Постанова
від 14.12.2018 по справі 760/12170/18
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/12170/18

Провадження №3/760/9578/18

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 грудня 2018 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Лазаренко В.В., за участю представника органу доходу і зборів Грабчака П.В.,

розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1, за частиною першою статті 483 МК України,

В С Т А Н О В И В :

14.06.2017 в зоні діяльності Львівської митниці ДФС (п/п Шегині - Медика м/п Мостиська ) через митний кордон України автомобілем з д.н.з. НОМЕР_4 на підставі товаросупровідних документів: інвойс від 01.06.2017 № 701PL0617-1, міжнародна автомобільна накладна (CMR) від 12.06.2017 № 01 та книжка МДП № SX77745414, за попередньою митною декларацією від 12.06.2017 № UA10000/2017/837921 на адресу ТОВ КП КВІТКА ПОЛОНИНИ (ЄДРПОУ 40653331) переміщено товари кондитерські вироби, аксесуари для рибної ловлі, вироби санітарно-технічного призначення, частини та аксесуари до них , загальною вагою брутто 4 341,30 кг, вартістю 6 270,80 доларів США, згідно з вищезазначеним інвойсом.

Відповідно до товаросупровідних документів, поставка вищевказаних товарів здійснювалась з території Республіки Польща від компанії-відправника DHL Global Forwarding Sp.z o.o. (ul. Osmanska 2, 02-823 Warszawa, Польща) на адресу ТОВ КП КВІТКА ПОЛОНИНИ (ЄДРПОУ 40653331) на виконання умов контракту № 24081991/30/1 від 17.01.2017, укладеного між ТОВ КП КВІТКА ПОЛОНИНИ (ЄДРПОУ 40653331) та компанією NEXCROFT EARLY LP (39/5 Granton Crescent, Edinburgh, EH51BN, Scotland, United Kingdom (Великобританія).

15.06.2017 зазначені вище товари доставлено до митниці призначення, та 16.06.2017 заявлені до митного контролю та оформлення шляхом електронного декларування в Київській міській митниці ДФС (ВМО № 3 м/п Столичний (СТЗ та МС ДП ІІ Авіакур'єр , м. Київ, пр. Повітрофлотський, 92б) за митною декларацією № UA100130/2017/189467, оформлені та випущені у вільний обіг.

24.11.2017 на адресу Київської міської митниці ДФС надійшов лист Департаменту адміністрування митних платежів Державної фіскальної служби України від 24.11.2017 № 32350/7/99-99-19-02-02-17 з відповіддю митної адміністрації Республіки Польща на запит щодо перевірки автентичності документів, митне оформлення яких здійснено, серед інших, за митною декларацією від 16.06.2017 № UA100130/2017/189467.

Митними органами Республіки Польща до своєї відповіді додано роздруківку транзитної ноти з системи NCTS (Нова комп'ютеризована транзитна система), відповідно до якої здійснювалось переміщення товарів з території Республіки Польща до України за супровідним документом № 17PL301010TU0WHDU6 до книжки МДП № SX77745414.

В полі Dokumenty popzednie I wymagane (kod - numer) (Попередні та необхідні документи (код - номер) зазначеної вище роздруківки наявні посилання на реєстраційний номер експортної декларації Чеської Республіки № 17CZ5200002BL7BM85, яка, серед інших, слугувала для відкриття митними органами Республіки Польща процедури транзиту за супровідним документом № 17PL301010TU0WHDU6 до книжки МДП № SX77745414.

27.03.2018 на адресу Київської міської митниці ДФС надійшов лист Департаменту адміністрування митних платежів Державної фіскальної служби України від 27.03.2018 № 8926/7/99-99-19-02-02-17 з матеріалами відповіді митної адміністрації Чеської Республіки на запит щодо перевірки автентичності документів, митне оформлення яких здійснено, серед інших, за митною декларацією від 16.06.2017 № UA100130/2017/189467.

Митні органи Чеської Республіки до своєї відповіді додали копію експортної декларації № 17CZ5200002BL7BM85, на підставі якої митним органами Республіки Польща було відкрито процедуру транзиту за супровідним документом № 17PL301010TU0WHDU6 до книжки МДП № SX77745414.

Як слідує з відповіді митних органів Чеської Республіки, процедура експорту за декларацією № 17CZ5200002BL7BM85 була відкрита 06.06.2017 на підставі рахунка фактури № 1390060822 на товари загальною вартістю 3 045,00 євро, відправником яких виступала компанія LAUFEN CZ s.r.o. (V Tunich 3/1637, 12000 Praha 2, Czech Republic (Чеська Республіка), одержувачем - UKRBUDMARKET (Lepse av. 8, 254211 Kiev-211, Ukraine) ( УКРБУДМАРКЕТ (бульв. Івана Лепсе, 8, 254211 м. Київ-211, Україна).

За результатами опрацювання відомостей про товари, наявних у надісланій митними органами Чеської Республіки декларації № 17CZ5200002BL7BM85, встановлено, що вони стосуються частини товарів, митне оформлення яких здійснено за митною декларацією від 16.06.2017 № UA100130/2017/189467, а саме - товару № 6: Вироби санітарно-технічного призначення з кераміки: унітаз з сидінням та кришкою H8619520000001 - 24 шт. Країна виробництва - CZ Торговельна марка - Laufen Виробник - Laufen вартістю 1 368,00 доларів США.

Таким чином, за результатами проведеної перевірки встановлено, що частина товарів, митне оформлення яких здійснено за митною декларацією від 16.06.2017 № UA100130/2017/189467, а саме - товар № 6: Вироби санітарно-технічного призначення з кераміки: унітаз з сидінням та кришкою H8619520000001 - 24 шт. Країна виробництва - CZ Торговельна марка - Laufen Виробник - Laufen , загальною вагою брутто 1 308,00 кг, вартістю 3 045,00 євро або 88 788,63 грн. по курсу НБУ на день переміщення товарів через митний кордон України - 1 євро - 29,15882900 грн., переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Також, в ході здійснення провадження у справі про порушення митних правил органом доходів і зборів встановлено, що відповідно до інформації, наявної в ІТС Податковий блок , на дату переміщення вищезазначених товарів через митний кордон України, на посаді керівника підприємства ТОВ КП КВІТКА ПОЛОНИНИ (ЄДРПОУ 40653331) перебував громадянин України ОСОБА_2.

17.04.2018 головним державним інспектором відділу оперативного реагування управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Київської міської митниці ДФС Ніколенко О.І. складено протокол про порушення митних правил №0211/10000/18.

Відповідно до протоколу від 17.04.2018 №0211/10000/18 виявлене порушення митних правил кваліфіковане уповноваженою особою органу доходів і зборів за ч. 1 ст. 483 МК України та з урахуванням вимог ст. 65 Господарського кодексу України, ст. 459 МК України поставлене у вину ОСОБА_2, як керівника декларанта ТОВ КП КВІТКА ПОЛОНИНИ .

Представник органу доходу і зборів в судовому засіданні підтримав позицію Київської міської митниці ДФС та просив притягнути гр. ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, посилаючись на те, що проведеним досудовим провадженням у справі про порушення митних правил зібрано достатньо доказів на підтвердження факту вчинення адміністративного правопорушення та винуватості особи, що притягується до адміністративної відповідальності у його вчиненні.

В судове засідання особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, не з'явилася, будучи належним чином повідомленою про день, час та місце судового засідання, за адресою, зазначеною в міжнародному поштовому відправленні.

З урахуванням вимог ст. 526 МК України, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.

Заслухавши пояснення учасників провадження в справі, дослідивши та оцінивши письмові докази, суддя приходить до наступного висновку.

За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об'єктивних і суб'єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Порушення митних правил передбачене диспозицією ч. 1 ст. 483 МК, полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року №8, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Згідно ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до ст. 252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Оцінивши представлені органом доходів і зборів докази, у відповідності до правил установлених вищевказаними нормами закону, суддя вважає, що зазначені у протоколі про порушення митних правил обставини мали місце та підтверджуються достатньою сукупністю даних, які відображені в наступних документах:

- інвойсі від 01.06.2017 № 701PL0617-1;

- міжнародній автомобільній накладній (CMR) від 12.06.2017 № 01;

- книжці МДП № SX77745414;

- попередній митній декларації від 12.06.2017 № UA10000/2017/837921;

- контракті № 24081991/30/1 від 17.01.2017, укладеному між ТОВ КП КВІТКА ПОЛОНИНИ та компанією NEXCROFT EARLY LP ((Великобританія);

- митній декларації № UA100130/2017/189467;

- роздруківці транзитної ноти з системи NCTS митних органів Республіки Польща;

- експортній декларації № 17CZ5200002BL7BM85, наданій митними органами Чеської Республіки.

Вказані докази здобуті у визначеному законом порядку, відповідно до положень МК України, КУпАП.

У відповідності до ст. 459 МК України, суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Згідно п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України, посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Таким чином, враховуючи зазначене вище, суддя приходить до висновку про наявність визначених законом підстав для притягнення гр. ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України.

Відповідно до ч. 1 ст. 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Стаття 33 КУпАП визначає, що стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України.

Разом з цим, відповідно до ч. 2 ст. 467 МК України, якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше, ніж через шість місяців з дня вчинення правопорушення, а в разі розгляду судами (суддями) справ про триваючі порушення митних правил, у тому числі передбачені статтями 469, 477-485 цього Кодексу, - не пізніше, ніж через шість місяців з дня виявлення цих правопорушень.

Водночас згідно п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП, закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків в межах яких може бути накладене таке стягнення, є обставиною, що виключає провадження у справі про адміністративне правопорушення.

Як видно з матеріалів справи, порушення митних правил виявлене органом доходів і зборів 27.03.2018.

Від так, станом на день розгляду справи шестимісячний строк накладення адміністративного стягнення сплинув.

За таких обставин суддя приходить до висновку, що провадження у справі підлягає закриттю з підстави передбаченої п. 7 ст. 247 КУпАП.

Керуючись ст. 467, 483, 486, 489, 495, 522, 527, 531 МК України, ст.ст. 40-1, 251, 252, 265, 280, 283, 287, 294 КУпАП України, суддя

П О С Т А Н О В И В :

Провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 за порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, - закрити у зв'язку із закінченням строків накладення адміністративного стягнення.

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду м. Києва через районний суд протягом 10 діб з дня її проголошення.

Суддя:

Дата ухвалення рішення14.12.2018
Оприлюднено23.12.2018
Номер документу78814865
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/12170/18

Постанова від 14.12.2018

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Лазаренко В. В.

Постанова від 03.08.2018

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Лазаренко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні