КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 грудня 2018 року м. Київ справа № 810/4855/18
Суддя Київського окружного адміністративного суду Журавель В.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради Київської області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулась ОСОБА_1 (далі - позивач) з позовом до Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради Київської області (далі - відповідач), в якому просить:
- визнати протиправними дій відповідача щодо відмови у видачі позивачу будівельного паспорту щодо реконструкції з розширенням частини індивідуального житлового будинку по АДРЕСА_1;
- зобов'язати відповідача видати позивачу будівельний паспорт щодо реконструкції з розширенням частини індивідуального житлового будинку по АДРЕСА_1 без нотаріально засвідченої згоди співвласника житлового будинку ОСОБА_2
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що позивач є власником земельної ділянки площею 0,0341 га, яка розміщена за адресою: АДРЕСА_1. Згідно з договором дарування частини житлового будинку позивач є власником 108/300 частин жилого будинку АДРЕСА_1. Співвласником цього житлового будинку є ОСОБА_2 30 серпня 2018 р. позивач звернулася до відповідача із заявою щодо надання їй будівельного паспорта на рекомендацію з розширення частини індивідуального житлового будинку. Листом відповідача від 7 вересня 2018 р. № 192 їй відмовлено у наданні будівельного паспорту щодо реконструкції з розширення частини індивідуального житлового будинку по АДРЕСА_1 з тих підстав, що позивач не долучила до пакету документів засвідчену в установленому порядку згоду співвласника земельної ділянки (житлового будинку) на забудову. Позивач вважає дій відповідача протиправними, а тому звернулася до суду.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 24 вересня 2018 р. відкрито провадження в цій адміністративній справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.
23 жовтня 2018 р. від відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому останній позову не визнав, у його задоволені просив відмовити. Вказує, що згідно з Порядком видачі та форми будівельного паспорта, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 5 липня 2011 р. № 103, будівельний паспорт надається протягом десяти робочих днів з дня надходження пакету документів, до якого входять: заява про видачу будівельного паспорта; засвідчена в установленому порядку копія документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, або договір суперфіцію; ескізні наміри забудови; проект будівництва (за наявності); засвідчена в установленому порядку згоди співвласника земельної ділянки (житлового будинку) на забудову. Саме з підстав відсутності засвідченої в установленому порядку згоди співвласника земельної ділянки (житлового будинку) на забудову і було відмовлено позивачу у видачі будівельного паспорту.
24 жовтня 2018 р. до суду надійшло клопотання від позивача про долучення документів до позовної заяви. Крім того, згідно з цим клопотанням позивач просив подальший розгляд справи здійснювати без її участі в порядку письмового провадження.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 26 листопада 2018 р. закрито підготовче провадження та призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 21 грудня 2018 р.
21 грудня 2018 р. у судове засідання сторони не прибули.
Ураховуючи положення ч. 9 ст. 205 КАС України, розгляд справи здійснено судом без участі представників сторін у порядку письмового провадження за наявними у справі доказами.
Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.
Як убачається з позовної заяви та доданих до неї документів, позивач є власником земельної ділянки площею 0,0341 га, яка розміщена за адресою: АДРЕСА_1, згідно з Державним актом на право приватної власності на землю, який виданий 24 травня 2002 р. Броварською міською радою Київської області.
Згідно з договором дарування частини житлового будинку, який посвідчений 21 серпня 2000 р. приватним нотаріусом Броварського міського нотаріального округу Авраменко Н.А., зареєстрований в реєстрі за № 5721, зареєстрований в реєстрі прав власності на нерухоме майно 6 липня 2001 р. за № 596, позивач є власником 108/300 частин жилого будинку № 43. Відповідно до цього договору дарування у власність позивача перейшли наступні приміщення жилого будинку: 2-1 веранда, корисною площею 10,7 кв.м; 2-2 коридор, корисною площею 5,6 кв.м.; 2-3 кухня, корисною площею 5,6 кв.м.; 2-4 жила кімната, жилою площею 10,3 кв.м.; 2-І кладова, корисною площею 3,6 кв.м.; 2-ІІ тамбур, корисною площею 3,2 кв.м. У власності позивача також є надвірні будівлі: ? частина сараю та ? частина огорожі.
Співвласником житлового будинку, де проживає позивач, є ОСОБА_2
У зв'язку з розширенням існуючої житлової площі будинку позивачка 30 серпня 2018 р. звернулася до відповідача із заявою щодо надання їй будівельного паспорта на рекомендацію з розширення частини індивідуального житлового будинку.
Листом відповідача від 7 вересня 2018 р. № 192 позивачу відмовлено у наданні будівельного паспорту щодо реконструкції з розширення частини індивідуального житлового будинку по АДРЕСА_1. Позивача повідомлено, що за наслідками розгляду заяви громадянки ОСОБА_1 від 30 серпня 2018 р. вх. № 11-13-6/6103 щодо надання будівельного паспорта на реконструкцію з розширенням частини індивідуального житлового будинку по АДРЕСА_1, встановлено наступне: відсутні засвідчені в установленому порядку згода власників житлового будинку. Згідно з наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 5 липня 2011 р. № 103 будівельний паспорт забудови земельної ділянки, визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального житлового будинку з площею 300 квадратних метрів, господарських будівель і споруд при умові звернення всіх співвласників земельної ділянки чи житлового будинку або засвідченої в установленому порядку згоди співвласників земельної ділянки чи житлового будинку. У зв'язку з вище викладеним у наданні будівельного паспорту забудови земельної ділянки на реконструкцію з розширенням частини індивідуального житлового будинку по АДРЕСА_1 відмовлено.
Позивач вважає ці дії відповідача протиправними, у зв'язку з чим звернувся до суду.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Відповідно до вимог ст. 26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17 лютого 2011 р. № 3038-VI (далі - Закон № 3038-VI) визначено, що забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва. Суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів. Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону. Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.
Згідно з вимогами ч. 1 ст. 27 Закону № 3038-VI забудова присадибних, дачних і садових земельних ділянок може здійснюватися на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки (далі - будівельний паспорт). Будівельний паспорт визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 300 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки. Будівельний паспорт складається з текстових та графічних матеріалів. За наявності плану зонування території розроблення будівельного паспорта здійснюється на його підставі.
Відповідно до ч. 3 ст. 27 Закону № 3038-VI надання будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження відповідної заяви та пакета документів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Частиною 4 ст. 27 Закону № 3038-VI визначено, що порядок видачі та форма будівельного паспорта визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 5 липня 2011 р. № 103 затверджено Порядок видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки (далі - Порядок).
Згідно з вимогами п. 1.1. Порядку визначено, що цей Порядок розроблений відповідно до статті 27 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності і призначений для використання уповноваженими органами містобудування та архітектури та іншими суб'єктами містобудування при вирішенні питань забудови присадибних, дачних і садових земельних ділянок.
Пунктом 1.2. Порядку встановлено, будівельний паспорт забудови земельної ділянки (далі - будівельний паспорт) визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного) з площею до 300 квадратних метрів, господарських будівель, споруд, гаражів, елементів інженерного захисту, благоустрою та озеленення на земельній ділянці.
Відповідно до вимог 2.1. Порядку видача будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури безпосередньо, через центри надання адміністративних послуг та/або через Єдиний державний портал адміністративних послуг. Будівельний паспорт надається уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження пакета документів, до якого входять:
заява на видачу будівельного паспорта зі згодою замовника на обробку персональних даних за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку;
засвідчена в установленому порядку копія документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, або договір суперфіцію;
ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об'єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об'єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо);
проект будівництва (за наявності);
засвідчена в установленому порядку згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову.
Як убачається з пункту 2.3 Порядку уповноважений орган містобудування та архітектури на підставі отриманих документів визначає відповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам чинної містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.
Пунктом 2.4 Порядку передбачено, що пакет документів для видачі будівельного паспорта або внесення змін до нього повертається уповноваженим органом містобудування та архітектури замовнику, зокрема, з підстав невідповідності намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам .
Згідно з вимогами п. 2.5 Порядку повернення пакета документів для видачі будівельного паспорта або внесення змін до нього здійснюється з відповідним обґрунтуванням уповноваженим органом містобудування та архітектури у строк, який не перевищує строк його надання.
Таким чином, однією із обов'язкових умов отримання будівельного паспорта забудови земельної ділянки є засвідчена в установленому порядку згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову. Суд звертає увагу, що позивач при зверненні до відповідача із заявою про видачу будівельного паспорта не надала у встановленому порядку згоду співвласника земельної ділянки та житлового будинку на таку забудову. Це означає, що відповідач обґрунтовано відмовив позивачу у задоволенні поданої заяви про видачу будівельного паспорта через відсутність згоди співвласника.
Відповідно до вимог ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Ураховуючи викладене, суд визнає, що відповідач, здійснюючи відмову у наданні будівельного паспорту щодо реконструкції з розширенням частини індивідуального житлового будинку по АДРЕСА_1, діяв відповідно до норм чинного законодавства України, вірно застосувавши наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, що регулює порядок видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, та дотримався вимог, передбачених частиною другою статті 2 КАС України.
Позивачем під час розгляду справи не було надано належних та допустимих доказів на підтвердження обґрунтованості позовних вимог, а наведені нею доводи було спростовано відповідачем. Натомість, відповідачем доведено суду правомірність та законність дій, що оскаржувалися позивачем.
Наведене свідчить, що дії відповідача були правомірними. Право позивача на отримання будівельного паспорту щодо реконструкції з розширенням частини індивідуального житлового будинку по АДРЕСА_1 наведеними у позові діями відповідача не порушено. Отже, позовні вимоги є необґрунтованими, а тому позов задоволенню не підлягає.
Підстави для вирішення питання щодо відшкодування судових витрат у цій справі відсутні.
Керуючись ст.ст. 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Повне найменування сторін:
Позивач - ОСОБА_1, адреса: АДРЕСА_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_1.
Відповідач - Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради київської області, адреса: вул. Гагаріна, 15, м. Бровари, Київська область, 07400, код ЄДРПОУ - 26425903.
Суддя Журавель В.О.
Дата складення повного рішення суду 26 грудня 2018 року.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2018 |
Оприлюднено | 02.01.2019 |
Номер документу | 78953919 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Журавель В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні