Рішення
від 20.12.2018 по справі 904/4380/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20.12.2018м. ДніпроСправа № 904/4380/18

Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Воронько В.Д.,

за участю секретаря судового засідання Батир Б.В.,

розглянувши матеріали справи

за позовом Фізичної особи-підприємця Копчай Ольги Борисівни, м. Дніпро

до Відділу освіти, молоді та спорту Дніпропетровської районної державної адміністрації, смт. Слобожанське Дніпровського району Дніпропетровської області

про стягнення 650431,80 грн

у присутності представників:

від позивача: Доненко В.В., ордер серії ДП № 1982/008 від 22.11.2018, адвокат;

від відповідача: Крошка М.В., довіреність № 978 від 11.09.2018, юрист.

СУТЬ СПОРУ:

25.09.2018 Фізична особа-підприємець Копчай Ольга Борисівна (далі - позивач) звернулась до господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою до Відділу освіти, молоді та спорту Дніпропетровської районної державної адміністрації (далі - відповідач), у якій виклала вимоги про стягнення 650431,80 грн основного боргу, посилаючись на неналежне виконання відповідачем умов укладених між сторонами договорів про закупівлю товарів за державні кошти від 06.01.2017 №№ К-05/17, К-06/17, К-08/17, К-15/17, К-16/17, К-20/17, К-23/17, №К-28/17; від 03.03.2017 №№ К-31/17, К-32/17, К-33/17, К-34/17; від 07.03.2017 №№ К-35/17, К-36/17; від 20.03.2017 № К-37/17; від 09.11.2017 №№ 1038, 1039, 1042; від 20.11.2017 № 1047; від 27.11.2017 №1058 та від 01.12.2017 №1065, а також неналежне виконання ним зобов'язань по оплаті товарів, поставлених у заклади освіти Дніпровського району Дніпропетровської області у період з 01.09.2017 по 31.12.2017.

Ухвалою від 05.10.2018 суд прийняв справу до свого провадження за правилами загального позовного провадження, встановленими Господарським процесуальним кодексом України (далі - ГПК України), з повідомленням сторін та призначив її розгляд у засіданні на 30.10.2018.

У зв'язку з відпусткою судді Воронько В.Д., яка співпала з датою призначеного підготовчого засідання, розгляд справи у підготовчому засіданні було перенесено з 30.10.2018 на 22.11.2018.

На підставі ч. 5 ст.183 ГПК України у підготовчому засіданні оголошувались перерви: з 22.11.2018 до 13.12.2018 та з 13.12.2018 до 17.12.2018.

22.11.2018 відповідач подав відзив на позовну заяву, у якому зазначив про часткове визнання заборгованості на суму 18359,22 грн, яку станом на 01.10.2018 сплатив повністю; решту позовних вимог відповідач не визнає, оскільки, на його думку, вони не знайшли свого підтвердження матеріалами справи. З огляду на що просить суд припинити провадження у справі на суму 18359,22 грн погашеної заборгованості (що фактично розцінено судом, як вимога про закриття провадження у справі), а в решті позову відмовити.

В свою чергу, 13.12.2018 позивач подав відповідь на відзив, у якій не погодився з доводами відповідача та підтримав свої позовні вимоги повністю.

17.12.2018 позивач подав заяву, у якій зазначив, що договір ним був укладений з відділом освіти, молоді та спорту Дніпропетровської районної державної адміністрації, код 02142425, а 01.02.2017 зареєстрований правонаступник - відділ освіти, культури, молоді та спорту Дніпровської районної державної адміністрації, код 41118550. Надана інформація підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Ухвалою від 17.12.2018 суд замінив відповідача у справі - Відділ освіти, молоді та спорту Дніпропетровської районної державної адміністрації (ідентифікаційний код 02142425) на його правонаступника - Відділ освіти, культури, молоді та спорту Дніпровської районної державної адміністрації (ідентифікаційний код 41118550), закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду по суті на 20.12.2018.

Суд, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позовна заява, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, -

ВСТАНОВИВ:

Протягом 2017 року між Відділом освіти, молоді та спорту Дніпровської районної державної адміністрації (далі - замовник, відповідач) та Фізичною особою-підприємцем Копай Ольгою Борисівною (далі - учасник, позивач) було укладено низку договорів про закупівлю товарів за державні кошти, у тому числі: №№ К-01/17, К-02/17, К-03/17, К-05/17, К-06/17, К-08/17, К-15/17, К-16/17, К-20/17, К-23/17, К-28/17 від 06.01.2017; №№ К-31/17, К-32/17, К-33/17, К-34/17 від 03.03.2017; №№ К-35/17, К-36/17 від 07.03.2017; № К-37/17 від 20.03.2017; №№ 1038, 1039, 1042 від 09.11.2017; № 1047 від 20.11.2017; № 1058 від 27.11.2017; № 1065 від 01.12.2017 із додатковими угодами до них.

За умовами пунктів 1.1, 5.1, 5.2 вказаних договорів учасник прийняв на себе зобов'язання у 2017 році, у строк до 31.12.2017, передати (поставити) замовникові (у заклади, перелік яких визначений у додатках №2 до договорів) товари, зазначені у додатках № 1 до цих договорів, - продукти харчування, а замовник зобов'язався прийняти і оплатити товар.

Згідно з пунктами 4.1 укладених сторонами договорів про закупівлю товарів за державні кошти розрахунки проводяться шляхом: оплати замовником після пред'явлення учасником накладної на отримання товарів, якість яких відповідає умовам нормативної документації (ГОСТ, ДСТУ і т.п.) та ветеринарно-санітарних правил та після підписання сторонами накладних на товар, які повинні відповідати вимогам ЗУ "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність".

У відповідності до п. 4.2 зазначених договорів оплата товару здійснюється замовником в національній валюті України в безготівковій формі, шляхом перерахування коштів на рахунок учасника протягом 30 календарних днів від дати поставки товару.

Пунктами 10.1 договорів про закупівлю товарів за державні кошти передбачено, що ці договори набирають чинності з моменту їх підписання і діють до завершення поставки товарів в межах загальних сум цих договорів, але не довше 31.12.2017.

Позивач стверджує, що на виконання умов договорів здійснив відповідачу поставку узгоджених сторонами товарів, однак відповідач свої зобов'язання по оплаті вартості поставлених йому товарів виконав лише частково та із порушенням визначених у договорах строків.

Так, на підставі договору №К-01/17 про закупівлю товарів за державні кошти від 06.01.2017 позивачем здійснено поставку продуктів харчування на загальну суму 2999,27 грн, а отримано оплати всього 1381,83 грн. Заборгованість відповідача за цим договором становить 1617,44 грн.

На підставі договору №К-02/17 про закупівлю товарів за державні кошти від 06.01.2017 позивачем здійснено поставку продуктів харчування на загальну суму 539,20 грн, оплату за який здійснено не було Заборгованість відповідача за цим договором становить 539,20 грн.

На підставі договору №К-03/17 про закупівлю товарів за державні кошти від 06.01.2017 позивачем здійснено поставку продуктів харчування на загальну суму 258,72 грн, а отримано оплати всього 17,50 грн. Заборгованість відповідача за цим договором становить 241,20 грн.

На підставі договору №К-05/17 про закупівлю товарів за державні кошти від 06.01.2017 позивачем здійснено поставку продуктів харчування на загальну суму 2997,44 грн, отримано оплати 2538,82 грн. Заборгованість відповідача за цим договором становить 458,62 грн.

На підставі договору №К-06/17 про закупівлю товарів за державні кошти від 06.01.2017 позивачем здійснено поставку продуктів харчування на загальну суму 2989,80 грн, отримано оплати 2305,60 грн. Заборгованість відповідача за цим договором становить 684,20 грн.

На підставі договору №К-08/17 про закупівлю товарів за державні кошти від 06.01.2017 позивачем здійснено поставку продуктів харчування на загальну суму 1678,44 грн, отримано оплати 1320,55 грн. Заборгованість відповідача за цим договором становить 357,89 грн.

На підставі договору №К-15/17 про закупівлю товарів за державні кошти від 06.01.2017 позивачем здійснено поставку продуктів харчування на загальну суму 687,60 грн, отримано оплати 27,69 грн. Заборгованість відповідача за цим договором становить 659,91 грн.

На підставі договору №К-16/17 про закупівлю товарів за державні кошти від 06.01.2017 позивачем здійснено поставку продуктів харчування на загальну суму 530,74 грн, отримано оплати 147,24 грн. Заборгованість відповідача за цим договором становить 383,50 грн.

На підставі договору №К-20/17 про закупівлю товарів за державні кошти від 06.01.2017 позивачем здійснено поставку продуктів харчування на загальну суму 1242,65 грн, оплату не отримано. Заборгованість відповідача за цим договором становить 1242,65 грн.

На підставі договору №К-23/17 про закупівлю товарів за державні кошти від 06.01.2017 позивачем здійснено поставку продуктів харчування на загальну суму 2970,55 грн, отримано оплати 2209,02 грн. Заборгованість відповідача за цим договором становить 761,53 грн.

На підставі договору №К-28/17 про закупівлю товарів за державні кошти від 06.01.2017 позивачем здійснено поставку продуктів харчування на загальну суму 2970,00 грн, отримано оплати 2193,75 грн. Заборгованість відповідача за цим договором становить 776,25 грн.

На підставі договору №К-31/17 про закупівлю товарів за державні кошти від 03.03.2017 позивачем здійснено поставку продуктів харчування на загальну суму 304176,66 грн, отримано оплати 251063,74 грн. Заборгованість відповідача за цим договором становить 53112,92 грн.

На підставі договору №К-32/17 про закупівлю товарів за державні кошти від 03.03.2017 позивачем здійснено поставку продуктів харчування на загальну суму 217795,63 грн, отримано оплати 165133,10 грн. Заборгованість відповідача за цим договором становить 52662,53 грн.

На підставі договору №К-33/17 про закупівлю товарів за державні кошти від 03.03.2017 позивачем здійснено поставку продуктів харчування на загальну суму 273870,00 грн, отримано оплати 265540,05 грн. Заборгованість відповідача за цим договором становить 8329,50 грн.

На підставі договору №К-34/17 про закупівлю товарів за державні кошти від 03.03.2017 позивачем здійснено поставку продуктів харчування на загальну суму 332610,35 грн, отримано оплати 311094,84 грн. Заборгованість відповідача за цим договором становить 21515,51 грн.

На підставі договору №К-35/17 про закупівлю товарів за державні кошти від 07.03.2017 позивачем здійснено поставку продуктів харчування на загальну суму 9883,48 грн, отримано оплати 8325,60 грн. Заборгованість відповідача за цим договором становить 1557,88 грн.

На підставі договору №К-36/17 про закупівлю товарів за державні кошти від 07.03 2017 позивачем здійснено поставку продуктів харчування на загальну суму 17035,46 грн, отримано оплати 15364,20 грн. Заборгованість відповідача за цим договором становить 1671,26 грн.

На підставі договору №К-37/17 про закупівлю товарів за державні кошти від 20.03.2017 позивачем здійснено поставку продуктів харчування на загальну суму 23845,26 грн, отримано оплати 21861,99 грн. Заборгованість відповідача за цим договором становить 1983,27 грн.

На підставі договору №1038 про закупівлю товарів за державні кошти від 09.11.2017 позивачем здійснено поставку продуктів харчування на загальну суму 18498,60 грн, отримано оплати 15457,29 грн. Заборгованість відповідача за цим договором становить 3041,31 грн.

На підставі договору №1039 про закупівлю товарів за державні кошти від 09.11.2017 позивачем здійснено поставку продуктів харчування на загальну суму 158538,62 грн, отримано оплати 67532,05 грн. Заборгованість відповідача за цим договором становить 91006,57 грн.

На підставі договору №1042 про закупівлю товарів за державні кошти від 09.11.2017 позивачем здійснено поставку продуктів харчування на загальну суму 23550,59 грн, отримано оплати 9061,25 грн. Заборгованість відповідача за цим договором становить 14489,34 грн.

На підставі договору №1047 про закупівлю товарів за державні кошти від 20.11.2017 позивачем здійснено поставку продуктів харчування на загальну суму 106753,78 грн, оплату за які не отримано. Заборгованість відповідача за цим договором становить 106753,78 грн.

На підставі договору №1058 про закупівлю товарів за державні кошти від 27.11.2017 позивачем здійснено поставку продуктів харчування на загальну суму 11200,00 грн, отримано оплати 3270,50 грн. Заборгованість відповідача за цим договором становить 7929,50 грн.

На підставі договору №1065 про закупівлю товарів за державні кошти від 01.12.2017 позивачем здійснено поставку продуктів харчування на загальну суму 28492,33 грн, оплату не отримано. Заборгованість відповідача за цим договором становить 28492,33 грн.

Загальна сума заборгованості відповідача за зазначеними вище договорами становить 400268,11 грн і підтверджується наступними документами:

- договорами про закупівлю товарів за державні кошти;

- підписаними сторонами актами звірки до кожного договору від 01.03.2018, 30.11.2018 (т. 3, а.с. 117-140), актом звірки за всіма укладеними між позивачем і відповідачем договорами станом на 31.12.2017 (т. 3, а.с. 58-66) та актом звірки (загальним по бюджету і батьківських коштах) станом на 30.11.2018 (т. 3, а.с. 113-116);

- видатковими накладними (т. 1, а.с. 34-38, 46-48, 57-59, 68-72, 80-81, 89, 97-99, 107, 115-117, 125-126, 133-134, 145-158, 171-200, 211-217, 228-232, 243-250; т. 2, а.с. 1-5, 16-22, 31-32, 40-58, 67-97, 105-123, 130-153, 160-164, 176-194), а також складеними позивачем реєстрами платежів Відділу освіти, молоді та спорту Дніпровської районної державної адміністрації до кожного договору, реєстрами на поставку до кожного договору та реєстрами неоплачених накладних Відділом освіти, молоді та спорту Дніпровської районної державної адміністрації до кожного договору.

Крім того, з матеріалів справи вбачається, що у період з 01.09.2017 по 31.12.2017 позивачем за відсутності письмового договору було здійснено поставку продуктів харчування у заклади освіти Дніпровського району Дніпропетровської області на загальну суму 323901,96 грн, за які отримано оплати 92097,49 грн. Таким чином, заборгованість відповідача по спецрахунку (батьківські кошти) за отримані продукти харчування становить 231804,47 грн.

Наявність зазначеної заборгованості підтверджується наступними документами:

- видатковими накладними (т. 2, а.с. 230-250; т. 3, а.с. 1-53);

- підписаними сторонами актами звірки (спецрахунок (батьківські кошти)) від 01.03.2018 (т. 2 а.с. 195-201) і від 30.11.2018 (т. 3, а.с. 141), актом звірки (загальним по бюджету і батьківських коштах) станом на 30.11.2018 (т. 3, а.с. 113-116);

- реєстром платежів Відділу освіти, молоді та спорту Дніпровської районної державної адміністрації (батьківські кошти), реєстром відвантаженого товару та реєстрами на поставку продуктів харчування (т. 2, а.с. 202, 207-228);

- платіжними дорученнями №40 від 23.11.2017, №51 від 20.12.2017, №@2РL755296 від 27.12.2017, №@2РL755298 від 27.12.2017 (т. 2, а.с. 203-206).

Отже, загальна сума заборгованості відповідача перед позивачем за поставлені у заклади освіти продукти харчування становить 632072,58 грн ( 400268,11 грн + 231804,47 грн).

Слід зауважити, що в акті звірки (загальному по бюджету та батьківських коштах) від 30.11.2018 у визначеній сторонами сумі заборгованості станом на 30.11.2018 за всіма договорами та фактично здійсненими поставками товару міститься розбіжність, яка виникла при визначенні суми заборгованості за договором №К-33/17 від 03.03.2017. За даними позивача, з урахуванням здійснених відповідачем у 2018 році оплат на суму 18359,22 грн, загальна сума заборгованості складає 635677,76 грн, а за даними відповідача - 632072,58 грн.

При зверненні до суду з даним позовом позивач просив суд стягнути з відповідача заборгованість у загальній сумі 650431,88 грн, яка складається з 418627,33 грн боргу за договорами про закупівлю товарів за державні кошти та 231804,47 грн боргу за фактично поставлені позивачу продукти харчування.

Однак, у відповіді на відзив відповідача позивач зазначив, що підписанням вищезазначених актів звірки сторони узгодили суму заборгованості в розмірі 632072,58 грн, у зв'язку з чим позивач просить суд задовольнити його позовні вимоги шляхом стягнення з Відділу освіти, молоді та спорту Дніпровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області заборгованість в сумі 632072,58 грн.

Враховуючи наведене та положення ст. 46 ГПК України, суд розцінює вимогу позивача, викладену у відповіді на відзив, який подано до суду до закінчення підготовчого засідання, як заяву про зменшення позовних вимог. Тому судом при вирішенні спору розглядатимуться позовні вимоги до відповідача в загальній сумі 632072,58 грн.

Матеріали справи також містять досудові повідомлення позивача до відповідача №78 і №79 від 25.05.2018 з вимогою погасити заборгованість у повному обсязі (т. 3, а.с.54, 55). Листами за №№ 653, 654 від 19.06.2018 у відповідь на вимоги позивача відповідач повідомив, що досудові повідомлення №№ 78, 79 від 25.05.2018 визнає повністю, але здійснити оплату заборгованості в сумах 418627,33 грн та 231804,47 грн можливо лише в судовому порядку, оскільки відповідач є державною установою.

Вказані обставини і зумовили звернення позивача до суду з даним позовом.

Дослідивши обставини справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення позову з таких підстав.

Відповідно до ст. 509 Цивільного кодексу України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 11 Цивільного кодексу України підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Предметом спору у даній справі є правовідносини сторін по поставці товару, які регулюються параграфом 1 глави 30 Господарського кодексу України (далі - ГК України) та параграфом 3 глави 54 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України).

Статтею 265 ГК України передбачено, що за договором поставки одна сторона - постачальник зобов'язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму. Договір поставки укладається на розсуд сторін або відповідно до державного замовлення. Поставка товарів без укладення договору поставки може здійснюватися лише у випадках і порядку, передбачених законом. Реалізація суб'єктами господарювання товарів негосподарюючим суб'єктам здійснюється за правилами про договори купівлі-продажу. До відносин поставки, не врегульованих цим Кодексом, застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України про договір купівлі-продажу.

Предметом спору у даній справі є позовні вимоги про стягнення з відповідача заборгованості за поставлені позивачем у заклади освіти продукти харчування на підставі договорів про закупівлю товарів за державні кошти від 06.01.2017 №№ К-05/17, К-06/17, К-08/17, К-15/17, К-16/17, К-20/17, К-23/17, №К-28/17; від 03.03.2017 №№ К-31/17, К-32/17, К-33/17, К-34/17; від 07.03.2017 №№ К-35/17, К-36/17; від 20.03.2017 № К-37/17; від 09.11.2017 №№ 1038, 1039, 1042; від 20.11.2017 № 1047; від 27.11.2017 №1058, від 01.12.2017 №1065 та без укладення договору.

Статтею 208 ЦК України встановлено, що правочини між юридичними особами належить вчиняти у письмовій формі.

Однак, за приписами статті 218 цього Кодексу недодержання сторонами письмової форми правочину, яка встановлена законом, не має наслідком його недійсність, крім випадків, встановлених законом. Заперечення однією із сторін факту вчинення правочину або оспорювання окремих його частин може доводитися письмовими доказами, засобами аудіо-, відеозапису та іншими доказами. Рішення суду не може грунтуватися на свідченнях свідків. Якщо правочин, для якого законом встановлена його недійсність у разі недодержання вимоги щодо письмової форми, укладений усно і одна із сторін вчинила дію, а друга сторона підтвердила її вчинення, зокрема шляхом прийняття виконання, такий правочин у разі спору може бути визнаний судом дійсним.

Матеріали даної справи не містять підписаного сторонами договору на поставку у навчальні заклади відповідача продуктів харчування на суму 231804,47 грн заявленої позовної вимоги, однак підписані сторонами видаткові накладні та акти звірки свідчить про існування між сторонами фактичних правовідносин поставки і містить всю необхідну інформацію щодо здійсненої сторонами господарської операції.

Частиною першою статті 692 ЦК України визначено, що покупець зобов'язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

За приписами статті 530 цього Кодексу, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін); зобов'язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події; якщо строк (термін) виконання боржником обов'язку не встановлений або визначений моментом пред'явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час; боржник повинен виконати такий обов'язок у семиденний строк від дня пред'явлення вимоги, якщо обов'язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.

З огляду на вищенаведені положення чинного законодавства відповідач повинен був виконати свої зобов'язання по оплаті вартості товару, поставленого йому на підставі договорів про закупівлю товарів за державні кошти, протягом 30 календарних днів від дат відповідних поставок товару (п. 4.2 зазначених договорів), а товару, поставленого в межах фактичних правовідносин поставки, - після його прийняття, але не пізніше семиденного строку від дня пред'явлення вимоги позивачем.

Отже, строк виконання відповідачем зобов'язання по оплаті прийнятого ним від позивача товару є таким, що настав.

Статтею 526 ЦК України встановлено, що зобов'язання повинні виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Згідно з частинами 1 та 2 статті 193 ГК України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору; не допускається одностороння відмова від виконання зобов'язань; кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу; порушення зобов'язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором.

У відповідності до положень статей 598, 599 ЦК України зобов'язання припиняється частково або у повному обсязі на підставах, встановлених договором або законом, зокрема виконанням, проведеним належним чином.

На момент розгляду справи доказів погашення заборгованості перед позивачем у сумі 632072,58 грн відповідачем суду не надано.

Підписанням актів звірки та листами - відповідями №№653, 654 від 19.06.2018 на досудові вимоги позивача, відповідач визнав та підтвердив суму заборгованості перед позивачем за поставлені продукти харчування, у зв'язку з чим заперечення відповідача, викладені ним у відзиві на позовну заяву, не можуть бути прийняті судом до уваги.

Враховуючи наведене, суд доходить висновку щодо обґрунтованості позовних вимог про стягнення з відповідача заборгованості за поставлений товар у сумі 632072,58 грн.

Згідно зі ст. 129 ГПК України на відповідача покладаються витрати по сплаті судового збору у сумі 9481,09 грн.

Крім того, слід зазначити, що згідно з п. 1 ч. 1 статті 7 Закону України "Про судовий збір" сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом.

При поданні позову до суду, позивачем за сумою вимог майнового характеру на підставі платіжного доручення №888 від 10.09.2018 сплачено судовий збір у розмірі 9756,48 грн, проте в ході розгляду справи судом прийнято зменшення позивачем розміру позовних вимог.

За таких обставин, позивачу підлягає поверненню судовий збір у сумі 275,39 грн за умови подання ним відповідного клопотання.

В іншій частині судових витрат, заявлених позивачем до стягнення з відповідача, розподіл судом не здійснюється у зв'язку з відсутність у матеріалах справи доказів їх понесення позивачем.

Керуючись статтями 2, 13, 73, 74, 76-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити у повному обсязі.

2. Стягнути з Відділу освіти, культури, молоді та спорту Дніпровської районної державної адміністрації (52005, Дніпропетровська обл., Дніпровський район, смт. Слобожанське, вул. Теплична, 5; ідентифікаційний код 41118550) на користь Фізичної особи-підприємця Копчай Ольги Борисівни (49000, АДРЕСА_1; ідентифікаційний номер НОМЕР_1) заборгованість у сумі 632072,58 грн та витрати по сплаті судового збору в сумі 9481,09 грн, видати наказ позивачу після набрання рішенням законної сили.

В судовому засіданні відповідно до ст. 240 Господарського процесуального кодексу України проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Рішення суду може бути оскаржене протягом двадцяти днів з дня підписання рішення шляхом подання апеляційної скарги до Центрального апеляційного господарського суду через господарський суд Дніпропетровської області.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено та підписано - 28.12.2018.

Суддя В.Д. Воронько

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення20.12.2018
Оприлюднено02.01.2019
Номер документу78952928
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/4380/18

Судовий наказ від 18.01.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Воронько Володимир Дмитрович

Рішення від 20.12.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Воронько Володимир Дмитрович

Ухвала від 17.12.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Воронько Володимир Дмитрович

Ухвала від 19.10.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Воронько Володимир Дмитрович

Ухвала від 05.10.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Воронько Володимир Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні