Рішення
від 21.12.2018 по справі 280/4151/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

21 грудня 2018 року о/об 09 год. 15 хв. Справа № 280/4151/18 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Дєткові Р.О., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Дочірнього підприємства «Запорізький облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (69095, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул.Українська, буд.50; код ЄДРПОУ 32025623)

до Головного управління ДФС у Запорізькій області (Енергодарське управління) (69107, Запорізька область, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146)

про визнання протиправним та скасування рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (перерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску,

ВСТАНОВИВ:

Дочірнє підприємство «Запорізький облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (надалі – позивач, ДП «Запорізький облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України») звернулась до суду з позовом до Головного управління ДФС у Запорізькій області (Енергодарське управління) (надалі – відповідач, ГУ ДФС у Запорізькій області), в якому позивач просить суд визнати протиправним та скасувати Рішення Головного управління ДФС у Запорізькій області (Енергодарське управління) про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (перерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску №0017845802 від 07.08.2018.

Позивач у позові зазначив, що 05.09.2018 до ДП "Запорізький облавтодор" ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" надійшло Рішення Енергодарського управління ГУ ДФС у Запорізькій області №0017845802 від 07.08.2018 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (перерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску. Відповідно до Рішення Енергодарського управління ГУ ДФС у Запорізькій області №0017845802 від 07.08.2018 за період з 22.12.2015 до 23.06.2018 нараховано пеню у розмірі 182699,72 грн. та штраф у розмірі 101091,54 грн. загальна сума 283791,26 грн. 07.06.2018 ухвалою господарського суду Запорізької області по справі №908/671/18 відкрито провадження у справі про банкрутство ДП "Запорізький облавтодор" ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України", встановлено мораторій. Відповідно до ухвали від 07.06.2018 по справі №908/671/18 господарського суду Запорізької області, Енергодарське управління ГУ ДФС у Запорізькій області порушило законодавство України та протиправно нарахувало штрафні санкції та пеню за несплату (перерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

Позивач підтримав позовні вимоги.

Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що на підставі пункту VII Наказу Міністерства Фінансів України №449 від 20.04.2015 «Про затвердження Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», згідно пп.1, пп.2 п.VII Наказу Міністерства фінансів України ГУ ДФС у Запорізькій області зроблено розрахунок фінансової санкції на підставі даних інформаційної системи (картки особового рахунку) ДП «Запорізький облавтодор» філія «Кам'янсько-Дніпровський райавтодор» (код ЄДРПОУ 26249719) та сформоване Рішення №0017845802 від 07.08.2018 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 07.08.2018 на загальну суму 283791,26 грн., з яких 101091,54 грн. штрафна санкція та 182699,72 грн. пеня, відповідно за період 22.12.2015 до 23.06.2018. Вищезазначене рішення з додатком розрахунку штрафної санкції було надіслано 09.08.2018 засобом поштового зв'язку з «рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, виплату поштового переказу» (вручене особисто під підпис 14.08.2018). Згідно абз.1 та 2 п.VII Наказу Міністерства фінансів України від 20.04.2015 за №449, розрахунок фінансової санкції здійснюється на підставі даних інформаційної системи фіскального органу (картка особистого рахунку). Акт для нарахування фінансової санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску не передбачений. Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 07.06.2018 по справі №908/671/18 порушено провадження про банкрутство ДП "Запорізький облавтодор" ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" (код ЄДРПОУ 32025623) та введено мораторій на задоволення вимог кредиторів. Ухвалою Донецького апеляційного господарського суду від 03.08.2018 по справі №908/671/18 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою ДП "Запорізький облавтодор" ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" на ухвалу Господарського суду Запорізької області від 07.06.2018 по справі №908/671/18; зупинено дію ухвали Господарського суду Запорізької області від 07.06.2018 по справі №908/671/18. Постановою Центрального апеляційного Господарського суду від 31.10.2018 по справі №908/671/18 апеляційну скаргу ДП "Запорізький облавтодор" ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" залишено без задоволення, а ухвалу Господарського суду Запорізької області від 07.06.2018 по справі №908/671/18 - залишено без змін. Отже, з 03.08.2018 по 31.10.2018, на підставі ухвали Донецького апеляційного господарського суду від 03.08.2018 по справі №908/671/18 – зупинено дію ухвали Господарського суду Запорізької області від 07.06.2018 по справі №908/671/18, в тому числі і щодо мораторію на задоволення вимог кредиторів. Рішення ГУ ДФС у Запорізькій області №0017845802 від 07.08.2018 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені – прийнято в період коли відбулося зупинення дії ухвали суду від 07.06.2018 (зупинено дію 03.08.2018) та не діяв мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Відповідач проти задоволення позову заперечував.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.

Судом досліджено Рішення №0017845802 від 07.08.2018 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, прийняте відповідачем, згідно з яким донараховано єдиного внеску на загальну суму 283791,26 грн., з яких: штраф – 101091,54 грн.; пеня – 182699,72 грн., за період з 22.12.2015 до 23.06.2018, стосовно філії «Кам'янсько-Дніпровський райавтодор» ДП "Запорізький облавтодор" ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" (код ЄДРПОУ 26249719).

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 07.06.2018 по справі №908/671/18 відкрито провадження про банкрутство ДП "Запорізький облавтодор" ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" (код ЄДРПОУ 32025623) та введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Ухвалою Донецького апеляційного господарського суду від 03.08.2018 по справі №908/671/18 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою ДП "Запорізький облавтодор" ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" на ухвалу Господарського суду Запорізької області від 07.06.2018 по справі №908/671/18 та зупинено дію ухвали Господарського суду Запорізької області від 07.06.2018 по справі №908/671/18.

Ухвалою Донецького апеляційного господарського суду від 15.08.2018 по справі №908/671/18 виправлено описку та виключено з тексту резолютивної частини Ухвали Донецького апеляційного господарського суду від 03.08.2018 по справі №908/671/18 абзац 4 – «Зупинити дію ухвали Господарського суду Запорізької області від 07.06.2018 по справі №908/671/18».

Постановою Центрального апеляційного Господарського суду від 31.10.2018 по справі №908/671/18 апеляційну скаргу ДП "Запорізький облавтодор" ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" залишено без задоволення, а ухвалу Господарського суду Запорізької області від 07.06.2018 по справі №908/671/18 – залишено без змін.

Вирішуючи по суті переданий на розсуд публічно-правовий спір суд з урахуванням викладеного вище виходить з наступного.

          Згідно з п.3 ч.1 ст.14 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» органи доходів і зборів зобов'язані: здійснювати контроль за дотриманням платниками єдиного внеску вимог цього Закону.

Як зазначено в ч.10 ст.25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Згідно з п.2 ч.11 ст.25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Відповідно до п.1 Розділу VІІ «Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», затвердженої 20.04.2015 наказом Міністерства фінансів України №449 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 04.05.2018 за №469), зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 07.05.2015 за №508/26953 (надалі – «Інструкція про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»), за порушення норм законодавства про єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до платників, на яких згідно із Законом покладено обов'язок нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок, застосовуються фінансові санкції (штрафи та пеня) відповідно до Закону.

Як передбачено п.2 Розділу VІІ «Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», згідно з частиною одинадцятою статті 25 Закону до платників, визначених підпунктами 1-4 та 6 пункту 1 розділу II цієї Інструкції, органи доходів і зборів застосовують штрафні санкції в таких розмірах: (…) 2) за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на платників, які допустили зазначене порушення у період до 01 січня 2015 року, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на платників, які допустили зазначене порушення, починаючи з 01 січня 2015 року, накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум. При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за формою згідно з додатком 12 до цієї Інструкції. Розрахунок цієї фінансової санкції здійснюється на підставі даних інформаційної системи органу доходів і зборів. При застосуванні штрафів, зазначених у цьому підпункті, приймається одне рішення на всю суму сплаченої (погашеної) недоїмки незалежно від періодів та кількості випадків сплати за зазначені періоди. Для платників, зазначених у підпунктах 1, 2 пункту 1 розділу II цієї Інструкції, таким періодом є календарний місяць, для платників, зазначених у підпунктах 3, 4, 6 пункту 1 розділу II цієї Інструкції, - календарний квартал (…).

У п.5 Розділу VІІ «Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» зазначено, що на суму недоїмки платнику єдиного внеску нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка на суму фактично сплаченої недоїмки за кожний день прострочення платежу. Нарахування пені починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно (…).

Згідно з п.7 Розділу VІІ «Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» рішення про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 цього розділу, за наслідками розгляду акта та інших матеріалів про порушення приймає посадова особа органу доходів і зборів. За результатами розгляду акта документальної перевірки рішення про нарахування пені та застосування штрафів приймається протягом 10 робочих днів з дня, що настає за днем вручення платнику акта перевірки, а за наявності заперечень платника єдиного внеску до акта перевірки - приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки. Рішення приймається за встановленою формою у двох примірниках. (…).

Мораторій на задоволення вимог кредиторів - зупинення виконання боржником грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), термін виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов'язань та зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), застосованих до дня введення мораторію (ч.1 ст.19 Закону України №2343-XII від 14.05.1992 «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»).

Відповідно до ч.3 ст.19 Закону України №2343-XII від 14.05.1992 «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів: забороняється стягнення на підставі виконавчих та інших документів, що містять майнові вимоги, у тому числі на предмет застави, за якими стягнення здійснюється в судовому або в позасудовому порядку відповідно до законодавства, крім випадків перебування виконавчого провадження на стадії розподілу стягнутих з боржника грошових сум (у тому числі одержаних від продажу майна боржника), перебування майна на стадії продажу з моменту оприлюднення інформації про продаж, а також у разі звернення стягнення на заставлене майно та виконання рішень у немайнових спорах; забороняється виконання вимог, на які поширюється мораторій; не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші фінансові санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов'язань із задоволення всіх вимог, на які поширюється мораторій; зупиняється перебіг позовної давності на період дії мораторію; не застосовується індекс інфляції за весь час прострочення виконання грошового зобов'язання, три проценти річних від простроченої суми тощо.

Дія мораторію на задоволення вимог кредиторів не поширюється на вимоги поточних кредиторів; на виплату заробітної плати та нарахованих на ці суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; відшкодування шкоди, заподіяної здоров'ю та життю громадян; на виплату авторської винагороди, аліментів, а також на вимоги за виконавчими документами немайнового характеру, що зобов'язують боржника вчинити певні дії чи утриматися від їх вчинення (ч.5 ст.19 Закону України №2343-XII від 14.05.1992 «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»).

Враховуючи матеріали справи, штрафні санкції та пеня по єдиному внеску були нараховані контролюючим органом під час дії мораторію на задоволення вимог кредиторів (зокрема, у період з 07.06.2018 по 23.06.2018). Дана обставина відповідачем не спростована.

За наведеними судовими рішеннями господарських судів першої та апеляційної інстанцій мораторій на задоволення вимог кредиторів введений 07.06.2018 обґрунтовано та є таким, що діє.

Суд вважає, що Рішення №0017845802 від 07.08.2018 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені прийнято контролюючим органом під час дії мораторію на задоволення вимог кредиторів, а, отже, є не правомірним і підлягає скасуванню.

На думку суду, відповідач не мав правові підстави для прийняття Рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску №0017845802 від 07.08.2018.

З урахуванням приписів ч.2 ст.2 КАС України суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що Рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску №0017845802 прийнято 07.08.2018 відповідачем не обґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, не розсудливо, а отже є не правомірним.

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене вище, позовні вимоги позивача є обґрунтованими і підлягають задоволенню. Доводи відповідача не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246 КАС України, суд, –

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати Рішення №0017845802 від 07.08.2018 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, прийняте Головним управлінням ДФС у Запорізькій області (Енергодарське управління) (69107, Запорізька область, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146), згідно з яким донараховано єдиного внеску на загальну суму 283791,26 грн., з яких: штраф – 101091,54 грн.; пеня – 182699,72 грн., за період з 22.12.2015 до 23.06.2018, стосовно філії «Кам'янсько-Дніпровський райавтодор» Дочірнього підприємства «Запорізький облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України».

Стягнути на користь Дочірнього підприємства «Запорізький облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (69095, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул.Українська, буд.50; код ЄДРПОУ 32025623) з бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, Запорізька область, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) судові витрати у сумі 4256 грн. 87 коп.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.255 КАС України.

Рішення суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.292, 295, 297 КАС України.

Рішення виготовлено у повному обсязі 21.12.2018.

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.12.2018
Оприлюднено02.01.2019
Номер документу78844655
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/4151/18

Ухвала від 04.12.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 20.11.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Постанова від 23.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 22.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 18.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 13.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 07.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 12.04.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 01.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 07.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні