Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 грудня 2018 р. Справа№0540/8844/18-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Олішевської В.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позов ОСОБА_1
до відповідача 1: Добропільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області
до відповідача 2: Головного управління Пенсійного фонду України в Донецької області
про: визнання протиправним та скасування рішення № 26/236 від 16.07.2018 року комісії з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років при Головному управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, визнання протиправним та скасування рішення Добропільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області від 10.08.22018 року № 2566, зобов'язання Комісію з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років при Головному управління Пенсійного фонду України в Донецькій області повторно розглянути заяву від 02.08.2018 року про призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 114 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» , враховуючи до пільгового стажу роботи за списку № 2 період праці у КП «Донвуглевторресурси» з 04.08.2004 року по 22.12.2009 року в якості водія, зайнятого в технологічному процесі важких та шкідливих виробництв, зобов'язання Добропільське об'єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області повторно розглянути заяву від 02.08.2018 року про призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 114 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» , враховуючи до пільгового стажу роботи за списку № 2 період праці у КП «Донвуглевторресурси» з 04.08.2004 року по 22.12.2009 року в якості водія, зайнятого в технологічному процесі важких та шкідливих виробництв.
В С Т А Н О В И В:
Позивач, ОСОБА_2, звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Добпропільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області, Головного управління Пенсійного фонду України в Донецької області про визнання протиправним та скасування рішення № 26/236 від 16.07.2018 року комісії з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років при Головному управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, визнання протиправним та скасування рішення Добропільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області від 10.08.22018 року № 2566, зобов'язання Комісію з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років при Головному управління Пенсійного фонду України в Донецькій області повторно розглянути заяву від 02.08.2018 року про призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 114 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» , враховуючи до пільгового стажу роботи за списку № 2 період праці у КП «Донвуглевторресурси» з 04.08.2004 року по 22.12.2009 року в якості водія, зайнятого в технологічному процесі важких та шкідливих виробництв, зобов'язання Добропільське об'єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області повторно розглянути заяву від 02.08.2018 року про призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 114 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» , враховуючи до пільгового стажу роботи за списку № 2 період праці у КП «Донвуглевторресурси» з 04.08.2004 року по 22.12.2009 року в якості водія, зайнятого в технологічному процесі важких та шкідливих виробництв.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що він звернувся до відповідача з заявою про призначення пенсії, відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 114 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування . Позивач зазначає, що рішенням відповідача № 2566 від 10.08.2018 року йому було відмовлено в призначенні пенсії. В обґрунтування відмови відповідачем зазначено, що згідно рішення № 26/236 від 16.07.2018 року комісією з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років йому відмовлено в підтвердженні періодів роботи на пільгових умовах за списком № 2 в КП Донвуглевторресурси з 04.08.2004 року по 22.12.2009 року в якості водія, зайнятого в технологічному процесі важких і шкідливих виробництв, у зв'язку з тим, що за наданими документами неможливо встановити, на видобутку яких саме корисних копалин та в якому виробництві заявник був зайнятий в КП Донвуглевторесурси . Позивач вказує на те, що з рішення вбачається, що загальний страховий стаж складає 34 роки 10 місяців 13 днів, в тому числі пільговий стаж за Списком № 2 складає 11 місяців 28 днів. За таких обставин відмовлено в призначенні пенсії згідно п. 2 ч. 2 ст. 114 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування . Позивач вважає, що рішення відповідачів необґрунтованими та такими, що не відповідає нормам чинного пенсійного законодавства, у зв'язку з чим підлягають скасуванню.
Позивач у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Відповідач 1 через канцелярію суду надав відзив на позовну заяву, відповідно до якого просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог. В обґрунтування відзиву на позовну заяву, відповідач посилається на те, що 02.08.2018 року позивач звернувся до управління з заявою про призначення пенсії, відповідно до ч. 1, 2 ст. 114 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування . Відповідач зазначає, що відповідно до наданих документів на думку відповідачів загальний стаж позивача складає 34 роки 10 місяців 13 днів, у тому числі пільговий стаж за списком № 2 складає - 11 місяців 28 днів. Відповідач вказує на те, що рішенням в.о. начальника управління від 10.08.2018 року № 2566 відмовлено ОСОБА_1 в призначенні пенсії, відповідно до ч. 1, 2 ст. 114 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , у зв'язку з відсутністю необхідного пільгового стажу за Списком № 2. До пільгового стажу за Законом України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування не був зарахований період праці у КП Донвуглевторресурси з 04.08.2004 року по 22.12.2009 року згідно рішення від 16.07.2018 року № 26/236 комісії з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років при Головному управлінні Пенсійного фонду України в Донецькій області. Відповідач посилається на те, що відповідно до п. 20 Порядку № 637 уточнюючі довідки підприємств або організацій для підтвердження спеціального трудового стажу, приймаються у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років. Порядок № 637 передбачає, що у разі відсутності правонаступника підтвердження періодів роботи, що зараховуються до трудового стажу для призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установленої для окремих категорій працівників, здійснюється у порядку, визначеному Пенсійним фондом України за погодженням з Мінсоцполітики та Мінфіном. Відповідач зазначає, що наявність певного стажу роботи, як юридичний факт, може встановлюватися шляхом звернення до комісії з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, що створюються при Головних управліннях Пенсійного фонду, та/або безпосередньо судом. Відповідач вважає за необхідне зазначити, що механізм підтвердження періодів роботи, що зараховуються до трудового стажу для призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, визначено Постановою Пенсійного фонду України № 18-1 від10.11.2006 року Про затвердження Порядку підтвердження періодів роботи, що зараховуються до трудового стажу для призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років . Відповідач посилається на те, що на виконання постанови ПФУ № 18-1 позивачем був поданий пакет документів для розгляду комісії при Головному управлінні ПФУ в Донецькій області. Відповідно до рішення № 26/236 від 16.07.2018 року комісії з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років ОСОБА_1 було відмовлено в підтвердженні періодів роботи на пільгових умовах за списком № 2 з 04.08.2004 року по 22.12.2009 року на посаді водія великовагових автомобілів, зайнятого на транспортуванні технологічної породи у КП Донвуглевторресурси у зв'язку з тим, що за наданими документами неможливо встановити, на видобутку яких саме корисних копалин та в якому виробництві був зайнятий позивач. Відповідач вказує на те, що на підставі рішення комісії з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах або вислугу років при головному управлінні Пенсійного фонду України в Донецькій області № 26/236 від 16.07.2018 року Добропільським ОУПФУ було прийнято рішення про відмову у призначенні пенсії.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляд справи повідомлений належним чином. Через канцелярію суду надав клопотання про розгляд справи без представника управління.
Відповідач 2 через канцелярію суду надав відзив на позовну заяву, відповідно до якого просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог. В обґрунтування відзиву на позовну заяву відповідач посилається на те, що 17 травня 2018 року позивач звернувся до комісії про підтвердження стажу роботи на пільгових умовах. Згідно з Порядком підтвердження періодів роботи, що зараховуються до трудового стажу для призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років для підтвердження стажу роботи необхідно подати до управління Пенсійного фонду України за місцем проживання такі документи: трудову книжку та документи, видані архівними установами. Комісія розглядає заяви про підтвердження стажу роботи і надані документи та приймає рішення не пізніше п'яти робочих днів, а потім направляє його до місцевого управління Пенсійного фонду України, а також повідомляє заявнику. Відповідач вказує на те. що посада водія автотранспортного засобу, зайнятого на відкритих гірничих роботах та роботах на поверхні кар'єрів, розрізів, копалень, гідравлік, драг, промивальних приладів, передбачена Списком № 2 розділу 1 Гірничі роботи , підрозділом 1, пункту а, позицією 1.1а, затвердженим постановою КМУ від 16.01.2003 року № 36. Відповідач зазначає, що законодавство передбачає можливість підтверджувати пільговий стаж винятково первинними документами за час виконання роботи особи. Первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення. Первинними документами у даному випадку є накази, особова картка за формою Т-2, наявність документального підтвердження доплат за шкідливі умови праці, розрахунково - платіжні відомості по заробітній платі, посадові інструкції, договори на виконання та акти виконаних робіт, табеля обліку часу по факту в шкідливих умовах праці. Відповідач посилається на те, що про підтвердження роботи в особливо шкідливих і шкідливих умовах праці за Списками № 1 і 2, довідки є обов'язковими. Оскільки в трудових книжках не зазначається, у яких умовах працювали особи і чи були вони зайняті певними робочими або не певних виробництвах протягом повного робочого дня. Відповідач вказує на те, що під повним робочим днем розуміють виконання робіт в умовах, передбачених Списками, не менш як 80% робочого часу, встановленого для працівників цього виробництва, професій чи посад, з урахуванням підготовчих, допоміжних, поточних ремонтних робіт, пов'язаних із виконанням певних трудових обов'язків. Відповідач зазначає, що в трудовій книжці позивача не зазначено в яких умовах він працював і чи виконував встановлені норми обслуговування та у зв'язку з тим, що за наданими документами неможливо встановити на видобутку яких саме корисних копалин та в якому виробництві був зайнятий позивач, період з 04.08.2004 року по 22.12.2009 року на посаді водія зайнятого в технологічному процесі важких та шкідливих виробництв в КП Донвуглевторресурси не зарахований до пільгового стажу. Відповідач вважає, що рішення комісії № 26/236 від 16.07.2018 року є правомірним та прийнятим відповідно до вимог законодавства України.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 19 вересня 2018 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено розгляд справи за правилами загального позовного провадження у підготовче засідання на 17 жовтня 2018 року.
17 жовтня 2018 року відкладено розгляд справи на 15 листопада 2018 року, у зв'язку з необхідністю надання додаткових доказів по справі.
15 листопада 2018 року продовжено строк підготовчого провадження та відкладено підготовче засідання на 13 грудня 2018 року, у зв'язку з необхідністю надання додаткових доказів по справі.
13 грудня 2018 року перенесено розгляд справи на 12 грудня 2018 року, у зв'язку з участю судді Олішевської В.В. у Круглому столі Доступ до правосуддя на сході України .
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 12 грудня 2018 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті в порядку письмового провадження.
Відповідно до ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Згідно ч. 4 ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
Приписами частини 5 статті 250 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що датою ухвалення судового рішення є дата його проголошення (незалежно від того, яке рішення проголошено - повне чи скорочене). Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
З огляду на вищевикладене, суд приходить висновку про можливість розгляду справи без участі сторін в порядку письмового провадження.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Позивач -ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, є громадянином України, що підтверджується копією паспорту серії ВВ № 181947, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 (а.с. 10-11).
З матеріалів справи встановлено, що 17.05.2018 року ОСОБА_1 звернувся до Головного управління ПФУ в Донецькій області з заявою № 15 про підтвердження стажу роботи (а.с. 54).
Комісією з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років при Головному управлінні Пенсійного фонду України в Донецькій області прийнято рішення № 26/236 від 16.07.2018 року, відповідно до якого ОСОБА_1І відмовлено у підтвердженні періоду роботи на пільгових умовах за списком № 2 з 04.08.2004 року по 22.12.2009 року на посаді водія, зайнятого в технологічному процесі важких та шкідливих виробництв, у зв'язку з тим, що за даними документами не можливо встановити, на видобутку яких саме корисних копалин та в якому виробництві був зайнятий заявник в КП Донвуглевторресурси (а.с. 42).
02.08.2018 року ОСОБА_1І звернувся до Добропільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області з заявою № 2566 від 02.08.2018 року про призначення пенсії за віком на пільгових умовах згідно п. 2 ч. 2 ст. 114 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне забезпечення .
До заяви були надані наступні документи: заява про призначення пенсії від 02.08.2018 року № 2566, копія трудової книжки БТ-І № 4279814, копія військового квитка НУ № 7637172, архівна довідка про підтвердження наявного трудового стажу № 06-04/272 від 20.06.2017 року, довідки про підтвердження наявного трудового стажу в ТОВ Автотехнотранс № 27, № 28 від 31.07.2017 року, копія паспорту, копія ідентифікаційного номеру.
10 серпня 2018 року Добропільським об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України Донецької області прийнято рішення № 2566 про відмову в призначенні пенсії (а.с. 14).
Зі змісту рішення вбачається, що за відсутності стажу роботи, встановленого абзацом першим цього пункту, у період до 1 квітня 2024 року пенсія за віком на пільгових умовах призначається за наявності стажу роботи: з 1 квітня 2018 року по 31 березня 2019 року - не менше 27 років у чоловіків.
Працівникам, які не мають стажу роботи із шкідливими і важкими умовами праці передбаченого абзацом першим цього пункту, але мають не менше половини стажу на зазначених роботах, за наявності передбаченого загального стажу роботи пенсії за віком на пільгових умовах призначаються із зменшенням пенсійного віку, встановленого абзацом першим частини першої статті 26 ЗУ Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування : чоловікам - на 1 рік за кожні 2 роки 6 місяців такої роботи.
Заявник претендує на призначення пенсії згідно п. 2 ч. 2 ст. 114 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне забезпечення з урахуванням стажу роботи за списком № 2: з 04.08.2004 року - 30.06.2010, з 01.07.2010 - 28.06.2011.
Згідно наданих документів загальний страховий стаж заявника складає 34 роки 10 місяців 13 дів, у тому числі за списком № 2 - 11 місяців 28 днів.
Згідно рішення комісії з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах або вислугу років при головному управління Пенсійного фонду України в Донецькій області від 16.07.2018 року № 26/236 ОСОБА_1У у підтвердженні періоду роботи в КП Донвуглевторресурси з 04.08.2004 року по 22.12.2009 року в якості водія, зайнятого в технологічному процесі важких та шкідливих виробництв відмовлено, у зв'язку з тим, що за наданими документами неможливо встановити, на видобутку яких саме корисних копалин та в якому виробництві був зайнятий заявник в КП Донвуглевторресурси (код ЄДРПОУ 32680910).
За таких обставин ОСОБА_1 права для призначення пенсії згідно п. 2 ч. 2 ст. 114 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне забезпечення немає.
Позивач не погодившись з рішенням Головного управління ПФУ в Донецькій області та Добропільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області про відмову в призначенні пенсії на пільгових умовах, останній звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Спірні правовідносини регулюються Законом України Про пенсійне забезпечення від 05 листопада 1991 року № 1788-XII (далі по тексту - Закон № 1788), Законом України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування від 09 липня 2003 року № 1058 - IV (далі по тексту - Закон № 1058), Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 року № 2464-VI (далі по тексту - Закон № 2464), Законом України Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи від 01.10.2011 року № 3668-VI (далі по тексту - Закон № 3668).
Відповідно до ч. 1 ст. 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Основні положення щодо реалізації конституційного права громадян на соціальну захищеність пенсіонерів шляхом встановлення пенсій на рівні, орієнтованому на прожитковий мінімум, а також регулярного перегляду їх розмірів у зв'язку із збільшенням розміру мінімального споживчого бюджету і підвищенням ефективності економіки республіки, визначені у Законі України Про пенсійне забезпечення .
До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України Про пенсійне забезпечення .
Закон України від 5 листопада 1991 року № 1788-XII Про пенсійне забезпечення відповідно до Конституції України гарантує всім непрацездатним громадянам України право на матеріальне забезпечення за рахунок суспільних фондів споживання шляхом надання трудових і соціальних пенсій.
Закон спрямований на те, щоб повніше враховувалася суспільно корисна праця як джерело зростання добробуту народу і кожної людини, встановлює єдність умов і норм пенсійного забезпечення робітників, членів колгоспів та інших категорій трудящих. Закон гарантує соціальну захищеність пенсіонерів шляхом встановлення пенсій на рівні, орієнтованому на прожитковий мінімум, а також регулярного перегляду їх розмірів у зв'язку із збільшенням розміру мінімального споживчого бюджету і підвищенням ефективності економіки республіки.
Згідно норм статті 1 цього закону громадяни України мають право на державне пенсійне забезпечення за віком, по інвалідності, у зв'язку з втратою годувальника та в інших випадках, передбачених цим Законом.
Закон України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування розроблений відповідно до Конституції України та Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, передбаченим цим Законом.
Законом України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування визначаються періоди, з яких складається страховий стаж. Періоди трудової діяльності та інші періоди, що враховувалися до стажу роботи для призначення пенсії до набрання чинності цим Законом, зараховуються до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше (ч. 4 ст. 24 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування ).
З матеріалів справи встановлено, що позивач претендує на призначення пенсії згідно п. 2 ч. 2 статті 114 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .
Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 114 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування на пільгових умовах пенсія за віком призначається працівникам, зайнятим повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, - після досягнення 50 років і за наявності страхового стажу не менше 25 років у чоловіків, з них не менше 10 років на зазначених роботах, і не менше 20 років у жінок, з них не менше 7 років 6 місяців на зазначених роботах.
За відсутності стажу роботи, встановленого абзацом першим цього пункту, у період до 1 квітня 2024 року пенсія за віком на пільгових умовах призначається за наявності на дату досягнення віку, встановленого абзацами першим і третім - тринадцятим цього пункту, страхового стажу: з 1 квітня 2018 року по 31 березня 2019 року - не менше 22 років у чоловіків і не менше 17 років у жінок.
Згідно з п. 8 ч. 2 ст. 114 Закону № 1058 на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи водіям міського пасажирського транспорту (автобусів, тролейбусів, трамваїв) і великовагових автомобілів, зайнятим у технологічному процесі важких і шкідливих виробництв, - після досягнення 55 років і за наявності страхового стажу для чоловіків - не менше 30 років, у тому числі на зазначеній роботі не менше 12 років 6 місяців.
Відповідно до ст. 48 Кодексу законів про працю України, положення якої кореспондуються зі ст. 62 Закону України Про пенсійне забезпечення , трудова книжка є основним документом про трудову діяльність працівника. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 4, 5 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України від 25 листопада 2005 року № 22-1, звернення особою за призначенням пенсії може здійснюватися в будь-який час після виникнення права на пенсію, але не раніше, ніж за місяць до досягнення пенсійного віку. Днем звернення за пенсією вважається день приймання органом, що призначає пенсію, заяви про призначення, перерахунок, відновлення або переведення з одного виду пенсії на інший.
Пунктом 7 цього Порядку визначений вичерпний перелік документів, що мають бути подані особою, яка звертається за призначенням пенсії. Відповідно до п. 7 параграф б цього Порядку до заяви про призначення пенсії за віком за відсутності трудової книжки мають бути додані у тому числі документи про стаж, що визначені Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 року № 637.
Пункт 3 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 року № 637 встановлює, що за відсутності трудової книжки, а також у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні необхідні записи або містяться неправильні чи неточні записи про періоди роботи, для підтвердження трудового стажу органами Пенсійного фонду на місцях приймаються довідки, виписки із наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та інші документи, які містять відомості про періоди роботи.
Відповідно до пункту 20 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 року № 637 (надалі - Порядок), у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установлені для окремих категорій працівників, для підтвердження спеціального трудового стажу приймаються уточнюючі довідки підприємств, установ, організацій або їх правонаступників (додаток № 5).
У довідці має бути вказано: періоди роботи, що зараховуються до спеціального стажу; професія або посада; характер виконуваної роботи; розділ, підрозділ, пункт, найменування списків або їх номери, до якого включається цей період роботи; первинні документи за час виконання роботи, на підставі яких видана зазначена довідка.
З метою забезпечення соціального захисту та належного пенсійного забезпечення працівників, зайнятих на підземних роботах, роботах з особливо шкідливими й особливо важкими умовами праці за Списком №1 та на інших роботах зі шкідливими і важкими умовами праці за Списком № 2, наказом Міністерства праці та соціальної політики від 18.11.2005 № 383 затверджено Порядок застосування Списків №1 та №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників при обчисленні стажу роботи, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах (далі Порядок). Цей Порядок регулює застосування Списків під час обчислення стажу роботи, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, відповідно до пунктів а , б статті 13 та статті 100 Закону України Про пенсійне забезпечення .
Відповідно до пункту 3 Порядку, при визначенні права на пенсію за віком на пільгових умовах застосовуються Списки, що чинні на період роботи особи. До пільгового стажу зараховується весь період роботи на відповідних посадах або за професіями незалежно від дати їх внесення до Списків за умови підтвердження документами відповідних умов праці за час виконання роботи до 21.08.1992 та за результатами проведення атестації робочих місць за умовами праці після 21.08.1992.
Таким чином, довідка уточнюючого характеру може бути основним доказом підтвердження пільгового стажу в період роботи на відповідних посадах або за професіями лише в тих випадках, коли відсутня трудова книжка чи відповідні записи у трудовій книжці. Крім того, після 21 серпня 1992 року основними документами, які підтверджують пільговий стаж в період роботи на відповідних посадах або за професіями, які включені до Списків, є трудова книжка та документи, що підтверджують проведення атестації робочих місць за умовами праці. При цьому, значення трудової книжки та результатів атестації як основних документів, що підтверджують пільговий стаж роботи, встановлено Законом України Про пенсійне забезпечення (статті 13, 62), і будь-які підзаконні нормативно-правові акти, які суперечать цьому положенню, не можуть бути застосовані до спірних правовідносин.
Атестація робочих місць здійснюється на підприємствах, в організаціях та установах незалежно від форм власності і господарювання згідно з Методичними рекомендаціями для проведення атестації робочих місць за умовами праці, затвердженими постановою Міністерства праці України (далі Мінпраці) від 01.09.1992 № 41 (далі Методичні рекомендації).
Відповідно до Порядку проведення атестації робочих місць, затвердженого Постановою Кабінетом Міністрів України від 01 серпня 1992 року (який набрав чинності 21 серпня 1992 року) встановлено, що атестація робочих місць за умовами праці (надалі - атестація) проводиться на підприємствах і організаціях незалежно від форм власності й господарювання, де технологічний процес, використовуване обладнання, сировина та матеріали є потенційними джерелами шкідливих і небезпечних виробничих факторів, що можуть несприятливо впливати на стан здоров'я працюючих, а також на їхніх нащадків як тепер, так і в майбутньому.
Згідно із зазначеним нормативним актом основна мета атестації, як випливає із зазначених нормативних актів, полягає у регулюванні відносин між власником або уповноваженим ним органом і працівниками у галузі реалізації права на здорові й безпечні умови праці, пільгове забезпечення, пільги та компенсації за роботу у несприятливих умовах.
Відповідно до положень Порядку відомості про результати атестації робочих місць заносяться до картки умов праці, форма якої затверджується Мінпраці разом з Міністерством охорони здоров'я України.
Атестація проводиться атестаційною комісією, склад і повноваження якої визначаються наказом по підприємству, організації, в строки, передбачені колективним договором, але не рідше ніж один раз на п'ять років. До складу комісії включається уповноважений представник виборного органу первинної профспілкової організації, а в разі відсутності профспілкової організації - уповноважена найманими працівниками особа.
Перелік робочих місць, виробництв, професій і посад з пільговим пенсійним забезпеченням працівників, який складається за результатами проведеної атестації робочих місць, після погодження з профспілковим комітетом затверджується наказом по підприємству, організації і зберігається протягом 50 років. Витяги з наказу додаються до трудової книжки працівників, професії та посади яких внесено до переліку.
Документами, які підтверджують результати атестації робочого місця за умовами праці, можуть бути: картка умов праці, наказ по підприємству про затвердження переліку робочих місць, виробництв, професій і посад з пільговим пенсійним забезпеченням працівників; трудова книжка із записом про витяг із зазначеного наказу або з додатком такого витягу.
Суд зазначає, що Постановою Правління Пенсійного фонду України від 10.11.2006 року № 18- 1 затверджено Порядок підтвердження періодів роботи, що зараховуються до трудового стажу для призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років.
Цей Порядок визначає механізм підтвердження періодів роботи, що зараховуються до трудового стажу для призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установленої для окремої категорії працівників у разі ліквідації підприємства, установи та організації без визначення правонаступника.
Дія цього Порядку поширюється на осіб, які працювали на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України ( 36-2003-п ), на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, а також на осіб, яким призначено пенсію до набрання чинності цим Порядком (далі - робота, що дає право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років).
Пунктом 3 цього Порядку визначено, що підтвердження періодів роботи, що дає право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років (далі - підтвердження стажу роботи), здійснюється комісіями з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років (далі - Комісії).
Відповідно до п. 6 Порядку № 18-1 основними завданнями Комісії є: розгляд заяв про підтвердження стажу роботи (додаток 1) та прийняття рішень щодо підтвердження стажу роботи або про відмову в його підтвердженні в установленому порядку.
Згідно п. 11 цього Порядку для підтвердження стажу роботи заявник подає до управління Пенсійного фонду України в районі, місті, районі у місті, об'єднаних управлінь за місцем проживання (реєстрації) такі документи: 1) заяву про підтвердження стажу роботи; 2) документи, які підтверджують факт припинення підприємства, установи, організації в результаті їх ліквідації (у тому числі архівні) - щодо підприємств, установ, організацій, ліквідованих до 01.07.2004 та/або щодо яких відсутні дані про проведення реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр); 3) трудову книжку; 4) документи, видані архівними установами, зокрема: а) довідку про заробітну плату; б) копії документів про проведення атестації робочих місць;в) копії документів про переведення на іншу роботу, на роботу з неповним робочим днем, надання відпусток без збереження заробітної плати (у разі відсутності - довідка про їх відсутність).
У разі необхідності заявник може подавати інші документи, які можуть підтверджувати виконання робіт, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років.
Управління Пенсійного фонду України в районі, місті, районі у місті, об'єднані управління та головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі надають заявникам допомогу у зборі необхідних документів та в отриманні через портал електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи витягу з Єдиного державного реєстру в електронній формі для підтвердження стажу роботи (п. 12 Порядку № 18-1).
Відповідно до п. 15 Порядку № 18-1 комісії розглядають заяви про підтвердження стажу роботи, на бажання заявника, у його присутності або в присутності його законного представника, або представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально. Комісії приймають рішення щодо підтвердження стажу роботи або про відмову в його підтвердженні та не пізніше п'яти робочих днів з дня його прийняття направляють до управління Пенсійного фонду України в районі, місті, районі у місті, об'єднаних управлінь, а також повідомляють заявника про прийняте рішення.
Згідно п. 16 Порядку № 18-1 рішення Комісій можуть бути оскаржені в Пенсійному фонді України або в судовому порядку.
Судом з копії трудової книжки серії БТ-І № 4279814 ОСОБА_1 вбачається, що останній 04.08.2004 року прийнятий на роботу до КП Донвуглевторресурс на посаду водія 3-го класу на автомобіль Краз - 6510 по перевезенню технологічної породи з випробувальним терміном один місяць та укладанням строкового трудового договору № 50 від 03.08.2004 року; 23.12.2004 року згідно наказу № 71а від 23.12.2004 року працює водієм великовагового автомобіля вантажопідйомністю 8 і більше тон, зайнятим в технологічному процесі важких та шкідливих умов виробництв; 01.08.2007 року згідно наказу № 117к від 01.08.2007 року присвоєна кваліфікація водія 2-го класу; 30.06.2010 року згідно наказу № 99к-2 від 30.062010 року звільнений у зв'язку з переведенням в ТОВ Автотрехнотранс (а.с. 12-13).
Згідно архівної довідки виконавчого комітету Добропільської міської ради від 20.06.2017 року № 06-04/272 вбачається, що в документах архівного фонду КП Донвуглевторресурси в особовій картці ФТ-2 № 78 вказано, що ОСОБА_1 прийнятий водієм автомобіля Краз - 6510 зайнятом в перевезенні технологічних вантажів з 04.08.2004 року (наказ № 39 від 03.08.2004 року), звільнений 30.06.2010 року (наказ № 99 від 30.06.2010 року). Додатково зазначено, що згідно наказу по КП Донвуглевторресурси Про висновки атестації робочих місць за умовами праці від 23.12.2004 року № 71а професія водій автомобіля зайнятий в перевезенні технологічних вантажів входить до переліку робочих місць. Професій та посад з пільговим пенсійним забезпеченням (а.с. 15).
Відповідно до копії наказу № 39к від 03.08.2004 року, виданого архівним відділом Добропільської міської ради, вбачається, що ОСОБА_1 прийнятий водієм 3-го класу на а/м Краз - 6510 по перевезенню технологічної породи (а.с. 79).
Крім того, позивачем долучено до матеріалів справи наказ № 71а від 23.12.2004 року Про підсумки атестації робочих місць по умовам праці , відповідно до якого підтверджено право на пільгову пенсію за списком № 2 водіїв по перевезенню технологічної породи (а.с. 80).
Згідно додатку № 1 до наказу № 71а від 23.12.2004 року затверджено список професій, яким за результатами атестації підтверджено право на пільгову пенсію по списку № 2: водії автомобілів, зайняті перевезенням технологічних вантажів по списку № 2 розділ № 1, підрозділ 1, код 2010100а-11442 (а.с. 80 - зворотній бік).
Суд вказує на те, що п. 3 Порядком № 383 визначено, що при визначенні права на пенсію за віком на пільгових умовах застосовуються Списки, що чинні на період роботи особи.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів СРСР від 26.01.1991 року № 10 Про затвердження списків виробництв, робіт, професій, посад і показників, що дає право на пільгове пенсійне забезпечення відповідно до статті 14 Закону СРСР Про пенсійне забезпечення громадян в СРСР затверджено Список № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах.
Постанова КМ СРСР від 26.01.1991 року № 10 визначає, що водії автомобілів, зайняті на транспортуванні гірської маси в технологічному процесі (розділ № 1 підрозділ 1 код 2010100а-11442) мають право на призначення пенсію за віком на пільгових умовах.
Дослідивши усі матеріали справи, суд приходить до висновку, що період роботи позивача з 04.08.2004 року по 22.12.2009 року у КП Донвуглевторресурси в якості водія Кразу - 6510, зайнятого в технологічному процесі важких та шкідливих виробництв, необхідно врахувати до пільгового стажу роботи позивача.
Таким чином, суд вважає, що рішення комісії з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років при Головному управління Пенсійного фонду України в Донецькій області від 16.07.2018 року № 26/236 прийнято без повного з'ясування усіх обставин справи та дослідження не в повному обсязі документів наданих позивачем при зверненні з заявою з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, а отже є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
З огляду на те, що рішення Добропільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області № 2566 про відмову в призначенні пенсії від 10.08.2018 року прийнято на підставі рішення комісії з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років при Головному управління Пенсійного фонду України в Донецькій області від 16.07.2018 року № 26/236, яке визнано судом протиправним та скасоване, суд приходить до висновку, що рішення № 2566 від 10.08.2018 року про відмову в призначенні пенсії також підлягає скасуванню.
Відповідно до ст. 19 Конституції України Відповідно суд, як орган державної влади, зобов'язаний діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами.
Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно ч. 1, 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Приписами частини 2 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Фактично суд зв'язаний предметом і розміром заявлених особою вимог, проте може вийти за межі вимог адміністративного позову у випадках, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень. Вихід за межі позовних вимог можливий у випадку помилкового обрання особою неналежного способу захисту порушеного права, у цьому випадку можливо на підставі частини другої статті 9 КАС України вийти за межі позовних вимог та застосувати той спосіб захисту порушеного права позивача, який відповідає фактичним обставинам справи і відновлює порушене право особи. Фактично, необхідною передумовою застосування частини другої статті 9 КАС України є саме порушення прав позивача та необхідність захисту порушеного права шляхом його відновлення.
Отже, адміністративний суд не обмежений у виборі способів відновлення права особи, порушеного суб'єктами владних повноважень, а вправі обрати найбільш ефективний спосіб відновлення порушеного права, який відповідає характеру такого порушення.
Таким чином, враховуючи те, що засіб юридичного захисту має бути ефективним, як на практиці, так і за законом та сприяти реальному відновленню порушеного права, беручи до уваги приписи ч. 2 ст. 9 КАС України, а також з аналізу норм чинного законодавства, суд приходить до висновку провизнання протиправним та скасування рішення № 26/236 від 16.07.2018 року комісії з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років при Головному управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, визнання протиправним та скасування рішення Добропільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області від 10.08.2018 року № 2566, зобов'язання Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 № 15 від 17.05.2018 року про підтвердження стажу роботи з врахуванням до пільгового стажу роботи за списку № 2 період праці у КП «Донвуглевторресурси» з 04.08.2004 року по 22.12.2009 року в якості водія, зайнятого в технологічному процесі важких та шкідливих виробництв, зобов'язання Добропільське об'єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області повторно розглянути заявуПустовіт ОСОБА_3 № 2566 від 02.08.2018 року про призначення пенсії за віком на пільгових умовах, відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 114 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» .
З огляду на вищевикладене суд приходить висновку про задоволення позовних вимог ОСОБА_1 до Добропільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області, Головного управління Пенсійного фонду України в Донецької області.
Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
З огляду на те, що підставою звернення до суду позивача стало рішення Добропільського ОУПФУ Донецької області про відмову в призначенні пенсії прийняте на підставі рішення № 26/236 від 16.07.2018 року комісії з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років при Головному управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, суд вважає за доцільне стягнути на користь ОСОБА_1 судовий збір за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України Донецької області.
Керуючись Конституцією України та Кодексом адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
Позовні вимоги ОСОБА_1 до Добропільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області, Головного управління Пенсійного фонду України в Донецької області про визнання протиправним та скасування рішення № 26/236 від 16.07.2018 року комісії з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років при Головному управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, визнання протиправним та скасування рішення Добропільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області від 10.08.2018 року № 2566 про відмову в призначенні пенсії, зобов'язання Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 № 15 від 17.05.2018 року про підтвердження стажу роботи з врахуванням до пільгового стажу роботи за списку № 2 період праці у КП «Донвуглевторресурси» з 04.08.2004 року по 22.12.2009 року в якості водія, зайнятого в технологічному процесі важких та шкідливих виробництв, зобов'язання Добропільське об'єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 № 2566 від 02.08.2018 року про призначення пенсії за віком на пільгових умовах, відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 114 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення № 26/236 від 16.07.2018 року комісії з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років при Головному управління Пенсійного фонду України в Донецькій області.
Визнати протиправним та скасувати рішення Добропільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області від 10.08.2018 року № 2566 про відмову в призначенні пенсії.
Зобов'язати Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (код ЄДРПОУ 13486010) повторно розглянути заяву ОСОБА_1 № 15 від 17.05.2018 року про підтвердження стажу роботи з врахуванням до пільгового стажу роботи за списку № 2 період праці у КП «Донвуглевторресурси» з 04.08.2004 року по 22.12.2009 року в якості водія, зайнятого в технологічному процесі важких та шкідливих виробництв.
Зобов'язати Добропільське об'єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області (код ЄДРПОУ 37755477) повторно розглянути заяву ОСОБА_1 № 2566 від 02.08.2018 року про призначення пенсії за віком на пільгових умовах, відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 114 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» .
Стягнути на користь ОСОБА_1 (ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, адреса реєстрації: 85030, Донецька область, с. Надія, вул. Щастя, буд. 16) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (84122, Донецька область, м. Слов'янськ, пл. Соборна, буд. 3, код ЄДРПОУ 13486010) судовий збір в розмірі 1409 (одна тисяча чотириста дев'ять) гривень 60 копійок.
Повний текст постанови складено та підписано 26 грудня 2018 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до п.п. 15-5 п. 15 розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.
Суддя Олішевська В.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2018 |
Оприлюднено | 29.12.2018 |
Номер документу | 78844003 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Олішевська В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні