Рішення
від 26.12.2018 по справі 320/5758/18
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 грудня 2018 року м. Київ справа № 320/5758/18

Суддя Київського окружного адміністративного суду Журавель В.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Відділу освіти Тетіївської РДА Київської області до Відділу надання адміністративних послуг Тетіївської РДА, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Тетіївська районна рада Київської області, про визнання протиправними дій та скасування запису,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернувся Відділ освіти Тетіївської РДА Київської області (далі - позивач) з позовом до Відділу надання адміністративних послуг Тетіївської РДА (далі - відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Тетіївська районна рада Київської області (далі - третя особа), в якому просить:

- визнати протиправними дії державного реєстратора Відділу надання адміністративних послуг Тетіївської районної державної адміністрації Київської області щодо внесення до державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису № 13491120012000050 від 21 серпня 2018 р. про державну реєстрацію припинення юридичної особи - Скибинецьке навчально-виховне об'єднання "Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дитячий садок";

- скасувати запис № 13491120012000050 від 21 серпня 2018 р. про державну реєстрацію припинення юридичної особи - Скибинецьке навчально-виховне об'єднання "Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дитячий садок".

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що державну реєстрацію припинення юридичної особи Скибинецького навчально-виховного об'єднання "Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дитячий садок" вчинено державним реєстратором з порушенням вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", а отже підлягає скасуванню запис № 13491120012000050 від 21 серпня 2018 р. про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 5 листопада 2018 р. відкрито провадження в цій адміністративній справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.

20 листопада 2018 р. до суду надійшов лист від відповідача з документами, на підставі яких було вчинено реєстраційні дії та внесено запис № 13491120012000050 від 21 серпня 2018 р. про державну реєстрацію припинення юридичної особи - Скибинецьке навчально-виховне об'єднання "Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дитячий садок". У листі державний реєстратор відповідача Лавренюк А.В. повідомив, що проти позовної заяви не заперечує, позовні вимоги підтримує. Просить проводити судовий розгляд справи без його присутності.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2018 р. закрито підготовче провадження та призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 28 листопада 2018 р.

28 листопада 2018 р. від представника позивача надійшло клопотання про подальший розгляд справи в порядку письмового провадження.

28 листопада 2018 р. у судове засідання сторони не прибули.

Ураховуючи положення ч. 9 ст. 205 КАС України, розгляд справи здійснено судом без участі представників сторін у порядку письмового провадження за наявними у справі доказами.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

До 21 серпня 2018 р. у позивача на праві оперативного управління перебувало Скибинецьке навчально-виховне об'єднання Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дитячий садок Тетіївської районної ради Київської області, яке розташоване у с. Скибинці Тетіївського району. Засновником даного закладу є Тетіївська районна рада. Головним завданням цього навчального закладу було забезпечення реалізації права громадян (дітей) на базову загальну середню освіту згідно з вимогами Закону України Про загальну середню освіту .

20 серпня 2018 р. листом № 01-15/095 третьої особи було повідомлено Скибинецьке навчально-виховне об'єднання Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дитячий садок Тетіївської районної ради Київської області про те, що у зв'язку з розпорядженням Тетіївської районної державної адміністрації від 18 вересня 2017 р. № 357 Про ліквідацію Скибинецького навчально-виховного об'єднання Загальноосвітня школа І-II ступенів - дитячий садок" Тетіївської районної ради Київської області шляхом приєднання до Кашперівського навчально-виховного об'єднання Загальноосвітня школа І- III ступенів як до опорної школи - відповідно до рішення Тетіївської районної ради VII скликання від 4 травня 2017 р. № 210-16-VII Про створення опорної Кашперівської ЗОШ І-III ступенів , передаванням правонаступнику - Кашперівському навчально-виховному об'єднанню Загальноосвітня школа І- III ступенів - дитячий садок Тетіївської районної ради Київської області документів тривалого та довготривалого зберігання, з кадрових питань Трудовому архіву Тетіївського району надано: передавальний акт, затверджений рішенням Тетіївської районної ради від 26 липня 2018 р. № 400-32-VІІ з додатком № 1 - переліком документів тимчасового та тривалого зберігання, з кадрових питань.

21 серпня 2018 р. заступником голови Тетіївської РДА Київської області подано заяву про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її реорганізації шляхом приєднання. Згідно з даною заявою підставою для припинення юридичної особи в результаті її реорганізації є: рішення засновників (учасників) або уповноваженого органу юридичної особи.

Згідно з описом документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті реорганізації юридична особа Скибинецьке навчально-виховне об'єднання Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дитячий садок Тетіївської районної ради Київської області надала наступні документи:

1. Реєстраційна картка на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації).

2. Довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

3. Передавальний акт (Примірник оригіналу).

У цей же день державним реєстратором Відділу надання адміністративних послуг Тетіївської райдержадміністрації за результатами розгляду поданих засновником (Тетіївською районною радою) документів вчинено реєстраційну дію за №13491120012000050 - державна реєстрація припинення юридичної особи (Скибинецьке навчально-виховне об'єднання Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дитячий садок).

Позивач вважає, що у зв'язку з цим у подальшому необхідно було вчинити реєстраційну дію про внесення змін до установчих документів юридичної особи, до якої має приєднатись вказаний закладу освіти, зокрема, - Комунальний заклад Кашперівське НВО Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дитячий садок , що розташована у с. Кашперівка, Тетіївського району, але будь-яких дій щодо цього вчинено не було.

Не погоджуючись з рішенням відповідача, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 59 Господарського кодексу України припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених законами, - за рішенням суду.

Частиною 9 статті 59 Господарського кодексу України встановлено, що порядок припинення суб'єкта господарювання визначається законодавством.

Згідно з вимогами ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців регулюються Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15 травня 2003 р. № 755-IV (далі - Закон № 755).

Відповідно до вимог ч. 7 ст. 4 Закону № 755 у разі приєднання юридичних осіб здійснюється державна реєстрація припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті приєднання, та державна реєстрація змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються. Приєднання вважається завершеним з дати державної реєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються.

Як убачається з ч. 2 ст. 6 Закону № 755 визначено, що державний реєстратор:

1) приймає документи;

2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів;

3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації;

4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;

5) веде Єдиний державний реєстр;

6) веде реєстраційні справи;

6-1) надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про виконавче провадження", інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю;

7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Згідно з вимогами ч. 14 ст. 17 Закону № 755 визначено, що для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її реорганізації після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її реорганізації;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) розподільчого балансу - у разі припинення юридичної особи в результаті поділу;

3) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта - у разі припинення юридичної особи в результаті перетворення, злиття або приєднання;

4) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню, - у разі припинення юридичної особи в результаті поділу, злиття або приєднання;

5) документи для державної реєстрації створення юридичної особи, визначені частиною першою цієї статті, - у разі припинення юридичної особи в результаті перетворення;

6) документи для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, визначені частиною четвертою цієї статті, - у разі припинення юридичної особи в результаті приєднання.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 25 Закону № 755 державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться, зокрема, на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації.

Частиною 1 ст. 15 Закону № 755 передбачено, що документи, які подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам: 1) документи мають бути викладені державною мовою та додатково, за бажанням заявника, - іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію); 2) текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами); 3) документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст; 4) документи в електронній формі мають бути оформлені згідно з вимогами, визначеними законодавством; 5) заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена; 6) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству; 8) установчий документ юридичної особи, положення, регламент, список суддів постійно діючого третейського суду, статут (положення) громадського формування, що не має статусу юридичної особи, повинен містити відомості, передбачені законодавством, та відповідати законодавству; 9) установчий документ юридичної особи викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками) або уповноваженими ними особами; 11) внесення змін до установчого документа юридичної особи, положення, регламенту, списку суддів постійно діючого третейського суду, статуту (положення) громадського формування, що не має статусу юридичної особи, оформляється шляхом викладення його в новій редакції; 15) зображення та опис символіки повинні бути оформлені з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству.

Отже, як вбачається з аналізу викладених норм, для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, подаються документи, передбачені статтею 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , які повинні відповідати вимогам статті 15 цього Закону.

Згідно з вимогами ч. 2 ст. 25 Закону № 755 встановлено, що порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів; 10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).

Суд зазначає, що порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб включає, зокрема: перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації; виготовлення електронних копій документів, у разі подання таких у паперовій формі; проведення реєстраційної дії за відсутності підстав для зупинення розгляду документів, які передбачені частиною першою статті 27 Закону № 755, та підстав для відмови в державній реєстрації, які визначені у статті 28 Закону № 755, шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру.

Відповідно до вимог п. 1 ч. 1 ст. 27 Закону № 755 підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, є: подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі.

При цьому наведеними вище вимогами закону передбачено, що у переліку документів, які необхідно подати для реєстрації припинення юридичної особи шляхом її приєднання є документи для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, визначені частиною четвертою цієї статті. Як встановлено судом, таких документів подано не було.

Однак, незважаючи на те, що вимоги, передбачені ч. 14 ст. 17 Закону № 755 (а саме, не надано повного переліку документів) не дотримано, державний реєстратор прийняла їх без зауважень і вчинила реєстраційну дію щодо припинення юридичної особи - Скибинецьке навчально-виховне об'єднання Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дитячий садок, без внесення змін до установчих документів Комунального закладу Кашперівське НВО Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дитячий садок , про правонаступництво.

Суд зазначає, що відповідачем було порушено порядок вчинення реєстраційних дій, який визначений Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців". Так, у зв'язку з поданням не повного пакету документів відповідач повинен був зупинити розгляд документів та надати час для усунення недоліків.

У зв'язку з цим, суд вважає, що державна реєстрація припинення юридичної особи Скибинецьке навчально-виховне об'єднання Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дитячий садок , за рішенням засновника, без отримання відповідних документів та не внесення змін до установчих документів юридичної особи (правонаступника), вчинено державним реєстратором з порушенням вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", а отже дії відповідача є протиправними, а тому спірний запис про державну реєстрацію підлягає скасуванню.

Відповідно до вимог ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Ураховуючи викладене, суд визнає, що відповідачем протиправно було внесено до державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис №13491120012000050 від 21 серпня 2018 р. про державну реєстрацію припинення юридичної особи - Скибинецького навчально-виховного об'єднання "Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дитячий садок", отже порушено права позивача та не дотримано вимог, передбачених частиною другою статті 2 КАС України.

Позивачем під час розгляду справи було надано належні та допустимі докази на підтвердження обґрунтованості позовних вимог, а наведені ним доводи не було спростовано відповідачем. Крім того, суд зазначає, що відповідач проти позовної заяви не заперечував, а позовні вимоги підтримав.

Наведене свідчить, що дії відповідача були протиправними. Отже, позовні вимоги є обґрунтованими, а тому позов підлягає задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії державного реєстратора Відділу надання адміністративних послуг Тетіївської районної державної адміністрації Київської області щодо внесення до державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису № 13491120012000050 від 21 серпня 2018 р. про державну реєстрацію припинення юридичної особи - Скибинецького навчально-виховного об'єднання "Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дитячий садок" (код ЄДРПОУ - 20616430).

Скасувати запис № 13491120012000050 від 21 серпня 2018 р. про державну реєстрацію припинення юридичної особи - Скибинецького навчально-виховного об'єднання "Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дитячий садок" (код ЄДРПОУ - 20616430).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Повне найменування сторін:

Позивач - Відділ освіти Тетіївської районної державної адміністрації Київської області, адреса: вул. Цвіткова, 11, м. Тетіїв, Київська область, 09800, код ЄДРПОУ - 02143689.

Відповідач - Відділ надання адміністративних послуг Тетіївської районної державної адміністрації, адреса: вул. Цвіткова, 11, м. Тетіїв, Київська область, 09800, код ЄДРПОУ - 24214852.

Третя особа - Тетіївська районна рада Київської області, адреса: вул. Цвіткова, 11, м. Тетіїв, Київська область, 09800, код ЄДРПОУ - 04054659.

Суддя Журавель В.О.

Дата складення повного рішення суду 26 грудня 2018 року.

Дата ухвалення рішення26.12.2018
Оприлюднено02.01.2019
Номер документу78953925
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними дій та скасування запису

Судовий реєстр по справі —320/5758/18

Рішення від 26.12.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 28.11.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні