Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Вінниця
04 грудня 2018 р. Справа № 120/4033/18-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Крапівницької Н.Л.,
розглянувши в письмовому провадженні в м. Вінниці за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом:
ОСОБА_1
до Кунянської сільської ради Гайсинського району Вінницької області
про визнання неправомірною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшли матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до Кунянської сільської ради Гайсинського району Вінницької області у якому просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність Кунянської сільської ради Гайсинського району щодо не розгляду звернення ОСОБА_1 за вхідним № 107 від 24.05.2018 року та від 04.06.2018 року за вхідним № 117;
- зобов'язати Кунянську сільську раду Гайсинського району розглянути звернення ОСОБА_1 за вхідним №107 від 24.05.2018 року та від 04.06.2018 року за вхідним №117.
Підставою звернення до суду з даним позовом стало те, що відповідачем не розглянуто звернення ОСОБА_1 від 24.05.2018 за вхідним №107 та від 04.06.2018 року за вхідним №117. Вказані обставини стали причиною звернення до суду з даним позовом.
Ухвалою суду від 14.11.2018 відкрито провадження у даній справі та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників (у письмовому провадженні).
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що 24.05.2018 року ОСОБА_1, звернувся до Кунянської сільської ради Гайсинського району, у підпорядкуванні якої с. Крутогорб Гайсинського району, із скаргою на дії сусіднього суміжного землекористувача ОСОБА_2 про те, що він самовільно скоїв самозахват частини земельної ділянки по АДРЕСА_1, яка знаходиться у власності позивача та незаконно на земельній ділянці побудував свою огорожу.
Для вирішення спору позивач просив відповідача з виїздом на місце за поданою цією заявою, на підставі затвердженої технічної документації із землеустрою Кунянською сільською радою, в порядку врегулювання спору, встановити межу між земельною ділянкою позивача та суміжною земельною ділянкою, що належить ОСОБА_2
Подані заяви від 25 травня та 04 червня 2018 року не були розглянуті, ані в належний законом строк, ані взагалі. Відповіді на дані заяви (скарги) позивач зазначає, що не отримав по даний час.
30.11.2018 та 03.12.2018 через відділ прийому суду подано відзив на позовну заяву. Відповідно до вказаних відзивів на позовну заяву відповідач проти задоволення позовних вимог заперечує та просить відмовити у задоволенні позовних вимог. Зазначено, що 24.05.2018 року відповідач отримав від позивача лист з приводу - вирішення земельного спору та встановлення меж між суміжними земельними ділянками з доповненнями від 04.06.2018 (далі звернення). 20.06.2018 відповідач направив позивачу лист у якому зазначив, що звернення є повторним, питання зазначені у звернені розглянуті відповідачем по суті, 16.05.2017 позивачу на них надано відповідь. Відтак, відповідно до ст. 7 ЗУ Про звернення громадян висловленні в зверненні питання, повторному розгляду не підлягають.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 3 Конституції України, людина її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права, свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність.
Утвердження і забезпечення прав свобод людини є головним обов'язком держави.
Відповідно до ст. 55 Конституції України, права і свободи людини і громадянина захищаються судом. Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Закон України "Про звернення громадян" регулює питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права вносити в органи державної влади, об'єднання громадян відповідно до їх статуту пропозиції про поліпшення їх діяльності, викривати недоліки в роботі, оскаржувати дії посадових осіб, державних і громадських органів. Закон забезпечує громадянам України можливості для участі в управлінні державними і громадськими справами, для впливу на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, для відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення.
Відповідно до ст.1 вказаного Закону, громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Відповідно до ст. 18 Закону України "Про звернення громадян", громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право, серед іншого, одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги.
Положеннями статей 19, 20 Закону України "Про звернення громадян", визначено, що органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об'єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов'язані: об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги; разі прийняття рішення про обмеження доступу громадянина до відповідної інформації при розгляді заяви чи скарги скласти про це мотивовану постанову; на прохання громадянина запрошувати його на засідання відповідного органу, що розглядає його заяву чи скаргу; скасовувати або змінювати оскаржувані рішення у випадках, передбачених законодавством України, якщо вони не відповідають закону або іншим нормативним актам, невідкладно вживати заходів до припинення неправомірних дій, виявляти, усувати причини та умови, які сприяли порушенням; забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв'язку з заявою чи скаргою рішень; письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення; вживати заходів щодо відшкодування у встановленому законом порядку матеріальних збитків, якщо їх було завдано громадянину в результаті ущемлення його прав чи законних інтересів, вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення, а також на прохання громадянина не пізніш як у місячний термін довести прийняте рішення до відома органу місцевого самоврядування, трудового колективу чи об'єднання громадян за місцем проживання громадянина; у разі визнання заяви чи скарги необґрунтованою роз'яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення; не допускати безпідставної передачі розгляду заяв чи скарг іншим органам; особисто організовувати та перевіряти стан розгляду заяв чи скарг громадян, вживати заходів до усунення причин, що їх породжують, систематично аналізувати та інформувати населення про хід цієї роботи.
Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
З огляду на вказане, суд зазначає наступне. Дослідивши матеріали справи встановлено, що разом із відзивом на позовну заяву відповідачем зазначено, що з аналогічним зверненням на дії сусіднього суміжного землекористувача ОСОБА_2 про те, що він самовільно скоїв самозахват частини земельної ділянки по АДРЕСА_1, яка знаходиться у власності позивача та незаконно на земельній ділянці побудував свою огорожу. На підтвердження вказаних обставин надано заяву позивача від 06.03.2017 року за вхідним Кунянської сільської ради Гайсинського району Вінницької області №17 від 06.03.2017.
На вказане звернення надано відповідь від 16.05.2017 за вихідним №107.
З огляду на вказані обставини на звернення позивача від 24.05.2018 з доповненням від 04.06.2018 надано відповідь від 20.06.2018 за вихідним №157. Вказана відповідь направлена позивачу, що підтверджується журналом реєстрації вихідної кореспонденції, в якому пунктом №157 зазначена відповідь на звернення ОСОБА_1
Слід також зазначити, що відповідно до ст. 8 Закону України "Про звернення громадян", зокрема, не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 цього Закону, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.
З огляду на наведене, суд зазначає, що за таких обставин відповідач діяв в межах та в порядку та у спосіб визначені чинним законодавством.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно із статтею 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб'єкта владних повноважень та докази, надані позивачем, суд доходить висновку про те, що в задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 слід відмовити.
Відповідно до положень статті 139 КАС України, питання про розподіл судових витрат судом не вирішується.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
В задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 відмовити.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
позивач - ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, РНОКПП НОМЕР_1 )
відповідач - Кунянської сільської ради Гайсинського району Вінницької області (пров. 3 Леніна, буд. 6, с. Куна, Гайсинський район, Вінницька область, 23714, код ЄДРПОУ 04330160 )
Суддя Крапівницька Н. Л.
Згідно з оригіналом Суддя
Секретар
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2018 |
Оприлюднено | 03.01.2019 |
Номер документу | 78981618 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Крапівницька Н. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні