Рішення
від 27.12.2018 по справі 560/3511/18
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/3511/18

РІШЕННЯ

іменем України

27 грудня 2018 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Петричковича А.І. розглянувши адміністративну справу за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області до Управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Хмельницькій області про стягнення капіталізованих платежів,

ВСТАНОВИВ:

Позивач 26.10.2018 звернувся в суд з позовом, в якому просить стягнути з Управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Хмельницькій області на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області капіталізовані платежі в сумі 264960 гривень.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що відповідач перебуває в стані припинення за рішенням засновників. На обслуговуванні в Хмельницькому міському відділенні Управління перебуває одна особа, якому призначено страхові виплати за рахунок коштів Управління. Відповідачу було направлено заяву від 22.08.2018 про грошові вимоги, що складаються зі сплати капіталізованих платежів, на яку відповіді від ліквідатора не надходило.

Ухвалою від 08 листопада 2018 року суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (арк. спр. 2-3).

Відзиву на позов від Управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Хмельницькій області до суду не надходило.

З'ясувавши обставини, на які позивач посилається, як на підставу своїх вимог, та оцінивши докази, суд прийшов до таких висновків, враховуючи наступне.

Згідно з Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, з 14.12.2015 Управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Хмельницькій області перебуває в стані припинення за рішенням засновників (арк. спр. 24-26).

На підставі ОСОБА_1 форми Н-1 №1 від 04.04.2016 про нещасний випадок пов'язаний з виробництвом та довідки МСЕК серії АБ № 0043611 від 16.02.2017, ОСОБА_2 призначені страхові виплати за рахунок коштів відділення Фонду (арк. спр. 8-10, 13).

Згідно з Розрахунком потреби в капіталізації коштів по Управлінню охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Хмельницькій області для розрахунку з потерпілими на виробництві від 03.08.2018, потреба в капіталізації коштів для розрахунку з потерпілим ОСОБА_2 становить 264960 гривень (арк. спр. 7).

У позовній заяві позивач вказує, що 23.08.2018 ним було надіслано відповідачу заяву про сплату капіталізованих платежів, однак відповіді не отримував.

Відповідно до ч.1 ст.104 ЦК України, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.

Згідно з п.1 ч.1 ст.110 ЦК України, юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2015 року №894 "Питання функціонування територіальних органів Державного агентства рибного господарства" ліквідуються як юридичні особи публічного права територіальні органи Державного агентства рибного господарства за переліком згідно додатку 1, зокрема, Управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Хмельницькій області

З вказаного слідує, що відбувається саме ліквідація Управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Хмельницькій області як юридичної особи.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.112 ЦК України у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи вимоги кредиторів задовольняються у першу чергу щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, та вимоги кредиторів, забезпечені заставою чи іншим способом.

Відповідно до ст. 1205 ЦК України, у разі припинення юридичної особи, зобов'язаної відшкодувати шкоду, завдану каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, і встановлення її правонаступників виплата щомісячних платежів покладається на її правонаступників. У разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним статтею 1200 цього Кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом. У разі відсутності в юридичної особи, що ліквідується, коштів для капіталізації платежів, які підлягають сплаті, обов'язок щодо їх капіталізації покладається на ліквідаційну комісію на підставі рішення суду за позовом потерпілого.

Згідно з п.5 ч.1 ст.11 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" № 1105-XIV, джерелами формування коштів Фонду є капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Порядок капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 року №765 (далі - Порядок №765). Іншого нормативно-правового акта, який би визначав порядок капіталізації платежів, Кабінетом Міністрів України прийнято не було.

Відповідно до абз.2 п.1 Порядку №765 капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів. Під час розрахунку сум цих платежів повинні враховуватися заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати по догляду за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів та види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, необхідність сплати одноразової допомоги у зв'язку з травмою або професійним захворюванням, які можуть призвести до смерті потерпілого, а також інших виплат, передбачених законодавством.

Згідно п. 3 Порядку №765 капіталізація платежів, передбачених підпунктами 1 - 5 пункту 2 цього Порядку, розраховується на період, що визначається як різниця між середньою тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та їх віком на момент здійснення капіталізації

Аналіз наведених норм дає підстави вважати, що капіталізація платежів здійснюється у всіх випадках ліквідації юридичної особи.

Отже, юридичні особи у разі їх ліквідації, в тому числі за рішенням засновників, не звільняються від обов'язку фінансування Фонду соціального страхування України шляхом внесення капіталізованих платежів, що, також підтверджено правовою позицією, викладеною в постанові Верховного Суду України від 26.06.2012 у справі № 21-156а12.

Згідно наявному у матеріалах справи розрахунку, потреба в капіталізації коштів для розрахунку з потерпілим складає 264960 грн.

Оскільки капіталізовані платежі сплачені не були, тому вони підлягають стягненню з відповідача в судовому порядку.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Таким чином, суд приходить до висновку, що суб'єкт владних повноважень довів, що діяв у межах Закону, а сума заборгованості зі сплати капіталізованих платежів підтверджена доказами, які перевірено судом, тому позов задовольняється.

Також суд звертає увагу на те, що позивачем при зверненні до суду з позовом сплачено 3974,40 грн. судового збору.

Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Враховуючи вказану норму, судові витрати у вигляді сплаченого позивачем судового збору з відповідача стягненню не підлягають.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області задовольнити.

Стягнути з Управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Хмельницькій області на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області капіталізовані платежі в сумі 264960 (двісті шістдесят чотири тисячі дев'ятсот шістдесят) гривень.

Судових витрат, які визначені ст. 132 КАС України і підлягають розподілу, немає.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 27 грудня 2018 року

Позивач:Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області (вул. Проскурівська, 18, м.Хмельницький, Хмельницька область,29013 , код ЄДРПОУ - 41316723) Відповідач:Управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Хмельницькій області (вул. Заводська, б.61, м.Хмельницький, Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 37225024)

Головуючий суддя ОСОБА_1

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.12.2018
Оприлюднено29.12.2018
Номер документу78851416
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/3511/18

Рішення від 27.12.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 08.11.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 30.10.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні