Рішення
від 24.12.2018 по справі 826/12626/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

24 грудня 2018 року № 826/12626/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Аверкової В.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін адміністративну справу

за позовом Приватного акціонерного товариства Вітаміни

до Київської міської митниці Державної фіскальної служби України

про визнання протиправним та скасування рішення від 09.07.2018

№KT-UA100000-0083-2018

ВСТАНОВИВ:

Приватне акціонерне товариство Вітаміни (далі по тексту - позивач, ПАТ Вітаміни ) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Київської міської митниці Державної фіскальної служби України (далі по тексту - відповідач), в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Київської міської митниці Державної фіскальної служби України про визначення коду товару від 09.07.2018 №КТ-UA100000-0083-2018.

В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначив, що при здійсненні митного оформлення лікарського засобу Табекс ® відповідачем було неправильно визначено код товару та необґрунтовано класифіковано його за кодом 2106909200 УКТ ЗЕД, а саме в товарній групі харчових продуктів. Також, позивач вказав, що в усіх країнах - учасниках конвенції Про Гармонізовану систему опису та кодування товарів в які імпортується Табекс ® (Грузія, Вірменія, Казахстан, Узбекистан), митними органами зазначений препарат класифікується у товарній позиції лікарських засобів за кодом 3004. Враховуючи те, що міжнародна практика застосування відповідної міжнародної конвенції свідчить про те, що препарат Табекс ® є лікарським засобом для мети його митного оформлення, тобто у розумінні УКТ ЗЕД. На думку позивача, винесене відповідачем рішення від 09.07.2018 №КТ-UA100000-0083-2018 є протиправним та підлягає скасуванню.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10.08.2018 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

29.08.2018 відповідач надав до суду відзив на позовну заяву, зазначивши, що препарат Табекс ® відповідно до свого складу та призначення підпадає під дію примітки 1 (b) до 30 групи, затвердженої текстом Закону України Про Митний тариф України з 01.01.2014 та Міжнародної конвенції ГС з 2012 року тому його не можна розглядати в товарній позиції 3004, а слід класифікувати у товарній підкатегорії 2106909200. Окрім того, відповідач посилається на лист ДМС України від 01.10.2012 №11.1/3-16.2/10941-ЕП, яким доведено підходи класифікації препарату Табекс ® .

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, ПАТ Вітаміни подало до відповідача митну декларацію від 05.06.2018 UA100050/2018/283589 (далі по тексту - МД) для митного оформлення імпортованого товару - препарату Табекс ® за кодом згідно з УКТ ЗЕД 30044000000 (графа 33 ВМД). У графі 31 даної МД наведено наступний опис товару: Препарат Табекс ® у вигляді таблеток вкритих оболонкою по 1,5 мг №100 по 20 таблеток у блістері, по 5 блістерів у пачці. Застосовується при нікотиновій залежності- хронічному нікотінізмі, до складу якого входять: активна речовина - цитизин 1,5 мг (алкалоїд) допоміжні речовини - лактози моногідрат, целюлоза мікрокристалічна, магнію стеарат, тальк, плівкове покриття - опадрай ІІ 85F 26948 (частково гідролізований полівініловий спирт, титану діоксид (Е171), макрогол 3350, оксид заліза жовтий (Е172), оксид заліза червоний (Е172), оксид заліза чорний (Е172)). Торгова марка: Sopharma . Виробник АТ Софарма , Болгарія. .

Управлінням експертиз та досліджень харчової продукції, напоїв та біологічно-активних речовин, що діє при Департаменті податкових та митних експертиз ДФС на замовлення Київської міської митниці ДФС проведено експертизу медичного препарату Табекс ® .

З висновку управління експертиз та досліджень харчової продукції, напоїв та біологічно-активних речовин від 05.07.2018 №142005803-0466 вбачається, що згідно з графою 31 МД та наданою Інструкцією для медичного застосування лікарського засобу ТАБЕКС (TABEX), препарат ТАБЕКС ® у вигляді таблеток, вкритих оболонкою, по 1,5 мг, заявлений як ліки для людей, розфасовані для роздрібної торгівлі, до складу якого входить активна речовина цитизин 1,5 мг (алкалоїд) та допоміжні речовини - лактози моногідрат, целюлоза мікрокристалічна, магнію стеарат, тальк, плівкове покриття - опадрай ІІ 85F 26948 (частково гідролізований полівініловий спирт, титану діоксид (Е171), макрогол 3350, оксид заліза жовтий (Е172), оксид заліза червоний (Е172), оксид заліза чорний (Е172)). Застосовується при нікотиновій залежності - хронічному нікотінізмі за схемою, вказаною в інструкції для медичного застосування.

За анатомо-терапевтично-хімічною класифікацією (АТХ) препарат відноситься до класу N07BA Засоби, що застосовуються при нікотиновій залежності . Показання до застосування: при хронічному нікотинізмі - для відвикання від паління.

Крохмалю, цукрози, ізоглюкози, глюкози у зразках не виявлено.

Віднесення зразків товару до лікарських засобів чи біологічно-активних добавок у розумінні УКТ ЗЕД виходить за межі компетенції фахівців ДПМЕ ДФС.

Рішенням Київської міської митниці ДФС про визначення коду товару від 09.07.2018 №КТ-100000-0083-2018, відповідач класифікував імпортований позивачем товар за кодом 2106909200.

З третього пункту вказаного рішення вбачається, що при його прийнятті керувалися наступними документами: Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД) викладена у додатку до Закону України від 19.09.2013 №584-VII Про Митний тариф України ; Примітка 1(b) до групи 30 УКТЗЕД. Пояснення до УКТЗЕД, затверджені наказом Державної фіскальної служби України від 09.06.2015 №401. Висновок ДПМЕ ДФС від 05.07.2018 №142005803-0466 (надісланий листом ДПМЕ ДФС від 05.07.2018 №4354/7/94-94-58-03-02).

Не погоджуючись із вказаним рішенням, позивач звернувся до суду з позовом за захистом свого порушеного права.

Спірні правовідносини виникли у сфері митної справи і стосуються правомірності рішення митниці про визначення коду товару.

Нормативно-правовим актом, який регулює відносини, пов'язані із справлянням митних платежів, є Митний кодекс України.

Статтею 67 Митного кодексу України визначено, що Українська класифікація товарів зовнішньо-економічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.

Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев'ятий та десятий знаки цифрового коду.

Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).

Згідно з частиною першою статті 68 Митного кодексу ведення УКТ ЗЕД здійснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до частини другої-четвертої, сьомої, восьмої статті 69 Митного кодексу України митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.

На вимогу посадової особи митного органу декларант або уповноважена ним особа зобов'язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них.

У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари.

Рішення митних органів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов'язковими. Такі рішення оприлюднюються у встановленому законодавством порядку. У разі незгоди з рішенням митного органу щодо класифікації товару декларант або уповноважена ним особа має право оскаржити це рішення у порядку, встановленому главою 4 цього Кодексу.

При цьому, у частині п'ятій статті 69 Митного кодексу України передбачається існування складного випадку класифікації товару, під яким розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо.

Для цілей класифікації товарів митні органи використовують Українську класифікацію товарів зовнішньоекономічної діяльності, що є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України Про Митний тариф України , яка побудована на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів, запровадженої Всесвітньою митною організацією та Комбінованої номенклатури Європейського Союзу.

Класифікація товарів згідно з УКТ ЗЕД провадиться з урахуванням визначальних характеристик товару та Основних правил інтерпретації класифікації товарів та пояснень до УКТ ЗЕД.

Відповідно до пункту 3 глави Основні правила інтерпретації УКТЗЕД Митного тарифу України (далі по тексту - Митний тариф України), що є додатком до Закону України Про Митний тариф України від 19.09.2013 №584-VII, у разі коли з будь-яких інших причин товар на перший погляд можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином: (a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис.

Товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.

Пунктом 6 Глави Основні правила інтерпретації УКТ ЗЕД Митного тарифу України визначено, що для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень, положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.

Таким чином, зазначеними Правилами передбачено, що при віднесенні товару до тієї чи іншої позиції слід виходити з більш конкретного опису товару, тобто саме характеристики товару є визначальними для класифікації товару відповідно до УКТ ЗЕД.

Пунктом І розділу III Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщується через митний кордон України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №650 від 30.05.2012 передбачено, що декларант або уповноважена ним особа класифікує товари згідно з УКТ ЗЕД при їх декларуванні відповідно до статті 69 Митного кодексу України.

Відповідно до пункту 4 розділу III Порядку роботи відділу митних платежів, контроль правильності класифікації товарів здійснюється шляхом перевірки відповідності, зокрема: опису товару в митній декларації процедурі декларування згідно з вимогами статті 257 Митного кодексу України; відомостей про товар та коду товару згідно з УКТ ЗЕД, заявлених у митній декларації, відомостям про товар (найменування, опис, визначальні характеристики для класифікації товарів тощо): зазначеним у наданих для митного контролю документах, шляхом перевірки дотримання вимог Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, з врахуванням Пояснень до УКТ ЗЕД, рекомендацій, розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи відповідно до вимог статті 68 Митного кодексу України.

Згідно із пунктом 5 розділу III Порядку роботи відділу митних платежів передбачено, що у неможливості однозначно перевірити правильність класифікації товару на підставі задекларованих відомостей відповідно до вимог статті 69 Кодексу декларант або уповноважена ним особа письмово повідомляється про необхідність надання додаткових документів чи відомостей, необхідних для підтвердження задекларованого ним коду товару згідно з УКТ ЗЕД.

Згідно з Основними правилами інтерпретації УКТЗЕД класифікація товарів в УКТЗЕД здійнюється, зокрема, за такими правилами:

1. Назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил.

6. Для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень, положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.

У розділі VI Закону України Про митний тариф визначено групу 30 Фармацевтична продукція , яка включає товарну позицію 3004 Лікарські засоби (ліки) (за винятком товарів, включених до товарних позицій 3002, 3005 або 3006), що складаються із змішаних або не змішаних продуктів для терапевтичного або профілактичного застосування, у дозованому вигляді (включаючи лікарські засоби у вигляді трансдермальних систем) або розфасовані для роздрібної торгівлі .

Згідно з приміткою 1 (b) до групи 30 ця група не включає препарати, такі як таблетки, жувальна гумка або пластирі (трансдермальні системи), призначені для того, щоб допомогти курцям кинути курити (товарна позиція 2106 або 3824).

Згідно з додатковою приміткою 1 до групи 30 товарна позиція 3004 включає лікарські засоби, виготовлені на основі рослинної сировини, та препарати, виготовлені на основі таких активних речовин, як вітаміни, мінеральні речовини, компоненти амінокислот або жирних кислот, в упаковках для роздрібної торгівлі. Ці препарати класифікують у товарній позиції 3004, якщо вони мають на етикетці, упаковці або в інструкції для користувачів відповідні вказівки:

(a) специфічні недуги, хвороби або їх ознаки, для лікування яких цей продукт повинен використовуватися;

(b) концентрація активної речовини або речовин;

(c) дозування; та

(d) спосіб застосування.

Товарна позиція 2106 включає Харчові продукти, в іншому місці не зазначені .

Згідно з пунктом 1 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД тексти назв вищевказаних товарних позицій і приміток до групи 30 є пріоритетними, тобто враховуються в першу чергу для класифікації товару. Вирішальним у цьому контексті є призначення препарату, у зв'язку з чим суд зазначає, що куріння є способом вживання нікотину і не розглядається як хвороба на відміну від хронічного нікотинізму, для лікування якої такий препарат використовується.

З огляду на текст назв вищевказаних товарних позицій 3004 та 2106 і приміток 1 (b) та додаткової 1 до групи 30, суд дійшов висновку, що якщо препарат у вигляді таблеток призначений лише для того, щоб допомогти курцям кинути курити, але не має медичних показань щодо терапевтичного застосування для лікування хвороби, то такий препарат підпадає під дію примітки 1 (b) до групи 30 і відноситься до товарної позиції 2106. У разі ж, якщо препарат має медичні показання для лікування певної хвороби, то, при умові додержання вимог додаткової примітки 1 до групи 30, цей препарат відноситься до товарної позиції 3004.

Як зазначено у висновку експерта від 05.07.2018 №142005803-0466 та підтверджується інструкцією для медичного застосування лікарського засобу Табекс ® , даний препарат відноситься до засобів, що застосовуються при нікотиновій залежності (код АТХ N07BA), показання: при хронічному нікотинізмі - для відвикання від паління. Згідно з інструкцією для медичного застосування даного лікарського засобу цитизин - алкалоїд, який отримують із рослини Cytisus Laburnum. Має хімічну структуру, схожу з такою у нікотину та лобеліну. Селективно та конкурентно зв'язується з рецепторами, має часткову агопістичпу активність по відношенню до нікотинових ацетилхолінових рецепторів. Ефект препарату полягає у збудженні гангліїв вегетативної нервової системи, збудженні дихання рефлекторним шляхом, виділенні адреналіну з медулярної частини надниркових залоз, підвищенні артеріального тиску. Механізм дії цитизину близький до механізму дії нікотину, але з набагато меншою токсичністю і більшим терапевтичним ефектом. Цитизин конкурентно пригнічує взаємодію нікотину з відповідними рецепторами, що призводить до поступового зменшення і зникнення нікотинової залежності.

Отже, препарат Табекс ® допомагає курцям відвикнути від куріння, що не є хворобою але фактично - це лікарський засіб, який призначений для лікування захворювання - хронічного нікотинізму і має відповідні медичні показання з цього приводу,

Окрім того, зі змісту інструкції для медичного застосування лікарського засобу Табекс ® вбачається, що вона містить інформацію про хворобу, для лікування якої цей продукт використовується; концентрацію активної речовини; дозування та спосіб застосування, тобто відповідає пунктам (a), (b), (c) і (d) додаткової примітки 1 групи 30.

Враховуючи призначення препарату Табекс ® для лікування хронічного нікотинізму та відповідність даного препарату додатковій примітці 1 групи 30, суд вважає, що позивачем було вірно визначено товарну позицію 3004 препарату Табекс ® .

Товарна позиція 3004 включає товарну підкатегорію 3004400000 - що містять алкалоїди або їх похідні, але без вмісту гормонів, інших сполук товарної позиції 2937 або антибіотиків .

З огляду на те, що відповідно до висновку від 05.07.2018 №142005803-0466 та інструкції для медичного застосування лікарського засобу Табекс ® , даний препарат містить алкалоїд цитизин і не містить гормонів, інших сполук товарної позиції 2937 або антибіотиків, суд дійшов висновку про правильність віднесення позивачем препарату Табекс ® до товарної підкатегорії 3004400000.

Посилання відповідача на лист ДМС України від 01.10.2012 №11.1/3-16.2/10941-ЕП суд не бере до уваги, виходячи з такого.

У листі від 01.10.2012 №11.1/3-16.2/10941-ЕП зазначається, що за обов'язковою тарифною інформацією (ВТ1) митної адміністрації Німеччини від 19.05.2011 №DE10188/11-1 препарат у формі таблеток з вмістом 1 мг нікотину, призначений для полегшення симптомів, що виникають при відмові від паління, класифікований у товарній категорії 21069092 (препарат не містить цукрозу, глюкозу, ізоглюкозу, крохмаль).

Оскільки, описуваний у листах препарат не стосувався препарату Табекс ® , а також з огляду на не надання відповідачем доказів прийняття вищевказаним Комітетом обов'язкового для виконання митними органами України рішення щодо класифікації препарату Табекс ® , то вказаний листи є не належним доказом по справі.

Водночас суд відхиляє посилання позивача на те, що препарат Табекс ® класифікується митними органами Грузії, Вірменії, Казахстану, Узбекистану у товарній позиції 3004, оскільки згідно з Основними правилами інтерпретації УКТЗЕД дані обставини не мають юридичного значення з питань класифікації товарів.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необґрунтованість рішення Київської міської митниці Державної фіскальної служби України від 09.07.2018 №КТ-UA100000-0083-2018, у зв'язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Згідно зі статтею 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

У розумінні частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З матеріалів справи вбачається, що при зверненні до суду з даним позовом позивачем сплачено 1762,00 грн. судового збору, що підтверджується наявним в матеріалах справи платіжним дорученням від 01.07.2018 №4434

Керуючись статтями 19-21, 72-77, 139, 242-246, 255, 293, 295, Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Публічного акціонерного товариства Вітаміни (20300, м. Умань, вул. Ленінської Іскри, 31, код ЄДРПОУ 00480968) - задовольнити у повному обсязі.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Київської міської митниці Державної фіскальної служби (03680, м. Київ, бул. В. Гавела, 8-а, код ЄДРПОУ 39422888) від 09.07.2018 №КТ-UA100000-0083-2018.

Рішення суду, відповідно до частини першої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя В.В. Аверкова

Дата ухвалення рішення24.12.2018
Оприлюднено27.12.2018

Судовий реєстр по справі —826/12626/18

Ухвала від 30.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 22.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 04.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ісаєнко Юлія Анатоліївна

Рішення від 24.12.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

Ухвала від 10.08.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні