Рішення
від 21.12.2018 по справі 620/3845/18
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 грудня 2018 року м. Чернігів Справа № 620/3845/18

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді Падій В.В.,

за участю секретаря Кондратенко О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні, за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи, справу за адміністративним позовом Заступника керівника Чернігівської місцевої прокуратури в інтересах держави до Седнівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Департамент патрульної поліції, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Комунальний заклад Седнівський навчально-виховний комплекс Чернігівської районної ради Чернігівської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

Заступник керівника Чернігівської місцевої прокуратури звернувся до суду з адміністративним позовом в інтересах держави до Седнівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Департамент патрульної поліції, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Комунальний заклад Седнівський навчально-виховний комплекс Чернігівської районної ради Чернігівської області про: визнання протиправною бездіяльності Седнівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області щодо незабезпечення безпечних умов руху транспортних засобів та пішоходів на території, прилеглій до Комунального закладу Седнівський навчально-виховний комплекс Чернігівської районної ради Чернігівської області; зобов'язання Седнівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області вчинити дії, спрямовані на вжиття заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів та пішоходів на території, прилеглій до Комунального закладу Седнівський навчально-виховний комплекс Чернігівської районної ради Чернігівської області, а саме - обладнати територію дорожніми знаками 1.33 Діти .

Обґрунтовуючи вимоги, позивачем зазначено, що за наслідками обстеження ділянки вулично-шляхової мережі по вулиці Глібова, 12 у смт. Седнів Чернігівського району Чернігівської області, яка прилягає до території Комунального закладу Седнівський навчально-виховний комплекс Чернігівської районної ради Чернігівської області інспектором Управління патрульної поліції в Чернігівській області складено вимогу від 02.11.2018 № 1832 про усунення виявлених порушень. Водночас 12.11.2018 відповідачем на адресу Управління патрульної поліції в Чернігівській області направлено лист від 12.11.2018 № 450, у якому повідомлено, що усунення порушень здійснюватися не буде, оскільки у бюджетному кошторисі Седнівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області не передбачено необхідних видатків на зазначені цілі. Вважає, що відповідачем не виконано покладені на нього законодавством повноваження, не вжито необхідних дій для забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів та пішоходів на території, прилеглій до Комунального закладу Седнівський навчально-виховний комплекс Чернігівської районної ради Чернігівської області, а саме щодо обладнання території дорожніми знаками 1.33 Діти , чим допущено протиправну бездіяльність.

Ухвалою суду від 27.11.2018 відкрито провадження у справі, призначено останню до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи та надано відповідачу 15-денний строк, з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі, для подання відзиву на позов або заяви про визнання позову.

Відповідачем, у встановлений судом строк, подано до суду заяву про визнання адміністративного позову.

Треті особи правом подання письмових пояснень щодо позову або відзиву не скористались.

У судове засідання 21.12.2018 учасники справи не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином. Від представників позивача, відповідача та третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Департаменту патрульної поліції надійшли заяви про розгляд справи без їх участі. Представник третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Комунального закладу Седнівський навчально-виховний комплекс Чернігівської районної ради Чернігівської області причини неявки суду не повідомив.

Судове засідання здійснювалося в порядку, передбаченому частиною 4 статті 229 КАС України.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.

Так, судом встановлено, що інспектором відділу безпеки дорожнього руху Управління патрульної поліції в Чернігівській області Департаменту патрульної поліції 01.11.2018 проведено обстеження ділянки вулично-шляхової мережі, яка прилягає до території навчального закладу освіти в смт. Седнів Чернігівського району Чернігівської області та виявлено недоліки, а саме: біля навчально-виховного комплексу по вулиці Глібова,12 відсутні дорожні знаки 1.33 Діти (а.с.11).

За наслідками обстеження та з метою забезпечення безпеки дорожнього руху інспектором відділу безпеки дорожнього руху Управління патрульної поліції в Чернігівській області Департаменту патрульної поліції старшим лейтенантом поліції ОСОБА_1 02.11.2018 складено вимогу № 183 про усунення виявлених порушень, яку надіслано голові Седнівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області листом від 02.11.2018 № 18567/41/22/01-2018 (а.с.12,13).

Листом від 12.11.2018 № 450 голова Седнівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області ОСОБА_2 повідомив Управління патрульної поліції в Чернігівській області про той факт, що відповідачем отримано вимогу інспектора відділу безпеки дорожнього руху Управління патрульної поліції в Чернігівській області Департаменту патрульної поліції від 02.11.2018 № 183, однак її виконання є неможливим, оскільки у бюджеті Седнівської селищної ради відповідні видатки на зазначені у вимозі цілі не передбачені (а.с.15).

Також листом від 12.11.2018 № 446 головою Седнівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області ОСОБА_2 повідомлено Чернігівську місцеву прокуратуру, що кошти на облаштування дорожнього знаку 1.33 Діти на території, прилеглій до будівлі Комунального закладу Седнівський навчально-виховний комплекс Чернігівської районної ради Чернігівської області по вулиці Глібова,12 в смт. Седнів Чернігівського району Чернігівської області у 2017-2018 роках не виділялись, у зв'язку з не передбаченням у бюджеті Седнівської селищної ради відповідних видатків. Питання щодо виділення таких коштів на сесіях 2017-2018 років не виносилися. Автомобільна дорога по вулиці Глібова,12 в смт. Седнів Чернігівського району Чернігівської області перебуває у комунальній власності Седнівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області (а.с.16).

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.

Згідно з частиною 3 статті 23 Закону України від 14.10.2014 № 1697-VII Про прокуратуру прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Враховуючи відсутність органу, який здійснює повноваження держави у спірних правовідносинах (тобто з контролю за діяльністю місцевих рад на вказаному напрямку), вбачаються підстави для здійснення органом прокуратури представництва в суді законних інтересів держави.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 16 Закону України від 08.09.2005 № 2862-IV Про автомобільні дороги (далі - Закон № 2862-IV) встановлено, що вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю.

Згідно зі статтею 19 Закону № 2862-IV основними обов'язками органів місцевого самоврядування у частині управління функціонуванням і розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів є, зокрема, забезпечення безперервних, безпечних, економічних та зручних умов руху транспортних засобів і пішоходів вулицями і дорогами міст та інших населених пунктів; організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів за встановленими для них будівельними нормами, державними стандартами та нормами.

Статтею 31 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що одним із повноважень селищної ради є організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту шляхів місцевого значення.

Відповідно до статті 7 Закону України від 30.06.1993 № 3353-XII Про дорожній рух до компетенції сільських, селищних рад, їх виконавчих органів у сфері дорожнього руху належить, зокрема, організація та контроль за діяльністю підприємств з питань дорожнього руху і його безпеки; сприяння діяльності по утриманню у безпечному для дорожнього руху стані автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів та їх облаштуванню об'єктами сервісу; здійснення заходів щодо профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму.

У свою чергу, пунктом 2 Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правила користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.1994 № 198 встановлено, що ремонт і утримання дорожніх об'єктів (крім залізничних переїздів), що перебувають у загальнодержавній власності, здійснюється дорожньо-експлуатаційними організаціями, які належать до сфери управління Укравтодору, а тих, що перебувають у комунальній власності, - відповідними комунальними дорожньо-експлуатаційними організаціями.

Відповідно до пункту 1.3 Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 14.02.2012 № 54 дорожні знаки - це вироби, малюнки і написи, що призначені для інформування учасників дорожнього руху щодо умов і режимів руху на вулицях та дорогах.

Відповідно до підпункту 1.33 пункту 1 Попереджувальні знаки розділу 33 Дорожні знаки Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306, знак 1.33 Діти означає ділянку дороги, на якій можлива поява дітей з території дитячого закладу (дошкільний заклад, школа, оздоровчий табір тощо), що прилягає безпосередньо до дороги.

Отже відповідачем, всупереч вимог чинного законодавства України, не вчинено дій, спрямованих на вжиття заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів та пішоходів на території, прилеглій до Комунального закладу Седнівський навчально-виховний комплекс Чернігівської районної ради Чернігівської області, а саме - обладнати територію дорожніми знаками 1.33 Діти .

Як встановлено судом вище, листом від 12.11.2018 № 446 головою Седнівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області ОСОБА_2 повідомлено Чернігівську місцеву прокуратуру, що кошти на облаштування дорожнього знаку 1.33 Діти на території, прилеглій до будівлі Комунального закладу Седнівський навчально-виховний комплекс Чернігівської районної ради Чернігівської області по вулиці Глібова,12 в смт. Седнів Чернігівського району Чернігівської області у 2017-2018 роках не виділялись у зв'язку з не передбаченням у бюджеті Седнівської селищної ради відповідних видатків. Питання щодо виділення таких коштів на сесіях 2017-2018 років не виносилися. Автомобільна дорога по вулиці Глібова,12 в смт. Седнів Чернігівського району Чернігівської області перебуває у комунальній власності Седнівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області (а.с.16).

При цьому, як вбачається з матеріалів справи, відповідач визнав позов повністю.

Відповідно до частин 1, 4 статті 189 Кодексу адміністративного судочинства України позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві. У разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог.

У свою чергу суд вважає за необхідне зазначити, що визнання позову відповідачем - це одностороннє вільне волевиявлення відповідача, спрямоване на припинення спору з позивачем. Визнати позов може відповідач або його уповноважений представник.

Враховуючи той факт, що відповідачем не вчинено дій, спрямованих на вжиття заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів та пішоходів на території, прилеглій до Комунального закладу Седнівський навчально-виховний комплекс Чернігівської районної ради Чернігівської області, а саме - не обладнано територію дорожніми знаками 1.33 Діти , суд дійшов висновку, що визнання відповідачем адміністративного позову не суперечить закону і не порушує чиїх-небудь прав, свобод або інтересів.

За таких обставин суд дійшов висновку, що позовні вимоги Заступника керівника Чернігівської місцевої прокуратури в інтересах держави підлягають задоволенню повністю.

Згідно із частиною 1 статті 142 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вирішення справи шляхом примирення, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу п'ятдесяти відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.

Відповідно до частини 3 статті 7 Закону України від 08.07.2011 № 3674-VI Про судовий збір у разі укладення мирової угоди до прийняття рішення у справі судом першої інстанції, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу з державного бюджету 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.

Як вбачається з матеріалів справи, при поданні адміністративного позову Прокуратурою Чернігівської області сплачено судовий збір у сумі 1762,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням від 13.11.2018 № 2733 (а.с.5).

Оскільки відповідачем визнано позов до початку розгляду справи по суті, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для повернення Прокуратурі Чернігівської області з Державного бюджету України 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову, відповідно до платіжного доручення від 13.11.2018 № 2733, у сумі, що становить 881,00 грн.

Керуючись статтями 142,227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Заступника керівника Чернігівської місцевої прокуратури в інтересах держави до Седнівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Департамент патрульної поліції, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Комунальний заклад Седнівський навчально-виховний комплекс Чернігівської районної ради Чернігівської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Седнівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області щодо незабезпечення безпечних умов руху транспортних засобів та пішоходів на території, прилеглій до Комунального закладу Седнівський навчально-виховний комплекс Чернігівської районної ради Чернігівської області.

Зобов'язати Седнівську селищну раду Чернігівського району Чернігівської області вчинити дії, спрямовані на вжиття заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів та пішоходів на території, прилеглій до Комунального закладу Седнівський навчально-виховний комплекс Чернігівської районної ради Чернігівської області, а саме - обладнати територію дорожніми знаками 1.33 Діти .

Повернути Прокуратурі Чернігівської області (р/р 35215093006008, банк - ДКСУ м. Київ, МФО - 820172, код ЄДРПОУ - 02910114) з Державного бюджету України 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову, відповідно до платіжного доручення від 13.11.2018 № 2733, у сумі, що становить 881 (вісімсот вісімдесят одна) грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 293, 295 - 297 та підпунктом 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, через Чернігівський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду у повному обсязі виготовлено 26.12.2018.

Позивач: Заступника керівника Чернігівської місцевої прокуратури, вул. Шевченка, 1, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ - 02910114.

Відповідач: Седнівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області, вул. Я. Лизогуба, 21, смт. Седнів, Чернігівський район, Чернігівська область, 15522, код ЄДРПОУ - 04412550.

Третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Департамент патрульної поліції, вул. Федора Ернста, 3, м. Київ, 03048, код ЄДРПОУ - 40108646.

Третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Комунальний заклад Седнівський навчально-виховний комплекс Чернігівської районної ради Чернігівської області, вул. Глібова, 12, смт. Седнів, Чернігівський район, Чернігівська область, 15522, код ЄДРПОУ - 26543755.

Суддя В.В. Падій

Дата ухвалення рішення21.12.2018
Оприлюднено29.12.2018
Номер документу78851244
СудочинствоАдміністративне
Сутьнаявність правових підстав для повернення Прокуратурі Чернігівської області з Державного бюджету України 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову, відповідно до платіжного доручення від 13.11.2018 № 2733, у сумі, що становить 881,00 грн. Керуючись статтями 142,227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

Судовий реєстр по справі —620/3845/18

Рішення від 21.12.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Рішення від 21.12.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 27.11.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні