Рішення
від 18.12.2018 по справі 813/3307/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 813/3307/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 грудня 2018 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Москаля Р.М., за участі секретаря судового засідання Михалюк М.Ю., представника позивача ОСОБА_1, представника відповідачів ОСОБА_2, розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Технології для бізнесу до Головного управління ДФС у Львівській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Технології для бізнесу (далі - ТОВ Технології для бізнесу , позивач) 24.07.2018 звернулось до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Львівській області (далі - ГУ ДФС у Львівській області) вимогами: - визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Львівській області № 654520/19331194 від 18.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 441 від 31.10.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних; - зобов'язати Головне управління ДФС у Львівській області зареєструвати податкову накладну № 441 від 31.10.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позовні вимоги обґрунтовано тим, що після отримання повідомлення про зупинення реєстрації податкової накладної позивач надіслав контролюючому органу пояснення з копіями документів. До цього пояснення ТОВ Технології для бізнесу подало окрім копій документів по реалізації товару також і копії документів, на підставі яких відбулося придбання товару з кодом УКТ ЗЕД 8536 (Дільник S-4 DS). Позивач стверджує, що оскільки ТзОВ Технології для бізнесу для розблокування реєстрації податкової накладної № 441 від 31.10.2017 були надані усі первинні документи, що підтверджують як реалізацію товару, так і його придбання, вважає рішення комісії ДФС № 654520/19331194 від 18.04.2018 необгрунтованим та протиправним, а права платника податку повинні бути відновлені шляхом зобов'язання відповідача зареєструвати податкову накладну датою її подання.

07.09.2018 позивач подав заяву (вх. № 28160) з посиланням на пункт 20.2 статті 20 Податкового кодексу України просив суд залучити до участі у справі Державну фіскальну службу України як співвідповідача, у зв'язку з цим позивач уточнив позовні вимоги та виклав прохальну частину позовної заяви такій редакції (а.с. 142):

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Львівській області № 654520/19331194 від 18.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 441 від 31.10.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 441 від 31.10.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Ухвалою від 20.09.2018 суд залучив до участі у справі Державну фіскальну службу України як співвідповідача (а.с. 160-161).

Відповідачі, ГУ ДФС у Львівській області та ДФС України, позов не визнають. Представник ГУ ДФС у Львівській області подав відзив на позовну заяву (а.с. 148-149) та з посиланням на норми статей 74, 201 ПК України та пункт 12 Порядку № 1246 просить суд відмовити в задоволенні позову ТОВ Технології для бізнесу в повному обсязі. До відзиву долучено докази отримання контролюючим органом пояснень та первинних документів, надісланих платником податків після отримання повідомлення про зупинення реєстрації податкової накладної. Відзив не містить викладу фактичних обставин, що зумовили прийняття оскаржуваного рішення, а також мотивів неврахування наданих платником податків пояснень та документів.

Представник ДФС України повідомив суд, що підтримує правову позицію ГУ ДФС у Львівській області, вважає рішення відповідача-1 правомірним та просить відмовити в позові повністю.

Позивач, подав відповідь на відзив (а.с. 163-165). Вказує, що у відзиві відповідач навів усі можливі норми матеріального права, що регулюють порядок реєстрації податкових накладних та порядок прийняття комісією ДФС рішення, однак не навів обставин, які б підтверджували правомірність спірного рішення комісії ДФС. Вважає, що ні оскаржуване рішення, ні відзив відповідача не містить конкретної інформації щодо причин і підстав його прийняття. Зазначає, що оскільки Комісії ДФС були надані усі первинні документи як по реалізації так і по придбанні товарів відображених у заблокованій податковій накладній, вважає оскаржуване рішення неправомірним та таким, що підлягає скасуванню.

Суд заслухав пояснення учасників справи, дослідив долучені до матеріалів справи письмові докази та встановив такі фактичні обставини справи і відповідні їм правовідносини:

Товариство з обмеженою відповідальністю Технології для бізнесу зареєстроване як юридична особа 25.05.1993 з присвоєнням ідентифікаційного коду 19331194. Основним видом діяльності є оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням (код КВЕД 46.51), а також серед видів діяльності є оптова торгівля електронним і телекомунікаційним устаткуванням, деталями до нього (код КВЕД 46.52) (а.с. 136-138). В рамках вказаного виду діяльності позивач здійснює операції по торгівлі телекомунікаційним обладнанням.

26.10.2017 року ТОВ Технології для бізнесу (Постачальник) та ТОВ Ігніс ДС (Покупець) уклали договір поставки № 2610/2/17 від 26.10.2017, відповідно до якого, Постачальник зобов'язується постачати Покупцю Товар, а Покупець зобов'язується приймати та своєчасно здійснювати оплату, відповідно до умов даного договору (а.с 98-101).

06.11.2018 на виконання умов договору, Постачальник поставив Покупцю товар (ББЖ Powercom BNT-800A, Schuko - 1 шт., Дільник S-4 DS - 1 шт., Маршрутизатор TP-LINK TL-ER6120, 2 WAN + 2 LAN + DMZ 1G, 100 IPsec VPN - 1 шт.) на загальну суму 8360,00 грн., в тому числі ПДВ 1393,33 грн. На поставку оформлено видаткову накладну № 0611/012 від 06.11.2017 (а.с. 103). Факт перевезення товару підтверджується товарно - транспортною накладною № 0611/012-Р від 06.11.2017 (а.с. 104). Товари приймались інженером-проектувальником ІПВ ОСОБА_3 на підставі довіреності № 315 від 01.11.2017 (а.с. 105-106).

ТзОВ Ігніс ДС 31.10.2017 провело попередню оплату за товари на загальну суму 8 360,00 грн., в т.ч. ПДВ 1393,33 грн. (а.с. 108).

На суму поставленого товару ТОВ Технології для бізнесу склало податкову накладну № 441 від 31.10.2017 та подало таку на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (а.с. 10-11).

Документообіг між платником податків та контролюючим органом щодо реєстрації податкових накладних відбувається в електронному вигляді, як це передбачено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних.

14.11.2017 платник податку отримав квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 14.11.2017 № НОМЕР_1, відповідно до якої документ прийнято, однак реєстрацію податкової накладної № 441 від 31.10.2018 зупинено. В квитанції зазначено, що накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. Зазначено, що за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 8536 та запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН (а.с. 12).

ТОВ Технології для бізнесу 17.04.2018 направило контролюючому органу ДФС України повідомлення № 91 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрацію якої зупинено, з письмовими поясненнями та копіями первинних документів, що підтверджують відповідність обсягів постачання обсягам придбання товарів згідно з УКТ ЗЕД: 8536 (а.с. 14-22). До пояснень ТОВ Технології для бізнесу подав додатково копії документів, на підставі яких відбулося придбання товару з кодом УКТ ЗЕД 8536 у ТОВ Депс Юа (договір поставки, видаткова накладна, ТТН, податкова накладна, банківська виписка, аналіз рахунку 631, договір про перевезення вантажу, договір оренди ) (а.с. 23-30).

18.04.2018 комісія ГУ ДФС у Львівській області прийняла рішення № 654520/19331194 про відмову у реєстрації податкової накладної № 441 від 31.10.2017. Це рішення обґрунтоване тим, що платник податків не надав копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладні; як додаткову інформацію зазначено відсутність документів на придбання товару (а.с. 94-95).

Не погодившись з цим рішенням, ТОВ Технології для бізнесу 26.04.2018 подало скаргу до відповідної комісії ДФС України (а.с. 96), до якої долучило копії первинних документів, що підтверджують як реалізацію, так і придбання всіх відображених у податковій накладній № 441 від 31.10.2017 товарів (а.с. 31-93). За результатами розгляду цієї скарги Комісія з питань розгляду скарг ДФС України прийняла рішення від 05.05.2018 №2729/19331194/2, відповідно до якого залишила скаргу без задоволення, а рішення комісії контролюючого органу про відмову в реєстрації податкової накладеної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін. Як підставу відмови в задоволенні скарги Комісія зазначила надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття Комісією рішення про задоволення скарги (а.с. 97).

При прийнятті рішення суд керується такими правовими нормами:

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Відповідно до пп. а , б пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно із пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції постанови КМ України від 26.04.2017 № 341, далі - Порядок №1246).

Згідно із пунктом 2 цього Порядку податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку (пункт 11 Порядку №1246).

Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

- відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

- чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

- наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

- наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1 .3 і 200 1 .9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

- наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

- факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

- відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

- дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 12 Порядку №1246).

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку №1246).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (пункт 14 Порядку №1246).

Відповідно до пункту 201.16. статті 201 ПК України, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Згідно з підпунктом 201.16.1. пункту 201.16. статті 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567 (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Критерії оцінки, Перелік документів).

Пунктом шостим Критеріїв оцінки визначено два критерії, за якими здійснюється ДФС Моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 % загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку документів, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами (пункт 2 Переліку документів).

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 117).

Як зазначено в пункті 2 постанови Кабінет Міністрів України №117 від 21.02.2018 платники податку на додану вартість, у яких до 1 грудня 2017 р. зупинено реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, що діяв до набрання чинності Законом України від 7 грудня 2017 р. N 2245-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році", та які станом на 1 грудня 2017 р. не подали пояснень і копій документів до таких податкових накладних/розрахунків коригування, мають право протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування, подати пояснення і копії документів до таких податкових накладних/розрахунків коригування на розгляд комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, порядок роботи яких затверджується цією постановою.

Порядок № 117 містить наступні положення:

19. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

20. Зазначені комісії приймають рішення про:

- реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;

- відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

21. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

22. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі.

23. Комісією регіонального рівня протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку:

- щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу;

- щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.

Порядок розгляду скарг визначає таку процедуру розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:

1. розгляд скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється комісією ДФС з питань розгляду скарг, яка є постійно діючим колегіальним органом ДФС, за участю уповноваженої особи Мінфіну.

3. Скарги подаються платником податку на додану вартість (далі - платник податку) до ДФС протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності рішенням комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Якщо останній день строку припадає на вихідний, неробочий або святковий день, останнім днем такого строку вважається перший робочий день, що настає за вихідним, неробочим або святковим днем. Строк подання скарги може бути продовженим за правилами і на підставах, визначених пунктом 102.6 статті 102 Податкового кодексу України (далі - Кодекс).

5. Скарга подається платником податку в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

7. Така скарга у день її надходження реєструється ДФС відповідно до вимог законодавства з організації діловодства у державних органах.

9. Скарга підписується та подається особисто платником податку або його уповноваженим представником. Якщо скарга підписується та подається уповноваженим представником платника податку, до неї додаються належним чином завірена копія документа, який засвідчує повноваження такого представника відповідно до законодавства.

10. Скарга повинна містити дані про:

- найменування або прізвище, ім'я та по батькові платника податку, який подає скаргу, його податкову адресу;

- податковий номер або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);

- номер оскаржуваного рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- дату оскаржуваного рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- інформацію про причини незгоди платника податку з рішенням комісії контролюючого органу;

- відомості про оскарження рішення комісії контролюючого органу в судовому порядку;

- вимоги платника податку, який подає скаргу;

- електронну адресу, на яку надсилається рішення, прийняте за результатами розгляду скарги.

12. За результатами розгляду скарги комісія ДФС з питань розгляду скарг приймає рішення щодо скарги, яке реєструється службою діловодства ДФС та надсилається платнику податку з урахуванням вимог, визначених пунктом 56.23 статті 56 Кодексу.

13. За результатами розгляду скарги комісія ДФС з питань розгляду скарг приймає одне з таких рішень:

- задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- залишає скаргу без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін;

- залишає скаргу без розгляду.

15. За результатами розгляду скарги комісія ДФС з питань розгляду скарг приймає рішення щодо скарги, та надсилає його платнику податку у строк, визначений пунктом 56.23 статті 56 Кодексу, в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Здійснюючи оцінку аргументів сторін та досліджених письмових доказів суд, з метою вирішення цього спору, керується такими міркуваннями:

ТОВ Технології для бізнесу зареєстроване як юридична особа в 1993 році, має основний зареєстрований вид діяльності за КВЕД 46.51 - оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням; крім цього серед видів діяльності позивача є оптова торгівля електронним і телекомунікаційним устаткуванням, деталями до нього (код КВЕД 46.52) (а.с. 136-138). Долучені до справи письмові докази (договори поставки, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, довіреності, рахунки-фактури, акти прийому-передачі наданих послуг, банківські виписки, а.с. 98-134) свідчать про те, що ТОВ Технології для бізнесу 26.10.2017 реалізувало ТОВ Ігніс ДС товар (ББЖ Powercom BNT-800A, Schuko; Дільник S-4 DS; Маршрутизатор TP-LINK TL-ER6120, 2 WAN + 2 LAN + DMZ 1G, 100 IPsec VPN). По факту поставки товару позивач виписав та скерував на реєстрацію податкову накладну № 441 від 31.10.2017. Реєстрація податкової накладної була зупинена контролюючим органом з мотивів її відповідності критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567; зазначено, про невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товару згідно з кодом УКТ ЗЕД: 8536. Цьому коду УКТ ЗЕД НОМЕР_2 відповідав товар - Дільник S-4 DS.

Платник податку скерував контролюючому органу:

- письмові пояснення від 17.04.2018 з копіями первинних документів, які підтверджують реалізацію цього товару ТОВ Ігніс ДС : договір, видаткову накладну, товарно-транспортну накладну, довіреність, банківську виписку;

- документи, які підтверджують придбання товару з кодом УКТ ЗЕД НОМЕР_2 Дільник S-4 DS в постачальника ТОВ Депс ЮА (договір поставки, видаткова накладна, ТТН, податкова накладна, банківська виписка, аналіз рахунку 631, договір про перевезення вантажу).

Контролюючий орган отримав ці документи та прийняв рішення № 654520/19331194 від 18.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 441 від 31.10.2017 з тих підстав, що платник податків не надав копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладні. Як додаткову інформацію зазначено відсутність документів на придбання товару.

Оцінюючи такі аргументи контролюючого органу суд дослідив документи, які платник податку надавав контролюючому органу для розблокування податкової накладної № 441 від 31.10.2017.

Так, позивач документально підтвердив, що при подані пояснень повідомленням № 91 від 17.04.2018 надав копії документів, що підтверджували як реалізацію товару, так і його придбання за кодом УКТ ЗЕД 8536 (Дільник S-4 DS). ТОВ Технології для бізнесу надало первинні документи придбання цього товару в ТОВ Депс Юа , а саме: договір поставки № 576 від 15.08.2017, видаткову накладну № 33164 від 31.10.2017, податкову накладну № 3772 від 31.10.2017, товарно-транспортну накладну № 33164-Р від 31.10.2017, договір перевезення вантажу № 1002-1 від 01.02.2017, банківські виписку по рахунку за 01.11.2017 (а.с. 14-30). Отже, на переконання суду, надані позивачем документи в повній мірі підтверджують факт придбання товару за кодом УКТ ЗЕД 8536, по якому було зупинена реєстрація податкової накладної.

Суд звертає увагу, що разом із скаргою на рішення № 654520/19331194 від 18.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної платник податків подав на розгляд комісії ДФС України повний пакет первинних документи, що підтверджують походження, транспортування та реалізацію всіх перелічених у податковій накладній № 441 від 31.10.2017. За результатами розгляду цієї скарги Комісія з питань розгляду скарг прийняла рішення, згідно з яким залишила скаргу без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову в реєстрації податкової накладеної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. При цьому підставою для відмови в задоволенні скарги Комісія зазначила надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства , не конкретизувавши, які саме документи складені платником податків з порушення законодавства, в чому полягає суть вказаного порушення тощо.

З огляду все на викладене суд вважає, що рішення № 654520/19331194 від 18.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 441 від 31.10.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних є таким, що не відповідає встановленим у частині другій статті 2 КАС України критеріям правомірності, обґрунтованості, добросовісності та розсудливості, а тому підлягає скасуванню як протиправне.

Відповідно до пункту 10 частини другої статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Відповідно до приписів пунктів 19, 20 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Аналіз цих положень дозволяє зробити висновок, що ДФС України реєструє податкову накладну в тому числі на підставі рішення суду датою набрання ним законної сили або іншою датою, вказаною у рішенні.

З огляду на фактичні обставини справи суд вважає, що належним та ефективним способом порушених прав позивача буде зобов'язати ДФС України зареєструвати податкову накладну № 441 від 31.10.2018 у Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

Відповідно до приписів частини першої статті 139 КАС України та враховуючи обґрунтованість позовних вимог ТОВ Технології для бізнесу , суд стягує на користь позивача суму сплаченого ним судового збору за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.

Керуючись ст.ст. 19-20, 22, 25-26, 90, 139, 229, 241-246, 250, 251, 255, 295, пп. 15.5 п.15 розділу VII «Перехідні положення» КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації № 654520/19331194 від 18.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 441 від 31.10.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 441 від 31.10.2017 датою її подання в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Львівській області (79003, Львівська область, м. Львів, вул. Стрийська, буд. 35, ідентифікаційний код 39462700) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Технології для бізнесу» (79041, Львівська область, місто Львів, вул. Городоцька, буд. 154, ідентифікаційний код 19331194) судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) гривні.

Cтягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, місто Київ, Львівська площа, буд. 8, ідентифікаційний код 39292197) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Технології для бізнесу» (79041, Львівська область, місто Львів, вул. Городоцька, буд. 154, ідентифікаційний код 19331194) судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) гривні.

Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом тридцяти днів з дня складення його повного тексту. Апеляційна скарга подається до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який постановив рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення виготовлено 26.12.2018.

Суддя Москаль Р.М.

Дата ухвалення рішення18.12.2018
Оприлюднено29.12.2018

Судовий реєстр по справі —813/3307/18

Ухвала від 30.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 16.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 13.06.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 04.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 21.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 06.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Рішення від 18.12.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Рішення від 18.12.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 27.07.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні