Ухвала
від 24.12.2018 по справі 761/32656/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 УХВАЛА

про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі

24 грудня 2018 року м. Київ № 761/32656/18

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Кармазін О.А., ознайомившись з позовною заявою та доданими до неї матеріалами

ОСОБА_1 до про Громадської організації Державницька Ініціатива Яроша визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування рішення,- В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (АДРЕСА_1) в порядку КАС України звернувся до Шевченківського районного суду м. Києва з позовом до Громадської організації Державницька Ініціатива Яроша (м. Київ, вул. Івана Франка, 17-В, кв. 39, код ЄДР: 40409687), в якому просить суд:

визнати протиправними дії Громадської організації Державницька Ініціатива Яроша щодо внесення пропозиції про відкликання депутата місцевої ради ОСОБА_1 за народною ініціативою;

визнати протиправним та скасувати рішення від 16.08.2018 про внесення пропозиції щодо відкликання депутата Вараської міської ради ОСОБА_1 за народною ініціативою на підставі пунктів 2, 3 частини 1 статті 37 Закону України Про статус депутатів місцевих рад .

Ухвалою Шевченківського районного суду м. Києва від 13.09.2018 вказану справу, на стадії до відкриття провадження у справі, передано до Окружного адміністративного суду м. Києва.

В порядку послідовності дослідження питань, визначених у ч. 1 ст. 171 КАС України, ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 05.12.2018 позовну заяву, на стадії до відкриття провадження у справі, залишено без руху та надано строк для усунення недоліків позовної заяви протягом 10 днів з вручення ухвали.

Копія зазначеної ухвали судді, відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення № 0105103386060, отримана позивачем 11.12.2018.

Зокрема, ухвалою судді, в порядку виконання обов'язку, визначеного ст. 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) позивача було зобов'язано надати суду:

1) заяву із зазначенням ідентифікаційного коду позивача, поштового індексу відповідача та власного письмового підтвердження про те, що позивачем не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав;

2) оригіналу документу про сплату судового збору за звернення до суду у розмірі 1409,60 грн. (за вірними реквізитами);

3) доказів на підтвердження обставин, якими позивач обґрунтовує позовні вимоги, зокрема, докази внесення пропозиції та саму пропозицію;

4) оригіналів або належним чином засвідчених копій, доказів, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються вимоги позивача.

Так, 22.12.2018, на виконання вимог ухвали суду від 05.12.2018 про залишення позовної заяви без руху, позивачем надано: заяву про усунення недоліків до якої додано адміністративний позов, квитанцію про сплату судового збору, а також надано, зокрема, витяг з протоколу зборів від 16.08.2018.

Разом з тим, в обґрунтування вказаного адміністративного позову позивач зазначає, що 16.08.2018 в палаці культури ВП РАЕС громадська організація ДІЯ провела збори виборців з числа мешканців м. Вараш щодо внесення пропозиції про відкликання депутатів місцевої ради за народною ініціативою.

Як зазначає позивач у позовній заяві, згідно витягу з протоколу зборів виборців про внесення пропозиції щодо відкликання депутата Вараської міської ради ОСОБА_2, депутата Вараської міської ради ОСОБА_3, депутата Вараської міської ради ОСОБА_4, депутата Вараської міської ради ОСОБА_5, депутата Вараської міської ради ОСОБА_1, депутата Вараської міської ради ОСОБА_6 16.8.2018 прийнято рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата Вараської міської ради ОСОБА_1 за народною ініціативою на підставі п.п. 2,3 ч. 1 ст. 37 Закону України Про статус депутатів місцевих рад .

В той же час позивач наголошує, що проведення ГО ДІЯ 16.08.2018 зборів, на яких було прийнято рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата Вараської міської ради ОСОБА_1 за народною ініціативою відбулось з недотриманням процедури скликання зборів виборців, встановленої Законом України Про статус депутатів місцевих рад , з огляду на що просить суд визнати протиправним та скасувати рішення від 16.08.2018 про внесення пропозиції щодо відкликання депутата Вараської міської ради ОСОБА_1 за народною ініціативою на підставі пунктів 2, 3 частини 1 статті 37 Закону України Про статус депутатів місцевих рад .

З урахуванням додатково наданих матеріалів та пояснень, вирішуючи питання про наявність підстав для відкриття провадження у справі, суддя виходить з наступного.

Завданням адміністративного судочинства, згідно ч. 1 ст. 2 КАС України, є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 3 КАС України публічно-правовий спір - спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв'язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов'язує надавати такі послуги виключно суб'єкта владних повноважень, і спір виник у зв'язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб'єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв'язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб'єкта владних повноважень або іншої особи.

За приписами п. 1 ч. 1 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах , зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

При цьому, відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

При цьому, згідно з ч. 2 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів не поширюється на справи: 1) що віднесені до юрисдикції Конституційного Суду України; 2) що мають вирішуватися в порядку кримінального судочинства; 3) про накладення адміністративних стягнень, крім випадків, визначених цим Кодексом; 4) щодо відносин, які відповідно до закону, статуту (положення) громадського об'єднання, саморегулівної організації віднесені до його (її) внутрішньої діяльності або виключної компетенції, крім справ у спорах, визначених пунктами 9, 10 частини першої цієї статті.

Крім того, відповідно до ч. 4 ст. 46 КАС України громадяни України , іноземці чи особи без громадянства, громадські об'єднання , юридичні особи, які не є суб'єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами лише за адміністративним позовом суб'єкта владних повноважень: 1) про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності громадського об'єднання; 2) про примусовий розпуск (ліквідацію) громадського об'єднання; 3) про затримання іноземця або особи без громадянства чи примусове видворення за межі території України; 4) про встановлення обмежень щодо реалізації права на свободу мирних зібрань (збори, мітинги, походи, демонстрації тощо); 5) в інших випадках, коли право звернення до суду надано суб'єкту владних повноважень законом.

У даному випадку, як вбачається з позову та аналізу доданих до справи матеріалів, спірні відносини по суті виникли у зв'язку з ініціюванням на зборах виборців (мешканців) м. Вараш процедури щодо: відкликання депутата Вараської міської ради ОСОБА_1 та створення у зв'язку з цим ініціативної групи та затвердження форми підписного листа для зібрання підписів, які (збори) проведені у свою чергу за ініціативою ГО Державницька позиція Яроша (ГО ДІЯ ).

Проаналізувавши підстави та предмет позову, склад заявлених учасників справи та наявні у справі матеріали, суд приходить до висновку, що як за складом заявлених осіб, зокрема, відповідача (громадської організаціях), так і за предметом оскарження та характером взаємовідносин заявлених сторін у справі, у даному випадку відсутні ознаки публічного-правового спору, відповідач не здійснює відносно позивача публічно-владних управлінських функцій, а відтак даний спір не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.

Натомість суд звертає увагу позивача, що уразі, якщо він вважає, що вказаною пропозицією на загальних зборах мешканцями м. Вараш порушено його право на повагу до гідності та честі, ділової репутації, то позивач в такому випадку не позбавлений права звернутись до суду в порядку цивільного судочинства.

Слід додати , що заявлений позов не стосується проведення виборчого процесу та оскарження у зв'язку з цим дій ГО, а відтак вказаний позов не належить до категорії спорів, визначених ст. 275 КАС України.

Крім того, враховуючи те, що громадською організацією лише ініційовано проведення зборів, а вказаними зборами громадян був лише ініційований відповідний процес відкликання депутата, вказані дії/рішення/ініціатива не стосуються усунення позивача з публічної служби, що також вказує на те, що даний спір не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 170 КАС України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Керуючись статтями 160-162, 170, 241-243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя -

У Х В А Л И В:

У відкритті провадження у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Громадської організації Державницька Ініціатива Яроша про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування рішення, - відмовити.

Копію ухвали про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі невідкладно надіслати особі, яка подала позовну заяву, разом із позовною заявою та усіма доданими до неї матеріалами

Відповідно до ч. 2 ст. 256 КАС України ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею

Відповідно до ч. 4 ст. 170 КАС України ухвала суду про відмову у відкритті провадження у справі може бути оскаржена у порядку, передбаченому ст.ст. 292 - 297 КАС України п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII "Перехідні положення" КАС України в редакції Закону № 2147-VIII.

Суддя О.А. Кармазін

Дата ухвалення рішення24.12.2018
Оприлюднено26.12.2018
Номер документу78819600
СудочинствоАдміністративне
СутьГромадської організації Державницька Ініціатива Яроша визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування рішення

Судовий реєстр по справі —761/32656/18

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

Ухвала від 24.12.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

Ухвала від 05.12.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

Ухвала від 13.09.2018

Адміністративне

Шевченківський районний суд міста Києва

Осаулов А. А.

Ухвала від 28.08.2018

Адміністративне

Шевченківський районний суд міста Києва

Осаулов А. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні