ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КРИВОГО РОГУ
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Справа № 210/6939/18
Провадження № 1-кс/210/3026/18
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"21" грудня 2018 р. Дзержинський районний суд м. Кривого Рогу Дніпропетровської області у складі:
слідчого судді ОСОБА_1 ,
за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
прокурора ОСОБА_3 ,
розглянувши у судовому засіданні в м. Кривому Розі клопотання прокурора другого відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3 про проведення обшуку в рамках кримінального провадження № 42018040000001508, відомості про яке внесені до ЄРДР 10.12.2018 р. за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, -
В С Т А Н О В И В :
21 грудня 2018 року прокурор другого відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3 звернувся з клопотанням про надання дозволу на проведення обшуку.
В обґрунтуваннязаявленого клопотанняпрокурор посилавсяна те,що слідчим відділом Металургійного ВП ГУНП України в Дніпропетровській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження № 42018040000001508 від 10.12.2018, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України за фактом систематичної розтрати службовими особами Дніпропетровської обласної ради та комунальних підприємств обласного підпорядкування за попередньою змовою групою осіб бюджетних коштів в особливо великих розмірах.
У ході досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_4 , зловживаючи службовим становищем, перебуваючи на посаді начальника управління бухгалтерського обліку, фінансів та господарської діяльності головного бухгалтера Дніпропетровської обласної ради та голови тендерного комітету Дніпропетровської обласної ради, за попередньою змовою із суб`єктами господарювання привласнює бюджетні кошти шляхом закупівлі товарів, робіт та послуг за завищеними цінами.
ОСОБА_4 має дружні стосунки із директором КП «Центр народної творчості «Дивокрай» ДОР» (ЄДРПОУ 35101036) ОСОБА_5 . (на цьому підприємстві формально оформлений як працівник чоловік ОСОБА_6 , який насправді там не працює).
У змові із директором КП «Центр народної творчості «Дивокрай» ОСОБА_5 головний бухгалтер ОСОБА_4 планує привласнення бюджетних коштів шляхом перерахування коштів обласного бюджету у вигляді внесків до статутного капіталу комунального підприємства; на проведення культурно масових заходів, у тому числі: організації концертів, харчування, різноманітних фестивалів, послуг з клірингу, тощо. У подальшому директор КП «Центр народної творчості «Дивокрай» ОСОБА_5 частину зазначених коштів переводить у готівку шляхом перерахування їх на рахунки низки фізичних осіб-підприємців, які нібито будуть надавати послуги. Отримані у таких спосіб кошти будіть привласнені зазначеними особами.
За аналогічним планом ОСОБА_4 готується до привласнення бюджетних коштів у змові із директором КП «Агенція з управління проектами» ДОР» ОСОБА_7 .
Крім того встановлено, що ОСОБА_4 зловживаючи службовим становищем привласнює бюджетні кошти шляхом необґрунтованого нарахування премій підлеглим працівникам, примушуючи останніх, повертати їй відсоток з отриманих коштів.
Встановлено, що злочинній діяльності зазначених осіб допомагає начальник відділу податкового супроводження підприємств житлово-комунального господарства та інших галузей Дніпропетровського управління офісу великих платників податків ДФС ОСОБА_8 (моб. тел. НОМЕР_1 ), яка забезпечує виведення незаконно отриманих бюджетних коштів в «тіньовий» обіг з метою їх подальшого конвертування у готівку.
Так остання здійснює підшукання підприємств, на які переводяться бюджетні кошти нібито за виконані роботи або надані послуги. В подальшому отримана готівка передається через ОСОБА_8 безпосередньо ОСОБА_4 та ОСОБА_5 .
Також в подальшому ОСОБА_8 забезпечує вирішення питання щодо не проведення податкових перевірок вищевказаних підприємств.
Так, ОСОБА_4 вирішує питання щодо виділення з обласного бюджету коштів та їх перерахування у вигляді внесків до статутного капіталу комунальним підприємствам «Центр народної творчості «Дивокрай» ДОР» та «Єдина обласна театрально-концертна дирекція» ДОР» на проведення культурно- масових заходів, у тому числі: організації концертів, різноманітних фестивалів, закупівлі сувенірів та подарунків, послуг харчування та кейтерінгу, тощо. У подальшому отримані кошти переводяться у готівку шляхом перерахування їх на рахунки низки підконтрольних фізичних осіб-підприємців, які здійснюють вказані послуги не в повному об`ємі та постачають продукцію за завищеними цінами. Різниця між коштами, перерахованими за договорами на рахунки підприємців та фактично витраченими коштами віддається у якості відкату ОСОБА_4 через ОСОБА_5 та ОСОБА_9 .
В ході проведення досудового розслідування встановлено, що у період часу з 29.09.2018 по 07.10.2018 року у м. Дніпро в приміщеннях «Дніпровського академічного українського музично-драматичного театру ім. Т.Г. Шевченка» та «Дніпровського академічного театру драми та комедії» проходив Всеукраїнський театральний фестиваль «Феєрія Дніпра», кошти на організацію проведення фестивалю виділені з обласного бюджету у сумі понад 500 тис. грн., з них на закупівлю матеріалів для оформлення заходів та подарунки 199 652 грн.
При цьому, за оперативною інформацією встановлено, що головним бухгалтером Дніпропетровської обласної ради ОСОБА_4 за попередньою змовою з директором КП «Єдина обласна театрально-концертна дирекція» ДОР» ОСОБА_9 та директором КП «Центр народної творчості «Дивокрай» ДОР» ОСОБА_5 , спільно з ФОП ОСОБА_10 , ФОП ОСОБА_11 та ФОП ОСОБА_12 частина вищевказаних бюджетних грошових коштів привласнено шляхом фактичного не надання послуг та постачання товарів не в повному обсязі та за завищеними цінами, що спричинило збитки обласному бюджету на загальну суму 162 503 гривень.
Так, за вказівкою ОСОБА_4 , директором КП «Єдина обласна театрально-концертна дирекція» ДОР» ОСОБА_9 укладено ряд договорів з конкретними постачальниками, у т.ч. договір №89/КЕГ від 17.09.2018, укладений з ФОП ОСОБА_11 на суму 78 540 грн. щодо закупівлі повітряних кульок у кількості 7700 шт. по ціні 10,20 грн за штуку.
В ході документування вказаного злочину встановлено, що реальна ціна поставляємих повітряних кульок складає 5,60 грн. (10,2 в договорі), при цьому ФОП ОСОБА_11 фактично їх поставила у кількості 2400 шт. з 7700 вказаних в договорі, внаслідок чого спричинено збитки по договору №89/КЕГ від 17.09.2018 на суму 65 100 гривень (78 540 (2400 х 5,60)). При цьому встановлено, що усю діяльність від імені ФОП ОСОБА_11 здійснює ФОП ОСОБА_13 . Остання особисто спілкується по питанням щодо розкрадання бюджетних коштів з ОСОБА_4 та ОСОБА_9 , у тому числі при постачанні повітряних кульок по вказаному договору.
Встановлено, що ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , мешкає за адресою: АДРЕСА_1 .
За отриманою інформацією, документи по виконанню вищевказаних договорів, а саме: договори та специфікації до них, акти виконаних робіт та здачі-приймання наданих послуг, акти приймання-передачі товарно-матеріальних цінностей, видаткові та податкові накладні, платіжні та інші бухгалтерські документи по виконанню договорів, службова переписка між КП «Єдина обласна театрально-концертна дирекція» ДОР», Дніпропетровською обласною радою та фізичними особами-підприємцями, чорнові записи, незаконно отримані грошові кошти, та інші документи та речі, які мають значення по кримінальному провадженню, можуть знаходитись за місцем роботи та мешкання ОСОБА_11 .
Просить надати дозвіл на проведення обшуку за адресою фактичного місця проживання ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_1 : АДРЕСА_1 .
У судовому засіданні прокурор клопотання підтримав та просив його задовольнити, вказував, що доступ до вказаних речей та документів неможливо отримати в добровільному порядку шляхом витребування речей, документів або за допомогою інших слідчих дій.
Суд, вислухавши прокурора, дослідивши матеріали кримінального провадження, приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з урахуванням наступного.
Судом встановлено, що слідчим відділом Металургійного ВП ГУНП України в Дніпропетровській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження № 42018040000001508 від 10.12.2018, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України за фактом систематичної розтрати службовими особами Дніпропетровської обласної ради та комунальних підприємств обласного підпорядкування за попередньою змовою групою осіб бюджетних коштів в особливо великих розмірах.
Відповідно до ч. 1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Відповідно до Конституції України кожному гарантується недоторканність житла. Не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.
Відповідно до ст. 8 Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року (Конвенція) кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя, до свого житла і кореспонденції. Органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, за винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.
Згідно зі ст. 236 КПК України, ухвала про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи може бути виконана слідчим чи прокурором.
Прокурором в клопотанні наведено, що існують ризики того, що необхідні відомості про вчинене кримінальне правопорушення можуть бути знищені особами, які користуються вищевказаним нерухомим майном, тому отримати їх в інший спосіб не є можливим.
Пунктом 45 рішення Європейського суду з прав людини «Бук проти Німеччини» від 28.04.2005 року, (Buck v. Germany), заява № 41604/98, ECHR 2005-IV) встановлено, що держави можуть за необхідності вдаватися до проведення обшуку з метою отримання доказів на підтвердження факту вчинення певних правопорушень. При цьому, суду необхідно оцінювати, чи підстави, наведені на обґрунтування проведення обшуку житла та виїмки з нього, є належними та достатніми і чи принцип пропорційності дотриманий (див.: зазначене рішення у справі «Функе проти Франції», пункти 55-57; рішення від 25 лютого 1993 р. «Крем`є проти Франції», № 11471/85, пункти 38-40 тощо).
Вивчивши матеріали кримінального провадження, вважаю клопотання прокурора таким, що підлягає задоволенню, оскільки дані, викладені у матеріалах кримінального провадження дають підстави для висновку, що з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення цього кримінального провадження, відшукання знаряддя кримінального провадження, необхідно провести зазначену слідчу дію.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 107, 234 - 236, 309, 372 КПК України, слідчий суддя, -
УХВАЛИВ:
Клопотання прокурора другоговідділу процесуальногокерівництва управлінняпроцесуального керівництвапрокуратури Дніпропетровськоїобласті ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення обшуку задовольнити.
Надати дозвіл на проведення обшуку членам групи слідчих у кримінальному провадженні № 42018040000001508 та членам групи процесуальних керівників прокурорів у кримінальному провадженні ОСОБА_3 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 ; ОСОБА_31 , співробітникам УЗЕ в Дніпропетровській області ДЗЕ Національної поліції за адресою фактичного місця проживання ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_1 : АДРЕСА_1 , з метою пошуку та вилучення оригіналів та копій первинних господарських і бухгалтерських документів щодо взаємовідносин між ФОП ОСОБА_11 з Дніпропетровською обласною радою, КП «Єдина обласна театрально-концертна дирекція» ДОР», КП «Центр народної творчості «Дивокрай» ДОР», кадрових документів, актів прийому-передачі товарно-матеріальних цінностей, накладних та інших документів щодо виконання договорів, чорнових записів, грошових коштів здобутих злочинним шляхом, інформації зафіксованої в месенджерах, комп`ютерній техніці, та будь-яких інших електронних носіях інформації, засобах телекомунікаційного зв`язку, з можливістю вилучення таких засобів, комп`ютерної техніки, носіїв інформації.
Строк дії ухвали складає 30 (тридцять) днів з дня її постановлення.
Ухвала окремому оскарженню не підлягає і заперечення проти неї може бути подано під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2018 |
Оприлюднено | 02.03.2023 |
Номер документу | 78841049 |
Судочинство | Кримінальне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні