Постанова
від 14.12.2018 по справі 760/32530/18
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/32530/18

Провадження №3/760/9557/18

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 грудня 2018 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Лазаренко В.В., за участю представника органу доходу і зборів Грабчака П.В.,

розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1, за частиною першою статті 483 МК України,

В С Т А Н О В И В :

02.06.2017 в зоні діяльності Львівської митниці ДФС (п/п Шегині - Медика м/п Мостиська ) через митний кордон України автомобілем з д.н.з. НОМЕР_2 на підставі товаросупровідних документів: інвойс від 29.05.2017 29PL0517-2, автотранспортна накладна від 31.05.2017 № 021908 та книжки МДП № XN.77589136 за попередньою митною декларацією від 01.06.2017 № UA100000/2017/834956 на адресу ТОВ КП КВІТКА ПОЛОНИНИ (ЄДРПОУ 40653331) переміщено товари: печі-каміни з чорних металів, що працюють на твердому паливі, частини до них, гребний човен - каяк у комплекті з педальним гребнепривідом, човен для занять спортом, кавоварки, рятувальні жилети, спортивний інвентар для каяків , загальною вагою брутто 4 363,00 кг, вартістю 6 218,25 доларів США.

Відповідно до товаросупровідних документів, поставка вищевказаних товарів здійснювалась з території Республіки Польща від компанії-відправника DHL Global Forwarding Sp.z o.o. (ul. Osmanska 2, 02-823 Warszawa, Польща) на адресу ТОВ КП КВІТКА ПОЛОНИНИ (ЄДРПОУ 40653331) на виконання умов контракту №24081991/60/2 від 17.01.2017, а також специфікації до нього № ІТР/18 від 29.05.2017, специфікація до випуску №1 від 06.05.2017, укладених між ТОВ КП КВІТКА ПОЛОНИНИ (ЄДРПОУ 40653331) та компанією NEXCROFT EARLY LP (39/5 Granton Crescent, Edinburgh, EH51BN, Scotland, United Kingdom (Великобританія).

06.06.2017 зазначені вище товари доставлено до митниці призначення, та того ж дня заявлені до митного контролю та оформлення шляхом електронного декларування в Київській міській митниці ДФС (ВМО № 3 м/п Столичний (СТЗ та МС ДП ІІ Авіакур'єр , за адресою: м. Київ, пр. Повітрофлотський, 92б) за митною декларацією № UA100130/2017/189243, оформлені та випущені у вільний обіг.

24.11.2017 на адресу Київської міської митниці ДФС надійшов лист Департаменту адміністрування митних платежів Державної фіскальної служби України від 24.11.2017 № 32350/7/99-99-19-02-02-17 з відповіддю митної адміністрації Республіки Польща на запит щодо перевірки автентичності документів, митне оформлення яких здійснено, серед інших, за митними деклараціями від 06.06.2017 № UA100130/2017/189243.

Митними органами Республіки Польща до своєї відповіді додано роздруківку транзитної ноти з системи NCTS (Нова комп'ютеризована транзитна система), відповідно до якої здійснювалось переміщення товарів з території Республіки Польща до України за супровідним транзитним документом №7PL301010TS0VKXR4 до книжки МДП № XN77589136.

В полі Dokumenty popzednie I wymagane (kod - numer) (Попередні та необхідні документи (код - номер)) зазначеної вище роздруківки наявне посилання на реєстраційний номер експортної декларації Литовської Республіки №17LTSR1000EK03D978, що, серед інших, слугувала для відкриття митними органами Республіки Польща процедури транзиту за супровідним документом № 17PL301010TS0VKXR4 до книжки МДП № XN77589136.

За результатами проведеного аналізу документів, поданих до митного контролю та оформлення разом з митною декларацією від 06.06.2017 № UA100130/2017/189243 встановлено, що книжка МДП № XN77589136 дійсно була відкрита на території Республіки Польща.

Крім того, на сканованій копії сторінки 4 книжки МДП № XN77589136, у графі 2 відривного корінця наявне посилання на номер супровідного документа до книжки МДП - 17PL301010TS0VKXR4, що підтверджує достовірність відомостей, наданих митними органами Республіки Польща.

30.10.2018 на адресу Київської міської митниці ДФС надійшов лист Департаменту адміністрування митних платежів Державної фіскальної служби України № 33563/7/99-99-19-02-02-17 з матеріалами відповіді митної адміністрації Литовської Республіки на запит щодо перевірки автентичності документів, митне оформлення яких здійснено, за митною декларацією від 06.06.2017 №UA100130/2017/189243.

Митні органи Литовської Республіки до своєї відповіді додали копію експортної декларації, на підставі якої, серед інших документів, митним органами Республіки Польща було відкрито процедуру транзиту за супровідним документом №17PL301010TS0VKXR4 до книжки МДП № XN77589136.

Виходячи з відомостей копії експортної декларації №17PL301010TS0VKXR4, наданої митними органами Литовської Республіки, останні стосуються товару: каяки (човни) та їх аксесуари , вартістю 4 064,00 євро на умовах поставки FCA, згідно з Інкотермс, відправником яких виступала компанія UAB "BAIDARIU CENTRAS (Литва), одержувачем - IMPACT TECHNOLOGY LTD (K.MАRKS 31/5, 49044, DNEPROPETROVSK, UA/ ІМПАКТ ТЕХНОЛОДЖІ ЛТД (К. Маркса, 31/5, 49044, м. Дніпро, Україна).

За результатами опрацювання відомостей про товар, наявних у надісланих митними органами Литовської Республіки експортної деклараціях, встановлено, що вони стосуються частини товарів, митне оформлення яких здійснено за митною декларацією від 06.06.2017 № UA100130/2017/189243, а саме: - товару № 4 човен для занять спортом, в комплекті з педальним гребним приводом, веслами, щоглою з вітрилом та поплавками, в розібраному стані (не містять у своєму складі передавачі та приймачі , задекларована вартість яких складала 760,15 доларів США.

При цьому, з описаних вище документів слідує, що оформлення товарів митною адміністрацією Республіки Польща у процедурі транзиту за супровідним документом № 17PL301010TS0VKXR4 до книжки МДП № XN77589136 не свідчить про завершення зовнішньоекономічних операцій, відкритих на території Литовської Республіки та початок іншої, а була лише процедурою, використаною з метою приховування подробиць зовнішньоекономічних операцій, які відбулись на території Литовською Республіки, шляхом заміни товаросупровідних документів на товари для приховування дійсної вартості товарів, а також відомостей про їх фактичних відправників та одержувачів, ваги брутто, нетто.

22.11.2018 старшим державним інспектором відділу оперативного реагування управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Київської міської митниці ДФС Волік В.А. складено протокол про порушення митних правил №0794/10000/18.

З огляду на вище викладені обставини у протоколі підсумовано, що проведеною перевіркою встановлено, що товар № 4, митне оформлення якого здійснено за митною декларацією від 06.06.2017 № UA100130/2017/189243, а саме човен для занять спортом, в комплекті з педальним гребним приводом, веслами, щоглою з вітрилом та поплавками, в розібраному стані (не містять у своєму складі передавачі та приймачі , загальною вартістю 4 064,00 євро або 119 779, 82 грн. по курсу НБУ на день переміщення товарів через митний кордон України (02.06.2017) - 1 євро - 29,47338200 грн., переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача товарів, ваги брутто, нетто, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Також, в ході здійснення провадження у справі про порушення митних правил органом доходів і зборів встановлено, що відповідно до інформації, наявної в ІТС Податковий блок , на дату переміщення вищезазначених товарів через митний кордон України, на посаді керівника підприємства ТОВ КП КВІТКА ПОЛОНИНИ (ЄДРПОУ 40653331) перебував громадянин України ОСОБА_2.

Відповідно до протоколу від 22.11.2018 №0794/10000/18 виявлене порушення митних правил кваліфіковане уповноваженою особою органу доходів і зборів за ч. 1 ст. 483 МК України та з урахуванням вимог 65 Господарського кодексу України, ст. 459 МК України поставлене у вину ОСОБА_2, як керівника декларанта ТОВ КП КВІТКА ПОЛОНИНИ .

Представник органу доходу і зборів в судовому засіданні підтримав позицію Київської міської митниці ДФС та просив притягнути гр. ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, посилаючись на те, що проведеним досудовим провадженням у справі про порушення митних правил зібрано достатньо доказів на підтвердження факту вчинення адміністративного правопорушення та винуватості особи, що притягується до адміністративної відповідальності у його вчиненні.

В судове засідання особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, не з'явилася, будучи належним чином повідомленою про день, час та місце судового засідання, за адресою, зазначеною в міжнародному поштовому відправленні.

З урахуванням вимог ст. 526 МК України, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.

Заслухавши пояснення учасників провадження в справі, дослідивши та оцінивши письмові докази, суддя приходить до наступного висновку.

За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об'єктивних і суб'єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Порушення митних правил передбачене диспозицією ч. 1 ст. 483 МК, полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року №8, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Згідно ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до ст. 252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Оцінивши представлені органом доходів і зборів докази, у відповідності до правил установлених вищевказаними нормами закону, суддя вважає, що зазначені у протоколі про порушення митних правил обставини мали місце та підтверджуються достатньою сукупністю даних, які відображені в наступних документах:

- інвойсі від 29.05.2017 29PL0517-2;

- автотранспортній накладній від 31.05.2017 № 021908;

- книжці МДП № XN.77589136;

- попередній митній декларації від 01.06.2017 № UA100000/2017/834956;

- митною декларацією № UA100130/2017/189243;

- контракті №24081991/60/2 від 17.01.2017 та специфікаціях до нього;

- роздруківці транзитної ноти з системи NCTS митних органів Республіки Польща;

- експортній декларації №17PL301010TS0VKXR4, наданій митними органами Литовської Республіки.

Вказані докази здобуті у визначеному законом порядку, відповідно до положень МК України, КУпАП.

У відповідності до ст. 459 МК України, суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Згідно п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України, посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Таким чином, враховуючи зазначене вище, суддя приходить до висновку про наявність визначених законом підстав для притягнення гр. ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України.

Відповідно до ч. 1 ст. 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Стаття 33 КУпАП визначає, що стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність.

Згідно санкції ч. 1 ст. 483 МК України, вчинення правопорушення передбаченого диспозицією даної норми, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Згідно п. 14 постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року №8, якщо особу визнано винною у вчиненні правопорушення, але зазначені товари чи транспортні засоби відсутні, суддя вправі вирішити у постанові питання про стягнення їхньої вартості.

Як видно з матеріалів справи, вартість предметів правопорушення становить 119 779, 82 грн., безпосередні предмети правопорушення не вилучались, строки накладення адміністративного стягнення не закінчилися.

З огляду на викладене, враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан, суддя вважає за необхідне притягнути гр. ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності та накласти на нього адміністративне стягнення в межах санкції ч. 1 ст. 483 МК України у виді штрафу в розмірі 119 779, 82 грн., та стягнути з нього на користь держави вартість безпосередніх предметів порушення митних правил у такому ж розмірі 119 779, 82 грн.

Керуючись ст. 467, 483, 486, 489, 495, 522, 527, 531 МК України, ст.ст. 40-1, 251, 252, 265, 280, 283, 287, 294 КУпАП України, суддя

П О С Т А Н О В И В :

Притягнути ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 Митного Кодексу України та піддати адміністративному стягненню у виді штрафу в розмірі 119 779, 82 грн.

Роз'яснити, що штраф підлягає сплаті за наступними реквізитами: отримувач: УДКСУ у Солом'янському районі; код ЄДРПОУ: 38050812; МФО: 899998; банк отримувача: ГУ ДКСУ у м. Києві, р/р №31119106526010. Призначення платежу:код 050 від (ПІП платника), згідно ст. 483 МКУ та постанови суду від ___.___.20__№___.

Стягнути з ОСОБА_2 на користь держави вартість безпосередніх предметів порушення митних правил у розмірі 119 779, 82 грн.

Стягнути з гр. ОСОБА_2 судовий збір у розмірі 352 грн. 40 коп., який необхідно сплатити за наступними реквізитами - Отримувач коштів : УК у Солом'янському районі; Код отримувача : /код ЄДРПОУ/ 38050812; Розрахунковий Рахунок отримувача : 31218206026010; Банк отримувача : Казначейство України (ЕАП); Код банку отримувача /МФО/: 899998; код класифікації доходів бюджету : 22030101; Призначення платежу : судовий збір.

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду м. Києва через районний суд протягом 10 діб з дня її проголошення.

Постанова пред'являється до виконання протягом трьох місяців.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.12.2018
Оприлюднено23.12.2018
Номер документу78814751
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/32530/18

Постанова від 29.03.2021

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Болотов Євген Володимирович

Постанова від 14.12.2018

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Лазаренко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні