ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
20 грудня 2018 року м. Ужгород№ 807/537/18 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді - Калинич Я. М.
при секретарі судового засідання - Копосович Е.О.
за участю:
представник позивача: ОСОБА_1,
представник відповідача: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Шаланківської сільської ради Виноградівського району про визнання дій протиправними і зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
У відповідності до ч.3 ст.243 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 20 грудня 2018 року проголошено вступну та резолютивну частини Рішення. Рішення в повному обсязі складено 02 січня 2019 року.
ОСОБА_2 (далі - позивач, ОСОБА_2.) звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Шаланківської сільської ради Виноградівського району (далі - відповідач, сільська рада), в якій просить: 1. Визнати дії Шаланківської сільської ради Виноградівського району щодо не внесення заяви ОСОБА_2 на розгляд сесії та не вирішення у місячний строк питання щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки такими, що суперечать вимогам ст. 118 Земельного кодексу України. 2. Зобов'язати Шаланківську сільську раду Виноградівського району розглянути заяву ОСОБА_2 від 29.05.2018 року та внести на сесію проект рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо безоплатної передачі у власність земельної ділянки розміром ) 0,2 га, у порядку і строки, передбачені статтею 118 Земельного кодексу України та прийняти мотивоване рішення за результатами розгляду вказаної заяви.
Позовні вимоги мотивовані тим, що позивачу на праві приватної власності належить будівля Контори під л. А загальною площею 191,1 кв.м., склад під л. Б загальною площею 33,1 кв.м. та убиральня літ. В . 21 липня 2017 року позивач, бажаючи отримати у власність земельну ділянку для обслуговування належних йому будівель, звернувся у Шаланківську сільську раду Виноградівського району з заявою про надання дозволу на виготовлення технічної документації для отримання у приватну власність земельної ділянки в АДРЕСА_1 площею 0,2 га. Рішенням 14 сесії 7 скликання Шаланківської сільської ради Виноградівського району № 126 від 13.09.2017 року позивачу відмовлено у наданні дозволу на виготовлення проекту відведення у зв'язку з відсутністю графічних матеріалів та не зазначенням цільового призначення землі. 23.10.2017 року, останній повторно звернувся з заявою про надання дозволу на виготовлення плану території (технічної документації) для отримання у приватну власність земельної ділянки в АДРЕСА_1 площею 0,2 га. До заяви ним додано копію паспорта та ідентифікаційного коду, копію витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, копію технічного паспорту на виробничий будинок та ситуаційний план. В грудні 2017 року була проведена сесія сільської ради, однак будь-яких відомостей про розгляд його заяви позивач не отримав, в зв'язку з чим 29.05.2018 року повторно звернувся з заявою про надання дозволу на розроблення детального плану території (технічної документації) для отримання у приватну власність земельної ділянки в АДРЕСА_1 площею 0,2 га, для обслуговування належної йому будівлі. Однак, заяви позивача від 23.10.2017 року та 29.05.2018 року на розгляд сесії сільської ради не внесено.
В судовому засіданні представник позивача позов підтримав з підстав, викладених у позовній заяві, відповіді на відзив та додаткових поясненнях. Просив суд позов задовольнити повністю.
Відповідач явку свого представника в судове засідання не забезпечив, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце проведення такого. В матеріалах справи міститься відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач заперечує проти позову та просить суд відмовити у задоволенні такого.
Дослідивши матеріали справи , заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позову, виходячи з наступного.
Згідно з витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності позивачу на праві приватної власності належить будівля Контора (бувший швейний цех) склад, убиральня за адресою: Закарпатська область, Виноградівський район, АДРЕСА_1 (а.с.15). Підстава виникнення права власності - рішення Виноградівського районного суду Закарпатської області від 24.10.2014 року за №299/3639/14-ц.
21 липня 2017 року звернувся до Шаланківської сільської ради Виноградівського району із заявою, в якому просив на найближчій сесії Шаланківської сільської ради Виноградівського району розглянути питання надання дозволу на виготовлення документації для отримання у приватну власність земельної ділянки у АДРЕСА_1 Виноградівського району Закарпатської області, п/і 90311 площею 0,2 га, на якій знаходиться належна йому на праві власності будівля (а.с.9).
Рішенням №126 від 13.09.2017 року чотирнадцятої сесії сьомого скликання Шаланківська сільська рада Виноградівського району відмовила ОСОБА_2 у наданні дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки у власність, у зв'язку з відсутністю у клопотанні цільового призначення земельної ділянки і відсутності графічних матеріалів на яких зазначене місце розташування земельної ділянки (а.с.16).
23.10.2017 року позивач подав до Шаланківської сільської ради Виноградівського району заяву, в якій просив надати дозвіл на розробку детального плану території АДРЕСА_1 для обслуговування будівлі Контора (бувший швейний цех) склад, убиральня орієнтовною площею 0,2 га (а.с.11).
29 травня 2018 року позивач звернувся з заявою до Голови Шаланківської сільської ради Виноградівського району про надання дозволу на розроблення детального плану території с. АДРЕСА_1, з метою отримання земельної ділянки у власність, для обслуговування будівлі, орієнтовною площею 0,2 га. Саме нерозгдял вказаної заяви і стало підставою для звернення до суду.
Позивач, 13 червня 2018 року звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Ст. 14 Конституції України гарантує право власності на землю. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Згідно ч. 1 ст. 3 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Відповідно до п. б ч. 1 ст. 81 ЗК України, громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі, зокрема, безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності.
Порядок набуття права на землю громадянами та юридичними особами регулюється нормами глави 19 ЗК України.
Частинами 1, 2 ст. 116 ЗК України встановлено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Так, п. в ч. 3 ст.116 ЗК України передбачене право громадян на безоплатну передачу земельних ділянок у їх власність шляхом одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.
Ст. 121 ЗК України врегульовано норми безоплатної передачі земельних ділянок громадянам. Зокрема, для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.
Відповідно до ч. 1 ст. 118 ЗК України, громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
Згідно ч. 2 ст. 118 ЗК України рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки.
Ч. 6 ст. 118 ЗК України передбачено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Нормами ЗК України визначено, що питання відносно надання згоди на розробку проекту землеустрою у місячний строк розглядаються органом, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
Згідно положень ч. 1 ст. 122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Ч. 7 ст. 118 ЗК України визначає порядок розгляду вищезазначених клопотань уповноваженим органом. Так, вказана законодавча норма передбачає, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.
Як встановлено в судовому засіданні та підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, ОСОБА_2 23 жовтня 2017 року звернувся до Шаланківської сільської ради Виноградівського району із заявою про надання дозволу на розробку детального плану території АДРЕСА_1 для обслуговування будівлі Контора (бувший швейний цех) склад, убиральня орієнтовною площею 0,2 га.
Суд констатує, що дана заява відповідачем на розгляд сесії винесена не була, однак, позивач таку бездіяльність Шаланківської сільської ради Виноградівського району не оскаржував.
29 травня 2018 року позивач звернувся з заявою до Голови Шаланківської сільської ради Виноградівського району про надання дозволу на розроблення детального плану території с. АДРЕСА_1, з метою отримання земельної ділянки у власність, для обслуговування будівлі, орієнтовною площею 0,2 га.
Така заява була зареєстрована відповідачем 01.06.2018 року за вх.№36 (а.с.13).
Відповідно до позовної заяви, позивач просить визнати дії Шаланківської сільської ради Виноградівського району щодо невнесення заяви ОСОБА_2 на розгляд сесії та не вирішення у місячний строк питання щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки такими, що суперечать вимогам ст. 118 Земельного кодексу України та зобов'язати Шаланківську сільську раду Виноградівського району розглянути заяву ОСОБА_2 від 29.05.2018 року та внести на сесію проект рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо безоплатної передачі у власність земельної ділянки розміром 0,2 га (враховуючи описку в позовній заяві), у порядку і строки, передбачені статтею 118 Земельного кодексу України та прийняти мотивоване рішення за результатами розгляду вказаної заяви.
Суд констатує, що позивач у своїй заяві до відповідача від 29.05.2018 року просив надати дозвіл на розроблення детального плану території с. АДРЕСА_1, з метою отримання земельної ділянки у власність, для обслуговування будівлі, орієнтовною площею 0,2 га, отже із заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою, як просить у позовній заяві, останній не звертався.
Підсумовуючи вищенаведене, суд не вбачає підстав для задоволення позовної вимоги щодо зобов'язання Шаланківської сільської ради Виноградівського району розглянути заяву ОСОБА_2 від 29.05.2018 року та внести на сесію проект рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо безоплатної передачі у власність земельної ділянки розміром 0,2 га та прийняти мотивоване рішення за результатами розгляду вказаної заяви.
Щодо позовної вимоги щодо визнання дій Шаланківської сільської ради Виноградівського району щодо невнесення заяви ОСОБА_2 на розгляд сесії та не вирішення у місячний строк питання щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки такими, що суперечать вимогам ст. 118 Земельного кодексу України суд зазначає наступне.
В матеріалах справи міститься копія рішення 21 сесії 7 скликання Шаланківської сільської ради Виноградівського району від 02.08.2018 за №313 Про розгляд заяви ОСОБА_2 про надання дозволу на виготовлення детального плану, яким заяву залишено без задоволення у зв'язку з неузгодженістю площ використання земельних ділянок (а.с.71).
Суд констатує, що заява позивача від 29.05.2018 року відповідачем розглянута, а прийняте за результатами розгляду такої рішення, в даному позові не оскаржується.
У зв'язку з вищенаведеним суд не вбачає протиправності дій Шаланківської сільської ради Виноградівського району, а тому в задоволенні такої позовної вимоги слід відмовити.
Нормами ч. 2 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, в тому числі, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.
За правилами, встановленими ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Шаланківською сільською радою Виноградівського району доведено правомірності своїх дій, що підтверджене належними та допустимими доказами, у зв'язку з чим суд вважає, що позовні вимоги задоволенню не належать.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд враховує, що особі, що не є суб'єктом владних повноважень у разі відмови у задоволені позову - судовий збір не відшкодовуються.
Керуючись статтями 2, 72-77, 139, 243-246, 255, 262, 295, підпунктом 15.5 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_2 до Шаланківської сільської ради Виноградівського району про визнання дій протиправними і зобов'язання вчинити певні дії - відмовити повністю .
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції (з урахуванням особливостей, що встановлені пп. 15.5 п. 15 Розділу VII КАС України).
СуддяЯ.М. Калинич
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2018 |
Оприлюднено | 03.01.2019 |
Номер документу | 78981695 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Калинич Я. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні