Рішення
від 10.12.2018 по справі 0840/3697/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 грудня 2018 року (о 12 год. 15 хв.)Справа № 0840/3697/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Батрак І.В.,

за участю секретаря Лялько Ю.В.,

представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідачів ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ОСОБА_2 Україна (69032, м. Запоріжжя, вул. Рекордна, буд. 9, код ЄДРПОУ 39290839)

до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197)

до Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166, код ЄДРПОУ 39396146)

про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

Товариства з обмеженою відповідальністю ОСОБА_2 Україна (далі - ТОВ ОСОБА_2 Україна , позивач) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України, відповідач 1), до Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - ГУ ДФС у Запорізькій області, відповідач 2), в якому просить:

визнати протиправними та скасувати Рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 27.06.2018 №820936/39290839, №820934/39290839 та №820937/39290839;

зобов'язати відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні позивача від 14.05.2018 №6, №7 та №8.

На обґрунтування позовних вимог у позовній заяві зазначає про безпідставність прийняття комісією ДФС рішень про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вказував, що реальність господарських операцій, в межах яких виписано податкові накладні, беззаперечно підтверджується первинними документами, які разом із письмовими поясненнями були направлені відповідачу 1, однак ДФС України були прийняті спірні рішення про відмову в реєстрації від 27.06.2018 №820936/39290839, №820934/39290839 та №820937/39290839. Звертає увагу суду, що відповідачем в оскаржуваних рішеннях, всупереч встановленій формі оформлення рішення, затвердженої Порядком, не було вказано яких саме первинних документів останньому не вистачало для прийняття позитивного рішення щодо реєстрації податкових накладних, а саме відповідач повинен був підкреслити, відповідно до правил оформлення, ті первинні документи, яких йому не вистачило. Ураховуючи викладене, просить скасувати оскаржувані рішення Комісії ДФС України та зобов'язати відповідача 1 зареєструвати вищевказані податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних з дати їх подання на реєстрацію.

Ухвалою суду від 03.10.2018 призначено адміністративну справу до розгляду за правилами загального позовного провадження. Призначене підготовче засідання на 29 жовтня 2018 року. Відповідачу запропоновано у 15-денний строк з дня отримання ухвали надати відзив на позовну заяву.

Відповідачі позов не визнали, 29 жовтня 2018 року надали відзив на позовну заяву (вх. №34374), у якому пояснюють, що за висновком комісії підставами відмови у реєстрації спірних податкових накладних при опрацюванні пакетів документів було наступне: відсутні документи, що відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України підтверджують першу подію, яка є підставою для складання податкової накладної, оскільки відповідно до експрес-накладних Нова пошта фактичне відвантаження відбувалось після складання податкових накладних, а документи щодо оплати товару взагалі не надавались на розгляд комісії та до суду, а також відповідно до Договору № ЦЗВ-03-09017-01 строк сплати ще не настав; у наданому пакеті документів були відсутні первинні документи, які підтверджують оплату від покупця Філії ЦЗВ ПАТ Укрзалізниця отриманого товару, акт приймання-передачі товару; відсутні документи, які підтверджують обставини транспортування товару (крючків, вішалок) з місця виробництва до покупця, передбачені п. 7.1. Договору № ЦЗВ-ОЗ- 09017-01; відсутній договір укладений з ТОВ Нова Пошта про транспортування, перевезення вантажу (товару); відсутня видаткова накладна від ТОВ ДІС Груп ; договір № 02/23 від 23.02.2018 з ТОВ ДІС Груп передбачає складання специфікацій щодо асортименту товару, які не надавались на розгляд комісії; надані два договори оренди нежитлових приміщень, у яких вказана площа та функціональне призначення нежитлових приміщень за адресою с. Наталівка, вул. Животноводческа, 3, площею 400 м.кв. та м. Запоріжжя, вул. Рекордна, 9, площею 222,7 м. кв., проте відсутні договори про оренди складських приміщень у м. Харкові; паспорти якості видані та підписані одноособово директором ТОВ ОСОБА_2 Україна , без погодження зі спеціалістами, паспорти не зареєстровані у уповноважених органах стандартизації та метрології щодо контролю та реєстрації вищезазначених документів, у паспортах не зазначено терміну дії та дати складання. Враховуючи вказані у поясненнях позивача та у його позовній заяві дані щодо наявності у ТОВ ОСОБА_2 Україна власних виробничих потужностей та працівників, оформлених на підприємстві, які здійснювали виробництво крючків у травні 2018 року, на думку відповідачів, у наданому Позивачем на розгляд комісії пакеті документів були відсутні документи, які підтверджують наявність та фактичну участь робітників у виробничому процесі. Також звертають увагу суду, що деякі документи, які надані до суду як додатки до позовної заяви, не надавались позивачем для опрацювання під час розгляду комісією ДФС України питання про відмову у реєстрації податкових накладних. Враховуючи зазначене, вважає, що у Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області були законні підстави для прийняття рішення про відмову у реєстрації спірних податкових накладних, а тому рішення є правомірними, у зв'язку із чим просить відмовити у задоволенні позову.

У період з 29.10.2018 по 19.11.2018 суддя Батрак І.В. була відсутня на роботі на підставі листка непрацездатності, що підтверджується довідкою від 20.11.2018 №02-35/18/64, у зв'язку із чим підготовче засідання призначене на 29 листопада 2018 року.

Ухвалою суду від 29.11.2018 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті на 10 грудня 2018 року.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надавши пояснення аналогічні викладеним у позові. Просить адміністративний позов задовольнити повністю.

Представник відповідачів у судовому засіданні проти позову заперечив, із підстав викладених у відзиві. Просить у задоволенні позову відмовити.

На підставі статті 243 КАС України в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови та оголошено про час виготовлення постанови у повному обсязі.

Розглянувши та дослідивши надані документи, заслухавши пояснення представників сторін, судом встановлені наступні обставини.

ТОВ ОСОБА_2 Україна є юридичною особою, видами господарської діяльності якої є згідно із даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зокрема: оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів (основний) (код КВЕД 45.31), допоміжне обслуговування наземного транспорту (код КВЕД 52.21).

Між позивачем та Філією Центр забезпечення виробництва публічного акціонерного товариства Українська залізниця ( далі - філія ЦЗВ ПАТ Укрзалізниця ) м. Київ, що діє від імені та в інтересах ПАТ Укрзалізниця , був укладений договір поставки № ЦЗВ-03-09017-01 від 25.10.2017 із специфікаціями до нього (далі - Договір).

У відповідності до умов Договору та Специфікації № 1, на адресу філії ЦЗВ ПАТ Укрзалізниця ТОВ ОСОБА_2 Україна поставляло товар, в тому числі: Крючок одинарний 9632-Н в кількості 3 458 шт.; Крючок - вішалка потрійний 9641-Н в кількості 3 458 шт.

Відповідно до п. 5.2. Договору, поставка продукції здійснюється партіями, після отримання письмової рознарядки замовника.

На виконання умов п.1.1, 1.2. Договору та Специфікації № 1, на адресу філії ЦЗВ ПАТ Укрзалізниця , підприємством були частково, партіями, поставлені крючки відповідно до наступних видаткових накладних:

видаткова накладна №98 від 14.05.2018 на загальну суму 19 891,20 грн., в т.ч. ПДВ 13 315,20 грн.;

видаткова накладна №97 від 14.05.2018 на загальну суму 17666,00 грн. в т. ч. ПДВ 3 533,20 грн.;

видаткова накладна №99 від 14.05.2018 на загальну суму 86 548,80 грн. в т. ч. ПДВ 14 424,80 грн.

У зв'язку із постачанням обумовленого Специфікацією № 1 товару, ТОВ ОСОБА_2 Україна було складено та надіслано до Єдиного реєстру податкові накладні для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:

податкова накладна №6 від 14.05.2018 (реєстраційний номер документа НОМЕР_1) на суму 79 891,20 грн., в тому числі ПДВ 13 315,20 грн., отримувач (покупець) - ПАТ УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ ФІЛІЯ "ЦЕНТР ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИРОБНИЦТВА (ІПН 400758126555);

податкова накладна №7 від 14.05.2018 (реєстраційний номер документа НОМЕР_2) на суму 17 666,00 грн., в тому числі ПДВ 3 533,20 грн., отримувач (покупець) - ПАТ УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ ФІЛІЯ "ЦЕНТР ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИРОБНИЦТВА (ІПН 400758126555);

податкова накладна №8 від 14.05.2018 (реєстраційний номер документа НОМЕР_3 ) на суму 86 548,80 грн., в тому числі ПДВ 14 424,80 грн., отримувач (покупець) - ПАТ УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ ФІЛІЯ "ЦЕНТР ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИРОБНИЦТВА (ІПН 400758126555);

Через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів відповідачем направило позивачу квитанції, в яких містилась інформація про зупинення реєстрації вказаних розрахунків коригування, відповідно до пункту 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, оскільки розрахунки коригування відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково зазначено: показник D=.007315017328768267542329584495173433411543, Р= та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

На підтвердження здійснення господарської операції за податковими накладними №6,7,8 від 14.05.2018, позивачем були направлені повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій з копіями документів та поясненнями: - № 1 від 24.06.2018 по податковій накладній № 6 від 14.05.2018; № 9 від 25.06.2018 року по податковій накладній № 7 від 14.05.2018, №2 від 24.06.2018 року по податковій накладній № 8 від 14.05.2018.

В своїх поясненнях, зокрема, позивач зазначав перелік виробничих потужностей, наявність офісних та складських приміщень та інше. Також було зазначено, що з 2016 року ТОВ ОСОБА_2 Україна бере участь у виготовленні та комплектуванні запасними частинами підрозділи ПАТ Укрзалізниця , цьому є підтвердження низка успішно виконаних договорів постачання.

Поставлені на адресу філії ЦЗВ ПАТ Укрзалізниця крючки виготовляється на нашому підприємстві. Для виготовлення використовується заготовка з алюмінію. Вона переплавляється у плавильній печі і виливається у спеціальну форму, потім в декілька етапів проводиться механічна обробка (порізка, зачистка, сверловка) Всі робочі процеси проводяться на власному обладнанні на виробничих площах, працівниками, оформленими на підприємстві.

Так для виробництва вказаних комплектів, ТОВ ОСОБА_2 Україна було придбано необхідні комплектуючі. Зокрема, заготовка з алюмінію була придбана у Товариства з обмеженою відповідальністю Науково - виробниче підприємство Россальд (код ЄДРПОУ 38222574) відповідно до Договору № 02-01/05-18 від 02.05.2018. Відвантаження підтверджується видатковою накладною № 020518/1 від 02.05.2018, Транспортування відбувалося відповідно до товарно-транспортної накладної № Р020518 від 02.05.2018.

Плавильна пічь Мепт СМТ-1 була придбана Позивачем у Товариства з обмеженою відповідальністю Лойдморісгруп (код ЄДРПОУ 41144030) відповідно до Договору №08.02- 18/01 від 08.02.2018, Відвантаження підтверджується видатковою накладною №120218/1 від 12.02.2018.

Пресформа HOOK (6 частин) була придбана у Товариства з обмеженою відповідальністю ДІЄ ГРУПП (код ЄДРПОУ 40814521) відповідно до Договору № 02/23 від 23.02.2018.

Електронні копії усіх вказаних документів подавалися до повідомлень про надання пояснень, а також копії долучено до матеріалів справи. Усі вказані товари використовувалися у виробництві крючків.

Таким чином, ТОВ ОСОБА_2 Україна , надало Відповідачу документи, які в повному обсязі підтверджували закупівлю комплектуючих для виробництва товару.

Судом встановлено та представником відповідачів не спростовано, що ТОВ Лойдморісгруп та ТОВ ДІЄ ГРУПП на вказані операції постачання продукції були виписані та зареєстровані податкові накладні, які були прийняті контролюючим органом без зауважень.

Для підтвердження закупівлі комплектуючих, реалізації крючків, та розблокування податкової накладної № 6 від 14.05.2018 підприємством 24 червня 2018 року було подано повідомлення № 6 щодо надання пояснень, разом із копіями підтверджуючих первинних документів, а саме: Копія пояснень вих. № 389 від 22.06.2018 ; Копія договору з ТОВ ДІС ГРУПП № 02/23 від 23.02.2018; Копія платіжного доручення № 2 від 26.02.2018 щодо оплати печі ТОВ ДІС ГРУПП ; Копія договору з ТОВ НВП Россальд № 02-01/05-18 від 02.05.2018; Копія видаткової накладної № 020518/1 від 02.05.2018 про отримання алюмінію від ТОВ НВП Россальд ; Копія товарно - транспортної накладної № Р020518 від 02.05.2018 про транспортування товару від ТОВ НВП Россальд ; Копія договору з ТОВ Лойдморісгруп № 08.02-18/01 від 08.02.2018; Копія видаткової накладної № 120218/1 від 12.02.2018 про отримання товару від ТОВ Лойдморісгруп ; Копія платіжного доручення № 74 від 24.05.2018 про оплату товару на ТОВ Лойдморісгруп ; Копія договору № ЦЗВ-03-09017-01 від 25.10.2017 , укладеного з філією ЦЗВ ПАТ Укрзалізниця , Копія Специфікації № 1 від 25.10.2017 до Договору № ЦЗВ-03-09017-01 від 25.10.2017 ; Копія рахунку на оплату № 87 від 14.05.2018 на філію ЦЗВ ПАТ Укрзалізниця ; Копія видаткової накладної № 98 від 14.05.2018 про відвантаження крючків; Копія експрес - накладної № 59998063042708 від 14.05.2018 про транспортування крючків на адресу філії ЦЗВ ПАТ Укрзалізниця ; Копія паспорту якості на крючок 9631-Н від 25.10.2017; Копія паспорту якості на крючок 9641-Н від 25.10.2017; Копія договору оренди нежитлового (складського) приміщення від 05.01.2018; Копія договору оренди нежитлового приміщення від 05.08.2017.

Для підтвердження закупівлі комплектуючих, реалізації крючків, та розблокування податкової накладної № 7 від 14.05.2018 підприємством 25 червня 2018 року було подано повідомлення № 9 щодо надання пояснень, разом із копіями підтверджуючих первинних документів, а саме: копія пояснень вих. № 388 від 22.06.2018 ; Копія договору з ТОВ ДІС ГРУПП № 02/23 від 23.02.2018; Копія платіжного доручення № 2 від 26.02.2018 щодо оплати печі ТОВ ДІС ГРУПИ ; Копія договору з ТОВ НВП Россальд № 02-01/05-18 від 02.05.2018; Копія видаткової накладної № 020518/1 від 02.05.2018 про отримання алюмінію від ТОВ НВП Россальд ; Копія товарно-транспортної накладної№Р020518 від 02.05.2018 про транспортування товару від ТОВ НВП Россальд ; Копія договору з ТОВ Лойдморісгруп № 08.02-18/01 від 08.02.2018; Копія видаткової накладної № 120218/1 від 12.02.2018 про отримання товару від УОЬ Лойдморісгруп ; Копія платіжного доручення № 74 від 24.05.2018 про оплату товару на ТОВ . Лойдморісгруп ; Копія договору № ЦЗВ-03-09017-01 від 25.10.2017, укладеного з філією ЦЗВ ПАТ Укрзалізниця , Копія Специфікації № 1 від 25.10.2017 до Договору № ЦЗВ-03-09017-01 від 25.10.2017; Копія рахунку на оплату № 86 від 14.05.2018 на філію ЦЗВ ПАТ Укрзалізниця ; Копія видаткової накладної № 97 від 14.05.2018 про відвантаження крючків; Копія експрес-накладної № 59998063042708 від 14.05.2018 про транспортування крючків на адресу філії ЦЗВ ПАТ Укрзалізниця ; Копія паспорту якості на крючок 9631-Н від 25.10.2017; Копія паспорту якості на крючок 9641-Н від 25.10.2017; Копія договору оренди нежитлового (складського) приміщення від 05.01.2018; Копія договору оренди нежитлового приміщення від 05.08.2017.

Для підтвердження закупівлі комплектуючих, реалізації крючків, та розблокування податкової накладної №8 від 14.05.2018 підприємством 24 червня 2018 року було подано повідомлення № 2 щодо надання пояснень, разом із копіями підтверджуючих первинних документів, а саме: Копія пояснень вих. № 386 від 22.06.2018 ; Копія договору з ТОВ ДІС ГРУПП № 02/23 від 23.02.2018; Копія платіжного доручення № 2 від 26.02.2018 щодо оплати печі ТОВ ДІС ГРУПП ; Копія договору з ТОВ НВП Россальд № 02-01/05-18 від 02.05.2018; Копія видаткової накладної № 020518/1 від 02.05.2018 про отримання алюмінію від ГОВ НВП Россальд ; Копія товарно - транспортної накладної № Р020518 від 02.05.2018 про транспортування товару від ТОВ НВП Россальд ; Копія договору з ТОВ Лойдморісгруп № 08.02-18/01 від 08.02.2018; Копія видаткової накладної № 120218/1 від 12.02.2018 про отримання товару від ТОВ Лойдморісгруп ; Копія платіжного доручення № 74 від 24.05.2018 про оплату товару на ТОВ Лойдморісгруп ; Копія договору № ЦЗВ-03-09017-01 від 25.10.2017, укладеного з філією ЦЗВ ПАТ Укрзалізниця , Копія Специфікації № 1 від 25.10.2017 до Договору № ЦЗВ-03-09017-01 від 25.10.2017; Копія рахунку на оплату № 88 від 14.05.2018 на філію ЦЗВ ПАТ Укрзалізниця ; Копія видаткової накладної № 99 від 14.05.2018 про відвантаження крючків; Копія експрес-накладної № 59998063042604 від 17.05.2018 про транспортування крючків на адресу філії ЦЗВ ПАТ Укрзалізниця ; Копія паспорту якості на крючок 9631-Н від 25.10.2017; Копія паспорту якості на крючок 9641-Н від 25.10.2017; Копія договору оренди нежитлового (складського) приміщення від 05.01.2018, Копія договору оренди нежитлового приміщення від 05.08.2017.

Що стосується розрахунку, представник позивача зауважував у судовому засіданні, що згідно з п. 6.1. Договору № ЦЗВ-03-02717- 01 від 23.06.2017 оплата за крючки повинна була бути здійснена протягом 30 (тридцяти) календарних днів після дати поставки партії Продукції, у відповідності з рахунком-фактурою на дану партію, обумовлену згідно з п.5.2. Договору та при наявності податкової накладної, оформленої/зареєстрованої у відповідності до вимог чинного законодавства України.

Однак, 27 червня 2018 року комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято спірні рішення про відмову в реєстрації вищевказаних податкових накладних, а саме:

№ 820936/39290839 від 27.06.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 14.05.2018;

№ 820934/39290839 від 27.06.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 7 від 14.05.2018;

№ 820937/39290839 від 27.06.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 14.05.2018.

Причиною відмови в реєстрації, згідно тексту обох рішень, було ненадання позивачем копій первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунки - фактури/ інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Вважаючи прийняті відповідачем рішення протиправними позивач звернувся до суду із даним позовом про їх скасування та зобов'язання відповідача зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Ураховуючи викладене, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України № 2755-VI від 02.12.2010 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі - Податковий кодекс України).

Відповідно до підпункту 16.1.2, 16.1.3 пункт 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до підпунктів а пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається згідно з приписами норми пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна є електронним документом, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 зазначеного вище Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

У відповідності до приписів, наведених у пункті 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.

21 лютого 2018 року постановою Кабінету Міністрів України № 117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації (пункт 12).

Як вбачається з матеріалів справи, реєстрація розрахунків коригування була зупинена із посиланням на пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково зазначено: показник D=.007315017328768267542329584495173433411543, Р=.

Так, згідно з пп. 1.6. п.1. Критеріїв ризиковості платника податку, оприлюднених листом ДФС України від 21.03.2018 року № 959/99-99-07-18, комісії Головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

1) платник податку зареєстрований (перереєстрований)з а адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);

2) дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

3) платник податку-юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

4) платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

5) платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

6) платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України;

7) наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Втім, встановити із наявної в матеріалах справи копій квитанцій від 31.05.2018 та від 01.06.2018, які саме із перелічених критеріїв пп. 1.6. п.1. Критеріїв ризиковості платника податку стосуються позивача не можливо.

Також, під час розгляду справи судом, відповідачами не було надано суду жодних доказів щодо приналежності позивача до перелічених категорій ризикових платників податків.

Відповідно до пунктів 14-16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. (п. 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних)

З наведеного слідує, що виключного переліку документів, що надаються на підтвердження господарської операції не встановлено.

На підтвердження реальності господарської операції ТОВ ОСОБА_2 Україна 24-25 червня 2018 надало ГУ ДФС у Запорізькій області письмові пояснення та копії первинних документів.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів, які складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС) (пункти 18 та 19 Порядку).

Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 20 Порядку).

Згідно з пунктом 23 Порядку комісією регіонального рівня протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку: щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу; щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку (пункт 27).

Так, судом встановлено, що підставою для відмови у реєстрації податкової накладної є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Слід зазначити, що відповідно до пункту 21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що і рішення Комісії Державної фіскальної служби України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Як зазначено вище, оскаржувані рішення вмотивовано неподанням позивачем копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарі/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Сукупність первинних документів, наданих до матеріалів справи, не дають підстав для сумніву щодо дійсності укладеного договору поставки, на виконання вимог яких складено спірні податкові накладні від 14.05.2018 №6, 7, 8.

На думку суду позивачем надано всі необхідні та достатні документи для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН.

Суд акцентує увагу, що в порядку виконання обов'язку, встановлено частиною другою статті 77 КАС України, відповідачем не спростовано фактичне виконання спірних операцій та не доведено зворотного.

Оцінюючи вищевикладені обставини, суд приходить до висновку, що рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 27.06.2018 №820936/39290839, №820934/39290839 та №820937/39290839 є протиправними та підлягають скасуванню.

З 01 січня 2018 року пункт 201.16 статті 201 Податкового кодексу України викладено в новій редакції, згідно якої реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктів 19, 20 Порядку №1246, в редакцій на час вирішення спору по суті, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Таким чином, законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов'язання ДФС зареєструвати розрахунки коригування в ЄРПН.

Відтак, оскільки рішення Комісії ДФС України про відмову у реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в ЄРПН від 27.06.2018 №820936/39290839, №820934/39290839 та №820937/39290839, як встановлено вище, підлягають скасуванню, то, відповідно, з урахуванням положень пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 № 1246, суд приходить до висновку про задоволення позову в частині зобов'язання відповідача 1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зареєструвати податкові накладні ТОВ ОСОБА_2 Україна від 14.05.2018 №6, №7 та №8 датою їх фактичного надсилання.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частинами першою та другою статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не надав суду доказів, які спростовували б доводи позивача, а відтак, не довів правомірності своїх рішень, а тому заявлені позивачем вимоги є такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до приписів частини першої статті 139 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи викладене, судові витрати, понесені позивачем на оплату судових витрат, мають бути присуджені на його користь за рахунок бюджетних асигнувань ДФС України.

Керуючись ст. ст. 9, 137, 139, 242-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ОСОБА_2 Україна до Державної фіскальної служби України, до Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій/реєстрації від 27.06.2018 №820936/39290839, №820934/39290839 та №820937/39290839.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю ОСОБА_2 Україна від 14.05.2018 №6, №7 та №8.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ОСОБА_2 Україна суму судового збору в розмірі 5 286,00 грн. (п'ять тисяч двісті вісімдесят шість гривень) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Повний текст рішення виготовлений 17.12.2018.

Суддя І.В. Батрак

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.12.2018
Оприлюднено23.12.2018
Номер документу78817074
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0840/3697/18

Ухвала від 09.03.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 30.11.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 22.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 27.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Постанова від 27.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 25.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 25.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 01.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Рішення від 10.12.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Рішення від 10.12.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні