1Справа № 335/15255/18 1-кс/335/10000/2018
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 грудня 2018 року м. Запоріжжя
Слідчий суддя Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_3 про призначення позапланової документальної перевірки, поданого у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42017080000000411 від 14.07.2017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 366 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
До Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя, на підставі матеріалів кримінального провадження внесеного до ЄРДР за № 42017080000000411 від 14.07.2017, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 366 КК України, звернувся слідчий СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_3 із клопотанням щодо надання дозволу на проведення позапланової виїзної документальної перевірки діяльності ТОВ «Торекс Трейд».
Встановлено, що ТОВ «Торекс-Трейд» (ЄДРПОУ 40725683) перебуває на обліку в Запорізькій ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області, зареєстроване платником ПДВ 01.01.2017, основний вид діяльності неспеціалізована торгівля. 20.04.2017 ТОВ «Торекс-Трейд» були направлені податкові накладні на реєстрацію в Єдиний реєстр податкових накладних. За результатами опрацювання ПН/РК СМКОР було виявлено невідповідність обсягів постачання ТОВ «Торекс-Трейд» обсягам придбання по товарах згідно з УКТЗЕД. Відповідно до інформації з єдиного реєстру податкових накладних було встановлено, що ТОВ «Торекс-Трейд» здійснювало операції з реалізації товарів/послуг, іншої номенклатури, відмінної від номенклатури товарів/ послуг з придбання. 20.04.2017 Запорізькою ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області в односторонньому порядку було розірвано договір про визнання електронних документів ТОВ «Торекс-Трейд». Підставою розірвання вказаного договору слугував службовий лист оперативного управління Запорізької ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області № 269/08-29-21-05 від 20.04.2017 року про відсутність платника за місцем реєстрації, який було складено на підставі службового запиту Запорізької ОДПІ № 67/12-01 від 20.04.2017 щодо встановлення фактичного місцезнаходження ТОВ «Торекс-Трейд». 28.04.2017 Запорізькою ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області на підставі службового листа оперативного управління Запорізької ОДПІ за №288/08-29-21 від 28.04.2017 було відновлено дію договору про визнання електронних документів ТОВ «Торекс-Трейд». В ході слідства було встановлено, що 27.04.2017 Запорізькою ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області на адресу оперативного управління Запорізької ОДПІ було направлено службовий лист №7 5/12-01 щодо відпрацювання ТОВ «Торекс-Трейд», на який листом за №288/08-29-21 від 28.04.2017 оперативне управління Запорізької ОДПІ повідомило, що вказане підприємство перебуває за місцем реєстрації, за адресою: м. Запоріжжя, вул. Рекордна, буд.18-В. При проведені досудового слідства встановлено, що до оперативного управління Запорізької ОДПІ від Запорізької ОДПІ надходив лише службовий лист № 67/12-01 від 20.04.2017 року щодо встановлення фактичного місцезнаходження ТОВ «Торекс-Трейд». Проведеними оперативним управлінням Запорізької ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області заходами фактичне місце знаходження ТОВ «Торекс-Трейд» встановлено не було. Вищевказану інформацію було направлено на адресу Запорізької ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області службовим листом № 269/08-29-21-05 від 20.04.2017. В подальшому до оперативного управління Запорізької ОДПІ ніяких службових листів щодо відпрацювання ТОВ «Торекс-Трейд» не надходило, в свою чергу проведеними заходами фактичне місце знаходження ТОВ «Торекс-Трейд», його посадових осіб, засновників або законних представників встановлено не було. При цьому службовий лист №288/08-29-21 28.04.2017 складався оперативним управлінням Запорізької ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області, але був адресований начальнику відділення у Дніпровському районі м. Запоріжжя Запорізької ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області ОСОБА_4 та містив інформацію щодо відпрацювання ТОВ «Ресурс Актив». Вказаний службовий лист було зареєстровано в журналі обліку вихідних внутрішніх документів ОУ Запорізької ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області та був отриманий працівником відділення у Дніпровському районі м. Запоріжжя Запорізької ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області. За період березня травня 2017 відповідно до інформаційного ресурсу «Єдиного реєстру податкових накладних» підприємствами постачальниками ТОВ «Торекс-Трейд» були ТОВ «Канотбуд», ТОВ «Альдарекс», ТОВ «БК Агрохім», ТОВ «Жулторг», ТОВ «Трейден Фортгруп», які постачали на адресу вказаного суб`єкту господарювання паливо різних марок та газ скраплений автомобільний. Також протягом зазначеного періоду постачальником ТОВ «Торекс-Трейд» було ТОВ «Сортекс Груп», яке постачало сільськогосподарську продукцію, а саме шрот соняшниковий, макуха соняшникова та соняшник загальною вагою 356,5 тонн на загальну суму 1 млн. 836,8 тис. грн. Згідно інформаційного ресурсу «Єдиний реєстр податкових накладних» ТОВ «Торекс-Трейд» в період березня-травня 2017 на адресу ПП «Август 5» в «Єдиному реєстрі податкових накладних» були зареєстровані податкові накладні щодо реалізації макухи соняшникової та шроту соняшникового загальною вагою 1 124 тон на загальну суму 6 млн. 141 тис. грн., в тому числі ПДВ 1 млн. 23 тис. грн. При цьому реєстрацію вказаних податкових накладних було здійснено після відновлення дії договору про визнання електронних документів ТОВ «Торекс-Трейд». В свою чергу різниця кількості та вартості між придбаними ТОВ «Торекс Трейд» товарами, а саме шроту і макухи та їх реалізації на адресу ПП «Август 5», а в подальшому по ланцюгу постачання на адресу суб`єктів господарювання реального сектору економіки, складає у ваговому еквіваленті 768 тон на загальну суму 4 млн. 305 тис. грн., в тому числі ПДВ 717 тис. грн., що свідчить про підміну товарної номенклатури під час реєстрації податкових накладних та про безтоварність операцій направлених на ухилення від оподаткування суб`єктів господарювання реального сектору економіки та нанесення збитків державним інтересам. ТОВ «Торекс-Трейд» ЄДРПОУ 40725683 перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.
З метою швидкого, повного та неупередженого розслідування у кримінальному провадженні та для отримання відомостей, які становлять обов`язкову ознаку складу кримінального правопорушення, а також з метою встановлення наявності чи відсутності фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню, слідчий звернувся з вказаним клопотанням.
Слідчий в судове засідання надав заяву про розгляд клопотання за його відсутності.
Дослідивши надані матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 132 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються на підставі ухвали слідчого судді або суду, за винятком випадків, передбачених цим Кодексом. Клопотання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження на підставі ухвали слідчого судді подається до місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування.
Згідно ч. 3 ст. 132 КПК України, застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що: 1) існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження; 2) потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора; 3) може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається із клопотанням.
Положення КПК України не відносять до компетенції слідчого судді вирішення питання щодо надання дозволу на проведення перевірки, ст.132КПК України не передбачає такого заходу кримінального провадження, не регламентує порядок розгляду таких клопотань, обсяг доказування при розгляді такого клопотання, критерії, за якими слідчий суддя повинен визначати достатність підстав для надання дозволу на проведення перевірки. Положеннями КПК України не передбачено повноважень слідчого судді призначати перевірку.
У відповідності до вимог ч. 2 ст. 93 КПК України, передбачено що сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Як вбачається з матеріалів клопотання, в ньому належним чином не обґрунтовано та не доведено необхідність призначення перевірки саме на підставі ухвали слідчого судді, оскільки, кримінально-процесуальним законодавством України не передбачено, що саме слідчим суддею розглядаються клопотання про призначення перевірки.
Враховуючи викладене,керуючись ст.ст.40,131,132, слідчий суддя, -
УХВАЛИВ:
В задоволенні клопотання слідчого СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_3 , про призначення позапланової виїзної документальної перевірки в рамках матеріалів кримінального провадження внесеного до ЄРДР за № 42017080000000411 від 14.07.2017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 366 КК України - відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 28.12.2018 |
Оприлюднено | 02.03.2023 |
Номер документу | 78896625 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Крамаренко І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні