ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 1940/1842/18
26 грудня 2018 рокум. Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:
головуючого судді Мартиць О.І.
за участю:
секретаря судового засідання Риндюк В.Т.
представника позивача селянсько-фермерського господарства "Тюльпан" - адвоката ОСОБА_1
представника відповідача ОСОБА_2 управління ДФС у Тернопільській області ОСОБА_3, довіреність №1000/10/19-00-10-02-12/2613 від 06.02.2018
представника відповідача Державної фіскальної служби України ОСОБА_3, довіреність №99-99-11-17/19/13 від 30.05.2018
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом селянсько-фермерського господарства "Тюльпан" до ОСОБА_2 управління ДФС у Тернопільській області, Державної фіскальної служби України про скасування рішень та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
20 вересня 2018 року до Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява селянсько-фермерського господарства "Тюльпан" до ОСОБА_2 управління Державної фіскальної служби України у Тернопільській області, Державної фіскальної служби України в якому просять:
- скасувати рішення ОСОБА_2 управління ДФС у Тернопільській області від 30.03.18 № 622840/21152613 та від 22.05.18 № 714102/21152613;
- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунки коригування від 06.09.17 № 15 та від 30.10.17 № 5 подані на реєстрацію селянським-фермерським господарством "Тюльпан".
Позовні вимоги обґрунтовано наступними обставинами.
СФГ "Тюльпан" було складено та направлено податкові накладні №33 від 28.08.2017 на суму ПДВ 660100,64 грн. та №34 від 28.08.2017 на суму ПДВ 440067,10 грн. для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Дані накладні зареєстровані 24.10.2017, що підтверджується квитанціями про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (арк.спр.21-22).
Відповідно до пункту 192.1 статті 192 Податкового кодексу України, якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов'язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно пункту 4.8 Договору про загальні умови закупівлі ячменю пивоварного від 09.04.17, сторони у період з 15.09.17 по 31.12.17 здійснюють перерахунок ціни поставленого ячменю з наданням розрахунку коригування товарної накладної, розрахунку коригування податкової накладної, протоколу узгодження ціни - на вимогу сторони (арк.спр.79-82).
На підставі норм Податкового кодексу України та зазначеного Договору, сторонами здійснено перегляд ціни продукції поставленої згідно видаткових накладних від 28.08.17 № 37 (№ НОМЕР_1), №38 (№ НОМЕР_2). По податковій накладній від 28.08.17 № 33 вартість однієї тони продукції збільшено на 851,95 грн., що в загальному призвело до збільшення суми господарської операції на 822 983,70 грн. (ПДВ - 164596,74 грн.). По податкові накладній від 28.08.17 № 34 вартість однієї тони продукції збільшено на 37,49 грн., що в загальному призвело до збільшення суми господарської операції на 24143,56 грн. (ПДВ-4828,71 грн.).
За наслідками зміни ціни, постачальником продукції, СФГ "Тюльпан", складено розрахунки коригування до видаткових накладних від 06.09.17 до видаткової накладної №38 та від 30.10.18 до видаткової накладної № 37, а також наступні розрахунки коригування по податкових накладних:
- розрахунок коригування від 30.10.17 № 5 на загальну суму 987580,44 грн. (ПДВ 164596,74 грн.) до податкової накладної від 28.08.17 № 33;
- розрахунок коригування від 06.09.2017 № 15 на загальну суму 28972,27 грн. (ПДВ 4828,71 грн.) до податкової накладної від 28.08.17 № 34.
СФГ "Тюльпан" направлено на реєстрацію розрахунки коригування від 30.10.2017 №5 та від 06.09.2017 №15. За результатами перевірки вищезазначених розрахунків коригування, ДФС України направила позивачу квитанції від 26.10.17 та від 30.10.17 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, у яких зазначено, що реєстрація розрахунків коригування від 08.09.17 № 15 та від 30.10.17 № 5 зупинена відповідно до пункту 201.16. статті 201 Податкового кодексу України. В результаті зупинення реєстрації позивачем подано до контролюючого органу повідомлення від 21.05.2018 №2 та від 29.03.2018 №13 разом із поясненнями та копіями документів. За наслідками розгляду повідомлень , пояснень та документів наданих платником ГУ ДФС у Тернопільській області прийнято рішення від 30.03.2018 №622840/21152613 та від 22.05.2018 №714102/21152613 про відмову в реєстрації розрахунків коригування.
Позивач зазначає, що в оскаржуваних рішеннях не наведено обґрунтувань причин відмови в реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних. Відповідачем в оскаржуваних рішеннях не зазначено, що саме стало підставою для винесення вказаних рішень, не вказано, які саме документи складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Позивач не погоджується із спірними рішеннями, вважає їх протиправними та такими, що підлягають скасуванню, що і стало причиною звернення до суду з даним позовом.
25.09.2018 ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін та призначено у справі судове засідання на 25.10.2018 об 11:00 год. Судове засідання 25.10.2018 відкладено на 07.11.2018 у зв'язку із перебуванням судді у відпустці. 07.11.2018 на адресу суду факсограмою надійшло клопотання від відповідача про відкладення розгляду справи. У судовому засіданні клопотання задоволено та розгляд справи відкладено до 22.11.2018. 22.11.2018 оголошено перерву до 27.11.2018 для подачі додаткових документів. У судовому засіданні 27.11.2018 оголошено перерву до 26.12.2018.
В судовому засіданні 26.12.2018 представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позові, просив задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідачів в судовому засіданні 26.12.2018 проти позову заперечила, свою позицію виклала у відзиві на адміністративний позов від 22.12.2018 (арк.спр104-106), долучених до матеріалів справи. Зокрема, зазначила, що платником не надано жодного документа щодо постачання товарів, їх зберігання та транспортування, складські документи, в тому числі рахунки фактури, акти прийманні передачі товарів. Не надано також жодного розрахункового документа, документів щодо підтвердження відповідності продукції. Щодо позовної вимоги про реєстрацію в реєстрі розрахунку коригування, то звертаєм увагу суду та той факт, що позивачем жодним чином не наведено обґрунтувань та документальних підтверджень щодо реальності господарської операції по якій позивачем складено такий розрахунок.
З огляду на викладене, представник відповідача вважає, що оскаржуване рішення є законним, а тому правові підстави для задоволення позовних вимог СФГ "Тюльпан" відсутні, відтак, просила суд відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, заслухавши пояснення учасників справи та дослідивши і оцінивши подані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.
Судом встановлено, що СФГ "Тюльпан" є виробником та продавцем сільськогосподарської продукції. 09.04.2017 між СФГ "Тюльпан" та ТОВ "ОСОБА_4 Україна" укладено договір купівлі - продажу №1000025801, щодо загальних умов закупівлі ячменю пивоварного. Предмет даного договору є зобов'язання продавця виростити для покупця та продати йому ячмінь пивоварний Себастьян А, у кількості 966 тон (арк.спр.79-84).
18.05.2017 між СФГ "Тюльпан" та ТОВ "ОСОБА_4 Україна" укладено договір купівлі- продажу № НОМЕР_3, предметом якого є поставка пивоварного ячменю Себастьян А у кількості 644 тони (арк.спр.85-88).
28.08.2017 відбулась поставка товару:
- у кількості 966 тон на загальну суму - 3 960 603,86 грн. (ПДВ - 660 100,64 грн.), що підтверджується видатковою накладною від 28.08.17р. № 37 (арк.спр.89);
- у кількості 644 тони на загальну суму - 2 640 402,58 грн. (ПДВ - 440 067,10 грн.), що підтверджується видатковою накладною від 28.08.17р. № 38 (арк.спр.90).
За наслідками здійснення господарської операції СФГ "Тюльпан" складено та направлено на реєстрацію податкові накладні від 28.08.17 № 33 на суму ПДВ 660 100,64 грн. та № 34 на суму ПДВ 440 067,10 грн., які були зареєстровані ДФС України 24.10.2017, що підтверджується квитанціями про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (арк.спр.21-22).
Позивачем відповідно до пункту 192.1 статті 192 Податкового кодексу України, де вказано, якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов'язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Також згідно пункту 4.8 Договору про загальні умови закупівлі ячменю пивоварного від 09.04.17, сторони у період з 15.09.17 по 31.12.17 здійснюють перерахунок ціни поставленого ячменю з наданням розрахунку коригування товарної накладної, розрахунку коригування податкової накладної, протоколу узгодження ціни - на вимогу сторони.
На підставі зазначеного положення Договору, сторонами здійснено перегляд ціни продукції поставленої згідно видаткових накладних від 28.08.17 № 37 (документ № НОМЕР_1) та №38 (документ № НОМЕР_2).
По податковій накладній від 28.08.17 № 33 вартість однієї тони продукції збільшено на 851,95 грн., що в загальному призвело до збільшення суми господарської операції на 822983,7 грн. (ПДВ - 164596,74 грн.).
По податкові накладній від 28.08.17 № 34 вартість однієї тони продукції збільшено на 37,49 грн., що в загальному призвело до збільшення суми господарської операції на 24143,56 грн. (ПДВ - 4828,71 грн.).
За наслідками зміни ціни, постачальником продукції, СФГ "Тюльпан", складено розрахунки коригування до видаткових накладних від 06.09.17 №38 та від 30.10.18 №37, а також наступи, розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних від 30.10.17 № 5 на загальну суму 987580,44 грн. (ПДВ 164596,74 грн.) до податкової накладної від 28.08.17 № 33 та від 06.09.2017 № 15 на загальну суму 28972,27 грн. (ПДВ 4828,71 грн.) до податкової накладної від 28.08.17 № 34.
Однак, за результатами перевірки вищезазначених розрахунків коригування, ДФС України направила позивачу квитанції від 26.10.17 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, у яких зазначено, що реєстрація розрахунків коригування від 08.09.17 № 15 та від 30.10.17 № 5 зупинена відповідно до пункту 201.16. статті 201 Податкового кодексу України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567. Також зазначено, що за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1003. Водночас, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПК/РК в ЄРПН відповідно до підпункту 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України.
На виконання рекомендацій про надання пояснень та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПК/РК в ЄРПН, позивачем подано повідомлення від 21.05.18 № 2 та від 29.03.18р. №13, також надавались пояснення та ряд копій документів.
За наслідками розгляду повідомлень, пояснень та документів наданих позивачем, ОСОБА_2 управлінням ДФС у Тернопільській області прийнято рішення від 30.03.18 №622840/21152613 та від 22.05.18 №714102/21152613 про відмову в реєстрації розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (арк.спр.11-14). Як підставу відмови у реєстрації визначено ненадання платником податку копій документів, зокрема, у рішеннях вказано, підприємством не надано первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. Також зазначено, про відсутність документів щодо оплати за поставлений товар.
Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з наступного.
Відповідно до статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.
Статтями 61, 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Юридична відповідальність особи має індивідуальний характер.
Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) встановлено, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до статей 8, 9 КАС України усі учасники адміністративного процесу є рівними перед законом і судом, а розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а суд згідно з статтею 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового Кодексу України (далі ПК України) на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Процедура зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних з наступним прийняттям рішення про їх реєстрацію/відмову у реєстрації на даний час регламентована Податковим кодексом України та Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 N 117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".
СФГ "Тюльпан", надано для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунки коригування від 06.09.2017 року №15 та від 30.10.2017 року №5. Реєстрацію даних розрахунків було зупинено та запропоновано платнику надати пояснення та копії документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про їх реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Як слідує з квитанцій про зупинення реєстрації розрахунків коригування від 26.10.2017 та від 30.10.2017, вона містять інформацію про те, що "ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1003. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК" (арк.спр.21-22).
Так, пункт 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків наказу №567 містить у собі визначення двох різних критеріїв: моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: 1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 % загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); 2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI ПК України стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі; 3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).
Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" затверджено
- Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації;
- Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Відповідно до пункту 12 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Згідно пункту 13 вказаного Порядку у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
За нормами пункту 14 Порядку перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг). (пункт 15 Порядку)
Згідно пункту 16 Порядку письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. (пункт 18 Порядку)
Відповідно до пункту 19 Порядку комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
Зазначені комісії приймають рішення про:
реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;
відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. (пункт 20 Порядку)
За положеннями пункту 21 Порядку підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Згідно пункту 23 Порядку комісією регіонального рівня протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку:
щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу;
щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.
Комісія центрального рівня протягом семи робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів відповідно до пункту 15 цього Порядку, але не раніше отриманого рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі комісії регіонального рівня, може прийняти інше рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Прийняте комісією центрального рівня рішення реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу, а рішення Комісії регіонального рівня скасовується. (пункт 24 Порядку)
Відповідно до пункту 26 Порядку якщо комісією центрального рівня у визначений пунктом 24 цього Порядку строк не прийнято інше рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, рішення комісії регіонального рівня набирає чинності з дня, наступного після закінчення строку, визначеного пунктом 24 цього Порядку, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку. (пункт 27 Порядку)
Згідно пункту 28. Порядку податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;
протягом п'яти робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить менше 30 млн. гривень;
протягом семи робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 30 млн. гривень включно.
В судовому засіданні представник відповідачів зазначив, що надані позивачем документи не є достатніми для реєстрації розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних від 30.10.17 № 5 на загальну суму 987580,44 грн. (ПДВ 164596,74 грн.) до податкової накладної від 28.08.17 № 33 та від 06.09.2017 № 15 на загальну суму 28972,27 грн. (ПДВ 4828,71 грн.) до податкової накладної від 28.08.17 № 34 по операції з постачання пивоварного ячменю, оскільки позивачем не надано первинних документів щодо придбання товарів, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, акти приймання передачі, розрахункові документи, а також жодного розрахункового документа та банківських виписок з особових рахунків.
Суд погоджується з доводами податкового органу, оскільки з наданих для реєстрації документів неможливо було дослідити умови поставки товару, умови зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження товару, умови оплати товару та фактичну оплату.
Долучення до матеріалів справи представником позивача додаткових документів: звіт про посівні площі сільськогосподарських культур (арк.спр.126-127), оборотно-сальдову відомість за серпень 2017 року (арк.спр.128-129), договору перевезення вантажів від 07.08.2017 (арк.спр.132-135), акту прийняття-передачі виконання робіт від 09.08.2017 (арк.спр.136-137), рахунок-фактуру №3 від 09.08.2017 та №4 від 11.08.2017 (арк.спр.138-139), товаро-транспортні накладні (арк.спр.140-186), договору поставки №81300014885 від 01.01.2017 (арк.спр.187-192), видаткової накладної №5190006956 від 02.03.2017 (арк.спр.194), товаро-транспортні накладні (арк.спр.195-196), видаткової накладної №5190007171 від 14.03.2017 (арк.спр.197), товаро-транспортні накладні (арк.спр.198-199) на думку суду, не підтверджують в повній мірі реальність господарської операції та не є достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної.
Таким чином, позивач не виконав вимоги законодавства та не надав для розблокування податкової накладної всіх документів для підтвердження здійснення господарської операції, за якою ним подана на реєстрацію податкова накладна, що відповідно до пункту 21 "Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 є підставою для прийняття комісією контролюючого органу рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування.
За таких умов, суд не вбачає протиправності оскаржуваних рішень №622840/21152613 від 30.03.2018 та №714102/21152613 від 22.05.2018 про відмову в реєстрації розрахунків коригування від 06.09.2017 №15 та від 30.10.2017 №5 та не має законних підстав для скасування спірного рішення і, відповідно, зобов'язання зареєструвати розрахунків коригування від 06.09.2017 №15 та від 30.10.2017 №5 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги селянсько-фермерського господарства "Тюльпан" не обґрунтовані, не відповідають вимогам законодавства та не підлягають задоволенню.
Підстави для відшкодування судових витрат у справі відповідно до положень статті 139 КАС України відсутні.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову селянсько-фермерського господарства "Тюльпан" (місцезнаходження: вул. Л. Українки 36А, м. Теребовля, 48100, ЄДРПОУ 21152613) до ОСОБА_2 управління ДФС у Тернопільській області (місцезнаходження: вул. Білецька,1 м. Тернопіль 46003, ЄДРПОУ 39403535), Державної фіскальної служби України (місцезнаходження: Львівська пл., 8, м. Київ-53, 04655, код ЄДРПОУ 39292197) про скасування рішень ОСОБА_2 управління ДФС у Тернопільській області від 30.03.2018 №622840/21152613 і від 22.05.2018 №714102/21152613 та зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунки коригування від 06.09.2017 №15 та від 30.10.2017 №5 поданих на реєстрацію селянсько-фермерським господарством "Тюльпан"- відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 28 грудня 2018 року.
Головуючий суддя Мартиць О.І.
копія вірна
Суддя Мартиць О.І.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2018 |
Оприлюднено | 30.12.2018 |
Номер документу | 78894909 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Обрізко Ігор Михайлович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні