Постанова
від 30.11.2018 по справі 760/26745/18
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/8174/18

Справа №760/26745/18

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 листопада 2018 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Усатова І.А., при секретарі Ковальській К.О., за участю представника Київської міської митниці ДФС України Грабчака П.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1, на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - керівник ТОВ ФОРТУНА ФРУКТ (ЄДРПОУ 40725704), зареєстрований за адресою: Україна, 65069, АДРЕСА_1, РНОКПП НОМЕР_1, за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, суддя -

В С Т А Н О В И В :

У жовтні 2018 року у провадження судді надійшов адміністративний матеріал про притягнення громадянина України ОСОБА_2, керівника ТОВ ФОРТУНА ФРУКТ , до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України .

У матеріалах зазначено, що 29.05.2018 в зоні діяльності Київської міської митниці ДФС, при митному огляді міжнародного експрес-відправлення документального характеру № 5058163294, відправленого компанією CONTOUR LOGISTICS (Південна Африка) на адресу -ТОВ ФОРТУНА ФРУКТ (Україна) виявлено оригінали документів:

- Комерційний інвойс від 11.05.2018 № SCST10142 на товари лимони (LEMONS) у кількості 1 610 картонних коробів вагою нетто 25 684,95 кг, загальною вартістю 19 810 доларів США на умовах поставки FOB, згідно з ІНКОТЕРМС, які переміщуються у контейнері № CRSU6132090, виставлений компанією CAPESPAN SOUTH AFRICA (PTY) LTD (Південна Африка) до ТОВ ФОРТУНА ФРУКТ (Україна);

- Коносамент від 16.05.2018 № MSCUP7397263 на зазначений товар, що переміщуються у контейнері № CRSU6132090, відправником яких зазначено компанію CAPESPAN SOUTH AFRICA (PTY) LTD (Південна Африка), одержувачем - ТОВ ФОРТУНА ФРУКТ (Україна).

Відповідно до інформації, наявної на офіційному веб-сайті компанії DHL (www.dhl.com), 30.05.2018 міжнародне експрес-відправлення документального характеру № 5058163294 доставлено на адресу одержувача та при отриманні проставлено підпис ОСОБА_3 (ОСОБА_3).

Відповідно до податкової звітності ТОВ ФОРТУНА ФРУКТ (ЄДРПОУ 40725704) щодо відомостей про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам за травень 2018 року, однією із застрахованих осіб у штаті ТОВ ФОРТУНА ФРУКТ (ЄДРПОУ 40725704) значиться гр. ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_3).

Крім того, відповідно до відомостей реєстраційних та облікових даних ТОВ ФОРТУНА ФРУКТ (ЄДРПОУ 40725704), до 18.04.2018 адресою місцезнаходження товариства значилось: м. Одеса, вул. Академіка Вільямса, буд. 86.

Тобто, міжнародне експрес-відправлення документального характеру № 5058163294 було доставлено саме до ТОВ ФОРТУНА ФРУКТ та було вручено його співробітнику під підпис - гр. ОСОБА_3.

В подальшому, за результатом проведеного аналізу інформації, наявної в інформаційних базах даних Державної фіскальної служби України, зокрема, ЄАІС ДФС та АСМО Інспектор , встановлено, що 02.07.2018 в зоні діяльності Одеської митниці ДФС за митною декларацією типу ІМ/40/АА від 02.07.2018 № UA500040/2018/006800 здійснено митне оформлення та випуск у вільний обіг товарів лимони свіжі у кількості 1 610 місць вагою брутто 27 786 кг, що переміщувались у контейнері № CRSU6132090 та надійшли на адресу ТОВ ФОРТУНА ФРУКТ (ЄДРПОУ 40725704).

У якості підстави для переміщення вищеописаних товарів через митний кордон України до органу доходів і зборів, серед інших, подано наступні документи:

- Інвойс від 11.05.2018 № SCST10142 на товари лимони (LEMONS) у кількості 1 610 картонних коробів вагою нетто 25 684,95 кг, брутто - 27 786,00 кг, загальною вартістю 12 075,00 доларів США на умовах поставки FOB, згідно з ІНКОТЕРМС, виставлений компанією CAPESPAN SOUTH AFRICA (PTY) LTD (Південна Африка) до ТОВ ФОРТУНА ФРУКТ (Україна;

- Коносамент від 02.07.2018 № MSCUP7397263 на зазначені вище товари, що переміщуються у контейнері № CRSU6132090, відправником яких зазначено компанію CAPESPAN SOUTH AFRICA (PTY) LTD (Південна Африка), одержувачем - ТОВ ФОРТУНА ФРУКТ (Україна).

Митний орган посилався на те, що в результаті порівнянні відомостей, наявних в документах, які було виявлено під час митного огляду міжнародного експрес-відправлення документального характеру № 5058163294 у зоні діяльності Київської міської митниці ДФС, та документів, на підставі яких вищезазначені товари переміщені через митний кордон України та оформлені у митному відношенні Одеською митницею ДФС, за рядом ознак було встановлено, що вони стосуються однієї партії товарів, а саме, співпадають відомості щодо найменування, асортименту, ваги, кількості місць товарів, порту відправлення та призначення, реєстраційного відомостей рахунка-фактури (інвойсу) (від 11.05.2018 № SCST10142), реєстраційного номеру коносаменту, за яким здійснювалось морське перевезення товарів (№ MSCUP7397263), номера контейнера, яким переміщувались товари (№ CRSU6132090) відправника/продавця товарів - CAPESPAN SOUTH AFRICA (PTY) LTD (Південна Африка), їх одержувача/покупця - ТОВ ФОРТУНА ФРУКТ (ЄДРПОУ 40725704) тощо, але відмінність полягає у відомостях щодо фактурної вартості товарів, а саме: у рахунку-фактурі (інвойсі) від 11.05.2018 № SCST10142, що був поданий у якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України та митного оформлення, загальна вартість товарів складає 12 075,00 доларів США, а відповідно до відомостей, наявних рахунку-фактурі (інвойсі) від 11.05.2018 № SCST10142,що був виявлений під час митного контролю міжнародного експрес-відправлення документального характеру № 5058163294, загальна вартість цих товарів складає 19 810,00 доларів США.

Зазначено, що в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари лимони у кількості 1 610 місць загальною вагою брутто 27 786,00 кг, нетто - 25 684,95 кг, вартістю 19 810,00 доларів СШАабо 521 547,66 грн. переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості необхідні для визначення митної вартості товарів.

Станом на дату переміщення товарів та їх митного оформлення на посаді керівника ТОВ ФОРТУНА ФРУКТ (ЄДРПОУ 40725704) перебував громадянин України ОСОБА_2.

Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_2 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов'язаний забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Митний орган вказав, що дії громадянина України ОСОБА_2 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 521 547,66 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Представник Київської міської митниці ДФС України в судовому засіданні підтримав позицію Київської міської митниці ДФС та просив притягнути громадянина України ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України .

В судове засідання особа, яка притягується до адміністративної відповідальності - не з'явився, будучи повідомлена про дату та час судового засідання належним чином.

З урахуванням вимог ст. 526 МК України, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.

Заслухавши учасників судового розгляду, дослідивши матеріали справи, суддя дійшов висновку про те, що адміністративний матеріал № 0460/10000/18 від 30.07.2018 підлягає поверненню до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки, виходячи з таких підстав.

Відповідно до частини першої статті 527 МК України у справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов:

1) про проведення додаткової перевірки;

2) про накладення адміністративного стягнення;

3) про закриття провадження у справі.

Згідно з частиною другою статті 527 МК у постанові про проведення додаткової перевірки зазначаються конкретні суб'єкти, завдання та строки перевірки. Ці дії не повинні порушувати права громадянина, шкодити господарській діяльності юридичної особи.

Відповідно до частини другої статті 494 МК протокол про порушення митних правил повинен містити такі дані:

1) дату і місце його складення;

2) посаду, прізвище, ім'я, по батькові посадової особи, яка склала протокол;

3) необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил, якщо її встановлено;

4) місце, час вчинення, вид та характер порушення митних правил;

5) посилання на статтю цього Кодексу, що передбачає адміністративну відповідальність за таке порушення;

6) прізвища та адреси свідків, якщо вони є;

7) відомості щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів, вилучених згідно із статтею 511 цього Кодексу;

8) інші необхідні для вирішення справи відомості.

З наведених норм закону вбачається, що суд може прийняти до провадження справу про порушення митних правил та розглянути її по суті, коли матеріали справи містять всі необхідні для вирішення справи відомості.

Статті 278 КУпАП передбачає, що орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує такі питання:

1) чи належить до його компетенції розгляд даної справи;

2) чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення;

3) чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду;

4) чи витребувано необхідні додаткові матеріали;

5) чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.

За правилами статті 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до частини першої статті 495 МК доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються:

1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів;

2) поясненнями свідків;

3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності;

4) висновком експерта;

5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

За змістом ч. 1 ст. 508 МК України, отримання доказів у справі про порушення митних правил необхідних для правильного її вирішення проводиться шляхом проведення процесуальних дій визначених цією статтею. До процесуальних дій належать: 1) складення протоколу про порушення митних правил; 2) опитування осіб, які притягаються до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, свідків, інших осіб; 3) витребування документів, необхідних для провадження у справі про порушення митних правил, або належним чином завірених їх копій чи витягів з них; 4) тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті З статті 461 цього Кодексу, та документів на них; 5) митне обстеження; 6) пред'явлення товарів, транспортних засобів і документів для впізнання; 7) експертиза; 8) взяття проб та зразків для проведення дослідження (аналізу, експертизи).

Як вбачається з протоколу про порушення митних правил № 0460/10000/18 від 30.07.2018, при порівнянні відомостей, наявних в документах, які було виявлено під час митного огляду міжнародного експрес-відправлення документального характеру № 5058163294 у зоні діяльності Київської міської митниці ДФС, та документів, на підставі яких вищезазначені товари переміщені через митний кордон України та оформлені у митному відношенні Одеською митницею ДФС, за рядом ознак було встановлено, що вони стосуються однієї партії товарів, а саме, співпадають відомості щодо найменування, асортименту, ваги, кількості місць товарів, порту відправлення та призначення, реєстраційного відомостей рахунка-фактури (інвойсу) (від 11.05.2018 № SCST10142), реєстраційного номеру коносаменту, за яким здійснювалось морське перевезення товарів (№ MSCUP7397263), номера контейнера, яким переміщувались товари (№ CRSU6132090) відправника/продавця товарів - CAPESPAN SOUTH AFRICA (PTY) LTD (Південна Африка), їх одержувача/покупця - ТОВ ФОРТУНА ФРУКТ (ЄДРПОУ 40725704) тощо. Відмінність полягає у відомостях щодо фактурної вартості товарів, а саме: у рахунку-фактурі (інвойсі) від 11.05.2018 № SCST10142, що був поданий у якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України та митного оформлення, загальна вартість товарів складає 12 075,00 доларів США, а відповідно до відомостей, наявних рахунку-фактурі (інвойсі) від 11.05.2018 № SCST10142,що був виявлений під час митного контролю міжнародного експрес-відправлення документального характеру № 5058163294, загальна вартість цих товарів складає 19 810,00 доларів США .

Митний орган посилається на те, що в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари лимони у кількості 1 610 місць загальною вагою брутто 27 786,00 кг, нетто - 25 684,95 кг, вартістю 19 810,00 доларів СШАабо 521 547,66 грн. переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості необхідні для визначення митної вартості товарів .

Як вбачається з протоколу № 0460/10000/18 від 30.07.2018 міститься посилання на те, що безпосередні предмети правопорушення не вилучались у зв'язку з випуском їх у вільний обіг .

Відповідно до ч. 1 ст. 492 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється державною мовою.

Представником Київської міської митниці ДФС України було надано копії документів іноземними мовами, а саме: комерційний інвойс (а.с. 14), коносаменту (а.с. 15 ), коносамент (а.с. 32), сертифікат походження (а.с. 33), однак, не надано до суду належним чином та уповноваженою на те особою оформлений переклад українською мовою вказаних документів.

Крім того, нечитабельним є наряд на товар (а.с. 35), у зв'язку з чим слід надати читабельний наряд на товар.

Суддя звертає увагу, що завданням провадження в справах про адміністративне правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи та вирішення її у точній відповідності з законом. При підготовці справи до розгляду суд має вирішити питання про правильність складання протоколу та інших матеріалів справи, а при розгляді справи слід з'ясувати, чи було вчинено адміністративне правопорушення та чи винна дана особа в його вчиненні, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

На підставі вищезазначеного, матеріали справи про порушення митних правил підлягають направленню до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки обставин вчиненого ОСОБА_2 адміністративного правопорушення, під час якої органу доходів і зборів необхідно належним чином оформити матеріали справи про притягнення його до адміністративної відповідальності, враховуючи вимоги, які зазначені в цій постанові.

Керуючись статтями 49 , 54 , 458 , 459 , 483 , 486 , 489 , 494 , 511 , 522 , 525-526 , 527 , 528 Митного кодексу України, суддя -

П О С Т А Н О В И В :

Матеріали справи, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1, на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - керівник ТОВ ФОРТУНА ФРУКТ (ЄДРПОУ 40725704), зареєстрований за адресою: Україна, 65069, АДРЕСА_1, РНОКПП НОМЕР_1, за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, повернути до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки.

Встановити строк для проведення додаткової перевірки два місяці.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, прокурором або митним органом, який здійснював провадження у цій справі до Київського апеляційного суду через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.11.2018
Оприлюднено29.12.2018
Номер документу78833830
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/26745/18

Постанова від 15.02.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Постанова від 30.11.2018

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні