ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"28" грудня 2018 р. справа № 0940/1774/18
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Скільський І.І., розглянувши в письмовому провадженні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ОСОБА_1 Груп до Головного управління Державної фіскальної служби України в Івано-Франківській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання до вчинення дій, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю ОСОБА_1 Груп (надалі, також - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби України в Івано-Франківській області, Державної фіскальної служби України (надалі, також - відповідачі) із позовними вимогами: - визнати протиправним і скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 02.04.2018 року №625626/41204597 про відмову у реєстрації податкової накладної від 28.12.2017 №2856 в Єдиному реєстрі податкових накладних; - зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну №2856 від 28.12.2017, подану Товариством з обмеженою відповідальністю ОСОБА_1 Груп .
Позовні вимоги мотивовані тим, що 28.12.2017 року Товариством з обмеженою відповідальністю ОСОБА_1 Груп направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2856 від 28.12.2017 року, яку згідно отриманої квитанції №9280422017 від 28.12.2017 прийнято, однак реєстрацію зупинено. Вказав, що на виконання п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України Товариство з обмеженою відповідальністю ОСОБА_1 Груп подало через програмне забезпечення МЕДОК письмові пояснення та документи, що підтверджують факт здійснення операції, а саме: копію квитанції №9280422017 від 28.12.2017, копію видаткової накладної від ТОВ Белла-Трейд , копію видаткової накладної на ПП Верес-Н , копію договору оренди від 03.04.2017, копію договору поставки від 07.11.2017, копію податкової накладної №2856, копію пояснень директора ТОВ ОСОБА_1 Груп ОСОБА_2, копії видаткових накладних ДП Савсервіс Карпати . Однак рішенням комісії ДФС від 02.04.2018 року за №625626/41204597 позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №2856 від 28.12.2017 року. Вважає, що при прийнятті оскаржуваного Рішення органами ДФС не враховано поданих Товариством документів, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій по податковій накладній №2856 від 28.12.2017 року. Враховуючи наведене, вважає оскаржуване рішення протиправним і таким, що підлягає скасуванню.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 05.10.2018 позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків шляхом надання інформації щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви, визначення правильного відповідача за позовною вимогою про визнання протиправним та скасування рішення від 02.04.2018 за №625626/41204597 (а.с.84-86).
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) (а.с.1-2).
Відповідач скористався правом подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду 13.11.2018. У відзиві просив суд в задоволенні позову відмовити. Відповідно до поданого відзиву відповідач просить відмовити в задоволенні позову. Відзив мотивований тим, що відповідач діяв в межах своїх повноважень та у спосіб передбачений нормами діючого законодавства. Щодо вимог про визнання протиправним та скасування рішення комісії Державної фіскальної служби України №625626/41204597 від 02.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №2856 від 28.12.2017 та зобов'язання зареєструвати податкову накладну №2856 від 28.12.2017 відповідачем зазначено, що позивачем до повідомлення, направленого до Державної фіскальної служби України з метою реєстрації податкової накладної №2856 від 28.12.2017 не надано документів, передбачених договором, та які б підтвердили факт постачання товарів, зокрема не надано договорів з додатками, замовлень, рахунків, документів для підтвердження оплати та транспортування продукції, підтвердження оплати за поставлену продукцію, без товаросупроводжувальної документації (товаро-транспортних накладних), яка передбачена договором, замовлень, рахунків, документів щодо якості продукції та інших. Крім того, позивачем не представлено жодного первинного документа, який би підтверджував факт поставки товару від ТОВ Савсервіс Карпати . Щодо вимог про зобов'язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2856 від 28.12.2017, відповідачем зазначено, що вказана вимога залежить від визнання судом правомірними чи протиправними оскаржуваних по даній справі рішення комісії головного управління ДФС №625626/41204597 від 02.04.2018.
Розглянувши у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження, з'ясувавши обставини справи та дослідивши докази, суд встановив таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_1 Груп зареєстроване як юридична особа та взяте на податковий облік Державною податковою інспекцією Головного управління ДФС в Івано-Франківській області 10.03.2017. Основний вид економічної діяльності оптова торгівля іншими товарами господарського призначення. Основним видом економічної діяльності позивача є оптова торгівля іншими товарами господарського призначення.
07.11.2017 Товариство з обмеженою відповідальністю ОСОБА_1 Груп (Постачальник) та Приватне підприємство Верес-Н (Покупець) (ідентифікаційний код юридичної особи 41695063), укладено договір поставки про поставку товарів (а.с.35-38).
Згідно умов договору поставки, в тому числі пунктів 1.1, Постачальник зобов`язується передати у власність, а Покупець належним чином прийняти і оплатити товар (найменування і кількість товару згідно замовлення).
Поставка товарів здійснюється само вивозом або безпосередньо постачальником протягом строку дії договору відповідно до попереднього замовлення покупця, в якому визначається асортимент (вид) та обсяг товару (кількість), ціна за одиницю товару, загальна ціна партії товару, місце і час поставки товару та інші умови. Покупець оплачує поставлені товари за цінами, зазначеними у погодженому сторонами замовлені та товаросупроводжувальній документації, на умовах даного договору в порядку і формах, які не суперечать чинному законодавству України. Розрахунки за поставлений товар здійснюється покупцем згідно виставлених рахунків та накладних постачальника в безготівковій формі в національній валюті.
На виконання обов'язку, встановленого статтею 201 Податкового кодексу України (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) Товариством з обмеженою відповідальністю ОСОБА_1 Груп складено та подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2856 від 28.12.2017 на загальну суму 103 221,56 грн.
28.12.2017 відповідно до квитанції №9280422017 про реєстрацію податкової накладної №2856 від 28.12.2017 за результатом обробки: документ прийнято, реєстрація зупинена. Виявлені помилки: відповідно до пункту 201.16. статті 201 Податкового кодексу України реєстрація зупинена з підстав відповідності даної податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТЗЕД: 96.19. Запропоновано позивачу надати контролюючому органу пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної (а.с.27).
На підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній №2856 від 28.12.2017 Товариством з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_1 Груп подано відповідачу повідомлення, до якого було додано письмове пояснення та документи, що підтверджують факт здійснення операції, а саме: копію квитанції №9280422017 від 28.12.2017, копію видаткової накладної від ТОВ Белла-Трейд , копію видаткової накладної на ПП Верес-Н , копію договору оренди від 03.04.2017, копію договору поставки від 07.11.2017, копію податкової накладної №2856, копію пояснень директора ТОВ ОСОБА_1 Груп ОСОБА_2, копії видаткових накладних ДП Савсервіс Карпати . В повідомленні позивач надав пояснення, в яких зазначено, що основним постачальником товарів є Дочірнє підприємство Савсервіс Карпати . ТОВ ОСОБА_1 Груп здійснює поставку товарів зі складу у с.Хутір-Будилів Снятинський район, який орендує у ПП Явір на умовах самовивозу та оренди і відповідно до договору оренди від 03.04.2017. Крім того, між ТОВ ОСОБА_1 Груп (Посатчальник) і ПП Верес-Н (Покупець) укладено договір поставки від 07.11.2017, відповідно до умов якого постачальник зобов`язується передати у власність, а покупець прийняти та оплатити товар у кількості згідно попереднього замовлення. Доставка товарів здійснюється само вивозом, так як ПП Верес-Н орендує складські приміщення на суміжній території в с.Хутів-Будилів, вул.Нова, 18 у ПП Явір згідно договору оренди від 22.11.2017. ТОВ ОСОБА_1 Груп видає податкові накладні по першій події, у випадку з ПП Верес-Н на дату відвантаження товарів. На підтвердження наявності товарів, що відпускались по накладних на ПП Верес-Н , надали сканкопії видаткових накладних від постачальників товарів, товари яких відпускались на ПП Верес-Н . Крім того, додано договір оренди складу в с.Хутір-Будилів Снятинського району з ПП Явір , договір поставки товару від 07.11.2017 з ПП Верес-Н , видаткові накладні на ПП Верес-Н , на підставі яких було видано податкові накладні, що заблоковано (а.с.39).
Рішенням комісії Державної фіскальної служби України №625626/41204597 від 07.04.2018 відмовлено позивачу в реєстрації податкової накладної №2856 від 28.12.2017 у зв'язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією Державної фіскальної служби України рішення про реєстрацію податкової накладної (а.с.74).
Надаючи правову оцінку правовідносинам, що склались між сторонами, суд зазначає таке.
Згідно пункту 201.1. статті 201 Податкового кодексу України у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10. статті 201 Податкового кодексу України у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Відповідно до пункту 74.3 статті 73 Податкового кодексу України у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.
Згідно пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 №341) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Пунктом 12 вказаного Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 визначено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Отже, відповідач зобов'язаний здійснювати розшифрування та проводити перевірку відповідності податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція) (пункт 13 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246).
У відповідності до частини 201.16. статті 201 Податкового кодексу України, у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до підпункту 1 пункту 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених Наказом Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621, моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).
Судом встановлено, що органом Державної фіскальної служби України у квитанції від 28.12.2017 щодо реєстрації накладної №9280422017 вказано на невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 96.19 (а.с.27).
Отже, вказані критерії оцінки ступеня ризиків визначені відповідачем, є достатніми для зупинення реєстрації податкової накладної №2856 від 28.12.2017, відтак Державною фіскальною службою України обґрунтовано зупинено реєстрацію податкової накладної №2856 від 28.12.2017.
Порядок роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затверджений наказом Міністерства фінансів України 13.06.2017 №566, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №752/30620 визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а також права та обов`язки її членів.
Відповідно до пункту 2 Порядку роботи комісії, комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України та постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації".
Підпунктом 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, визначено, що зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до підпункту 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України Кабінет Міністрів України постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №190 установлено, що комісія Державної фіскальної служби приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.
Підставами для прийняття комісією Державної фіскальної служби рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Згідно підпункту 201.16.3 статті 201 Податкового кодексу України, у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.
Отже, встановлений порядок прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної не передбачає зазначення у такому рішенні інших обставин господарських операцій, окрім нормативно визначених, детального аналізу поданих документів чи пояснення членів комісії щодо підстав прийняття рішення.
Відтак, доводи позивача про те, що рішення про відмову в реєстрації податкової накладної не містять конкретних обставин справи та обґрунтувань їх резолютивної частини є безпідставними.
Згідно підпункту 1 пункту 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №754/30622, Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Закону України Про електронні документи та електронний документообіг" та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами (пункт 2 Переліку).
Згідно підпункту 201.16.2. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Як встановлено судом, на підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній №2856 від 28.12.2017 Товариством з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_1 Груп подано відповідачу повідомлення, до якого було додано копію податкової накладної №2856 від 28.12.2017, виписана ТОВ ОСОБА_1 Груп для ПП Верес-Н , копію пояснення директора ТОВ ОСОБА_1 Груп щодо діяльності товариства, копії видаткових накладних №98847055, №98902280, №98902071, №98848609, №98885276, №98887873, №98898892, №98902622, виписаних ДП Савсервіс Карпати для ТОВ ОСОБА_1 Груп , копію видаткової накладної №171108-000059 від 08.11.2017 року, виписаної ТОВ Белла-Трейд для ТОВ ОСОБА_1 Груп , копії договору поставки товару від 07.11.2017, укладеного від ТОВ ОСОБА_1 Груп (Постачальник) та ПП Верес-Н (Покупець) щодо поставки товару, копію розхідної накладної №2827 від 28.12.2017, виписаної ТОВ ОСОБА_1 Груп для ПП Верес-Н , копії договору оренди від 03.04.2017, укладеного між ТОВ ОСОБА_1 Груп та ТВМП Явір щодо оренди приміщення в с.Хутір-Будилів, вул.Нова, 18.
Суд звертає увагу на те, що відповідно до квитанції №9280422017 від 28.12.2017 про реєстрацію податкової накладної №2856 від 28.12.2017 позивачу запропоновано надати контролюючому органу пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Водночас, зазначено, що за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТЗЕД: 96.19 (а.с.27).
Однак, позивачем до повідомлення не надано всіх документів, передбачених договором, та які б підтвердили факт постачання товарів, зокрема не надано видаткову накладну, товарно-транспортну накладну, специфікації, рахунки-фактури, платіжного доручення на здійснення оплати на суму 103 221,56 грн. за надані послуги тощо.
При цьому позивачем подано до суду копії: видаткової накладної №98847055 від 18.12.2017, видаткової накладної №98848609 від 18.12.2017, видаткової накладної №98885276 від 21.12.2017 року, видаткової накладної №98887873 від 21.12.2017 року, видаткової накладної №98898892 від 21.12.2017 року, видаткової накладної №98902071 від 22.12.2017, видаткової накладної №98902280 від 22.12.2017 року, договір поставки №01/1101 від 11.04.2017 року, договір поставки товару №295/П, платіжного доручення №955 від 23.01.2018, платіжного доручення №996 від 29.01.2017, платіжного доручення №32 від 27.12.2017, платіжного доручення №933 від 17.01.2018, товарно-транспортна накладна №98861209 від 18.12.2017, товарно-транспортна накладна №98859816 від 18.12.2017, товарно-транспортна накладна №98892277 від 21.12.2017, товарно-транспортна накладна №98906249 від 21.12.2017, товарно-транспортна накладна №98891678 від 21.12.2017, товарно-транспортна накладна №98914204 від 22.12.2017, видаткова накладна №98902622 від 22.12.2017 (а.с.40-82).
Судом встановлено, та не заперечується позивачем у позовній заяві, відповіді на відзив, що наведених документів, які були подані позивачем до суду разом із позовною заявою, на розгляд комісії Державної фіскальної служби України товариством представлено не було.
Враховуючи вказане, суд погоджується із доводами відповідача про те, що при розгляді справи щодо правомірності оскарження рішення Комісії слід виходить з того переліку документів, які позивач (платник податків) надав на розгляд Комісії, і які були фактично в її розпорядженні, та на підставі яких приймалося зазначене рішення.
Документи, які подані в суд та не були подані Комісії для вирішення питання про наявність підстав для реєстрації податкової накладної - не могли бути враховані при прийнятті оскаржуваного рішення.
Іншими словами, суд повинен дати оцінку правомірності оскаржуваного рішення Комісії виходячи з тих матеріалів, на підставі яких воно приймалося, а не вирішувати, яким воно могло б бути за наявності інших документів, що подані в суд, але не були подані Комісії, і не могли бути врахованими при прийнятті рішення про реєстрацію чи відмову у реєстрації податкової накладної.
Відповідно до частин 1, 2 статті 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Предметом доказування в даній справі є встановлення чи є протиправним рішення №625626/41204597 від 02.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №2856 від 28.12.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Враховуючи те, що позивач, на час прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, не надав всі передбачені чинним законодавством та умовами договору документи у відносинах з ПП "Верес-Н", то вказані документи не є належними доказами в даній справі, оскільки не спростовують урахування відповідачем усіх обставин, що мали значення для прийняття рішення.
Таким чином, дане рішення комісії Державної фіскальної служби України про відмову в реєстрації податкової накладної №2856 від 28.12.2017 було прийнято обґрунтовано, зокрема з урахуванням усіх обставин, що мали значення, зокрема на час відмови в реєстрації податкової накладної, для його прийняття.
Щодо посилання позивача в своїх доводах на висновки Верховного суду, висловлені в постанові від 23.10.2018 у справі №822/1817/18 слід зазначити, що Верховним Судом надано правову оцінку правовідносинам, в яких суд встановив, що платником податків представлено податкового органу первинні документи на підтвердження реальності господарських операцій. Проте в даній справі позивачем не доведено реальності здійснення господарської операції. Відтак, до спірних правовідносин не підлягають врахуванню висновки щодо застосування норм права, викладені у вказаній постанові Верховного Суду.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Наведена норма означає, що суб'єкт владних повноважень зобов'язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов'язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.
Як свідчать встановлені в суді обставини, відповідач, приймаючи 02.04.2018 рішення про відмову у реєстрації накладної, діяв на підставі закону, обґрунтовано, з урахування усіх обставин, які маю значення для правильного вирішення питання у спірних відносинах.
Відповідно до статті 4 КАС України похідна позовна вимога є вимогою, задоволення якої залежить від задоволення іншої позовної вимоги (основної вимоги).
В даному спорі похідною вимогою є вимога про зобов'язання зареєструвати податкову накладну №2856 від 28.12.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних, а основною - про визнання протиправним та скасування рішення №625626/41204597 від 02.04.2018 про відмову в реєстрації даної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки відповідач оскаржуваним рішенням відмовив в здійсненні її реєстрації.
Підсумовуючи наведене, суд дійшов висновку, що рішення комісії Головного управління ДФС в області за №625626/41204597 від 02.04.2018, яким відмовлено позивачу в реєстрації податкової накладної №2856 від 28.12.2017, є правомірним, і відсутні підстави для задоволення позовних вимог про скасування цього рішення та зобов'язання зареєструвати податкову накладну за №2856 від 28.12.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних, як похідної вимоги.
Зважаючи на висновок суду про безпідставність позовних вимог в силу норм статті 139 КАС України судовий збір не підлягає стягненню із відповідача суб'єкта владних повноважень.
Учасниками справи не подано до суду будь-яких доказів про понесення ними інших витрат, пов'язаних з розглядом справи, відтак у суду відсутні підстави для вирішення питання щодо їх розподілу.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову відмовити.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Відповідно до статей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складання повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Учасники справи:
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю ОСОБА_1 Груп (адреса: вул.Незалежності, 67, м.Івано-Франківськ, 76018, ідентифікаційний код 41204597;
Відповідач:
Головне управління Державної фіскальної служби України в Івано-Франківській області (адреса: вул.Незалежності, 20, м.Івано-Франківськ, 76018, ідентифікаційний код 39394463);
Державна фіскальна служба України (адреса: пл.Львівська, 8, м.Київ, 04053, ідентифікаційний код 39292197).
Суддя /підпис/ ОСОБА_3
Суд | Не вказано |
Дата ухвалення рішення | 28.12.2018 |
Оприлюднено | 29.12.2018 |
Номер документу | 78845629 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні