Справа № 761/48344/18
Провадження № 1-кс/761/32838/2018
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 грудня 2018 року слідчий суддя Шевченківського районного суду м. Києва ОСОБА_1 за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання слідчого СУ ГУ НП в Київській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні № 42018110000000348 від 05.10.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 239 КК України, -
в с т а н о в и в:
слідчий СУГУ НПв Київськійобласті старшийлейтенант поліції ОСОБА_3 звернувся до Шевченківського районного суду м. Києва з клопотанням, погодженим прокурором відділу прокуратури Київської області ОСОБА_4 у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за№ 42018110000000348 від 05.10.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 239 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів, які перебувають у володінні АТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (МФО НОМЕР_1 ), знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .
Клопотання обґрунтовано тим, що слідчим управлінням Головного управління Національної поліції в Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42018110000000348 від 05.10.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 239 КК України.
Досудовим слідством встановлено, що посадові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), протягом 2018 року, з метою одержання вигоди для себе (прибутку) всупереч чинного законодавства за готівкові кошти здійснює закупівлю недоброякісної сировини, зокрема використані автошини з метою її обробки, без необхідної утилізації, та в результаті своїми діями здійснює забруднення земель речовинами, відходами, та іншими матеріалами, шкідливими для життя, здоров`я людей або довкілля, внаслідок порушення спеціальних вимог. Здобутими на даний час даними встановлено, що свою незаконну діяльність директор ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) ОСОБА_5 здійснює на території Васильківського району, де знаходиться приміщення та все необхідне обладнання для переробки недоброякісної сировини, її упакування та в подальшому транспортування в адресу СГД реального сектору економіки.
За результатами проведення оперативно-розшукових заходів співробітниками ОУ ГУ ДФС у Київській області встановлено, що основним вигодонабувачем, а за сумісництвом і співорганізатором ОСОБА_5 являється ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , адреса: АДРЕСА_2 , директор - ОСОБА_6 , головний бухгалтер - ОСОБА_7 , основний вид діяльності - відновлення відсортованих відходів).
В ході досудового розслідування допитано як свідка ОСОБА_8 , який надав покази, що в період з 2013 по 2017 роки працював у фізичної особи-підприємця ОСОБА_5 , (далі ФОП ОСОБА_5 ), який також є директором ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », який займається переробкою автомобільних шин, а також постачанням продукції, яка вироблялася, а саме «пічним паливом». (Пічне паливо вид штучного палива, яке при спалюванні слугує джерелом теплової енергії. Ще також називається паливо пічне піролізне, отримується внаслідок піролізу резинотехнічних виробів (наприклад, автомобільні покришки/шини). Характерний різкий запах резини, як самого палива, так і продуктів горіння. Піролізні палива відрізняються високою токсичністю та агресивністю. Властива густина близько 1 кг/л (як правило, більше 1). При горінні піролізного палива в диму велика кількість сажі, золи та інших продуктів горіння, що осипаються прямо із диму до долу. Дим насичено чорний. Крім того, при горінні виділяються канцерогени та діоксини. Відпрацьовані шини є відходами IV класу небезпеки, а відтак, підлягають обов`язковій утилізації. В природних умовах шина розкладається більше ста років, віддаючи грунту в процесі розкладання токсичні речовини. Через хімічний склад, відпрацьовані шини дуже складно і дорого утилізувати без збитку для довкілля. Піроліз (означає «розчинення вогнем») хімічна реакція, під час якої органічні сполуки розпадаються.)
Також у своїх показах останній повідомив, що ОСОБА_5 купував зношені автомобільні шини на різних шиномонтажах та підприємствах, які цим займаються для утилізації. Пічне паливо, яке виробляє ОСОБА_5 завозять для реалізації до ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », а грошові кошти за нього посадові особи вказаного товариства перераховують йому на банківські рахунки, та інколи передавали особисто при зустрічі. Виготовлення пічного палива здійснювалося з порушенням екологічних норм, які необхідні для виготовлення такого палива. Неодноразово на підприємстві ставалися вибухи та пожежі, у зв`язку з тим, що ОСОБА_5 не дотримувався технологічного процесу переробки автомобільних шин, що в подальшому призводить до шкідливих викидів у атмосферне природне середовище токсичних відходів та потрапляння токсичних речовин у ґрунт. В процесі переробки автомобільних шин, як залишок та конденсат накопичувалася піролізна вода, що являється токсичною речовиною і повинна утилізовуватися відповідно до вимог чинного законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища та земель. В свою чергу ОСОБА_5 вказану речовину зливав у ґрунт або в каналізаційні мережі. Всі працівники, які працюють у ОСОБА_5 чи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » офіційно не працевлаштовані, заробітну плату отримують наручно від останнього.
У листі Департаменту екологічної безпеки та дозвільно ліцензійної діяльності ІНФОРМАЦІЯ_4 від 22.11.2018 № 7/6213-18 зазначено, що відповідно до статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягає поводження з небезпечними відходами. Станом на 21.11.2018 заяв і документів від ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_2 (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_3 (ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) стосовно отримання ліцензії на збирання та утилізацію пневматичних шин не надходило. Правові підстави для отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами визначено статтею 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря. Станом на 21.11.2018 до Мінприроди заяв і документів від ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_2 (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_3 (ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) стосовно отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелам не надходили.
Відповідно до частини першої статті 3 Закону здійснення оцінки впливу на довкілля є обов`язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті 3 цього Закону, яка підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
Станом на 18 грудня 2017 року матеріали оцінки впливу на навколишнє середовище діяльності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » до Мінприроди не надходили, висновки державної екологічної експертизи не надавався, та станом на 19 листопада 2018 року процедури оцінки впливу на довкілля для надання висновку з оцінки впливу на довкілля зазначеними суб`єктами господарювання не розпочато.
Установлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » зареєстроване та здійснює свою господарську діяльність за адресою: АДРЕСА_3 , кадастровий номер земельної ділянки 3221487003:04:009:0010. Директором та одним із засновників є ОСОБА_5 . Також в перелік засновників входить ОСОБА_6 . ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » зареєстроване та здійснює свою господарську діяльність за адресою: АДРЕСА_2 , кадастровий номер земельної ділянки 3210600000:01:057:0041. Директором та засновником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ОСОБА_6 , тобто батько одного із засновників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », що може підтверджувати факт попередньої змови під час вказаної незаконної діяльності по переробці автомобільних шин та здійсненню реалізації пічного палива, а також можливого ухилення від сплати податків.
Таким чином, органом досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_5 будучи директором та одним із засновників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), здійснюючи діяльність щодо спалювання відходів (автомобільних шин) у комплексі переробки відходів обертового типу (КПВОТ), не маючи при цьому передбачених чинним законодавством дозволів на здійснення вказаної діяльності, на земельній ділянці, що розташована за адресою: Київська обл., Васильківський р-н, с. Кобці, промзона «Калинівка-2», кадастровий номер земельної ділянки 3221487003:04:009:0010, яка перебуває у комунальній власності ІНФОРМАЦІЯ_5 , орендарем якої є ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », змонтував комплекс переробки відходів обертового типу (КПВОТ) та без відповідного висновку державної екологічної експертизи та без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, що є порушенням вимогстатті 13 Закону України «Про екологічну експертизу»та пункту «є»статті 3 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», розпочав утилізацію (спалювання) автомобільних шин з метою отримання пічного палива. Внаслідок спалювання відходів (автомобільних шин) у комплексі переробки відходів обертового типу (КПВОТ), ОСОБА_5 , здійснює наднормативні викиди забруднюючих (шкідливих) речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами за відсутністю відповідного дозволу, що є порушенням статей10та11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря», чим створив небезпеку для довкілля, а також усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки, діючи умисно з метою провадження господарської діяльності товариства, діючи умисно, в порушення спеціальних правил, визначених ст. ст.17, 33 Закону України «Про відходи», ст. 55 Закону України «Про охорону навколишнього середовища»,ст.10 Закону України «Про підприємництво», ст. 49 Господарського кодексу України, не дотримався вимог, згідно яких зобов`язаний був не допускати зберігання та видалення відходів у несанкціонованих місцях чи об`єктах; не мав права не санкціоновано розміщувати відходи, у тому числі побутові, на території міста, що може створити небезпеку для навколишнього природного середовища та здоров`я людини з метою економії часу та грошових коштів, спрощення роботи, здійснює злив відходів (піролізна вода), які виникли внаслідок переробки автомобільних шин, до ґрунту, чим допустив псування (засмічення) земельної ділянки, чим створив небезпеку для довкілля.
Оперативними працівниками ОУ ГУ ДФС у Київській області встановлено, що відповідно до податкової звітності, ФОП ОСОБА_5 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », де ОСОБА_5 є директором, користується наступними банківськими рахунками, відкритими у АТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_7 »: № НОМЕР_4 , № НОМЕР_5 .
Установлено, що ОСОБА_5 як директор ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », займається вказаною вище господарською діяльністю без будь-яких дозвільних документів, на банківські рахунки якими користується ФОП « ОСОБА_5 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », де останній являється директором, перераховуються грошові кошти за продане ним пічне паливо, яке отримано під час незаконної діяльності. Також останній не зазначає у своїй бухгалтерській та податковій звітності, що займається вказаною діяльністю, у зв`язку з цим органу досудового розслідування необхідно отримати інформацію, а саме відомості про рух грошових коштів по банківським рахункам АТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » № НОМЕР_4 , № НОМЕР_5 , із зазначенням суми, дати відправників, призначення платежів, дані щодо зняття коштів, власників рахунків на які вони були перераховані у період з 12.12.2016 по 18.12.2018, залишок (сума) грошових коштів на банківських рахунках № НОМЕР_4 , № НОМЕР_5 станом на 18.12.2018.
За допомогою вказаних документів можна встановити відомості, які мають значення для кримінального провадження, які самостійно, а також у сукупності із іншими доказами будуть мати суттєве значення для з`ясування обставин кримінального правопорушення, а отримати вказані відомості в інший спосіб на даному етапі досудового розслідування неможливо.
Слідчий в судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду клопотання повідомлявся належним чином, подав слідчому судді заяву, в якій клопотання підтримав, просив задовольнити його в повному обсязі та розглянути дане клопотання у його відсутність.
Представник особи, у володінні якої перебувають речі та документи в судове засідання не викликався, з метою збереження документів.
На підставі ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування судового засідання технічними засобами не здійснювалось.
Вивчивши клопотання та додані до нього копії матеріалів кримінального провадження, приходжу до висновку, що воно підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч.1ст. 131 КПК Українизаходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Положеннямист. 132 КПК Українипередбачено, що заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються на підставі ухвали слідчого судді або суду, за винятком випадків, передбачених цим Кодексом. Застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора.
Для оцінки потреб досудового розслідування слідчий суддя або суд зобов`язаний врахувати можливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні.
Під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні подати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються.
Згідно з ч.ч.1, 2ст. 159 КПК Українитимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої перебувають такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Відповідно до п.6 ч.2ст. 160 КПК Україниу клопотанні зазначаються можливість використання як доказів відомостей, що містяться в речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Згідно з п.2 ч.5ст. 163 КПК Українислідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.
Відповідно до ч.7ст. 163 КПК Українислідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Враховуючи, що вказані слідчим документи мають важливе значення для досудового розслідування кримінального провадження № 42018110000000348 від 05.10.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 239 КК України, слідчий суддя вважає, що слідчим доведено необхідність застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження, як тимчасовий доступ до речей і документів.
Приймаючи до уваги вищевикладене та враховуючи, що вказані документи перебувають лише у володінні АТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (МФО НОМЕР_1 ), разом з тим, вони можуть бути використані під час досудового розслідування кримінального провадження № 42018110000000348 від 05.10.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 239 КК України, як докази у даному кримінальному провадженні, за таких обставин, керуючись вимогами ст.ст.131,132,159-164 КПК України, слідчий суддя, -
п о с т а н о в и в:
клопотання слідчого СУ ГУ НП в Київській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні № 42018110000000348від 05.10.2018за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.1ст.239КК України - задовольнити.
Надати дозвіл слідчому Слідчого управління ГУНП в Київській області ОСОБА_3 та групі слідчих у кримінальному провадженні ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю та можливість їх вилучення у АТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (МФО НОМЕР_1 ), знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , та розкрити банківську таємницю, і вилучити завірені належним чином копії наступних документів:
?виписку руху грошових коштів по банківським рахункам № НОМЕР_4 , № НОМЕР_5 , із зазначенням суми, дати відправників, призначення платежів, дані щодо зняття коштів, власників рахунків на які вони були перераховані у період з 12.12.2016 по 18.12.2018 в роздрукованому та електронному вигляді (вказавши всі ідентифікаційні ознаки та призначення платежів, відомості про стан рахунку клієнта на теперішній час);
?залишок (сума) грошових коштів на банківських рахунках № НОМЕР_4 , № НОМЕР_5 станом на 18.12.2018;
?всі наявні документи (копія паспорту, копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру фізичної особи-платника податків та інших обов`язкових платежів), щодо осіб за якими відкрито банківські рахунки № НОМЕР_4 , № НОМЕР_5 ;
?документи, в яких міститься інформація про осіб, які мають право розпоряджатись грошовими коштами, які знаходяться на банківських рахунках № НОМЕР_4 , № НОМЕР_5 ;
?документи щодо осіб, які отримували грошові кошти з банківських рахунків готівкою за № НОМЕР_4 , № НОМЕР_5 із зазначенням адреси розташування відділення банку в яких вони отримували грошові кошти.
Строк дії ухвали не може перевищувати одного місяця з дня її постановлення.
Роз`яснити особі, у володінні якої перебувають речі та документи, що відповідно до ч. 1ст. 166 КПК України, у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цьогоКодексуз метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала слідчого судді про тимчасовий доступ до речей і документів може бути оскаржена до Київського апеляційного суду протягом 5 днів з дня її проголошення в частині надання дозволу на вилучення речей і документів, які посвідчують користування правом на здійснення підприємницької діяльності, або інших, за відсутності яких фізична особа - підприємець чи юридична особа позбавляються можливості здійснювати свою діяльність.
В іншій частині ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2018 |
Оприлюднено | 02.03.2023 |
Номер документу | 78835210 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Шевченківський районний суд міста Києва
Кіпчарський О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні