом № 12.2.19-11391 від 11.11.2016р. повідомила, що у Державному реєстрі цивільних повітряних суден України за ТОВ "Кооппосилторг" повітряні судна не зареєстровані (а.с 181 т. 1);

Згідно листа №36/6393 від 26.10.2016р. ПАТ Укрзалізниця Філії Головний інформаційно - обчислювальний центр за ТОВ "Кооппосилторг" в АБД ПВ вантажні вагони не зареєстровані, в інформаційних базах відсутні відомості про зареєстровані локомотиви зазначеного підприємства. (а.с. 182 т. 1);

Державна служба України з безпеки на транспорті надала інформацію (№8762/02/15-16 від 22.11.2016р.) про відсутність записів щодо суден власником або судновласником яких є ТОВ "Кооппосилторг" (а.с. 183 т. 1);

Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області листом №1020-4784 від 07.11.2016р. повідомив що в Єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт інформація щодо об'єктів будівництва, де замовником є ТОВ "Кооппосилторг" відсутня (а.с. 184 т. 1);

Згідно листа Регіонального сервісного центру в Харківській області №31/20-5900 від 27.10.2016 р. за підприємством-банкрутом транспортні засоби не зареєстровано (а.с. 185 т. 1);

Головне управління Держпраці у Харківській області листом (№9333/05-18/8341 від 26.10.2016р.) повідомило про відсутність за ТОВ "Кооппосилторг" зареєстрованих об'єктів підвищеної безпеки та великотоннажних і інших технологічних транспортних засобів (а.с. 186 т. 1);

Харківська митниця ДФС листом №145/ФОП/00-3/20-70-18-01 від 16.08.2016р. повідомила що товари на складах тимчасового зберігання та митних складах, які належать ТОВ "Кооппосилторг" та перебувають під митним контролем відсутні, інформація щодо здійснення зовнішньоекономічної діяльності зазначеним підприємством в митниці відсутня (а.с. 188 т. 1);

Згідно відповіді Держінспекції сільського господарства в Харківській області № 04-26/2523 від 04.11.2016р. за ТОВ "Кооппосилторг" станом на 28.10.2016р. сільськогосподарська техніка, самохідні машини та механізми не обліковуються (а.с. 192 т. 1);

Згідно листа (№5099 від 14.07.2016р.) Комунальне підприємство Харківське міське бюро технічної інвентаризації повідомило що облікові відомості щодо реєстрації права власності об'єктів нерухомого майна, які належать юридичним особам, на паперових носіях відсутні (а.с. 191 т. 1);

Державна інспекція сільського господарства в Харківській області листом (№04-26/2523 від 01.11.2016р.) повідомила що згідно реєстру реєстрації техніки, станом на 28.10.2016р. за ТОВ "Кооппосилторг" на праві власності сільськогосподарська техніка, самохідні машини та механізми не обліковуються (а.с. 192 т. 1);

Головне управління статистики у Сумській області надало інформацію щодо останньої фінансової звітності ТОВ "Кооппосилторг" в 2014 році (а.с. 193 т. 1):

ДПІ у м. Сумах Головного управління ДФС у Сумській області листом № 46622/10/18-19-17 від 25.10.2016р. повідомила про відсутність станом на 24.10.2016р. за ТОВ "Кооппосилторг" відкритих рахунків в банківських установах (а.с. 194 т. 1).

Сумська митниця ДФС листом №3055/10/18-70-07 від 15.07.2016р. повідомила про відсутність відомостей про майно ТОВ "Кооппосилторг" (а.с. 195 т. 1);

Управління Держпраці у Сумській області листом №7042/15-23/05/5098 від 27.10.2016р. повідомило про відсутність за ТОВ "Кооппосилторг" зареєстрованих об'єктів підвищеної безпеки та великотоннажних і інших технологічних транспортних засобів (а.с. 199 т. 1);

Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Сумській області листом №40-1018/3986-16 від 02.11.2016р. повідомила про відсутність документів дозвільного характеру щодо виконання будівельних робіт де є замовником ТОВ "Кооппосилторг" (а.с. 200 т. 1);

Згідно відповіді Регіонального сервісного центру в Сумській області МВС України за обліковими даними станом на 24.10.2016р. за ТОВ "Кооппосилторг" транспортні засоби на території Сумської області не зареєстровано (а.с. 201 т. 1);

Головне Управління Держгеокадастру у Сумській області листом №33-18-06-13207/216 від 09.11.2016р. повідомило що станом на 01.01.2013р. за ТОВ "Кооппосилторг" реєстрація права власності та право користування на земельні ділянки на території Сумської області не виявлено (а.с. 202 т. 1);

Згідно відповіді Держінспекції сільського господарства в Сумській області № 1786 від 04.08.2018р. за ТОВ "Кооппосилторг" машини що підлягають обліку не зареєстровані (а.с. 71 т. 3).

Згідно Витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна № 50127457 від 15.08.2016р. щодо ТОВ "Кооппосилторг" інформація відсутня (а.с. 214 т. 1).

Згідно Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна №73379626 від 19.11.2016р. щодо ТОВ "Кооппосилторг" наявна інформація про об'єкти нерухомого майна за адресою: м. Харків, вул. Фонвізіна, б. 18. (а.с. 204 т. 1).

В звіті ліквідатор вказує, що згідно Договору купівлі - продажу нежитлових будівель від 03.12.2014р. укладеного між ТОВ "Кооппосилторг" та ТОВ Прайммакс останнє набуло право власності на об'єкти нерухомого майна, розташованого за адресою: м. Харків, вул. Фонвізіна, б. 18. (а.с. 209-211 т. 1). Згідно виписки ПАТ Національні інвестиції кошти які були отримані ТОВ "Кооппосилторг" від продажу нерухомого майна 10.12.2014р. направлені на погашення заборгованості ТОВ "Кооппосилторг" перед ПАТ Національні інвестиції за кредитним договором №20-06 від 16.01.2006р. та повернення фінансової допомоги на зворотній основі СТОВ Довіра (а.с. 213 т. 1).

Ліквідатор надіслав на адресу керівника ТОВ "Кооппосилторг" лист №01-21/156 від 23.11.2016р. про передачу майна та документів боржника (а.с. 2-3 т. 2).

26.12.2016р. ліквідатор надіслав на адресу Головного управління Національної поліції України в Сумській області повідомлення про вчинення кримінального правопорушення у зв'язку з ненаданням керівником ТОВ "Кооппосилторг" ліквідатору документів, печаток та інших офіційних документів боржника (а.с. 4 т. 2).

ГУ Нацполіції України в Сумській області листом № 254 від 21.01.2017р. повідомив ліквідатора про проведену перевірку щодо можливих неправомірних дій керівника ТОВ "Кооппосилторг", однак обставин що вказують на наявність кримінального правопорушення в матеріалах справи не вбачається (а.с. 5 т. 2).

Дані протоколів інвентаризації, проведеної арбітражним керуючим у справі свідчать про відсутність майнових активів ТОВ "Кооппосилторг" (а.с. 62-70 т. 3).

Ліквідатор у звіті вказує що боржник за юридичною адресою не знаходиться, місцезнаходження встановити не вдалось. Керівником будь-яких документів бухгалтерського, податкового, статистичного обліку та документів щодо особового складу ліквідатору не передавались, у зв'язку з чим у ліквідатора відсутні документи бухгалтерського, податкового, статистичного обліку, документи щодо особового складу підприємства - банкрута.

Відповідно до поданого ліквідатором реєстру вимог кредиторів до нього включені вимоги ДПІ у м. Сумах ГУ ДФС у Сумській області - 2 412 392, 02 грн. основного боргу (3 черга); 13 780,00 грн. судового збору (1 черга), які у зв'язку із відсутністю майна боржника залишилися незадоволеними.

Відповідно до ст. 46 Закону про банкрутство звіт ліквідатора має бути схвалений комітетом кредиторів, власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) боржника (для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків).

На засіданні комітету кредиторів ТОВ "Кооппосилторг" яке відбулося 06.07.2017р. затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс у справі №920/572/16; затверджено звіт ліквідатора про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат ліквідатора ТОВ "Кооппосилторг" арбітражного керуючого Єрохіна О.П. (а.с. 173-176 т. 1).

Показники щодо майнових активів боржника відображені в ліквідаційному балансі (а.с. 215 т. 1).

Заперечень від кредитора щодо звіту та ліквідаційного балансу станом на 20.12.2018р. до суду не надходило.

У судовому засіданні представник кредитора ГУ ДФС у Сумській області підтримав звіт ліквідатора. Пояснив що заперечень щодо роботи ліквідатора не має.

Щодо заяви ліквідатора (вих. № 01-21/117 від 10.07.2017р.) про затвердження звіту щодо нарахування і виплати грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат.

Ліквідатор подав до суду заяву в якій просить суд:

1) затвердити розмір оплати послуг арбітражного керуючого Єрохіна О.П. за виконання повноважень ліквідатора у справі №920/572/16 за період з 22.09.2016р. по 06.07.2017р. у розмірі 49 508, 70 грн.;

2) затвердити розмір витрат, понесених арбітражним керуючим Єрохіним О.П., які пов'язані із проведенням процедури банкрутства у справі №920/572/16 у розмірі 1881, 13 грн.;

3) стягнути з ДПІ у м. Сумах ГУ ДФС у Сумській області або його правонаступника на користь арбітражного керуючого Єрохіна Олега Петровича 49508,70 грн. заборгованості з оплати послуг арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора у справі №920/572/16 про банкрутство ТОВ "Кооппосилторг" та 1881, 13 грн. відшкодування понесених витрат.

З матеріалів справи вбачається що основна грошова винагорода арбітражного керуючого Єрохіна О.П. за виконання обов'язків ліквідатора у справі про банкрутство ТОВ Кооппосилторг нарахована за період з 22.09.2016р. по 06.07.2017р. із розрахунку двох мінімальних заробітних плат на місяць в розмірі 49508,70 грн.

Крім цього арбітражним керуючим здійснені витрати, які пов'язані із проведенням процедури банкрутства ТОВ "Кооппосилторг" та складають 1881, 13 грн. з яких:

- 316,17 грн. поштові послуги;

- 100, 00 грн. оплата за витяги з реєстру речових прав на нерухоме майно;

- 43,00грн. оплата за витяги з Державного реєстру обтяжень рухомого майна;

- 53,00 грн. оплата за виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців;

- 120,00 грн. оплата за виписку по рахунку банкрута;

- 1248,96 грн. витрати на проїзд.

Протоколом комітету кредиторів ТОВ "Кооппосилторг" №3 від 06.07.2017р. затверджено звіт ліквідатора щодо нарахування грошової винагороди за період з 22.09.2016р. по 06.07.2017р. у розмірі 49508,70 грн. та здійснені витрати у розмірі 1881, 13 грн.

Відповідно до частини 1 статті 3 ГПК України, судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

За приписами ч.1 статті 2 Закону про банкрутство провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Згідно з частиною 1 статті 41 Закону про банкрутство, ліквідатор - фізична особа, яка відповідно до судового рішення господарського суду організовує здійснення ліквідаційної процедури боржника, визнаного банкрутом, та забезпечує задоволення вимог кредиторів у встановленому цим Законом порядку.

Відповідно до частини 1 статті 98 Закону про банкрутство, арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Законом.

Частиною 4 ст. 236 ГПК України визначено що при виборі і застосуванні норм права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Як зазначено в постанові Верховного Суду від 04.10.2018р. у справі №916/1503/17 згідно з частинами 1, 4, 7 ст. 43 Конституції України, кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом. Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.

Законом про банкрутство передбачено декілька джерел для здійснення оплати послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією ліквідатора), разом з тим Закон не містить заборони здійснювати таку оплату за рахунок коштів кредиторів.

При цьому, відмова від авансування, відсутність майна у боржника або ж відсутність інших джерел для покриття витрат на виплату винагороди арбітражному керуючому можна розцінювати як примушування до безоплатної праці, що забороняється та прирівнюється до рабства в контексті ст. 4 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та інших міжнародних актів (зокрема, Конвенції 1926 року про заборону рабства, Конвенції Міжнародної організації праці про примусову чи обов'язкову працю 1930 року, ратифіковану Україною 10.08.1956 року, Конвенції Міжнародної організації праці №105 про скасування примусової праці 1957 року, ратифіковану Україною 05.10.2000 року), резолюції Економічної і Соціальної Ради ООН (ЕКОСОС) 1996 року тощо) та суперечить ст. 43 Конституції України .

Порядок сплати грошової винагороди арбітражного керуючого та відшкодування його витрат, понесених під час виконання повноважень у справі про банкрутство, визначено положеннями статті 115 Закону про банкрутство.

Відповідно до частин 1, 3, 4, 5 статті 115 Закону про банкрутство, арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду. Грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора складається з основної та додаткової грошових винагород. Основна грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора визначається в розмірі двох середньомісячних заробітних плат керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до відкриття господарським судом процедури ліквідації банкрута за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень ліквідатора, а її розмір не може перевищувати десяти мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень. Право вимоги основної грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень ліквідатора. Витрати арбітражного керуючого, пов'язані з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство, відшкодовуються в порядку, передбаченому цим Законом.

Сплата грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого у зв'язку з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство здійснюються за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника.

Відповідно до частини 7 статті 115 Закону про банкрутство, ліквідатор щомісяця звітує перед комітетом кредиторів про нарахування та виплату основної та додаткової грошових винагород арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування витрат. Звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат доводиться кредиторам до відома та повинен бути схвалений або погоджений комітетом кредиторів. Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедури ліквідації подається арбітражним керуючим до господарського суду за п'ять днів до закінчення ліквідаційної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.

Отже, у випадку, коли оплата послуг арбітражного керуючого здійснюється не за рахунок коштів ,одержаних від продажу майна боржника, чи коштів, одержаних в результаті виробничої діяльності боржника, то така оплата повинна здійснюватись за рахунок коштів кредиторів, виходячи із принципу пропорційності їх грошовим вимогам. Тобто, не виявлення ліквідатором боржника у процедурі ліквідації майна боржника, чи інших його активів та грошових коштів, жодним чином не впливає на оплату його послуг.

Вказаної правової позиції дотримується Верховний Суд у постанові від 01.08.2018р. у справі № 912/1783/16.

На засіданні комітету кредиторів ТОВ Кооппосилторг (протокол № 3 від 06.07.2017р.) за участі ДПІ у м. Суми затверджений звіт ліквідатора ТОВ Кооппосилторг арбітражного керуючого Єрохіна О.П. про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат у наступному розмірі: нарахування та виплата грошової винагороди - 49508,70 грн.; здійснені витрати - 1881,13 грн.

Отже з огляду на вказане звіт ліквідатора про нарахування грошової винагороди, здійснення відшкодування витрат підлягає задоволенню.

Однак, господарський суд зазначає, що вимога ліквідатора про стягнення з кредитора ГУ ДФС у Сумській області на його користь оплати послуг ліквідатора за весь період з моменту винесення постанови про визнання боржника банкрутом від 22.09.2016р. у розмірі двох мінімальних заробітних плат є необґрунтованою, оскільки арбітражним керуючим Єрохіним О.П. не взято до уваги обсяги здійснених ним відповідних дій та заходів в ході ліквідаційної процедури банкрута, що може бути, внаслідок стягнення, надмірним тягарем для кредитора.

Як зазначено в постанові Верховного Суду від 01.03.2018р. у справі №910/32824/15 при визначенні розміру оплати послуг ліквідатора під час здійснення ним ліквідаційної процедури у справі про банкрутство, господарський суд має досліджувати не тільки період здійснення ліквідатором ліквідаційної процедури, а й дії, які вчинялись ліквідатором в цей період .

З огляду на викладене господарський суд вважає, що необхідно з'ясувати за який конкретний проміжок часу вживалися ліквідатором необхідні дії щодо виявлення майна банкрута, інші заходи ліквідаційної процедури, оскільки оплата визначеного законом розміру грошової винагороди не може здійснюватися виключно лише за наявності статусу ліквідатора.

З матеріалів справи вбачається що ліквідатор фактично вчинив дії по виявленню майнових активів банкрута у період вересень-грудень 2016р. Саме в цей період ліквідатором були направлені запити до державних установ, органів які здійснюють реєстрацію права стосовно майна суб'єктів господарювання, отримані та опрацьовані ліквідатором відповіді (а.с. 181-214 т. 1).

За результатом запитів майнових активів банкрута не виявлено.

Отже, суд враховуючи фактично вчинені дії у ліквідаційній процедурі у певні строки, а саме вересень-грудень 2016р. дійшов висновку що заява про стягнення грошової винагороди з кредитора підлягає частково у розмірі 9870 грн. за період вересень-грудень 2016р. В решті вимог заява ліквідатора про стягнення грошової винагороди не підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 6 ст.115 Закону про банкрутство кредитори можуть створювати фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого. Формування фонду та порядок використання його коштів визначається рішенням комітету кредиторів та затверджується ухвалою суду.

Разом з тим в матеріалах справи відсутні докази створення кредитором фонду для оплати витрат понесених ліквідатором у процедурі банкрутства.

Враховуючи указане суд відмовляє у задоволенні заяви ліквідатора про стягнення витрат ліквідаційної процедури у розмірі 1881,13 грн.

Відповідно до ст. 46 Закону про банкрутство господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

Якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов'язаний подати господарському суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.

Згідно ч. 5 ст. 45 Закону про банкрутство вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.

Затвердження звіту ліквідатора є підставою для закриття провадження у справі відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 83 Закону про банкрутство.

За вказаних обставин звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс підлягають затвердженню, а банкрут як юридична особа підлягає ліквідації. Провадження у справі підлягає закриттю.

Відповідно до ч. 4 ст. 83 Закону про банкрутство у випадках, передбачених пунктами 4-7 частини першої цієї статті, господарський суд в ухвалі про припинення провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

Керуючись ст. 46, п. 6 ч. 1 ст. 83, ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 232, 234, 235 ГПК України, суд

УХВАЛИВ:

1. Затвердити звіт арбітражного керуючого Єрохіна О.П. про нарахування грошової винагороди за виконання повноважень ліквідатора у справі №920/572/16 про банкрутство ТОВ "Кооппосилторг" за період з 22.09.2016р. по 06.07.2017р. в сумі 49508,70 грн.

2. Затвердити розмір витрат понесених арбітражним керуючим Єрохіним О.П., які пов'язані із провадженням процедури банкрутства у справі № 920/572/16 про банкрутство ТОВ "Кооппосилторг" у сумі 1881,13 грн.

3. Стягнути з ГУ ДФС у Сумській області (40009, м. Суми, вул. Іллінська, б. 13; код ЄДРПОУ 39456414) на користь арбітражного керуючого Єрохіна Олега Петровича (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) грошову винагороду в розмірі 9870,00 грн. за виконання повноважень ліквідатора у справі №920/572/16 про банкрутство ТОВ "Кооппосилторг". В решті вимог про стягнення грошової винагороди ліквідатора та витрат ліквідаційної процедури - відмовити. Видати наказ на виконання ухвали суду.

4. Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута Товариства з обмеженою відповідальністю "Кооппосилторг" (40020, м. Суми, вул. Курська, б. 105; код ЄДРПОУ 33899486) .

5. Юридичну особу - банкрута Товариство з обмеженою відповідальністю "Кооппосилторг" (40020, м. Суми, вул. Курська, б. 105; код ЄДРПОУ 33899486) ліквідувати.

6. Вимоги кредиторів визнати погашеними.

7. Провадження у справі №920/572/16 - закрити.

8. Копію даної ухвали направити кредиторам, боржнику, ліквідатору, державному реєстратору, органу державної статистики, органу ДВС, Головному територіальному управлінню юстиції у Сумській області.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена відповідно до ст. ст. 255-257 ГПК України.

Повний текст ухвали складений 22.12.2018р.

Суддя Л.А. Костенко

СудГосподарський суд Сумської області
Дата ухвалення рішення20.12.2018
Оприлюднено23.12.2018
Номер документу78801368
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —920/572/16

Судовий наказ від 25.04.2019

Господарське

Господарський суд Сумської області

Спиридонова Надія Олександрівна

Постанова від 11.03.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Пантелієнко В.О.

Ухвала від 12.02.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Пантелієнко В.О.

Ухвала від 31.01.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Пантелієнко В.О.

Судовий наказ від 22.12.2018

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

Ухвала від 20.12.2018

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

Ухвала від 26.11.2018

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

Ухвала від 26.11.2018

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

Ухвала від 30.10.2018

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

Постанова від 19.06.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Катеринчук Л.Й.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні