Справа №295/17576/18
1-кс/295/8533/18
УХВАЛА
Іменем України
26.12.2018 року м. Житомир
Слідчий суддя Богунського районного суду міста Житомира ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м.Житомирі клопотання слідчого СУ ГУНП в Житомирській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Житомирської місцевої прокуратури ОСОБА_4 , про доручення проведення судової експертизи та додані до клопотання матеріали, винесене в кримінальному провадженні, зареєстрованому у Єдиному реєстрі досудових розслідувань за №42018061020000044 від 06.03.2018 року, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч.1 ст.364 КК України,-
ВСТАНОВИВ:
Слідчий звернувся з клопотанням, в якому просить доручити проведення експертизи.
В обґрунтування клопотання слідчим зазначено, що 06.03.2018 за заявою гр. ОСОБА_5 . Житомирською місцевою прокуратурою до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесені відомості, щодо вчинення злочину, передбаченого ч.1 ст.364 КК України, по факту зловживання посадовими особами Тетерівської сільської ради Житомирського району своїм службовим становищем, шляхом використання службового становища всупереч інтересам служби під час використання державної субвенції при придбанні нерухомого майна (будинку, земельної ділянки) по АДРЕСА_1 для родини, що створює будинок сімейного типу (далі - БСТ).
Під час проведення досудового розслідування встановлено, що 20.12.2017 Тетерівською сільською радою Житомирського району в особі сільського голови ОСОБА_6 з однієї сторони та ОСОБА_7 , ОСОБА_8 з іншої, укладено договори купівлі продажу нерухомого майна, а саме: житлового будинку та земельної ділянки по АДРЕСА_1 .
Грошову оцінку земельної ділянки здійснено експертом ПП «РЕЛЬЄФ ПОЛІССЯ» (ЄДРПОУ 34969983, Україна, Житомирський район, с. Сінгури, вул. Космонавтів, 15А, директор ОСОБА_9 , оцінювач ОСОБА_10 , висновок з експертної грошової оцінки земельної ділянки №462). Рецензія на звіт про оцінку вказаної земельної ділянки здійснена оцінювачем з експертної грошової оцінки земельних ділянок ОСОБА_11 (висновок рецензента від 17.12.2017).
Оцінка вартості житлового будинку здійснена експертом ПП «Регіональний центр незалежних оцінок» (ЄДРПОУ 36532764, Україна, Житомирська область, с.Андрушівка, пров. І.Франка, 27, директор та оцінювач ОСОБА_10 , звіт про вартість майна №864). Рецензія на вказаний звіт здійснена ФОП ОСОБА_12 (Рецензія від 19.12.2017).
14.08.2018 на підставі ухвали слідчого судді Богунського районного суду міста Житомира від 18.07.2018 з Тетерівської сільської ради вилучено оригінали документів на підставі яких було придбано БСТ за рахунок коштів субвенції з державного бюджету.
В ході опрацювання загальнодоступних ресурсів встановлено, що ринкова вартість вищевказаних об`єктів нерухомості є завищеною, що свідчить про привласнення бюджетних грошових коштів.
Окрім того, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №877 від 15 листопада 2017 року «Про затвердження Порядку та умов надання у 2017 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на на будівництво/капітальний ремонт/реконструкцію малих групових будинків, будинків підтриманого проживання, будівництво/придбання житла для дитячих будинків сімейного типу, соціального житла для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа, виготовлення проектно-кошторисної документації" Гранична вартість будівництва/придбання житла для дитячих будинків сімейного типу визначається з розрахунку на десять дітей (у тому числі рідних) і двох батьків-вихователів з урахуванням таких нормативів:
1) 13,65 кв. метра жилої площі на кожну рідну дитину, дитину-вихованця та кожного з батьків-вихователів;
2) 17 кв. метрів загальної нежилої площі на сім`ю з урахуванням вимог державних будівельних нормДБН В.2.2-15-2005«Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення»;
3) додатково 10 кв. метрів жилої площі на кожну дитину з інвалідністю;
4) опосередкована вартість спорудження 1 кв. метра загальної площі житла в населеному пункті, де будується або буде придбано дитячий будинок сімейного типу, яка визначається Мінрегіоном на відповідний період згідно зПорядком визначення та застосування показників опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України, затвердженим наказом Держбуду від 27 вересня 2005 р. № 174.
Усі придбані/збудовані/відремонтовані/реконструйовані житлові об`єкти повинні відповідати вимогам державних будівельних нормДБН В.2.2-15-2005«Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення», ДБН В.2.2-17-2007 «Будинки і споруди. Доступність будинків і споруд для маломобільних груп населення».
На даний час виникла необхідність в експертному встановленні того факту, чи відповідає придбаний об`єкт нерухомого майна, а саме: житловий будинок АДРЕСА_1 вимогам вище вказаних державних будівельних норм, тобто у проведенні будівельно-технічної експертизи.
Слідчий у судове засідання не з`явився, що відповідно до ч. 3 ст. 244 КПК України не перешкоджає розгляду клопотання.
Частиною 3 ст. 244 КПК України визначено, що клопотання розглядається слідчим суддею місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, не пізніше п`яти днів із дня його надходження до суду. Особа, яка подала клопотання, повідомляється про місце та час його розгляду, проте її неприбуття не перешкоджає розгляду клопотання, крім випадків, коли її участь визнана слідчим суддею обов`язковою.
Фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснювалося у силу ч. 4 ст. 107 КПК України, якою передбачено, що у разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання підлягає частковому задоволенню з огляду на наступне.
Згідно ч. 1 ст. 242 КПК України експертиза проводиться експертною установою, експертом або експертами, за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження або, якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання. Не допускається проведення експертизи для з`ясування питань права.
Статтею 243 КПК України встановлено, що експерт залучається за наявності підстав для проведення експертизи за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження.
Згідно ч. 1 ст. 244 КПК України, у разі якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання, сторони кримінального провадження мають право звернутися з клопотанням про проведення експертизи до слідчого судді. Частинами 6-9 цієї статті визначено, що слідчий суддя задовольняє клопотання, якщо особа, яка звернулася з відповідним клопотанням, доведе, що для вирішення питань, що мають істотне значення для кримінального провадження, необхідне залучення експерта. Слідчий суддя самостійно визначає експерта, якого необхідно залучити, або експертну установу, якій необхідно доручити проведення експертизи. До ухвали слідчого судді про доручення проведення експертизи включаються запитання, поставлені експертові особою, яка звернулася з відповідним клопотанням. Слідчий суддя має право не включити до ухвали запитання, поставлені особою, яка звернулася з відповідним клопотанням, якщо відповіді на них не стосуються кримінального провадження або не мають значення для судового розгляду, обґрунтувавши таке рішення в ухвалі. При задоволенні клопотання про залучення експерта слідчий суддя у разі необхідності має право за клопотанням особи, яка звернулася з клопотанням про залучення експерта, вирішити питання про отримання зразків для експертизи відповідно до положеньстатті 245 цього Кодексу. Висновок експерта, залученого слідчим суддею, надається особі, за клопотанням якої він був залучений.
На підставі вищевикладеного, виходячи з аналізу клопотання та доданих до нього матеріалів, слідчий суддя вбачає, що для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання, тому клопотання про проведення експертизи є обгрунтованим та підлягає задоволенню.
Керуючись ст. 242, 243, 244 КПК України, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання задовольнити.
Призначити будівельно-технічну експертизу будинку АДРЕСА_1 , проведення якої доручити експертам Житомирського НДЕКЦ МВС України.
На вирішення експертів поставити наступні питання:
Чи відповідає об`єкт нерухомогомайна,а саме:житловий будинок АДРЕСА_1 проектно-технічній документації на його будівництво та вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва (містобудівним, протипожежним, санітарно-гігієнічним тощо), ДБН? Якщо не відповідають, то в чому полягають невідповідності?
Чи відповідає виконана оцінка об`єкту нерухомогомайна,а саме:житлового будинку АДРЕСА_1 вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, методології, методам, оціночним процедурам? Якщо не відповідають, то в чому полягають невідповідності?
Для проведення експертного дослідження експертам надати витяг з ЄРДР на 1 арк., завірені копії звіту про оцінку майна №864 на 37 аркушах, технічного паспорту на садибний (індивідуальний) житловий будинок АДРЕСА_1 на 3 арк., а в разі необхідності - інші матеріали кримінального провадження №42018061020000044 від 06.03.2018.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Богунський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2018 |
Оприлюднено | 27.02.2023 |
Номер документу | 78967074 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Богунський районний суд м. Житомира
Ведмідь Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні