Постанова
від 28.01.2010 по справі 2а-3238/09/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКР УЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"28" січня 2010 р. Справа № 2а-3238/09/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський о кружний адміністративний су д у складі:

Судді Лучко О.О.

при секретарі Кру глій О.М.,

з участю сторін:

представника позивача - Федьківа В.Б.,

представника відповідача - не з"явився,

розглянувши у відк ритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністрат ивну справу

за позовом: Держав ної податкової інспекції в м . Івано-Франківську, вул. Неза лежності, 20, м. Івано-Франківсь к, 76000

до відповідача: спільного підприємства "Іва но-Франківський центральний ринок", вул. Дністровська, 5, м. І вано-Франківськ, 76000

про стягнення заборг ованості в сумі 9788,38 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

01 грудня 2009 року ДПІ в м.Івано-Франківську звернул ася з адміністративним позов ом до спільного підприємства “Івано-Франківський централ ьний ринок” про стягнення за боргованості в сумі 9788,387 грн.

Представник позивач а у судовому засіданні позов підтримав та пояснив суду, що на відповідача покладено об ов' язок сплачувати земельн ий податок. Однак, СП “Івано-Фр анківській центральний рино к” допущено заборгованість п о сплаті земельного податку згідно розрахунку №9649 від 20.02.2008 року на суму 8300,52 грн, залишку не сплаченої пені в сумі 875,49 грн, т а пені, що буде розрахована на суму несплаченого податково го боргу в сумі 612,37 грн. Загальн а заборгованість відповідач а по даному виду податку стан ом на 07.08.2009 року складає 9788,38 грн. У відповідності до вимог ст.2 За кону України “Про плату за зе млю”використання землі в Укр аїні є платним. чим порушено в имоги Закону України “Про пл ату за землю”, Закону України “Про порядок погашення зобо в' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами”. Прос ив позов задовольнити.

Представник відповідача повторно в судове засідання не з'явився, хоча належним чин ом був повідомлений про дату , час та місце судового розгля ду, про причини неявки суд не п овідомив, правом на подання з аперечення не скористався.

Вислухавши представника п озивача, оцінивши матеріали справи та дослідивши подані докази, суд прийшов до виснов ку про обґрунтованість позов них вимог, а тому позов підляг ає задоволенню з наступних п ідстав.

Судом встановлен о, що відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України спільне підприємств о “Івано-Франківський центра льний ринок” є юридичною осо бою - суб' єктом підприємниц ької діяльності та взяте на о блік ДПІ в м. Івано-Франківськ у як платник податків.

Спільне підприємство “Ів ано-Франківський центральни й ринок” зобов' язане сплачу вати земельний податок у 2008 ро ці в розмірі 8583,23 грн. щомісяця. С таном на 10.08.2009 року заборговані сть по сплаті земельного под атку у відповідача становить 9788,38 грн.

Згідно ч.1 ст.67 Конституції Ук раїни кожен зобов'язаний спл ачувати податки і збори в пор ядку і розмірах, встановлени х законом.

Законом України “Про си стему оподаткування” визнач ено види податків і зборів (об ов' язкових платежів), що спр авляються на території Украї ни. Відповідно до п.3 ч.1 ст.9 Зако ну України “Про систему опод аткування”платник податків повинен сплачувати належні суми податків і зборів (обов' язкових платежів) у встановл ений законом термін. Об ов' язок юридичної особи що до сплати податків і зборів (о бов' язкових платежів) прип иняється із сплатою податку, збору (обов' язкового плате жу) або його скасуванням або с писанням податкової заборго ваності відповідно до Закону України “Про відновлення пл атоспроможності боржника аб о визнання його банкрутом”.

Земельний податок - ц е обов'язковий платіж, що спра вляється з юридичних і фізич них осіб за користування зем ельними ділянками.

Відповідно до ст.2 Закону У країни “Про плату за землю” в икористання землі в Україні є платним. Плата за землю спра вляється у вигляді земельног о податку або орендної плати , що визначається залежно від грошової оцінки земель. Влас ники земельних ділянок, земе льних часток (паїв) та землеко ристувачі, крім орендарів та інвесторів - учасників угоди про розподіл продукції, спла чують земельний податок.

Статтею 4 даного Закону пере дбачено, що розмір земельног о податку не залежить від рез ультатів господарської діял ьності власників землі та зе млекористувачів. Ставки земе льного податку, порядок обчи слення і сплати земельного п одатку не можуть встановлюва тись або змінюватись іншими законодавчими актами, крім ц ього Закону.

Об'єктом плати за землю є зе мельна ділянка, а також земел ьна частка (пай), яка перебуває у власності або користуванн і, у тому числі на умовах оренд и. Суб'єктом плати за землю (пл атником) є власник земельної ділянки, земельної частки (па ю) і землекористувач, у тому чи слі орендар (стаття 5 Закону).

Відповідно до ст.13 Закону У країни “Про плату за землю”в ід 03.07.1992 року №2535-Х-111 підставою дл я нарахування земельного под атку є дані державного земел ьного кадастру.

В статті 14 даного Закону заз начено, що платники земельно го податку, а також орендної п лати за земельні ділянки дер жавної або комунальної власн ості (крім громадян) самостій но обчислюють суму земельног о податку та орендної плати щ ороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подаю ть відповідному органу держа вної податкової служби за мі сцезнаходженням земельної д ілянки податкову декларацію на поточний рік за формою, вст ановленою центральним подат ковим органом, з розбивкою рі чної суми рівними частками з а місяцями. Подання такої дек ларації звільняє від обов'яз ку подання щомісячних деклар ацій.

Платник податків має право подавати щомісячно нову зві тну податкову декларацію, що не звільняє його від обов'язк у подання податкової деклара ції до 1 лютого поточного року , у тому числі і за нововідведе ні земельні ділянки, що не зві льняє від обов'язку подання п одаткової декларації протяг ом місяця з дня виникнення пр ава на нововідведену земельн у ділянку, протягом 20 календар них днів місяця наступного з а звітним.

Відповідно до статті 15 дан ого Закону власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок, а також ор ендну плату за земельні діля нки державної та комунальної власності з дня виникнення п рава власності або права кор истування земельною ділянко ю.

Згідно із ст.17 Закону Украї ни “Про плату за землю”від 03.07.1 992 року № 2535-Х-111 податкове зобов' язання по земельному податку , визначене у податковій декл арації на поточний рік, сплач ується рівними частками влас никами та землекористувачам и земельних ділянок за місце знаходженням земельної діля нки за базовий податковий (зв ітний) період, який дорівнює к алендарному місяцю, щомісячн о протягом 30 календарних днів , наступних за останнім кален дарними днем звітного (подат кового) місяця.

Платежі за землю зараховую ться до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначен ому Бюджетним кодексом Украї ни для плати за землю (стаття 2 0 Закону).

Відповідно до ст. 27 Закону У країни “Про плату за землю” к онтроль за правильністю обчи слення і справляння земельно го податку, а також орендної п лати за земельні ділянки дер жавної та комунальної власно сті здійснюється органами де ржавної податкової служби.

Як встановлено судом, відпо відач є платником земельного податку та ним допущено забо ргованість по сплаті земельн ого податку згідно розрахунк у №9649 від 20.02.2008 року на суму 8300,52 грн , залишку не сплаченої пені в с умі 875,49 грн, та пені в сумі 612,37 грн . Загальна заборгованість ві дповідача по даному виду под атку станом на 07.08.2009 року склада є 9788,38 грн. Вказана заборговані сть підтверджується довідко ю ДПІ в м. Іван-Франківську від 10.08.2009 року за №174, податковим роз рахунком земельного податк у та іншими матеріалами спра ви.

Таким чином, відпові дачем не було сплачено у вста новлені законодавством терм іни узгоджені податкові зобо в' язання, а тому з метою вжит тя заходів щодо погашення за боргованості відповідачу на правлялись 07 травня 2008 року та 17 червня 2008 року відповідно пер ша та друга податкові вимоги . Однак, відповідачем заборго ваність не була сплачена.

Положенням п.п.5.1 ст.5 За кону України “Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами” встановлено, що податк ове зобов' язання, самостійн о визначене платником податк ів у податковій декларації, в важається узгодженим в день подання такої податкової дек ларації.

Відповідно до п.п.5.4.1 п.5.4 ст.5 д аного Закону України узгодже на сума податкового зобов' я зання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сум ою податкового боргу платник а податків.

Підпунктом 6.2.1. пункту 6.2. стат ті 6 Закону України “Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами” передбачено, що у р азі, коли платник податків не сплачує узгоджену суму пода ткового зобов' язання, подат ковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги. Податкові вимоги так ож надсилаються платникам по датків, які самостійно подал и податкові декларації, але н е погасили суму податкових з обов'язань у встановлені зак оном строки, без попередньог о направлення (вручення) пода ткового повідомлення (п.п.6.2.2. п .6.2 ст.6 даного Закону).

Відповідно до п.п.3.1.1. п.3.1. ст.3 З акону України “Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами” активи платника пода тків можуть бути примусово с тягнені в рахунок погашення його податкового боргу виклю чно за рішенням суду.

Стосовно судових витрат, то відповідно до ч.4 ст.94 КАС Украї ни у справах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізичн а чи юридична особа, судові ви трати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються .

Таким чином, суд вважає, що п озовні вимоги стосовно стягн ення заборгованості по земел ьному податку є обґрунтовани ми, а позов підлягає до задово лення.

На підставі ст.124 Конс титуції України, керуючись с таттями 2, 8-14, 86, 158-163, 167 Кодексу адмі ністративного судочиннства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути за рахунок активі в суб' єкта підприємницької діяльності - спільного підпр иємства "Івано-Франківський центральний ринок" (код ЄДРПО У 01559620, вул. Дністровська,5, м.Іван о-Франківськ, 76000) в дохід бюдже ту податковий борг в сумі 9788,38 г рн. (дев' ять тисяч сімсот ві сімдесят вісім гривень тридц ять вісім копійок).

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку. Відповідно до ст. 186 Кодекс у адміністративного судочин ства України про апеляційне оскарження постанови подаєт ься заява протягом 10 днів з дн я складення постанови в повн ому обсязі. Апеляційна скарг а на постанову суду першої ін станції подається протягом 2 0 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк пода ння заяви про апеляційне оск арження обчислюється з дня о тримання нею копії постанови . Заява про апеляційне оскарж ення та апеляційна скарга по даються до Львівського апеля ційного адміністративного с уду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Відповідно до ст.254 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова су ду набирає законної сили піс ля закінчення 10-денного строк у подання заяви про апеляцій не оскарження, якщо таку заяв у не було подано. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана у 20-денний ст рок, постанова набирає закон ної сили після закінчення ць ого строку. У разі подання апе ляційної скарги постанова, я кщо її не скасовано, набирає з аконної сили після закінченн я апеляційного розгляду спра ви.

Суддя: Лучк о О.О.

Постанова складена в повн ому обсязі 02.02.2010 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.01.2010
Оприлюднено23.06.2010
Номер документу7882601
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3238/09/0970

Постанова від 28.01.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Постанова від 28.01.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні